Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitättekö roskiin lautaselle jäävän ylimääräisen ruuan kotona?

Vierailija
14.01.2023 |

Kun olen täynnä, en saa syötyä enää mitään. Ruoka alkaa ällöttämään, olen kylläinen. Heitän lopun ruuan roskiin, esim tänään osan leivästä ja juustosta, kun söin tarpeeksi keittoa ja leipää jo. Toisesta leivästä jäi 1/3 jäljelle ja yksi pieni juustosiivu. Olenko ainoa?

Kommentit (183)

Vierailija
41/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi vaikka jos haluaisin. (En halua.) Koska ei ole varaa. Muutenkaan en pidä ihmisistä jotka näin tekevät, varsinkin lihan roskiin heittäminen on törkeää.

Vierailija
42/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et säästä seuraavaan päivään? 

Jos lautaselle jää jotain lihan jänteitä ja desi pastaa, en ala niitä säästelemään enkä väkisin nielemään.

Tekisin munakkaan seuraavana päivänä. 

Yäkkistä.

Miksi yäkkistä? Sinähän juuri söit sitä ruokaa? Miksi se muuttuu yökkikseksi seuraavana päivänä?

Ja jätin ne jänteet koska ne on yökkiksiä. Miten ne muuttuisi herkullisiksi huomenna?

Jänteet ja rustot ovat ihan parasta. 

Meikäläisenkin herkkua erityisesti kanan rustot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin että teette voileivän ja haukkaatte sitä ja sitten oivallatte, että voi ei masu on täynnä? Tämä on mielenkiintoista.

Vierailija
44/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et säästä seuraavaan päivään? 

Jos lautaselle jää jotain lihan jänteitä ja desi pastaa, en ala niitä säästelemään enkä väkisin nielemään.

Miksi otat lautasellesi pastaa ylipäätään jos et sitä syö. Desi pastaa on helvetti täys annos sitä pastaa kun lautasella muutakin.

Vierailija
45/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun seinään heitän.

Vierailija
46/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tuollaista ongelmaa, etten jaksaisi syödä lautasta tyhjäksi tai etten jaksaisi syödä 2 leipää. Kuulostaa vähän syömishäiriöiseltä.

Vierailija
47/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran vieraita syömässä ja yksi jätti ruokaa lautaselle. Katoin kahvit ja konjakit muille, mutta jätin hänet ilman. Sanoin, että jos ei ruoka kelpaa, niin ei kelpaa konjakkikaan. Lähti samantien pois. Hyvä että lähti.

Vierailija
48/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni heittänyt ruokaa roskiin, kaikillahan on jääkaappi ja/tai pakastin jonne tähteet voi kätevästi laittaa.

Ruokaa pitää kunnioittaa, tässä käy pianaikaa niin ettei sitä joka suuhun edes riitä. Mites suu sitten pannaan kun sinne ei ole mitään pureskeltavaa?

Vierailija
49/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei roskiin vaan kompostiin. Mutta todella harvoin käy niin että ottaisin enemmän mitä jaksan syödä.

Vierailija
50/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kerran vieraita syömässä ja yksi jätti ruokaa lautaselle. Katoin kahvit ja konjakit muille, mutta jätin hänet ilman. Sanoin, että jos ei ruoka kelpaa, niin ei kelpaa konjakkikaan. Lähti samantien pois. Hyvä että lähti.

No ei tuo sinun käytöskään ihan normaalia ollut. 

Vierailija
51/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päivä tässä tulee vielä ruokasota ja sitten muistellaan kaiholla roskiin heitettyjä ruokia. 

Vierailija
52/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. Ansaitsi opetuksen, koska itse annosteli annoksen lautaselleen. Ei ole moukka sen koommin tullut kylään.

Vierailija
53/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska olen aikuinen, joka osaa säännöstellä paljonko ruokaa jaksan kerralla syödä..

Jos mulla on kaks leipää, en välttämättä jaksa.

Miksi kaksi leipää yhtäaikaa?

Mä syön ruoan kanssa leipää. Yleensä kaksi tai kolme.

Leivälle laitan voita, kinkkua, juustoa, kurkkua ja tomaattia/paprikaa.

Joskus se kaksi leipää ei riitäkään, ja joutuu lähteä tekemään vielä yhden. Ja välillä kyllä ärsyttää kaivaa taas kaikki esiin uudestaan. Olen vielä niin (liian) tarkka sen suhteen, miten kaikki asetellaan leivälle.

Esim. levitän voin tarkkaan joka kohtaan leivällä, ja sama koskee ainakin juustoa. Tässä menee pirusti aikaa, ja ruoka ehtii jäähtyä.

Toki ruoan voi mikrottaa lämpimäksi, mutta jos lautasella on muita vihanneksia, ne täytyy nyppiä pois ennen mikroa.

Ja ymmärrän kyllä, että kaikilla ei ole näin vaikeaa. :)

Ehkä mulla on vaan tän suhteen jotain autistisia piirteitä. Kaikki asiat ei ole näin tarkkoja.

Vierailija
54/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole varaa heittää ruokaa  roskiin. Kaikki syödään mitä tehdään, jos ei tänään niin sitten huomenna. 

Vierailija
55/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin välttämään ruokahävikkiä. Jos leipää jää yli, laitan jääkaappiin ja syön myöhemmin. Jotain pastaa tms. en säästä, mutta tosiaan ajatus on, että lautaselle päätyy vain sen verran ruokaa, minkä jaksan syödä. Biojätettä meillä kertyy hedelmän ja vihannesten kuorista, teen ja kahvin puruista ja sen sellaisesta.

Mihin tämä syömättä jätetty pasta katoaa kun et sitä kompostoi?

Vierailija
56/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N60+ kirjoitti:

En ole eläessäni heittänyt ruokaa roskiin, kaikillahan on jääkaappi ja/tai pakastin jonne tähteet voi kätevästi laittaa.

Ruokaa pitää kunnioittaa, tässä käy pianaikaa niin ettei sitä joka suuhun edes riitä. Mites suu sitten pannaan kun sinne ei ole mitään pureskeltavaa?

Tuskin siinä vaiheessa muistelee kolme vuotta sitten roskiin heitettyä rustoista lihanpalaa.

Vierailija
57/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska olen aikuinen, joka osaa säännöstellä paljonko ruokaa jaksan kerralla syödä..

Jos mulla on kaks leipää, en välttämättä jaksa.

Miksi kaksi leipää yhtäaikaa?

Mä syön ruoan kanssa leipää. Yleensä kaksi tai kolme.

Leivälle laitan voita, kinkkua, juustoa, kurkkua ja tomaattia/paprikaa.

Joskus se kaksi leipää ei riitäkään, ja joutuu lähteä tekemään vielä yhden. Ja välillä kyllä ärsyttää kaivaa taas kaikki esiin uudestaan. Olen vielä niin (liian) tarkka sen suhteen, miten kaikki asetellaan leivälle.

Esim. levitän voin tarkkaan joka kohtaan leivällä, ja sama koskee ainakin juustoa. Tässä menee pirusti aikaa, ja ruoka ehtii jäähtyä.

Toki ruoan voi mikrottaa lämpimäksi, mutta jos lautasella on muita vihanneksia, ne täytyy nyppiä pois ennen mikroa.

Ja ymmärrän kyllä, että kaikilla ei ole näin vaikeaa. :)

Ehkä mulla on vaan tän suhteen jotain autistisia piirteitä. Kaikki asiat ei ole näin tarkkoja.

Minulla on myös jotain samaa aika tavalla. 

Vierailija
58/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. Ansaitsi opetuksen, koska itse annosteli annoksen lautaselleen. Ei ole moukka sen koommin tullut kylään.

En menisi noin moukan vieraaksi enää ikinä minäkään.

Vierailija
59/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N60+ kirjoitti:

Tuskin siinä vaiheessa muistelee kolme vuotta sitten roskiin heitettyä rustoista lihanpalaa.

Rustoinen lihanpala on herkkua. Saa hampaatkin työtä.

Vierailija
60/183 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille jo olen opettanut , että jos itse ottaa ruokaa, ottaa vain sen verran että varmasti jaksaa syödä , tarvittaessa santsaa. Jos taas joku toinen on laittanut lautaselle annoksen, esim vanhempi tai keittäjä, sitä ei tarvitse syödä jos ei jaksa kaikkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä