Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tungettelevia vanhempiani, aina tunkemassa kylään kun työviikko loppuu

Vierailija
15.01.2023 |

Heillä ei ole mitään tekemistä eläkkeellä, joten he vaan odottavat perjantaita että vapaudun töistä ja sitten tunkevat kylään täynnä energiaa. Olen itse todella väsynyt työviikon jälkeen enkä jaksa olla heidän seurassaan. Olen yrittänyt sanoa tätä, mutta tuntuu että he loukkaantuvat. Olen myös yrittänyt keksiä heille jotakin harrastuksia viikolle, että saisivat kulutettua energiaansa siellä, mutta eivät tee mitään vaan odottavat perjantaita että pääsevät kyläilemään ja purkamaan viikon patoutuneen energian. Ja minä olen itkuisen väsynyt ja mustilla silmänaluksilla kun en jaksaisi. Nytkin meni viikonloppu ihan pilalle ja huomenna taas töihin.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ihmiset jäävät usein vähän lapsiksi itsekin, kuten ap.

Vierailija
62/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää lukea ja kuulla tällaista! Missä päin Suomea tuollaista tapahtuu, että jäädään pihalle tollottamaan ja jäädään jankuttamaan vielä??! Uskomattoman härskejä sukulaisia sun ukollasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää lukea ja kuulla tällaista! Missä päin Suomea tuollaista tapahtuu, että jäädään pihalle tollottamaan ja jäädään jankuttamaan vielä??! Uskomattoman härskejä sukulaisia sun ukollasi.

Asutaan Etelä-Pohjanmaalla. Ei tämä kuitenkaan mun mielestä mikään vallitseva tapa täällä ole ja joidenkin kanssahan se onkin ihan ok; ei meitä esimerkiksi haittaa yllättäen kylään tulevat ystävät, kun asioista vallitsee molemminpuolinen ymmärrys.

Osa sukulaisista ei onneksi tätä tee ja nämä jankkaajatkin on onneksi muuten ihan mukavaa porukkaa. Hetkittäin kyllä jurppii aika raskaasti, kun ollaan suunniteltu yhdessä että nyt ollaan omalla perheellä eikä siksi lähdetä kyläilemään ja sitten samat kyselijät tuppaavatkin meille. Koska nuo ihmiset ovat muilta osin mukavia (kuten sanottu) ja fiksuja ihmisiä, en voi uskoa että kyse olisi vain siitä että ei ymmärtäisi tai hoksaisi; enempi täytyy olla kyse siitä, että ei haluta ymmärtää.

Pari kertaa on käynyt niinkin, että ollaan oltu jossain vähän pidemmällä käymässä päiväseltään tai jopa lomalla, kun on kyselty että missäs me oikein ollaan. Nämä tietyt on jopa suuttuneet kuullessaan, ettei nyt aivan hetkeen olla palailemassa takaisin Gdanskista tai missä sitten ollaan satuttu olemaan; kas kun ei ilmoitella kaikista asioista ihan koko suvulle kuitenkaan.

Vierailija
64/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa.... jotenkin aavistelin, että täytyy olla kyse maaseudusta! Helsingissä tuollainen ei onnistuisi ollenkaan! Vaikea ymmärtää, että olisivat fiksuja ihmisiä, kun käytös on tolloa kuin vain voi heinäkengiltä odottaa. Ovat katsoneet maailmaa vain sontaluukusta... sori sana, mutta en voi kuin ihmetellä. Ja todellakin, mikä ihme velvollisuus on infota koko suvulle omia menemisiään. 

Vierailija
65/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy nyt valita vanhempiesi loukkaaminen tai oman elämäsi pilallemeno. 

Meilläpäin on sanonta 'joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy'.

Anna suuttua tai loukkaantua, eivät he siitä rikki mene.

Olet vastuussa omasta elämästäsi, et vanhempiesi tunteista.

Vierailija
66/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaa.... jotenkin aavistelin, että täytyy olla kyse maaseudusta! Helsingissä tuollainen ei onnistuisi ollenkaan! Vaikea ymmärtää, että olisivat fiksuja ihmisiä, kun käytös on tolloa kuin vain voi heinäkengiltä odottaa. Ovat katsoneet maailmaa vain sontaluukusta... sori sana, mutta en voi kuin ihmetellä. Ja todellakin, mikä ihme velvollisuus on infota koko suvulle omia menemisiään. 

Paljon tollompia olen nähnyt Helsingissä. Oletko itse katsellut maailmaa viereisen kerrostalon seinään asti?

Vierailija
67/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat harrastuksesta, jossa kokoontumiset ovat perjantaisin klo xx, harrastus ontuetty valkoinen valhe.

Minusta teillä on outo suhde, kun omille vanhemmille ei voi sanoa, että nyt ei sovi, olen uupunut töistäni ja haluan levätä.

Meillä ei ole koskaan voitu puhua suoraan enkä minä ole koskaan voinut sanoa mitä haluan tai mitä mieltä olen. Niin se vaan on aina ollut. Tiedän ettei se ole normaalia, mutta sen kuvion rikkominen on nyt todella hankalaa, koska se on muodostunut lapsesta saakka. He tulkitsevat sen ihan väärin ja ottavat suoranaisena hylkäämisenä jos sanon että ei sovi nyt. Haluaisin että näkisimme esim kerran kuussa, ei joka viikonloppu, mutta se ei vaan ole mahdollista.

Minun on siis oltava tässä se 20-30 vuotta. Sitten olenkin itse jo vanha. Näin ajattelen joskus katkerasti.

ap

Ja sit susta tulee katkeroitunu. Vaan sen takia, kun et uskaltanut sanoa mitä sinä haluat.

Kyllä minä sen tiedän, mutta minussa ei ole luonnetta muuttaa tätä. 

ap

No mutta mitä se valittaminen täällä sitten auttaa? Jos sinulla ei ole luonnetta muuttaa tilannetta, sinun täytyy sitten sopeutua siihen. Ei täältä kukaan tule vanhempiasi huvittamaan viikonlopuiksi. Jos olet todella sellainen kynnysmatto, joka ei todellakaan saa suutaan auki ja pysty puhaltamaan peliä poikki, ota siitä sitten itsellesi stressi ja voi huonosti. Voit syyttää tilanteesta ainoastaan itseäsi.

Vierailija
68/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä kauhua. Omille vanhemmille pitäisi kyllä voida sanoa että nyt tarvitsen lepoa. Tai ihan kenelle tahansa. Ei viikonloppu ole vanhempia varten vaan palautumista varten.

Vierailija
69/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat harrastuksesta, jossa kokoontumiset ovat perjantaisin klo xx, harrastus ontuetty valkoinen valhe.

Minusta teillä on outo suhde, kun omille vanhemmille ei voi sanoa, että nyt ei sovi, olen uupunut töistäni ja haluan levätä.

Meillä ei ole koskaan voitu puhua suoraan enkä minä ole koskaan voinut sanoa mitä haluan tai mitä mieltä olen. Niin se vaan on aina ollut. Tiedän ettei se ole normaalia, mutta sen kuvion rikkominen on nyt todella hankalaa, koska se on muodostunut lapsesta saakka. He tulkitsevat sen ihan väärin ja ottavat suoranaisena hylkäämisenä jos sanon että ei sovi nyt. Haluaisin että näkisimme esim kerran kuussa, ei joka viikonloppu, mutta se ei vaan ole mahdollista.

Minun on siis oltava tässä se 20-30 vuotta. Sitten olenkin itse jo vanha. Näin ajattelen joskus katkerasti.

ap

Ja sit susta tulee katkeroitunu. Vaan sen takia, kun et uskaltanut sanoa mitä sinä haluat.

Kyllä minä sen tiedän, mutta minussa ei ole luonnetta muuttaa tätä. 

ap

Miksi sitten teit tämän aloituksen??? Olet saanut paljon hyviä vinkkejä, mutta mitään et siis aio tehdä asialle?

Vierailija
70/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ihmiset jäävät usein vähän lapsiksi itsekin, kuten ap.

Ja varsinkin ainoat lapset, jotka ovat yksineläjiä. Uhriutuvat.

Vierailija
71/71 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjestas, että tuon ikäinen voi olla alistettu tossukka. Kaikella rakkaudella, kasvata ny vähän selkärankaa ja ota ohjat käsiin. Se on sun elämä, saat elää sen just niinku haluat. Olet varmaan ylikiltti ja syyllistyt helposti, sitä vanhukset sit käyttää häikäilemättä hyväksi.

Mene terapiaan keskustelemaan tuosta asiasta. Tuollainen asetelma on kaukana terveestä ja selvästi uuvuttaa sua kovasti. Silti et saa sanottua, että et jaksa heidän seuraa. Selvästi et oikein osaa puolustaa itseäsi. Sulla on oikeus lepoon ja oikeus kieltäytyä seurasta. Mitä sitten jos vanhukset siitä suuttuu? Opettele sietämään sitä. Tuohan on manipulointia ja henkistä painostusta vanhustenkin osalta, jos heitä ei kiinnosta sun hyvinvointi tai tunteet. Hirveää itsekkyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi