Tupakoitsijat hävinneet katukuvasta
En edes muista milloin olisi vasraantulija tai kaupan parkkiksella joku vetänyt röökiä.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siirtynyt nuuskaan, ei paljon tullut tupakoitua viime vuosina.
Mutta edelleen, se aivosolunsa alkoholilla lamaannuttava tyhmin koko porukasta. Alkoholista aiheutuu iso osa onnettomuuksista ja rikoksista, häiriöistä puhumattakaan. Eli naurettavan tekopyhää kun alkoholia käyttävä arvostelee tupakkatuotteita.
Jännä juttu että aina näissä tupakkskeskusteluissa jonkun pitää alkaa lässyttämään alkoholista. Varsinkin kun lähes kaikki juopot myös tupakoi.
Jos naapurin pena juo illalla muutaman oluen, se ei häiritse minua mitenkään, mutta kun se käy polttamassa yhdenkin tupakan parvekkeellaan, niin se ällöttävä käryn haju tulee myös minun asuntooni.
Miksi pidät talvipakkasella ikkunaa auki? Ei savu sentään seinän läpi tule.
Et ole koskaan kuullut ilmanvaihtoventtiileistä?
En kyllä sellaisista, jotka sijaitsevat parvekkeilla. Yleensä ne on kerrostalon katolla.
Minä olen tupakoinut koko ikäni ja ihoni on rypytön ja ihan sileä kun olen perinyt rypyttömät geenit. Kaikki sukulaiseni ovat kuolleet rypyttöminä elintavoistaan riippumatta. Ihostani ei kukaan arvaa että tupakoin ja vedän viinaa mutta en muuta kuin kirkasta. Mutta en käytä joka päivä vaan viihdekäytössä viikonloppuisin tai kun stresaaan jostain tai haluan rentoutua. Olen alkoholin suurkuluttaja mutta lääkärikään ei ole sitä nähnyt ulkonäöstäni.
Sitten on niitä jotka ryppyyntyvät ennen aikaisesti elintavoistaan riippumatta kun on saanut sellaiset geenit että nahka eltaantuu ja ryppyyntyy nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Kelmeässä loskasäässä jossain kaupan pihalla röökiä imevä ihminen, siinä on ehkä ankein näky ikinä.
Ei vaan kananpersetukkainen, viiden eri isän lapsen yh-mamma kulahtaneissa legginsseissään ja linttaan kävellyissä tossuissaan länkisäärineen, huutamassa kasvattamattomille apinoilleen.
Se vasta on säälittävä näky.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tupakoinut koko ikäni ja ihoni on rypytön ja ihan sileä kun olen perinyt rypyttömät geenit. Kaikki sukulaiseni ovat kuolleet rypyttöminä elintavoistaan riippumatta. Ihostani ei kukaan arvaa että tupakoin ja vedän viinaa mutta en muuta kuin kirkasta. Mutta en käytä joka päivä vaan viihdekäytössä viikonloppuisin tai kun stresaaan jostain tai haluan rentoutua. Olen alkoholin suurkuluttaja mutta lääkärikään ei ole sitä nähnyt ulkonäöstäni.
Sitten on niitä jotka ryppyyntyvät ennen aikaisesti elintavoistaan riippumatta kun on saanut sellaiset geenit että nahka eltaantuu ja ryppyyntyy nopeammin.
Ihme oli että että hammaslääkärikin kysyi että tupakoitko niin ettei se suusta nähnyt sitä heti.
No ei tartte mennä kuin rappuun, niin hirveä röökinhaju. Nutipäät eivät tajua että rapussa ei ole ilmastointia. Jokaiselle juna-asemalla haisee hirveä löyhkä, kun dinot polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelmeässä loskasäässä jossain kaupan pihalla röökiä imevä ihminen, siinä on ehkä ankein näky ikinä.
Ei vaan kananpersetukkainen, viiden eri isän lapsen yh-mamma kulahtaneissa legginsseissään ja linttaan kävellyissä tossuissaan länkisäärineen, huutamassa kasvattamattomille apinoilleen.
Se vasta on säälittävä näky.
Se elättää itsensä tehtailemalla kakaroita ja säälittävimpiä ne miehet jotka siittävät niitä vastuuttomasti.
Sitten ne ovat kiusaajia koulussa kuten minuakin kiusasi poika ala-asteella kun olin taiteellinen ja opettaja kehui niin se ärsytti sitä jätkää niin että alkoi kiusaamaan minua oikein olan takaa ottaen kohteekseen.
Kun hiukseni laitettiin kesto kiharat vaikka en sellaista halunnut niin sen jätkä alkoi niitäkin haukkumaan ja ystäväni puolusti minua. Minä en ollut mitään pahaa tehnyt sille jätkälle mutta jostain syystä se kiusasi minua ja sai jotain kiksejä siitä. Tästä tullen vihaan miehiä ja olen varauksellinen niitä kohtaan.
Niin no. Savukkeita myydään edelleen kaupoissa ihan valtion luvalla. Vaikka aiheuttaa riippuvuutta. Verotulot?
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Savukkeita myydään edelleen kaupoissa ihan valtion luvalla. Vaikka aiheuttaa riippuvuutta. Verotulot?
Niin kahviakin.
Kyllä täällä Tampereella ainakin moni polttaa. Helsingissä ei varmaan niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kahviakin.
Vaikka kahvi ei haitallista olekaan, niin vahvaa riippuvuutta aiheuttaa.
Jos tupakoimattomat kahviaddiktit ajattelisivat sitä niin, että heiltä kiellettäisi kahvi, niin EHKÄ saattaisi joku jopa ymmärtää sen tupakan tuoman "mielihyvän", tai miksi sitä kutsuisi. Joidenkin on vaan pakko saada kahvia, että päivä lähtee käyntiin, tai ruuan jälkeen.
Aloittajalla taitaa olla keskivartalo-obesiteettia johtuen liiallisesta pullan syömisestä sekä energiajuomien litkimisestä, taitaapa siellä suklaatakin mennä jokunen levyke päivässä. Kunhan nyt pitää jollekin kettuilla että saa ostettua itselleen hyvän omantunnon.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla taitaa olla keskivartalo-obesiteettia johtuen liiallisesta pullan syömisestä sekä energiajuomien litkimisestä, taitaapa siellä suklaatakin mennä jokunen levyke päivässä. Kunhan nyt pitää jollekin kettuilla että saa ostettua itselleen hyvän omantunnon.
Ja siideriä menee myös ainakin näin viikonloppuna, jotta siellä betonikorsussa olisi viihtyisämpää.
Ei ole. Viimeksi eilen joku alemman luokan nainen veti röökiä bussikatoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tulee vastaan tupakoijia ihan entiseen malliin. Ärsyttää kaupan etuoven vieressä tupakoivat. Niistä ei pääse ohi vetämättä myrkkyä henkeen jos on pyörä tms. joka pitää pakata. Lyhyen matkaa voi kävellä hengittämättä ohi jos on kävellen.
Autojen pakokaasut ovat pahempaa myrkkyä, mikset niistä itke samaan malliin
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Viimeksi eilen joku alemman luokan nainen veti röökiä bussikatoksessa.
Alemman sosiaaliluokan ihmiset viettävät aikaansa bussikatoksessa, kuten ilmeisesti sinäkin. Me muut ajetaan omilla autoilla.
Kaupathan sitä savuketta myy. Valtion vastuulla koko homma..
Jos ei olis saatavilla niin tuskin olis polttajia.
Kyllä niitä edelleenkin on. Kaiken ikäisissä. Tosin ihmettelen kuinka ihmisillä on varaa siihen. Aski maksaa kympin! Ja sitten jotkut tupakoitsijat kehtaavat valittaa kuinka on rahat tiukilla, kun kaikki on niin kallistunut. No pitäisköhän lopettaa se röökaaminen! Jo parikin askia viikossa tekee kuukaudessa lähes 100€! Tuolla summalla saa ruokakaupasta vaikka mitä terveellistä syötävää.
Itse ihmettelen kuinka paljon sairaalan työntekijöissä (hoitajat, lähihoitajat ym.) on tupakoitsijoita. Mutta totta tuo, mitä joku kirjoitti aikaisemmin, että tupakoitsijoita on eniten perusduunareissa. Miksi näin on?
Kyllä niitä savuttajia vielä löytyy, ainakin bussipysäkeiden katosten alta sadepäivinä. Sinne on mukava kokoontua savustamaan vanhukset ja muut tupakansavusta kärsivät sateeseen. Jos katosten istuimilla on vähänkään tilaa, niin sinne ängetään ja rööki samantien huuleen ja johan tulee mummoille kiire pois.