Heitättekö roskiin lautaselle jäävän ylimääräisen ruuan kotona?
Kun olen täynnä, en saa syötyä enää mitään. Ruoka alkaa ällöttämään, olen kylläinen. Heitän lopun ruuan roskiin, esim tänään osan leivästä ja juustosta, kun söin tarpeeksi keittoa ja leipää jo. Toisesta leivästä jäi 1/3 jäljelle ja yksi pieni juustosiivu. Olenko ainoa?
Kommentit (183)
Tuntuu hullulta, että ruokaa heitetään roskiin eikä laiteta jääkaappiin seuraavaksi päiväksi? Minä säästän kaikki jämät. Jos keitän kasviksia, niin säästän jopa sen liemen vaikka kasviskeittoon. Tässä yksi päivä tein porkkana-pinaatti-bataattimuusia. Seuraavana päivänä tein sitten linssikeittoa, johon käytin tuon porkka-pinaatti-bataattimuusin keittoliemen.
Kappas, täydellisyyksiä koko palsta täynnä.
Pyrin siihen, että ruokaa ei päädy kompostiin. Mutta joskus oma arvio pettää. En koe huonoa omaatuntoa kun joskus heittää pois jotain. Ei tapahdu edes joka viikko, mutta tapahtuu silti. Joskus ruoka onkin täyttävämpää kuin ajatteli. En syö enempää, jos kylläisyyssignali kertoo, että vatsa on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N60+ kirjoitti:
En ole eläessäni heittänyt ruokaa roskiin, kaikillahan on jääkaappi ja/tai pakastin jonne tähteet voi kätevästi laittaa.
Ruokaa pitää kunnioittaa, tässä käy pianaikaa niin ettei sitä joka suuhun edes riitä. Mites suu sitten pannaan kun sinne ei ole mitään pureskeltavaa?
Tuskin siinä vaiheessa muistelee kolme vuotta sitten roskiin heitettyä rustoista lihanpalaa.
Rustoinen lihanpala on herkkua. Saa hampaatkin työtä.
Mulle tuo on ihan painajainen. Ei vaan mene alas, kun niin yököttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska olen aikuinen, joka osaa säännöstellä paljonko ruokaa jaksan kerralla syödä..
Jos mulla on kaks leipää, en välttämättä jaksa.
Jos ei ole varma jaksaako, silloin otetaan ensin yksi leipä ja katsotaan tilannetta uudestaan sen jälkeen, kun ensimmäinen leipä on syöty, so simple
MIKSI sotket englantia suomalaiseen kirjoitukseen, vesität asiasi!
Ei pysty laittamaan ruokaa roskiin vaan menee jääkaappiin tai pakkaseen myöhempään käyttöön, mutta ei koskaan roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Annan linnuille. Ei heillä muutakaan ruokaa ole tähän aikaan.
Mitenkähän linnut tulee toimeen luonnossa? Lintujen sijasta ruokit kasvavaa rottapopulaatiota. Lisäks linnut, jotka syövät ihmisten ruokaa, saavat liikaa suolaa ja rasvaa plus muita lisäaineita
Ihanko oikeasti suurin osa kaapii jauhelihakastikkeeseen sotketun salaatin ja porkkanaraasteen jääkaappiin? En usko, kunhan kiillotatte sädekehäänne.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty laittamaan ruokaa roskiin vaan menee jääkaappiin tai pakkaseen myöhempään käyttöön, mutta ei koskaan roskiin.
Älä viitsi. Siis oikeasti jos sulla on lautasen reunalla lihan jänteitä, pari perunan lohkoa ja lusikallinen raastetta, säilöt ne jääkaappiin tai pakastimeen?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti suurin osa kaapii jauhelihakastikkeeseen sotketun salaatin ja porkkanaraasteen jääkaappiin? En usko, kunhan kiillotatte sädekehäänne.
Nuohan voi käyttää uudelleen toiseen kastikkeeseen. Porkkanaraaste sopii hyvin jauhelihakastikkeeseen ja ja salaatti menee myös kastikkeen seassa. Miksi hyvää ruokaa pitäisi heittää pois? Ehkä sitä on sitten niin köyhä, kun ei ole vielä tullut mieleen heittää ruokaa roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Siis oikeasti jos sulla on lautasen reunalla lihan jänteitä, pari perunan lohkoa ja lusikallinen raastetta, säilöt ne jääkaappiin tai pakastimeen?
Olen eri, mutta syön kaiken mitä lautaselle otan. Ei jää perunalohkoa tai raastetta lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa otetaan sen verran mitä syödäänkin.
En. Vaan bioon. Mut en ota ylimääräistä. Voit syyä sem leivän illalla halloota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti mätät ruokaa lautaselle ja sitten vaan jätät osan syömättä?
Otan ruokaa vain sen verran, mitä aion syödä.
Oikeastaan ainut tilanne, jolloin laitan ruokaa roskiin, on se, jos sairastun kesken syömisen, koska silloin herää kysymys, onko vika ruuassa vai tuleeko huono olo jostain muusta syystä kuten kuumeen nopeasta noususta.
En ole vielä niin rikas, että olisi varaa heittää ruokaa roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et säästä seuraavaan päivään?
Jos lautaselle jää jotain lihan jänteitä ja desi pastaa, en ala niitä säästelemään enkä väkisin nielemään.
Tekisin munakkaan seuraavana päivänä.
Minä taas en sillä tuskin puolisoni haluaisi syödä ruokaa joka osin koostuu toisen jo kerran sorkkimasta annoksesta. Eipä silti en minäkään söisi jos tilanne toisinpäin. Eikä kummallekin viitsitä omia ruokia tehdä. Harvoinhan kuitenkin roskiin menevää jää.
Annan vaimolleni syötäväksi minulta ylijääneet ruoantähteet. Siis jos jotain jää. Muuten ämmä ei saa ruokaa.
Pitääkö sitä väkisin syödä jollain kellonlyömällä, vaikka ei olisi nälkä? Sillon tulee sitä hukkaruokaa.
Itse syön vain sillon, kun nälättää. Se saattaa olla ekan kerran vasta iltapäivällä.