Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla nastakengät?

Vierailija
14.01.2023 |

Vai pärjäätkö talvella pelkillä perustalvikengillä? Itselläni ei oo vielä ollu nastakenkiä, mutta on sen verran tullut liukasteltua noilla tavallisilla kengillä että oon miettiny, että pitäskö ne nastakengät kuitenkin ostaa. 🤔

Kommentit (409)

Vierailija
141/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakenkiä ei mutta irroitettavat "nastapohjat" löytyy. En tiedä oonko tullut vanhaksi vai onko teiden kunnossapito huonontunut ajan saatossa mutta täytyy melkein olla pakollisena varusteena jos haluaa tuolla lenkkeillä ja kävellä normaalisti kaatumatta.

Vierailija
142/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nastakengät kannattaa ostaa vasta sen jälkeen kun on kaatunut jäisellä tiellä ja siinä samalla rikkonut itsensä. 

Joo, olen kyllä niin monta kertaa kaatunut liukkaalla kelillä selällenikin, että kovinkaan monta kertaa en halua samaa kokemusta kokea.

Mistä löytäisin hyvät ja edulliset nastakengät?

Oon myös miettinyt, että onko ne nastakengät miten kätevät kauppareissulla?

Meillä on 10min kävelymatka lähimpään ruokakauppaan, missä tulee useesti käytyä kävellen tekemässä ostokset. Onko niillä nastoilla hankala kävellä siellä kaupan sisällä? Ap

Minulla on nahkakengät, joissa on nastat, eikä ole hankala kävellä esim kauppakeskuksessa. Joustavat jonkin verran sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet eri nastapohjalliset on.

Vierailija
144/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin harkitsin vähän aikaa nastakenkien hankkimista, kunnes huomasin, kuinka tyylittömiä ne ovat - en halua mitään junttimaisia urheilujalkineita (en käytä toppatakkiakaan) vaan siistit kengät.

Vierailija
145/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdet eri nastapohjalliset on.

Eivätkö ne ole hirveän epämukavat (oletan, että nastat ovat sisäänpäin)?

Vierailija
146/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipohjat on hyvät kauppareissulla. Kaupassa kävelen hieman varpaisillaan ja jäätikön yli kantapää edellä. Piikit siis kantapäässä.

Vierailija
147/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasta juttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilyä varten on Sarvat. Ihan parhaat. En mene niillä tosin kauppaan tai muihin sisätiloihin, jättävät jälkiä ja narskuvat ikävästi.

Nastat ei jätä jälkiä betonilattiaan mikä on useimmissa kaupoissa, lehdessä oli kyselty kaupoista: S-ryhmä ja Lidl sanoivat nastakengät on tervetulleita, K-ryhmä että jokainen kauppias päättää itse saako tulla. Yksi syy lisää olla menemättä K-kauppoihin, toinen on että ovat kalleimpia. 

Täytyy näin raskaana olevana nastakenkien käyttäjänä sanoa, että jos jossakin K-kaupassa kehdattaisiin nastakengistä sanoa yhtään mitään, kun sinne vaapun maitolitraa ostamaan, niin olisi tasan tarkkaan viimeinen kerta, kun asioin kyseisessä kauppaliikkeessä koskaan. 

Vierailija
148/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltin nastakengät on jo toista vuotta. Vedin koiran kanssa "katolleen" niin hommasin samoin tein. Ihan pitävät on. Määrätty lumikeli jäätä alla saa lipsumaan mutta siinäkin nasta ottaa kiinni. Äänekkäät kävellä esim kaupan laattalattioilla. Huomiooitavaa ettei mene laminaatille saati parketille kävelee. Jättää jäljet. Samoin kun mouvimattoihin mitä yleisesti käytetään pukkareissa.

Vierailija
149/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt 5 vuotta ja on todellakin hyvät. Icebugit ja maksoi ostettaessa muistaakseni noin 150 €, mikä tuntui sillon paljolta, mutta ovat kyllä maksaneet itsensä takaisin. Käytän joka talvi, eikä oo kulunut tai kulahtanut mitenkään. Todella kevyet jalassa ja hyvä kävellä. Lämpimät myös. 

Ihan käyn kaikki kauppareissut ym. noi jalassa, ei ole niin liukkaat sisällä, kun ei ole tapana juosta julkisissa sisätiloissa muutenkaan. 

Tänään oli työmatkalla jalassa kynähameen kanssa, eikä mua hävetä yhtään. Kengät on nilkkurimalliset ja näyttää ihan yhtä hyvältä tai kamalalta kuin mitkä tahansa muut ronskimmat nilkkurit tai maiharit. Mulla on molemmat ranteet murtuneet joitain vuosia sitten ja uusi kaatuminen saisi todennäköisesti pahaa jälkeä aikaan.

Vierailija
150/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin harkitsin vähän aikaa nastakenkien hankkimista, kunnes huomasin, kuinka tyylittömiä ne ovat - en halua mitään junttimaisia urheilujalkineita (en käytä toppatakkiakaan) vaan siistit kengät.

https://www.stadiumoutlet.fi/varusteet/outdoor/287742101/trekmates.so-a…

Itse ostin tällaiset. Hyvät kävellä ja kivan näköiset.

Vierailija
151/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, anteeksi ei saa nauraa😁 Täällä entinen tyttö, joka kulki aina korkeissa koroissa tipsutellen, mutta elämä opettaa jos muuta niin hiljaa kävelemään. Piikkareiden tilalle on tässä iässä ollut pakko hankkia turvallisia jalkineita ja toppatakki ylle.  Icebukit ihan kaameat, onneksi keveät. Parempi laittaa vaan löttöset kuin keikaroida ja katkoa luita. Ainahan voi toki sattua, vaikka kuinka yrittäisi varautua.

Vierailija
152/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista ja en tiedä milloin tarvitsin sellaisia. Asun pääkaupunkiseudulla ja täällä on aika harvoin niin liukasta, että niitä tarvitsisi. Koiran kanssa käyn kulkemassa metsässä ja siellä ne ovat täydellisen turhat, kuomilla, kumppareilla ja vaelluskengillä on pärjännyt oikein hyvin. Täällä hiekoitetaan kadut myös ihan kivasti, tänäänkin on ajanut jo hiekoitusauto.

Kauppareissuilla taas menen sellaisiin kauppoihin, että auton saa ajettua parkkihalliin ja kotona ajan auton autotalliin, josta pääsee suoraan sisälle. Työpaikalla on myös parkkihalli.

Asun Helsingin keskustassa ja täällä on helvetin liukasta, hiekoituksesta ei tietoakaan. Käytän nastakenkiä joka päivä, pakkasella varrellisia ja tänään nastalenkkareita. Oli se noloa tai ei. Useimmat jonnetkin tulevat pappaikään, ja heillä on kaiketi mummo ja äiti, joka ei halua liukastua ulkoillessaan.

Vierailija
153/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, anteeksi ei saa nauraa😁 Täällä entinen tyttö, joka kulki aina korkeissa koroissa tipsutellen, mutta elämä opettaa jos muuta niin hiljaa kävelemään. Piikkareiden tilalle on tässä iässä ollut pakko hankkia turvallisia jalkineita ja toppatakki ylle.  Icebukit ihan kaameat, onneksi keveät. Parempi laittaa vaan löttöset kuin keikaroida ja katkoa luita. Ainahan voi toki sattua, vaikka kuinka yrittäisi varautua.

Icebugilla on uudessa mallistossaan kivoja, keveitä nasta- ja kitkapohjakenkiä. Bimbot menevät ulkonäkö edellä ja päätyvät sairaalapäivystykseen nilkat ja ranteet murtuneina.

Vierailija
154/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

METSO NAISTEN GORE-TEX NILKKURI NASTAPOHJALLA, katso noita.

Vierailija
155/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolipohjat on hyvät kauppareissulla. Kaupassa kävelen hieman varpaisillaan ja jäätikön yli kantapää edellä. Piikit siis kantapäässä.

Höpö, höpö. Puolipohjissa on neljä nastaa, Icebugin juoksukengissä 17 älynastaa. Kumpi meistä pysyy pystyssä?

Vierailija
156/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Nastakengät, kitkakengät, pitopohjat ja vielä erikseen irtonastat. Ikää 41 v. Huonoja kokemuksia liukkaista keleistä, en halua enää parannella vammoja koko talvea.

Vierailija
157/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten jengi liukastelee sisätiloissa, mm. kaupoissa :)

Eivät ainakaan minulla ole liukkaat, enkä ole koskaan liukastellut.

Vierailija
158/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja hyvin olen pärjännyt tavallisilla kengillä. Harvoin minulla on minnekään niin kiire, että en ehtisi kävellä varovaisesti.

N48

Näyttää muuten naurettavalta, kun ihmiset sipsuttavat jäisillä teillä.

Niin näyttää!

Vierailija
159/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
160/409 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulla on Icebugit.