Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eipä tullut kutsua kummilapsen syntymäpäiville

Vierailija
14.01.2023 |

Tänään oli näköjään juhlittu. Eipä oltu minua sitten kutsuttu paikalle, vaikka kummi olen.

Ennen joulua viimeksi tavattu ja silloin annoin myös joulupaketin. Siitäkään ei tullut mitään kiitosta

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsi-iän jälkeen kummit kutsutaan eri päivänä kuin kaverit. Tai sitten ei kutsuta ollenkaan. Ei niitä lahjojakaan tarvitse ostaa, kiitos vain.

Juhlissa oli ollut muut kummit. Minua ei kutsuttu :)

No sinulla helpotti elämä, ei tarvitse enää lahjoa kummilasta saat sillä rahalla itsellesi jotain kivaa. Minä itse jätin kummilapsen perheineen, äitinsä oli niin juntti että isoon ääneen kakkukahvi pöydässä arvosteli toisten ostamia lahjoja, joka kerta kun jollakin lapsella oli ollut synttärit kuka oli tuonut liian halvan. Oli jotenkin, kai on vieläkin, sellainen että muilla on joku velvollisuus hänen lapsille ostaa kaikkea kallista, itse ei edes korttia muille antanut.

Vierailija
22/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antaa lahjoja, jos ei kiitosta edes tule? 

t. ei missään tekemisissä kummilapsen kanssa 15 vuoteen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet antanut jotain perheen mielestä epämieluisaa lahjaksi.

Mä tiedän yhden naisen, joka laittoi välit poikki lapsensa kummiin, kun oli antanut heidän mielestään vääränlaisia lahjoja !

Vierailija
24/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen vanhemmat ei kerro edes syytä, miksi ei ole kutsuttu niin anna olla.

Jokin ilmeisesti hiertää, mutta suu pitäisi saada auki

Vierailija
25/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsi-iän jälkeen kummit kutsutaan eri päivänä kuin kaverit. Tai sitten ei kutsuta ollenkaan. Ei niitä lahjojakaan tarvitse ostaa, kiitos vain.

Mistä tiedät juhlista, jos sinua ei kerran kutsuttu?

Vierailija
26/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muut kummit lapsen sukulaisia?

Vierailija
27/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin täälä jo. Somen kautta kun toiset kummit olivat laittaneet kuvia kummilapsen juhlista. Kuvissa oli teksti , että kummilapsen juhlissa

Vierailija
28/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä tällä? Kummi kuin kummi

Vierailija
29/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin täälä jo. Somen kautta kun toiset kummit olivat laittaneet kuvia kummilapsen juhlista. Kuvissa oli teksti , että kummilapsen juhlissa

Ok. En valitettavasti huomannut tuollaista tietoa. Kiitos, että jaksoit toistaa. 

Vierailija
30/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on juhlittu sukulaisten kesken?

Vierailija
31/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisiko syynä olla, ettei ole aikuisille järjestetty mitään juhlia? Mahtoi meidänkin lapsen kummi ihmetellä, kun ei kutsuttu. Kas kun EI KOSKAAN järjestetty mitään syntymäpäiväjuhlia.

Vierailija
32/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna lahjaa enää

Vierailija
33/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaisiko syynä olla, ettei ole aikuisille järjestetty mitään juhlia? Mahtoi meidänkin lapsen kummi ihmetellä, kun ei kutsuttu. Kas kun EI KOSKAAN järjestetty mitään syntymäpäiväjuhlia.

Tässä ei nyt ollut kyse tällaisista

34/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No säästitpä synttärilahjarahat.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
35/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä kummilasta ja viime jouluna tein päätöksen, etten lahjoja osta kuin yhdelle kummilapselle.

Ja tämä jolle ostin, aina kiittävät, eivätkä ole koskaan lähettäneet toive/tilauslistoja pyytämättä ja jos kysyn lahjatoiveita, ovat kovin vaatimattomia, vaikka on yh-äidin lapsi.

Ja kahden kummilapsen äiti lähetti hyvissä ajoin ennen joululahja-tilauksen, oikein kuvan kanssa, pyytämättä ja tilaamatta. Toisen lahjan hinta oli yli 100€, toinen vähän vähemmän.

Vierailija
36/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on juhlittu sukulaisten kesken?

Ei kukaan tee niin. Jos on pyydetty kummiksi suvun ulkopuolelta, kyllä se kummi kuuluu sinne "sukujuhliin" siinä missä muutkin kummit. 

Vierailija
37/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina aikaisemmin osallistunut juhliin, kun on kutsuttu?

Itse en ole kutsunut lapseni juhliin sellaisia kummeja, jotka eivät "ikinä" pääse tulemaan. Heidän kanssaan sovitaan sitten ihan eri ajankohta, jolloin tulee kummilastaan tapaamaan. Esim. jos tiedän, että työ on sen luonteinen, että siellä on kiire/sesonki juuri lapseni synttäreiden aikaan joten joutuu tekemään ylitöitä, eikä siksi pääse tulemaan. Tulee sitten kun kerkeää.

Vierailija
38/117 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen että sinut on edes kutsuttu kummiksi. Minä en ole koskaan kelvannut kenenkään kummiksi.

Vierailija
39/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on neljä kummilast ona ja viime jouluna tein päätöksen, etten lahjoja osta kuin yhdelle kummilapselle.

Ja tämä jolle ostin, aina kiittävät, eivätkä ole koskaan lähettäneet toive/tilauslistoja pyytämättä ja jos kysyn lahjatoiveita, ovat kovin vaatimattomia, vaikka on yh-äidin lapsi.

Ja kahden kummilapsen äiti lähetti hyvissä ajoin ennen joululahja-tilauksen, oikein kuvan kanssa, pyytämättä ja tilaamatta. Toisen lahjan hinta oli yli 100€, toinen vähän vähemmän.

Hyvä päätös. Taidan tehdä samoin.

Vierailija
40/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aina aikaisemmin osallistunut juhliin, kun on kutsuttu?

Itse en ole kutsunut lapseni juhliin sellaisia kummeja, jotka eivät "ikinä" pääse tulemaan. Heidän kanssaan sovitaan sitten ihan eri ajankohta, jolloin tulee kummilastaan tapaamaan. Esim. jos tiedän, että työ on sen luonteinen, että siellä on kiire/sesonki juuri lapseni synttäreiden aikaan joten joutuu tekemään ylitöitä, eikä siksi pääse tulemaan. Tulee sitten kun kerkeää.

Olen ollut aiemmin juhlissa.