Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eipä tullut kutsua kummilapsen syntymäpäiville

Vierailija
14.01.2023 |

Tänään oli näköjään juhlittu. Eipä oltu minua sitten kutsuttu paikalle, vaikka kummi olen.

Ennen joulua viimeksi tavattu ja silloin annoin myös joulupaketin. Siitäkään ei tullut mitään kiitosta

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kerran kans pyydettiin, olin vähän ihmeissäni , koska mulla 4 lasta. Kerroin, että voin kyllä ryhtyä, mutta aikaa mulla ei välttämättä kauheasti ole. Ei tämä silloin haitannut , mutta välit meni myöhemmin, koska olin kuulemma huono kummi

62/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suostua, jos on omia lapsia.

Miksi kukaan perheellinen ihminen hyysäisi jonkun muun lasta? Jos ei ole varaa ostaa kalliita lahjoja edes omille lapsille, silti pitäisi ostaa muille?

Mulla ei ole lapsia joten siinä mielessä voin hyysätäkin. Kastelahjaksi olen ostanut noin 500€ arvoiset lahjat joka kummilapselle.

Mulla ei ole kyse rahasta vaan enemmän häiritsee se, että kuvitellaan että olisin sen lapsen elämästä jotenkin hirveän kiinnostunut. En ole.

Kummiksi suostuminen on lahja vanhemmille ja jos joskus vietän aikaa lapsen kanssa, se on lahja vanhemmille. En minä sitä siksi tee, että se lapsi olisi niin ihmeellinen että sen kanssa jotenkin mystisesti haluaisin hirveästi viettää aikaa. Tietenkään en halua. Jos haluaisin sellaista, olisin hankkinut omia lapsia ja viettäisin aikaa heidän kanssaan!

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vain iloinen jos ei tule kutsua. Ei tarvitse laittaa rahaa lahjoihin.

Vierailija
64/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran olen iloinen, että erottiin kirkosta esikoista odottaessa. Ei ole tarvinnut mennä mukaan kummihöpinöihin - ne kun aiheuttavat vain mielipahaa. Olisinkin kyllä halunnut liittää lapseni seurakuntaan mutta kun se ei onnistunut ilman kummeja niin sitten ei kuuluta kukaan seurakuntaan.

En ole myöskään kenenkään kummi.

Vierailija
65/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi sanoa kummille, ettei haluta lahjoja? Kun en missään nimessä halua loukata, ja kummi kuitenkin niitä lahjoja ostaa. Kyseessä on miehen veli. Minusta hän on cool ja mukava tyyppi, ja toivoin sellaista kummiutta, että joskus tekisi lapsen kanssa jotain. Esim kerran vuodessa veisi läheiselle jäätelökioskille tms. Tiedän että lapsi tykkäisi. Kummius on ajautunut siihen, että kummi pudottaa pari kertaa vuodessa lahjan, vaikka emme mitään lahja-automaattia toivoneet.

Vierailija
66/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin vain iloinen jos ei tule kutsua. Ei tarvitse laittaa rahaa lahjoihin.

No on kyllä itsestäni kurjaa, että välit ystävään menee tällaisen takia.

Vierailija
67/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Odota, ottaako lapsen äiti itse puheeksi näkemistä. Mutta en ole velvollinen hankkimaan lahjaa

68/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voisi sanoa kummille, ettei haluta lahjoja? Kun en missään nimessä halua loukata, ja kummi kuitenkin niitä lahjoja ostaa. Kyseessä on miehen veli. Minusta hän on cool ja mukava tyyppi, ja toivoin sellaista kummiutta, että joskus tekisi lapsen kanssa jotain. Esim kerran vuodessa veisi läheiselle jäätelökioskille tms. Tiedän että lapsi tykkäisi. Kummius on ajautunut siihen, että kummi pudottaa pari kertaa vuodessa lahjan, vaikka emme mitään lahja-automaattia toivoneet.

Se lahja on paljon pienempi riesa kuin se, että pitäisi jotenkin erikseen viedä teidän lasta johonkin.

Kannattaa joskus myös olla kiitollinen saaduista asioista eikä marista. Oletteko itse muistaneet tätä kummisetä ikinä millään tavalla tai auttaneet häntä?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
69/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhtä kummia ei kutsuttu ja sitten kerrottiin, että juu juhlat pidettiin, ei haluttu sen kummemmin juhlia.

Eikö tuo jostain kerro, kun ei haluta yhtä mukaan.

Itse tulkitsisin näin, että eivät halua sinun enää hoitavan kummin virkaa

Vierailija
70/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lahja on paljon pienempi riesa kuin se, että pitäisi jotenkin erikseen viedä teidän lasta johonkin.

Kannattaa joskus myös olla kiitollinen saaduista asioista eikä marista. Oletteko itse muistaneet tätä kummisetä ikinä millään tavalla tai auttaneet häntä?

Näissä on kahta kuntaa. Toiset kauheesti haluaa kummin tekevän lapsen kanssa sitä ja tätä ja sitten taas toiset odottaa niitä lahjoja.

Itse ennen omia lapsia ehdin pitää paljon yhteyttä kummilasten kanssa. Silloin ehdin viedä eri paikkoihin ja järjestää. Mutta sitten kun omat lapset syntyi niin alettiin moittimaan kun ei ole enää leivontahetkiä ja teatteripäiviä vietetty ..

Ajat muuttuu

Vierailija
71/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon minäkin lopettaisin lapsen muistamisen. Vaikka en haluaisi lapselle mielipahaa, mutta jos vanhemmat eivät kutsu juhliin eikä kiitä lahjoista, sellaisia ei tarvitse muistaa

Vierailija
72/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi antaa lahjoja, jos ei kiitosta edes tule? 

t. ei missään tekemisissä kummilapsen kanssa 15 vuoteen 

Miksi on niin vaikeaa sanoa se kiitos

Vierailija
73/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti tänä vuonna ensimmäisen kerran kun teini-ikäinen kummilapsi ja siskonsa eivät kiittäneet lahjoista. Aikamoista mauttomuutta ettei äitinsä pistä teinejä kiittämään. Sekin vielä ärsytti kun meidän lasten lahjat luokkaa 5e/lapsi rustasta ja itse annettiin monen kympin lahjat tytöille. Ensi vuonna lähden joulua karkuun enkä todellakaan lahjo näitä. 

Vierailija
74/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lopettaa kristillisen kasvatuksen

Vierailija
75/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Omalla kummilapsella on 6 kummia parhaan hyödyn saamiseksi. Viimeisen kerran, kun vein synttärilahjaa, tyttöä en edes nähnyt. Äiti sulki kontaktit facessa ym. Sellaisia äitejä fb: ssa. Autoimme kummilasta yläasteella ja ylppärien valmennuksessa. Näitä äitejä riittää, jotka demonisoivat sinut! Lapsella on vanhemmat.

Vierailija
76/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän monessa lehtijutussa sanotaan että perheiden pitäisi pyytää apua isovanhemmilta, sisaruksilta ja KUMMEILTA. Mä toivon että lahja riittää, en ehdi käyttää aikaa kummilapsen hoitoon tai viemiseen eri paikkoihin. Paljon mielummin vietän oman aikani oman perheen kanssa ja miten haluan ja kuittaan kummiasiat käymällä joskus kylässä ja antamalla paketin.

Vierailija
77/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän monessa lehtijutussa sanotaan että perheiden pitäisi pyytää apua isovanhemmilta, sisaruksilta ja KUMMEILTA. Mä toivon että lahja riittää, en ehdi käyttää aikaa kummilapsen hoitoon tai viemiseen eri paikkoihin. Paljon mielummin vietän oman aikani oman perheen kanssa ja miten haluan ja kuittaan kummiasiat käymällä joskus kylässä ja antamalla paketin.

Oon itse kolmen lapsen äiti ja kummilapseni äiti veti herneet nenään, kun en voinut hoitaa kummilasta

Vierailija
78/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän lie syynä

Vierailija
79/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinoita suomalaisesta kummeudesta

Kummi = kasteen todistaja , on mukana kristillisessä kasvatuksessa.

Kristillinen kasvatus ei ole lahjojen ostoa, jäätelökiskalle vientiä tmv.

Vierailija
80/117 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Omalla kummilapsella on 6 kummia parhaan hyödyn saamiseksi. Viimeisen kerran, kun vein synttärilahjaa, tyttöä en edes nähnyt. Äiti sulki kontaktit facessa ym. Sellaisia äitejä fb: ssa. Autoimme kummilasta yläasteella ja ylppärien valmennuksessa. Näitä äitejä riittää, jotka demonisoivat sinut! Lapsella on vanhemmat.

Mä tiedän kans tälläsiä. Kerran suuttui eräälle kummille, kun oli ostanut lahjan josta irtosi glitterhilettä. Tyttö rakastaa lahjaa ja äiti suuttui kummille