Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitävätkö alkoholistit koskaan välipäiviä

Vierailija
14.01.2023 |

Eli jos pidän välipäivän, ei tarvitse huolehtia listiksi leimautumista. Eilen en juonut koska pieni darra. Tänään 6-12 kaljaa?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän palstan asiantuntemuksen mukaan ihminen voi olla alkoholisti, jos juo kerran viikossa 2-5 olutta ja muina päivinä ei ota pisaraakaan.

Vierailija
2/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkit ei ainakaan pidä, yrttipoikakin spämmaa taas sen kun pössyttelyltään pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän palstan asiantuntemuksen mukaan ihminen voi olla alkoholisti, jos juo kerran viikossa 2-5 olutta ja muina päivinä ei ota pisaraakaan.

Yhden tulkinnan mukaan jos sinun on pakko ottaa kalja saunassa, olet alkoholisti. Eihän tuollaisessa ole mitän järkeä. Joisin tietenkin olla ottamatta mutta minun ei tarvitse koska en ole alkoholisti.

Vierailija
4/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani pari alkoholistia eivät ole pitäneet kuin päivän - pari väliä. Eivät tee heistä mitään onnistujia, koska putki jatkuu heti parin päivän jälkeen. Yleiset syyt välipäiviin heillä nimenomaan on joko järkyttävä darra tai rahat loppu.

Vierailija
5/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani alkoholisti väitti pitävänsä kolme välipäivää, ja saattoihan hän silloin nuorempana pitääkin. Uskon vanhemmiten häneltä välipäivien vähentyneen, enkä usko että vaikka toisinaan ei tutinaltaan ehkä juomaan pystynytkään, niin en usko että viimeisenä elin vuonnaan selvänä oli kertaakaan.

Vierailija
6/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tuttuni on pitänyt välipäiviä, vaikka niin kovasti väittää. Kuulemma pari viikkoakin saattanut pitää. Silmät hänellä jo kellertää, eli maksavaurio varmaan laaja.

Vierailija
7/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on henkilökohtainen asia miten kukin alkoholia käyttää,ei ole yhtä oikeata tapaa. Se on haitaksi kun alkaa tulla haittavaikutuksia,loukkaantumisia työstä poissaoloja perhe kärsii paniikkihäiriö yms.

Vierailija
8/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktio ei ole mikään tietty määrä per viikko, monimutkanen aihe, tarvis pystyä nyt nyansseihin.

Vierailija
9/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne miehet jotka juovat itsensä tolkutomaan humalaan yksin kotinsa,pitkät vapaat työstä ,eivät pidä itseään alkoholistina! Sama koskee naisia joiden pitää tyhjentää yksin koti viinipullo kokonaan pari kertaa viikossa ainakin.Tai henkilöt  elinaiset miehet. Joiden elämä on kävellä paareihin päivittäin parille kaljalle. 

Vierailija
10/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla alkoholisti vaikka et joisi päivittäin tai toista päivää putkeen.

Ja tuosta leimautumisesta niin mulla on ollut alkoholistin ja nistinkin leima vaikken ollut kumpikaan.

Alkoholia kyllä käytin joskus, mutta en huumeita ollut edes nähnyt koskaan.

Vierailija
11/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivää viikossa selvin päin töissä on aika tavallista peitetoimintaa. Eihän silloin voi olla alkoholisti, vaikka on umpikännissä perjantai-illasta sunnuntai-iltaan joka viikko vuosikausia, eihän? 

Vierailija
12/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen debiili juo alkoholia

Vierailija
13/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkoholisti vaikken ole alkoholia juonut yhtään 15 vuoteen.

Vierailija
14/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät välipäivän, ja suunnittelet silloin, mitä juot seuraavana päivänä, olet alkoholisti.

Eli alkoholisti ei pysty unohtamaan alkoholia kokonaiseksi päiväksi, jos hän on hereillä/tajuissaan.

Vierailija
15/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne miehet jotka juovat itsensä tolkutomaan humalaan yksin kotinsa,pitkät vapaat työstä ,eivät pidä itseään alkoholistina! Sama koskee naisia joiden pitää tyhjentää yksin koti viinipullo kokonaan pari kertaa viikossa ainakin.Tai henkilöt  elinaiset miehet. Joiden elämä on kävellä paareihin päivittäin parille kaljalle. 

Ihan normaalia kohtuukäyttöä tuo. Ei kukaan heitä alkoholisteina pitäisikään?

Vierailija
16/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pitävät välivuosiakin. Alkoholismia ei ole vain se että juo paljon alkoholia. Oma läheinen oli raskaana ollessaan täysin raitis, samoin kuin imetti ja lapsi oli pieni, sitten kun lapsi ei tarvinnut äitiä niin tiiviisti, hän joi taas. Tiedän myös ihmisen joka joutui muun tex terveyteen liittyvän syyn takia verikokeisiin ja yhdessä testissä mitattiin pitkäaikaista alkoholinkäyttöä. Hän pystyi ennen tätä verikoetta olemaan kaksi viikkoa juomatta täysin jolloin arvo oli normaali vaikka muuten hän joi 4-6 päivänä viikossa runsaasti. Asia on todellakin monimutkainen ja paljon vaihtelevampi kuin useimmat esimerkiksi täällä ymmärtävät.

Vierailija
17/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pidät välipäivän, ja suunnittelet silloin, mitä juot seuraavana päivänä, olet alkoholisti.

Eli alkoholisti ei pysty unohtamaan alkoholia kokonaiseksi päiväksi, jos hän on hereillä/tajuissaan.

Minä pystyn. Jos minulla on muuta tekemistä, voin olla vaikka viikon miettimättä koko asiaa. Mutta kun juon, juon todella paljon ja pitkiä putkia. Et tunne asiaa selvästikään.

Vierailija
18/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Miten ihmeessä tuo voi olla tieteellisesti mahdollista?

Vierailija
19/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan ammattimaisesti ryyppäävä muusikko, joka kotioloissa pysytteli vesiselvänä. Toki siinä oli haasteensa pitää usean päivän keikka- ja ryyppyputkien välillä taukoa, kun tuppasi tutinat tulemaan. Kerran eukko joutui soittamaan ambulanssin, kun alkoi raajat vatkata ja näin "pieniä miehiä". Lekurille valitin, että silmäkulmassa piipahtaa sellainen pyylevä, vähän Timo Soinin näköinen äijä viuhahtamassa. Sen jälkeen ollut keikkareissuilla kaverina Antabus ja Soinilla pysynyt vaatteet päällä.

Vierailija
20/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Miten ihmeessä tuo voi olla tieteellisesti mahdollista?

Siten että alkoholismi ei ilmeisesti koskaan mitenkään parane eikä poistu ihmisestä, mutta muutamat onnekkaat pystyvät kuitenkin olemaan juomatta. Jos ottaisivat yhdenkin, suistuisivat suoraan ränniin taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme