Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos 37-veenä menee ekan kerran töihin, niin ehtiikö matalapalkkaisissa töissä saada isompaa eläkettä kuin mitä takuueläke on

Vierailija
14.01.2023 |

Nyt siis tuleva työeläķkeeni n. 5e/kk muistaakseni.

Miten on, paljonko saan eläkettä jos vaikka tekisin 11e/h hommia?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tähän vihdoin puututaan! Ei ole kenenkään etu että meillä on puolimiljoonaa työikäistä kotona lorvimassa KUN AHDISTAA AJATUS ETTÄ PITÖISI AAMULLA NOUSTA KESKEN UNIEN.

Vaikka tämä olisi provo, niin ikävä kyllä tämä on myös totta meidän hyvinvointiyhteiskunnassa, jossa voi äärettömän hyvin nämä työttömät laiskiaiset.

Vierailija
42/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä huomaa tämän palstan sairaan loisimiskulttuurin. Ymmärretään ja silitetään päätä. Alapeukutetaan niiden kirjoituksia jotka on elämässään olleet ahkeria .

Ei se aina minuakaan ole kiinnostanut aamulla herätä ja löytyy traumoja vaikka muille jakaa. Silti en ikinä suostuisi siihen, että jätän elämäni elämättä ja luovutan .

En tiennyt että täällä on ollut itsetuhoisiakin jotka on jättänyt elämänsä kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tähän vihdoin puututaan! Ei ole kenenkään etu että meillä on puolimiljoonaa työikäistä kotona lorvimassa KUN AHDISTAA AJATUS ETTÄ PITÖISI AAMULLA NOUSTA KESKEN UNIEN.

Vaikka tämä olisi provo, niin ikävä kyllä tämä on myös totta meidän hyvinvointiyhteiskunnassa, jossa voi äärettömän hyvin nämä työttömät laiskiaiset.

Heitä on noin 5000-10 000

Vierailija
44/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka koko työuran tekisi päälle 2000€/kk bruttopalkalla töitä niin eläkekertymä ei yllä edes nykyisen takuueläkkeen tasolle.

Eläkekertymän kannalta ei siis mitään merkitystä, käykö töissä, mikäli bruttopalkka jää alle 3000€/kk.

Vierailija
45/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2022 lokakuussa 162 000 (virhemarginaali 22 000), mikä oli 2 000 vähemmän kuin vuosi sitten. Työttömiä miehiä oli 86 000 ja naisia 75 000. Työttömyysaste, eli työttömien osuus työvoimasta, oli lokakuussa 5,8 %, kun se vuotta aiemmin oli 6,0 %.21.11.2022

Vähän faktaa nyt tästä kaikille.

Vierailija
46/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2022 lokakuussa 162 000 (virhemarginaali 22 000), mikä oli 2 000 vähemmän kuin vuosi sitten. Työttömiä miehiä oli 86 000 ja naisia 75 000. Työttömyysaste, eli työttömien osuus työvoimasta, oli lokakuussa 5,8 %, kun se vuotta aiemmin oli 6,0 %.21.11.2022

Vähän faktaa nyt tästä kaikille.

Ja näistä elämäntapa työttömiä 5000-10 000

Vierailija
47/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka koko työuran tekisi päälle 2000€/kk bruttopalkalla töitä niin eläkekertymä ei yllä edes nykyisen takuueläkkeen tasolle.

Eläkekertymän kannalta ei siis mitään merkitystä, käykö töissä, mikäli bruttopalkka jää alle 3000€/kk.

No ei kyllä pidä paikkaansa.

Vierailija
48/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkekarttumiin pitäisi jokaiselle työikäiselle lisätä nolla perään. Jokaisen nyt eläkkeellä olevan eläkkeestä tulisi ottaa yksi nolla perästä pois.

Muuten ei saada ihmisiä töihin ja vanhukset jäävät hoitamatta. Liian paljon menee nyt muille ja liian vähän jää työntekijälle itselleen.

Vierailija
49/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei kaikissa työpaikoissa ole muita etuja, mutta listaan alle asioita mitä itse olen saanut/saan palkan lisäksi:

-Työterveys, osassa on vain minimi, mutta osassa laaja. Työterveys voi kattaa myös asioita joita kaikki eivät välttämättä edes tiedä sihen kuuluvan (esim. silmälasit/lääkäri myös äkisti sairastuneelle lapselle tmv.)

-Puhelin, sekä puhelin- ja nettiliittymä. Työpuhelimet uusitaan 2 vuoden välein, vanhan saa lunastettua itselle ja kierrätän lapsille. Verotusarvo noissa on, mutta säästän joka kuukausi netin ja puhelinliittymän hinnan, eikä puhelimiin mene rahaa (miehellä työpuhelin, ja hänenkin vanha kiertää lapsille)

-Työn kautta saan erinäisiä alennuksia 'omista tuotteista' ja yhteistyökumppaneiden myös. Riippuu työstä miten paljon noista kukakin hyötyy, mutta meillä on päästy esim. huvipuistoon ja laskettelemaan perheenä maksutta.

Voi olla myös koulutuksia, pikkujouluja tai muita vastaavia missä yleensä hyvät ruuat ja mahdollisesti muutakin ohjelmaa.

-Liiton kautta saa alennuksia hotelleista ja vastaavista, sekä matka- ja tapaturmavakuutukset maksutta.

+Henkinen puoli, vaikka välillä väsyttää niin saa onnistumisen tunteita.

+Elinikäisiä ystäviä, edellisistä ttöpaikoistakin jäänyt hyviä ystäviä vaikka työpaikat vaihtuneet.

Jos noita em. alkaa ynnäilemään, niin 4hlö:n perheessä varmaan n kerran/vuosi pitäisi jonkun puhelin uusia. Itse ostaisin vain keskihintaisen (työpuhelimet kalliimpia) mutta esim. 300e säästä x 10 vuotta on 3000e.

Jos vakuutuksissa säästää ehkä n.200e /vuosi se tekee 2000e 10 vuodessa.

Puhelin- ja nettiliittymä yhteensä ehkä 50e/kk eli 600e/vuosi ja 6000e 10 vuoden aikana.

=1000 vuodessa tekee jo n. 10K 'säästöt' sen palkan päälle.

Ja jos hyvä työterveys, sen arvo myös iso!

Vierailija
50/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sun on eläkettä miettiä. Menet töihin ja saat palkkaa ja voit nauttia palkastasi vielä kymmeniä vuosia ennen eläkettä.

Voithan myös perustaa eläkesäästötilin, jolla turvaat eläkepäiväsi.

Mutta kun palkka ei tulisi eroamaan tuista joita nyt saan...kun miinustetaan työssäkäynnistä aiheutuvat kulut.

Ainut motivaattori olisi ollut eläke.

Ap

Ystävä hyvä. Mene töihin kuten täällä on sanottu, eläkkeet ennättää laskea sitten kun sen aika on, nauti elämästä.

Vierailija
51/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tämmöinen ajattelutapa olla oikeasti jollekin ihan normaalia? Onko tämä kovinkin yleistä?

Minut on aina kasvatettu siihen, että töitä tehdään ja itsensä elätetään ihan omilla rahoilla.

Että mua oikein suututtaa!

Se on tarkoituskin, että suutut. Tällä trollailulla lyödään kiilaa työttömien ja työssäkäyvien väliin. Vaalit nääs tulossa. Kun on suuttuneita paljon, on helpompaa oikeuttaa leikkaukset työttömyysturvaan ja muihin sosiaalietuuksiin.

Vierailija
52/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi  AP-trolli joku parempi tarina.

Vierailija
53/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt on 37v niin enpä paljon laskisi nykyisen eläkejärjestelmän varaan.

Vierailija
54/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläke on vajaa 200 euroa (sen siis saa vain jos varsinainen eläke, esim. pienin mahdollinen kansaneläke, jää tietyn euromäärän alle) niin sen ei luulisi olevan vaikeaa. Jos tarkoittaa kansaneläke + takuueläke, niin se on yhteensä n. 900 euroa. Sitä vähempää ei oikein voi eläkkeeksi saada.

Vierailija
55/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lienee 37-vuotiaan tavoite-eläkeikä tällä hetkellä? Olen 44 ja tavoite-eläkeikäni on tällä hetkellä 68 vuotta, ja se tulee siitä vielä nousemaan.

Tuleva eläke ei näin ollen enää toimi kannustimena, vaikka kertymä olisi mikä.

Vierailija
56/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 39-vuotias, enkä ole ollut koskaan palkkatöissä. Ongelmieni vuoksi kuulun eläkkeelle, mutta en sinne kuitenkaan pääse. Mahdollisesti joskus saamani eläkkeen suuruutta en mieti, sillä olen joutunut aina elämään hyvin pienillä tuloilla. Tällä hetkellä tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki.

Järkkyä kyykyttämistä, voimia. Itse olen 32v ja yritetään vielä kuntouttaa, se vaan että kun milläs olet työkykyinen jos ei kivuilta pysty esimerkiksi nukkumaan. Muisti ja tarkkaavaisuus yms. kuin humalaisella univajeen vuoksi, jatkuvat migreenit jatkuvan univelan ja stressin takia. PTSD onnettomuudesta jossa mieheni kuoli ja lääkärin hoitovirheestä. Parhaani teen mutta tuossakin oli vain pieni murunen tästä kaikesta hullunmyllystä. Seuraavan kerran kun taas joku random lääkäri/hoitaja/sote-tantta ehdottaa mulle hengitysharjoituksia en vastaa seurauksista. Olen siis tosiaan "kuntoutettavana" tällä hetkellä.

Vierailija
57/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37 vuotiaana EKAN kerran töihin? 😲 Voiko tää olla mahdollista?

Minä oon 34 , mulla on 11 ja 12 vuotiaat lapset joita olen hoitanut 4 vuotta kotona ja silti oon ollut työelämässä jo päälle 12 vuotta.

Et sinäkään 22-vuotiaana kovin aikaisin ole työelämään mennyt.

Vierailija
58/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs olet onnistunut pitkään karttelemaan töitä. Miksi? Mielenterveyssyyt?

Ei vaan oo jaksanu hakee...ahdistaa että pitää herätä joka aamu kesken unien ja rehkiä...kuin vankila.

Ja sit on aina ollu mahis vaan paskaduuneihin joista ei saa rahaa, sekä kallut duunkaverit.

Ap

Jos töihin lähtö aamuna ahistaa niin se on normaali ilmiö. Hae vaikka ammattikouluun niin saat töitä, ja siitä voi kouluttaa itseään lisää. Tsemppiä

Vierailija
59/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Mut mene silti, töissä paljon muitakin hyviä puolia kuin eläke :) 

ps. lähes meillä kaikilla se eläke tulee jäämään melko pieneksi. 

Ja sen takia itse maksan itselleni eläkesäästöä muutaman kympin kuussa. Ap:n kannattaa mennä töihin ja tehdä samoin. Olet toki vähän jäljessä meitä muita, mutta jos löydät mieluisan työn ja pysyt terveenä, voit tehdä vähän ylimääräistä sitten loppupäässä. Tai käydä eläkkeellä välillä töissä. Näin olen itse ajatellut tehdä niin ei käy aika pitkäksi.

Vierailija
60/75 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37 vuotiaana EKAN kerran töihin? 😲 Voiko tää olla mahdollista?

Minä oon 34 , mulla on 11 ja 12 vuotiaat lapset joita olen hoitanut 4 vuotta kotona ja silti oon ollut työelämässä jo päälle 12 vuotta.

Et sinäkään 22-vuotiaana kovin aikaisin ole työelämään mennyt.

34- 16 = 18. 18 vuotiaana on mennyt työelämään.

Ja nuori on ollut vaikka olisi ollut 22. Nuorena myös saanut lapset.

Että menepäs matikantunnille.

Mistä päättelet että milloin on mennyt työelämään? Esikoisen on saanut 22 vuotiaana.

Onhan voinut olla sitä ennen jo töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan