Eipä tullut kutsua kummilapsen syntymäpäiville
Tänään oli näköjään juhlittu. Eipä oltu minua sitten kutsuttu paikalle, vaikka kummi olen.
Ennen joulua viimeksi tavattu ja silloin annoin myös joulupaketin. Siitäkään ei tullut mitään kiitosta
Kommentit (117)
Jos ei kutsu juhliin, eikä ehdota toista päivää näkemisille, niin luulisi, että ehdottaisi sitten toista päivää.
Jos minut jätettäisiin kummina pois vieraslistalta vedoten jaksamattomuuteen kun muut kummit paikalla, loppuisi yhteydenpito.
Vierailija kirjoitti:
Näissä kummijutuissa menee aina sukset ristiin
Vanhemmilla kovat odotukset
Jospa ne ihmetteli että miksi sinä et tullutkaan?! Kutsu ei tullut perille? Taikka olet loukannut heitä jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne ihmetteli että miksi sinä et tullutkaan?! Kutsu ei tullut perille? Taikka olet loukannut heitä jotenkin?
Kysyin asiaa myöhemmin suoraan äidiltä, luki täällä ketjussa.
Hän sanoi, että kutsua ei tullut, koska eivät kuulemma jaksaneet kummemmin järjestää. Kuitenkin muut kummit oli kutsuttu :)
Ei ole kertonut , että olisin loukannut
Me ei kutsuta, koska ei vietetä kuin oman perheen kesken. Muutenkin useampi vuosi kun viimeksi nähty. Johtuu ihan välimatkasta, kun asutaan etelä-Suomessa ja kummi muutti lappiin.
Vierailija kirjoitti:
Mekin lopetettiin kutsumasta toista kummia juhliin kun lahjat oli jotain tiimarin tasoista roinaa.
Te olette ymmärtäneet kummiuden ihan väärin!
Vierailija kirjoitti:
Me ei kutsuta, koska ei vietetä kuin oman perheen kesken. Muutenkin useampi vuosi kun viimeksi nähty. Johtuu ihan välimatkasta, kun asutaan etelä-Suomessa ja kummi muutti lappiin.
Joo, tässä ei oltu vietetty vain oman perheen kesken .
Vierailija kirjoitti:
Meidän lasten kummit on saman ikäisiä kuin lapset. Helpottaa kummasti kun kiinnostusten kohteet on samat ja kenelläkään ei ole rahaa ostaa lahjoja.
?
Mun kummilapsen äiti olettaa, että ostan 60-90€ arvoisia lahjoja. Enää en kysy toiveita, koska pyydellään liikoja.
Sopiva budjetti mulle on 10-15€ / lahja :)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta muistaminen ja lahjominen, niin minäkin tein.
Jos he eivät halunneet sinua juhliin, ei lahjoja
Vierailija kirjoitti:
Miksi antaa lahjoja, jos ei kiitosta edes tule?
t. ei missään tekemisissä kummilapsen kanssa 15 vuoteen
Jouluna meni paketit kuudelle kummilapselle. Kahdelta tuli kiitos
Nyt kummilapsen vanhempi laittelee minulle viestiä , ihan muuhun asiaan liittyen kuin mitään ei olisi tapahtunut. Eikö hän aio mahdollistaa minun ja kummilapsen tapaamista
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että juhlat on pidetty? Jos on vaikka juhlittu ihan vain perhepiirissä? Tai on pidetty vain kaverisynttärit, eli lastenkutsut?
Kyllä kummeille ilmotetaan oli ne juhlat minkälaiset vain.
Olen iloinen, että ei lopetettu yhden kummilapsen muistamista, vaikka vanhemmat olivat moukkia. Ostettiin nyt joululahjaksi ihan vaan 15e arvista askartelupapereita ja 8v laittoi itse tekstarilla kiitoksen ja että juuri tällaisista hän tykkää. Kehuin häntä sitten hyvistä käytöstavoista ja kirjoitin vielä, että noin kivalle lapselle on kiva antaa lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että juhlat on pidetty? Jos on vaikka juhlittu ihan vain perhepiirissä? Tai on pidetty vain kaverisynttärit, eli lastenkutsut?
Kyllä kummeille ilmotetaan oli ne juhlat minkälaiset vain.
Kyllä. Jos muut kummit on kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen, että ei lopetettu yhden kummilapsen muistamista, vaikka vanhemmat olivat moukkia. Ostettiin nyt joululahjaksi ihan vaan 15e arvista askartelupapereita ja 8v laittoi itse tekstarilla kiitoksen ja että juuri tällaisista hän tykkää. Kehuin häntä sitten hyvistä käytöstavoista ja kirjoitin vielä, että noin kivalle lapselle on kiva antaa lahjoja.
Onneksi jotkut ovat kohteliaita.
Ei nyt ihan liity tähän aiheeseen, mutta itse olen väsynyt siihen, kun lapseni kummit ovat lopettaneet täysin kaiken oma-aloitteisen yhteydenpidon. Aina ja joka asiassa saan olla itse se aloitteellinen osapuoli. Minäkin olen heidän lapsensa kummi, ja sen lapsen takia pakotan itseni kerta toisensa jälkeen tekemään niitä aloitteita, muuten olisivat kyllä saaneet jäädä unholaan.
Ja tosiaan turha kuvitella, että vaikkapa mistään joululahjasta kiittäisivät, ellen sitten itse taas ota ja kiitä jälleen kerran ensin. Tulee tosi ärsyyntynyt ja teennäinen olo moisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan liity tähän aiheeseen, mutta itse olen väsynyt siihen, kun lapseni kummit ovat lopettaneet täysin kaiken oma-aloitteisen yhteydenpidon. Aina ja joka asiassa saan olla itse se aloitteellinen osapuoli. Minäkin olen heidän lapsensa kummi, ja sen lapsen takia pakotan itseni kerta toisensa jälkeen tekemään niitä aloitteita, muuten olisivat kyllä saaneet jäädä unholaan.
Ja tosiaan turha kuvitella, että vaikkapa mistään joululahjasta kiittäisivät, ellen sitten itse taas ota ja kiitä jälleen kerran ensin. Tulee tosi ärsyyntynyt ja teennäinen olo moisesta.
Voin niin samaistua tähän. Juuri tässä puolin ja toisin kummittelussa tuntuu, että itse aina se aktiivisempi
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen kummilapsen perheeseen kannattaa katkaista välit, eivät hirviöt välitä yhtään miltä sinusta tuntuu - monesti tuollaiset on juuri sadissteja jotka nauttivat muiden kärsimyksestä.
Juurikin näin kannattaa toimia, he eivät selvästikkään sinun tunteista välitä ja toimivat todella alhaisesti.
Meidän lasten kummit on saman ikäisiä kuin lapset. Helpottaa kummasti kun kiinnostusten kohteet on samat ja kenelläkään ei ole rahaa ostaa lahjoja.