Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoitsijat hävinneet katukuvasta

Vierailija
14.01.2023 |

En edes muista milloin olisi vasraantulija tai kaupan parkkiksella joku vetänyt röökiä.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tulee vastaan tupakoijia ihan entiseen malliin. Ärsyttää kaupan etuoven vieressä tupakoivat. Niistä ei pääse ohi vetämättä myrkkyä henkeen jos on pyörä tms. joka pitää pakata.  Lyhyen matkaa voi kävellä hengittämättä ohi jos on kävellen.

Autojen pakokaasut ovat pahempaa myrkkyä, mikset niistä itke samaan malliin 

Tupakansavun haju on ikävämpää kuin pakokaasut, se että kumpi on vaarallisempaa on toinen juttu.

Miksi sitä tupakkaa on pakko vetää heti siinä oviaukon vieressä,  jossain se on kyllä kielletty , mutta luulisi ihmisen itse ymmärtävän mennä vähän kauemmas.

Vierailija
82/91 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä edelleenkin on. Kaiken ikäisissä. Tosin ihmettelen kuinka ihmisillä on varaa siihen. Aski maksaa kympin! Ja sitten jotkut tupakoitsijat kehtaavat valittaa kuinka on rahat tiukilla, kun kaikki on niin kallistunut. No pitäisköhän lopettaa se röökaaminen! Jo parikin askia viikossa tekee kuukaudessa lähes 100€! Tuolla summalla saa ruokakaupasta vaikka mitä terveellistä syötävää.

Itse ihmettelen kuinka paljon sairaalan työntekijöissä (hoitajat, lähihoitajat ym.) on tupakoitsijoita. Mutta totta tuo, mitä joku kirjoitti aikaisemmin, että tupakoitsijoita on eniten perusduunareissa. Miksi näin on?

Addiktio on sairaus sillä tavalla et ihmisten hermosto tottunut päihteisiin. tupakkakin on sitä. 

Jos mietitään miksi sitä. myydään kaupoissa. En tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä savuttajia vielä löytyy, ainakin bussipysäkeiden katosten alta sadepäivinä. Sinne on mukava kokoontua savustamaan vanhukset ja muut tupakansavusta kärsivät sateeseen. Jos katosten istuimilla on vähänkään tilaa, niin sinne ängetään ja rööki samantien huuleen ja johan tulee mummoille kiire pois. 

Tämän röyhkeyden mäkin olen huomannut. Tupakoitsijat ovat onneksi vähemmistö, mutta hyvin itsekäs sellainen.

Tupakointi tulisi kieltää julkisilla paikoilla. Veikkaan tuon tapahtuvan tulevaisuudessa.

Vierailija
84/91 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä edelleenkin on. Kaiken ikäisissä. Tosin ihmettelen kuinka ihmisillä on varaa siihen. Aski maksaa kympin! Ja sitten jotkut tupakoitsijat kehtaavat valittaa kuinka on rahat tiukilla, kun kaikki on niin kallistunut. No pitäisköhän lopettaa se röökaaminen! Jo parikin askia viikossa tekee kuukaudessa lähes 100€! Tuolla summalla saa ruokakaupasta vaikka mitä terveellistä syötävää.

Itse ihmettelen kuinka paljon sairaalan työntekijöissä (hoitajat, lähihoitajat ym.) on tupakoitsijoita. Mutta totta tuo, mitä joku kirjoitti aikaisemmin, että tupakoitsijoita on eniten perusduunareissa. Miksi näin on?

Addiktio on sairaus sillä tavalla et ihmisten hermosto tottunut päihteisiin. tupakkakin on sitä. 

Jos mietitään miksi sitä. myydään kaupoissa. En tiedä.

Niin. Samalla lailla esim.kahvi on addiktoiva. Tai joku muu, mitä sun on "pakko" saada.

Vierailija
85/91 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä savuttajia vielä löytyy, ainakin bussipysäkeiden katosten alta sadepäivinä. Sinne on mukava kokoontua savustamaan vanhukset ja muut tupakansavusta kärsivät sateeseen. Jos katosten istuimilla on vähänkään tilaa, niin sinne ängetään ja rööki samantien huuleen ja johan tulee mummoille kiire pois. 

Tämän röyhkeyden mäkin olen huomannut. Tupakoitsijat ovat onneksi vähemmistö, mutta hyvin itsekäs sellainen.

Tupakointi tulisi kieltää julkisilla paikoilla. Veikkaan tuon tapahtuvan tulevaisuudessa.

Höpöhöpö. Niin kauan kuin tupakkaa myydään, saa sitä myös polttaa ulkoilmassa julkisilla paikoilla.

Vierailija
86/91 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on nykyään luokkajuttu. Jos asuu kalliilla alueella ja käy korkeasti koulutettujen työpaikassa voi saada sen kuvan että tupakointi on hyvin harvinaista. Työläiset ja toimeentulotukiasiakkaat polttavat yleisesti. Kaikki tuntemani mielenterveyskuntoutujat polttavat. En tiedä miten se on edes taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
87/91 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijoiden pitäisi itse maksaa sairauksiensa hoito. Ongelma on itse aiheutettu. 

Niinpä he taitavat maksaakin. Savukerasian hinnasta on enemmän kuin 90 % veroa.  Lasketaanpa karkeasti. Savukerasia päivässä - 9 € valtiolle. Vuodessa 3285 €.  V, 2021 tupakkaveron tuotto oli yli miljardi euroa. Viime heinäkuussa ja nyt tammikuussa verotusta nostettiin rankasti.

Vierailija
88/91 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut sen kummemmin, mutta itse lopetin 11.1 sauhuttelun. Poltin vaan jotain 5-7 savuketta päivässä. Lopetin ihan suorilta ilman nikotiinikorvaushoitoja. Ei mitään ongelmia lopettaa näin kun tiedostaa etukäteen, että voi tulla hetkellisiä himoja, mutta ei välitä niistä.

Vierailija
89/91 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyllä tumppeja löytyy jokapaikasta

Vierailija
90/91 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kyllä tumppeja löytyy jokapaikasta

Ei kai se mikään ihme ole, kun ei ole tuhkiksiakaan enää missään.

Vierailija
91/91 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi ja alkoholinkäyttö on yhteydessä stressiin. Niitä käytetään stressin oireiden lieventämiseen. Voidaan siis sanoa että ongelma ei ole täysin itseaiheutettu jos stressiä aiheuttaa jokin ulkoinen tekijä kuten työ tai työilmapiiri