Mistä johtuu kalapuikon maine huonona ruokana? Kalapuikot, keitetyt perunat ja kermaviilikastike on todella hyvää ja täyttävää
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kalapuikot maistuu kylläkin ihan pahville .
Nyt ihan törkeesti mainostan! Olen aina inhonnut kalapuikkoja, mutta syystä x, en muista miks, ostin JÄRVIKALAPUIKKOJA! Tsissus miten hyviä, airfraierilla laitan, lisukkeeksi mitä vaan sattuu juolahtamaan mieleen!
Suosittelen!
APETIT KOTIMAINEN JÄRVIKALAPUIKKO 200 GPakkaus: 200,0 g
GTIN: 6430104966515Tämän tuotteen hiilijalanjälki: 2,0 kg CO2-ekv/kg.
Ainekset
Pyydetty suomalainen JÄRVIKALA 55 %, rypsiöljy, suomalainen laktoositon kuohuKERMA, suomalainen peruna, gluteeniton paneeraus (riisijauho, kikhernejauho, maissitärkkelys, suola, dekstroosi, muunnettu maissitärkkelys), suomalainen EmmentalJUUSTO, suomalainen perunahiutale, MUNANVALKUAISjauhe, hernekuitu, sitruunamehutiiviste, jodioitu suola, mustapippuri. Kotimaisuusaste 83 %.
Käyttöohje
Kuumenna Kotimaiset Järvikalapuikot jäisinä tai osittain sulaneina -paistinpannussa miedolla lämmöllä n. 10 min lastalla välillä käännellen -uunissa 225 °C 8-10 min -mikroaaltouunissa (800 W) 1,5 min/4 puikkoa
Ravintosisältö
Ravintosisältö / 100g
Energia930,00 kJ / 220,00 kcal
Rasva14,00 g
- josta tyydyttyneitä3,70 g
Hiilihydraatit9,60 g
- josta sokereita0,30 g
Proteiini14,00 g
Suola0,90 g
Ravintokuitu1,30 g
Päivitetty viimeksi: 24.11.2022
Onko noissa haukea? Sillä minä en syö haukea, koska ne on täynnä matoja.
Vierailija kirjoitti:
Hirveästi rasvaa ja hiilihytraattia, mutta ei hyvälaatuisia rasvahappoja, kuitua, vitamiineja tai hivenaineita ollenkaan.
Haluatko arvata vielä uudelleen?
Ravintosisältö per 100 g
energiaa (kJ)860 kJ
energiaa (kcal)210 kcal
rasvaa9,5 g
josta tyydyttyneitä rasvoja0,7 g
hiilihydraatti18 g
josta sokereita
proteiinia12 g
suola0,7 g
ravintokuitua0,9 g
Vierailija kirjoitti:
Paljon nopeita hiilareita tuossa ateriassa.
Ketä normaalia, tervettä ihmistä kiinnostaa jotkut nopeat hiilarit? Ellei ole aineenvaihdunta häiriintynyt tai joku diabeetikko niin mitä ihmeen väliä?
Vierailija kirjoitti:
Paras kalapuikko herkku on ruisleipä "reissari tyyppinen" burgeri.
Sipuli renkaita, salasttia majonesia, hieman ketsuppia ja pari kalapuikkoa, nam nam.
Noita sörsseleitä voi laitella oman mieltymysten mukaan.
Nykyisissä kalapuikoissa ei ole rasvaa leivityksessä liiemmin ja turska/seiti on hyvää terveellistä villikalaa pohjanmereltä.
Turskaa noissa Suomessa myytävissä kalapuikoissa ei ole nähtykään, ehkä jotain perkeitä maksimissaan. Sama kuin purkkitonnikalassa, boniittia se on eikä mitään tonnikalaa.
Mulla on kai outo maku, mutta tykkään kalapuikoista spagetin + spagettikastikkeen kera.
Jos annoksesta tulee liian raskas tai rasvainen niin voi tehdä kastikkeen vaikka luonnonjogurttiin kermaviilin sijaan.
Kertokaas sellainen kalapuikko mikä maistuu paistetulle seitille.
Vastaan on tullut vain pahan makuisia, enkä halua törsätä rahoja testaamalla kaikkia.
Nykyäänhän saa täysjyväkalapuikkoja, lohikalapuikkoja, järvikalapuikkoja (särkeä ym.), Itämeren kalapuikkoja (silakkaa ym.)... Ja paneroiduissa kalapihveissä on myös hyvä valikoima.
Varmaan siitä että kalapuikkoihin liittyy maine laiskan äidin ruokana, lapsille vaan kalapuikkoja ja makaronia sekamehun kanssa.
Aikuisten oikeesti! En ole oman lapsuuteni jälkeen ostanut kertaakaan kalapuikkoja. Niillä ei ole kanan kanssa mitään tekemistä.
Sofia Belróyh haki Espanjasta peräimplantit, järkyttävät, mutta koska halusi olla Kim Kardashian https://gekkonen.net/wp-content/uploads/2022/07/sofian-peppu.jpg
Ostettiinko nuo Katiskahuumerahoilla vai Ranta-ahon Nikon isin luottokortilla? Eli kenen omaisuutta ne oikeesti on?
Entä nyt kun Kim ja muut on poistattaneet omansa kun eivät ole muodissa enää, mitäs toi meinaa tehdä noille?
Vierailija kirjoitti:
Sofia Belróyh haki Espanjasta peräimplantit, järkyttävät, mutta koska halusi olla Kim Kardashian https://gekkonen.net/wp-content/uploads/2022/07/sofian-peppu.jpg
Ostettiinko nuo Katiskahuumerahoilla vai Ranta-ahon Nikon isin luottokortilla? Eli kenen omaisuutta ne oikeesti on?
Entä nyt kun Kim ja muut on poistattaneet omansa kun eivät ole muodissa enää, mitäs toi meinaa tehdä noille?
sori piti mennä tuonne peräimplanttiketjuun jossa ihmeteltiin miksi näitä otetaan :DDD
Itsetehdyt kalapuikot niin tiedät mitä syöt 🤗
Mä teen ne aina itse, samoin nugetit.
Vierailija kirjoitti:
Itsetehdyt kalapuikot niin tiedät mitä syöt 🤗
Mä teen ne aina itse, samoin nugetit.
Ja minä kävin itse eilen puikko-kalani kalastamassa tuoreena Lofooteilta :)
Mökillä usein kalapuikkoja viherpippurikastikkeessa ja valmista " kesäsalaattia " ja keittoperunat. Kaikille kelpaa. Eikä olla lihavia. Arkena meillä on arkiruokaa Hanna Partasen ohjeen mukaan. Jos on arkena erikoisherkkuja tulee pian lihavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo arkiruokana menee.
Ei tuossa ateriassa paljoa kuitua tai kasviksia noilla ainesosilla ole. Mutta päivään mahtuu monta muutakin ateriaa, joilla voi syödä kasviksia. Tai kylkeen voi tehdä vaikka salaatin, porkkanaraasteen tai jälkiruokaa marjoista tai hedelmistä.
Kylkeen.. yök..
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas sellainen kalapuikko mikä maistuu paistetulle seitille.
Vastaan on tullut vain pahan makuisia, enkä halua törsätä rahoja testaamalla kaikkia.
Osta pakaste seitiä, ja leivitä itse, ja paista.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin Brittien Mäkkäri myi hampurilaisia, joiden välissä oli kalapuikkoja. Se ei siis korvannut kalahampurilaista, jonka välissä on kalapihvi, vaan tuo kalapuikkohamppari oli erikseen myynnissä.
Suomesta ei saa koko kalahampurilaista. Ja ensin siitä vietiin tomaatti ja salaatti eli yhtäkkiä olikin vaan se sämpylä, kalapihvi, soosi ja cheddar eli tosi kuiva ja ankea. Sitten se poistettiin valikoimasta kokonaan.
Oli se ainut hamppari (siis tuo alkuperäinen) jonka mäkkärissä teki mieli tilata. Taitaa olla ainakin vuosikymmen viimeisimmästä mäkkärikäynnistä. Voipi olla jo pidempäänkin.
Carrollsilla oli myös kalahampurilainen mutta se hävitettiin sitten koko ketju. Harmi. Heset ja burgerkingit on surkeita.
Ja ap, tuohan on tosi hyvä ateria. Vielä salaattia, tomaattia ja suolakurkkua lisukkeeksi niin a'vot.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ovat, syön usein. En vain osaa tehdä mitään kastiketta, joten keitetyt perunat ja pippurisekoitusta päälle. Nälkä lähtee.
Kermaviilikastike:
Kermaviili
Tilliä
Sitruunamehua
Suolaa ja pippuria, jos haluaa.
Voilà!
Kalapuikot voi paistaa uunissa tai Airfryerissa ilman rasvan lisäämistä. Hyvää salaattia lisäksi, niin on ihan hyvää evästä. Ei se itse paistettu kala ole yhtään sen terveellisempää, jos jauhoissa pyöritellään,suolataan rankasti ja paksussa rasvassa paistetaan.