Nainen joutui eristyskoppiin Iso Omenassa koska halusi maksaa käteisellä
Aivan käsittämätöntä väkivaltaa Ison Omenan vartijoiden toimesta tässäkin tapauksessa. Tuossa kauppakeskuksessa en kyllä jatkossa asioi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e78b5e74-adc2-4f37-a99c-c9e42c5d7389
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
Miehenä alkaa hävettää lukea tällaisia juttuja. Eikö vartijoilla ole mitään soveltuvuustestejä, kun heitä palkataan?
On myös naisvartijoita ja heillä jos jollain, se valta kihahtaa hattuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos se taas se sama lentoemo.
2019?
Naiset taitaa naiseutensa varjolla olevan kovia rähjäämään. Yrittävät niinko etuoikeutta, mua pitää kohdella toisin kun oon politiikkokin.
Itse en tuossakaan tilanteessa rähjäisi vaan hoitaisin aikuisesti tilanteen.Miten parkkihallista poistutaan autolla toista kautta kuin puomien kautta?
Mikä ihmeen parkkihallin valvoja?
Asuin aikanaan tuon ostarin vieressä, lukemattomia kertoja tuolla pysäköinyt mutten kertaakaan ole mitään parkkivalvojaa siellä nähnyt.
Tarkoittaa että tarrannut hihasta jotain ostoskärryjä keräilevää kesätyöntekijää ja alkanut rähjäämään, kun ei saa autoaan ulos hallista.
"Valvoja ja vartijat olivat sitä mieltä, että minun täytyi lähteä ulos kauppakeskuksesta. Vastasin, että minulle ollaan nyt tuomassa sitä maksukorttia ja asia hoituu, nainen sanoo.
Sitten vartijat ottivat minusta hyvin lujasti kiinni ja lähtivät viemään pois. Lompakkoni sekä ruokaostokseni jäivät lattialle, nainen sanoo.
Sanoin heille, että älkää ottako minusta noin kovasti kiinni, molemmissa olkapäissäni oli vasta ollut vammoja. He eivät välittäneet, vaan kaksi isoa miestä raahasivat minua. Toiseen käsivarteeni tuli niin suuri mustelma, että ihan vartijan kaikkien sormien jäljet näkyivät mustansinisinä kädessäni.
Poliisi ohjeisti välttämään provosointia
Vartijat veivät naisen pidätyskoppiin ja lukitsivat oven. Nainen joutui odottamaan kauan kopissa eikä häntä päästetty vessaan.
Meni aika kauan aikaa. Lopulta tuli kaksi poliisia paikan päälle, vaikka luottokorttinikin oli tuotu jo parkkihalliin. Selitin poliiseille tilanteen ja he ihmettelivät, että senkö takia olin kopissa eristyksissä, kun halusin maksaa parkkimaksuni käteisellä, nainen sanoo.
Poliisit ottivat minut pois kopista ja sanoivat, että mene toista kautta ulos, etteivät vartijat provosoidu. Sekin jäi ihmetyttämään.
Nainen meni seuraavana päivänä lääkäriin. Iltalehti on nähnyt dokumentin lääkärikäynnistä. Myöhemmin nainen myös ilmoitti tapauksesta poliisille, mutta poliisi haastatteli vartijat ja totesi, ettei mitään kovaotteista ollut tapahtunut."
Aivan uskomatonta. Huomatkaa erityisesti viimeinen lause: "Poliisi totesi, ettei mitään kovaotteista ole tapahtunut". Tämä on kuulemma erittäin yleistä. Murhiksella entinen vartija kertoi, että tällaisia vartijoiden ylilyöntejä on paljon. Kun asiakkaat sitten tekevät ilmoituksen poliisille, vartijat väittävät, ettei väkivaltaa ole tapahtunut. Poliisi uskoo aina vartijoita, eivätkä ilmoitukset etene minnekään. Tämä ja viime lauantainen kuolemantapaus ovat vain jäävuoren huippuja. Koko ala on perattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja että poliisit pyytää syytöntä poistumaan toista kautta, etteivät vartijat kilahda. Siis onko poliiseilla ollut jo tieto, että käyttävät väkivaltaa vai mitä ihmettä??
Ja miksi auto ei voinut olla parkissa 10 minuuttia lisää? Mitä jos kaupasta olisi vain unohtanut jotakin ja kipaissut hakemassa? Vai onko joku lippu jo tulostettu ulos? Eikö silloin valvojan olisi pitänyt vain auttaa?
Voi hemmetti. Tästä eteenpäin pelottaa kaikki valvojat, vartijat ja jopa poliisi. Lääkäreitä onkin saanut jo pelätä pitkään.
Miten autolla mennään toista kautta ulos?
Luultavasti poliisit käski poistua ja lopettaa rähjääminen tai vievät laitokselle. Nainen olisi palannut rähisemään vartijoille.
Lukiko muka, että autolla? Jos olikin AUTOLLE poistumisesta kysymys. Eli ei enää niiden väkivaltaisten vartijoiden ohi, vaan toinen ovi ja siitä halliin.
Big apple. Espoo yrittää olla New York. Keskellä peltoa juuh. Tähän tiivistyy espoolaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2019?
Naiset taitaa naiseutensa varjolla olevan kovia rähjäämään. Yrittävät niinko etuoikeutta, mua pitää kohdella toisin kun oon politiikkokin.
Itse en tuossakaan tilanteessa rähjäisi vaan hoitaisin aikuisesti tilanteen.Miten parkkihallista poistutaan autolla toista kautta kuin puomien kautta?
Mikä ihmeen parkkihallin valvoja?
Asuin aikanaan tuon ostarin vieressä, lukemattomia kertoja tuolla pysäköinyt mutten kertaakaan ole mitään parkkivalvojaa siellä nähnyt.
Tossähan on joku tärkee nainen "ettekö tiedä kuka olen" jostain syystä raivostunut vartijoille ja nyt sepustaa käteisestä.
Juuri muistelen , 3 vuotra sitten en täällä ainakaan ole nähnyt mitään valvojia parkkihalleissa enkä rahastajia.
Yksin liikkuja on suurimmassa vaarassa. On vain sana sanaa vastaan.
Uskotteko, että tuo nainen kertoo koko totuuden?
Tai että se ei oo esim.huutanu vihasesti sille pysäköintipatelle että minä maksan käteisellä.
Ei kukaan kerro koskaan sellasta versiota missä myöntäis itse toimineensa väärin.
Tässä nähdään mikä turva ihmisellä on kun menee poliisille valittamaan vartijan kovakouraisesta käytöksestä. Poliisi oli jutellut vartijan kanssa ja vartijan mukaan ei ollut kovakouraista. Se siitä.
Kun vartija sanoo niin se on sitten näin. Onko nuo poliisitkin ihan uunoja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan koskaan pysähdy kuuntelemaan ja ymmärtämään mitä asiakas sanoo?! Ei tuota voi ymmärtää, ei normijärkeen käy tuollainen käytös vartijoilta. Äkkiä soveltuvuustestit noille öykkäreille. Miten hemmetissä kauppakeskuksen yrittäjät eivät puutu asiaan? Vartijathan vievät heiltä asiakkaat ja leivän suusta.
Perus suurinosa miehistä tollasia apina aivoja jotka suuttuvat naisen nähdessään. Hienoa että vartijoissa riittää näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2019?
"Itse en tuossakaan tilanteessa rähjäisi vaan hoitaisin aikuisesti tilanteen."
Niin ja joutuisit putkaan. Kertoisit eteenpäin ja olisit syyllinen. Netissä joku kertoisi, miten käyttäydyit typerästi ja korostaisi, että itse osaisi paremmin.
Sulle kans siis pulmatilanteesta selviäminen on rähinän nostaminen että joudut rauhoittumsan koppiin?
Sana aikuinen käyttäytyminen vierasta.
Miten nyt tuon sait tuollaiseksi käännettyä? Olet varmasti miellyttävä ihminen. Sellainen aikuismainen. *tirsk*
Vierailija kirjoitti:
Ei millään tavalla edistä asiaa haukkua miehiä ihan noin yleisesti. Suurin osa suomalaisista miehistä on fiksuja ja asiallisesti käyttäytyviä. Mutta tosiasia on myös se, että naisvihaa esiintyy ja se purkautuu ajoittain pahimmalla mahdollisella tavalla.
Ehkä tässä kannattaa muistaa että vartijaksi yleensä päätyy ne miespuoliset, jotka eivät oikein pärjänneet koulussa. Samassa porukassa esiintyy naisvihaa ja rasismia enemmän kuin muissa.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkään ei tiedetä kuin toisen osapuolen kertoma. Vangeista 99 % on syyttömiä. Jos siis heiltä kysytään.
Vartijat on 100% syyttömiä niin mitä on tehtävissä?
Vierailija kirjoitti:
Tässä nähdään mikä turva ihmisellä on kun menee poliisille valittamaan vartijan kovakouraisesta käytöksestä. Poliisi oli jutellut vartijan kanssa ja vartijan mukaan ei ollut kovakouraista. Se siitä.
Ne on samaa leijona-riipus porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko, että tuo nainen kertoo koko totuuden?
Tai että se ei oo esim.huutanu vihasesti sille pysäköintipatelle että minä maksan käteisellä.
Ei kukaan kerro koskaan sellasta versiota missä myöntäis itse toimineensa väärin.
Ja jos olisikin huutanut, niin "pate" ei osaa rauhoitella? Kertoa, että kyllähän tämä on monet yllättänyt ja varmasti ottaa päähän. Ärsyttää minuakin, mutta en mahda mitään. Odotellaan vaan se aika, että kortti tulee, kyllä se siitä.
Eli keskustelu. Asiakas on asiakas ja "pate" asiakaspalvelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Korona ja Ukraina alkavat olla taputeltu. Nyt sitten lampaille vähän vartijavihaa lööppeihin, niin ei tarvitse näin vaalien alla keskustella maamme suurimmasta ongelmasta, johon onneksi perussuomalaiset tarjoaa ratkaisun.
Ja oli aihe sitten korona/ukraina tai huonosti käyttäytyvät vartijat, sinä vaan et keksi mitään muuta sanaa kuin lampaat. Sitä sinä olet hokenut jo vuodesta toiseen. Vaihda nyt vaikka joku muu eläinrotu.
Älä lammas valita vaan ala sinäkin äänestämään Perussuomalaisia niinkuin suurin osa Suomalaisista tekeekin jo!
Vierailija kirjoitti:
Niin poliisi kuin vartijatkin tietää miten ihmiset käyttäytyvät "alempiaan" kohtaan. Nainenkin on sentään tärkeä politiikko eikä päässyt parkkihallista ulos.
Hyvä kun ei ole enää valtuustossa jos ei edes osaa parkkihallin maksuja. Rahallako hän ostoksensa maksoi?
Jo katujen pysäköintivalvojat kohtaavat hysteerisia naisia ja raivostuneita miehiä. " Olen johtaja x, en minä jouda kiekkoja laittelemaan enkä pitämään maksettua aikaa silmällä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja että poliisit pyytää syytöntä poistumaan toista kautta, etteivät vartijat kilahda. Siis onko poliiseilla ollut jo tieto, että käyttävät väkivaltaa vai mitä ihmettä??
Ja miksi auto ei voinut olla parkissa 10 minuuttia lisää? Mitä jos kaupasta olisi vain unohtanut jotakin ja kipaissut hakemassa? Vai onko joku lippu jo tulostettu ulos? Eikö silloin valvojan olisi pitänyt vain auttaa?
Voi hemmetti. Tästä eteenpäin pelottaa kaikki valvojat, vartijat ja jopa poliisi. Lääkäreitä onkin saanut jo pelätä pitkään.
Miten autolla mennään toista kautta ulos?
Luultavasti poliisit käski poistua ja lopettaa rähjääminen tai vievät laitokselle. Nainen olisi palannut rähisemään vartijoille.
Lukiko muka, että autolla? Jos olikin AUTOLLE poistumisesta kysymys. Eli ei enää niiden väkivaltaisten vartijoiden ohi, vaan toinen ovi ja siitä halliin.
Mitä sinä sekoilet?
Parkkihallit on yleensä tehty autoille. Toki nainen on voinut moottoripyörälläkin ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti meno on isossa omenassa sellaista, että ei osata suomen kieltä.
No näin se kyllä on, mutta asiakkaat ei osaa suomen kieltä. Ne osaa arabiaa ja somaliaa
Eiköhän poliisi ole käskenyt naisen poistumaan paikalta eikä mennä rähjäämään vartijoille lisää?
Miten nainen, olen nainen itsekin, voi menettää malttinsa niin että joutuu tuollaiseen konfliktiin?