Jos laihdutat ja on nälkä, miten taltutat nälän?
Itse nappaan helposti keksin se ei ole hyvä tapa. Mikä on sun pika-apu? Ei tarvi neuvoa, että syö ruoka-aikana.
Kommentit (61)
Joskus nälkä on vain mieliteko, ja jos siihen reagoi parilla keksillä, totuttaa itsensä helposti pikkunaposteluun.
Kuppi hyvää teetä on toimiva, se lämmittää ja tuoksu miellyttää aisteja. Parhaiten minulla auttaa ulkoilu ja kävelylenkki. Lenkin jälkeen on usein oikea nälkä ja sitten voi syödä ravitsevaa ruokaa ja keksit unohtuu.
Mitä ihmettä nämä "kuppi teetä ja hengittele" vinkit oikein on?
Onko nyt siis kyse nälästä vai mieliteosta napostella?
Jos vain tekee mieli jotain, niin silloin voi vaikka sen kupposen juoda. Mutta jos sinulla on NÄLKÄ, niin hyvänen aika syö oikeaa ruokaa. Ei ole mitään järkeä kärvistellä maha kurnien, se on nopein tie laihduttamisen epäonnistumiseen. Jos ruokaa on tarjolla (ei ole esim autiolla saarella), kukaan meistä ei voita nälkää.
Jos nälkä tulee "väärään aikaan", toisin sanoen liian nopeasti ateroiden välillä, korjaa aterioittesi koostumusta niin että nälkä tulee hitaammin (= enemmän rasvaa, kohtuullisesti proteiinia, vähän hiilihydraatteja).
Mitä tapahtuu, jos et syö, vaikka on pikkunälkä? Ei mitään muuta kuin että se pikkunälkä menee ohi. Ihmisillä on rasvaa elimistössä juuri siksi, että sitä voidaan käyttää energiaksi, kun ruokaa ei ole tarjolla. Ei meidän esi-isillä ollut jääkaappeja ja Foodoraa.
Syön vähähiilihydraattisesti ja pätkäpaastoan enkä koe nälkää juuri koskaan. Välipaloja en syö vaan 2 ateriaa klo 12 ja 20 välisenä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nämä "kuppi teetä ja hengittele" vinkit oikein on?
Onko nyt siis kyse nälästä vai mieliteosta napostella?
Jos vain tekee mieli jotain, niin silloin voi vaikka sen kupposen juoda. Mutta jos sinulla on NÄLKÄ, niin hyvänen aika syö oikeaa ruokaa. Ei ole mitään järkeä kärvistellä maha kurnien, se on nopein tie laihduttamisen epäonnistumiseen. Jos ruokaa on tarjolla (ei ole esim autiolla saarella), kukaan meistä ei voita nälkää.
Jos nälkä tulee "väärään aikaan", toisin sanoen liian nopeasti ateroiden välillä, korjaa aterioittesi koostumusta niin että nälkä tulee hitaammin (= enemmän rasvaa, kohtuullisesti proteiinia, vähän hiilihydraatteja).
Minä olen tuo teen juoja. Pätkäpaastoan, ja siksi syön vasta ruoka-aikaan. Jos niiden välillä tulee nälkä, niin hengitän vaan ja kestän sen. Nälän tunne tulee aaltoina ja tiedän sen menevän pian ohi. En tiedä sinun epäonnistumisista, minulla tämä toimii. Olen tehnyt tätä viitisen vuotta.
Syön ruokaa sopivan annoksen. Sitten kun tulee taas nälkä, syön. Käytän pieniä lautasia
Dippaan kasvissuikaleita hummukseen tai syön kanamunan.
Maustamatonta turkkilaista jogurttia, sekaan purkki ananaspaloja (ja pähkinöitä tai siemeniä).
Vierailija kirjoitti:
Nälkä tulee aalloissa. Kun ymmärtää, että nälkä menee ohi, se ei tunnu niin pahalta.
Ja yllättävän nopeasti kroppa oppii uusille tavoille. Se nälän tunne mikä iskee tiettyyn kellon aikaan ei ole ns. Oikea nälkä vaan keho tiedostaa että tähän aikaan syödään yleensä joten se pyytää ruokaa vaikka sitä ruokaa ei oikeasti tarvitse. Kun ymmärtää että nälkä on vain tunne niin nälkä on helppo sietää. Nousi tässä 2 tuntia sitten nälkä tännekin mutta kummasti se vaan unohtui ja meni ohi kun jäin tekemään muita juttuja. Sitä suosittelen tekemään jos haluaa opetella pois esim. Napostelusta tai jos haluaa kokeilla pätkäpaastoa. Teet jotain muuta, pidä itsesi kiireisenä niin se nälkä unohtuu lopulta.
Mutta ensialkuun kannattaa erottaa nälkä ja tylsyys toisistaan. Väitän että suurinosa ihmisistä syö ihan vain tylsyyteen ruokaa mikä on ihan luonnollista kun luontomme ajaa syömään aina kun mahdollista. Mutta siksipä olisi hyvä opetella kurinalaisuutta ja pidättäytyä vain tietyissä ruoka-ajoissa.
Nälkä ei tapa. Sitä ei tarvitse vältellä.
1 keksissä on saman verran kaloreita kuin kaurapuurolautasellisessa tai 1 banaanissa. Vaihda siihen. Kuitu ja proteiinit pitää nälän poissa.
Vierailija kirjoitti:
Paistan pari kananmunaa voissa.
Proteiini ja rasva pitää nälän pois yllättävän kauan.
Läksin aamulla viideltä töihin, söin pari kananmunaa, kupillinen kahvia.
Ei ole vieläkään näläntunnetta.
Voissa paistaminen tuplaa sen kalorimäärän. Raakana tai keitettynä pari munaa päivässä pitää nälän poissa.
Sitä on vain siedettävä, siinä se sisu mitataan. Sitä paitsi kun sitä tarpeeksi sietää niin se helpottuu kyllä.
Hedelmillä lähinnä, en osta mitään herkkuja kotiin.
Lisää päivään pari tuntia tehokasta liikuntaa, sitten voit syödäkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä ei tapa. Sitä ei tarvitse vältellä.
Niinpä. Olen aina miettinyt miksi ihmiset pelkäävät nälkää. Eväitä pitää olla kun vaikka matkustaa 2h, ettei vain nälkä tule.
Ei kukaan siihen nälkään tai pieneen mahan kurinaan kuole.
Vierailija kirjoitti:
Lisää päivään pari tuntia tehokasta liikuntaa, sitten voit syödäkin jotain.
Runsas liikunta lisää ruokahalua eli nälkää. Kannattaa liikuntaa harrastaa myös ajatuksella. Moni ei liiku ollenkaan ja pienikin arkiliikunta jo auttaa vaivoihin.
Laihduttaminen ei tule onnistumaan kun tunnet nälkää. Syöt siis väärin ! Elämäntapamuutoksilla saadaan pysyvät tulokset ja siihen ei kuulu nälkä.
Vähähiilihydraattisempi ruokavalio tasoittaa nälän tunteita, ja kalorimäärän rajoittaminen on silloin helpompaa. Mutta pitäisi tietty tarkistaa, onko liian iso energiavaje, että ihan oikeasti kannattaisi syödä vähän enemmän. Kivennäisvesi toimii mulla nälän ohittajana vielä paremmin kuin vesi, johtuuko sitten siitä että hiilihapot aiheuttaa hetkeksi täyttyneempää tunnetta. Ja sitten ekstravinkki, jonka opin youtubevideosta on neilikan imeskely. Testaa! Mutta sitä ei suositeltu kuin 1-2 krt päivässä korkeintaan. Illalla, jos kalorimäärä on tullut täyteen ja vähän olisi vielä nälkä, tuo on toiminut mulle. Isompaan, oikeaan nälkään ei varmaankaan toimi.