Älyttömin idea ikinä: hiustenpesuvälin pidentäminen!
Nyt on pää aivan täynnä hilsettä ja hiukset jatkuvasti rasvalla kuorrutettu. Kuukausi kokeilua takana ja väli 2-3 pvää, aiemmin pesin joka päivä ilman ongelmia.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa naiset, jotka eivät peseydy.
Samoin oksettaa miehet, jotka eivät peseydy.
Hiuksien pesu 2-3 pvn välein ei kuitenkaan tarkoita, ettei henkilö voisi peseytyä muuten.
Minäkin yritin, mutta sitten piti käyttää muotoilutuotetta tai kuivashampoota. Helpompi vaan pestä hiukset joka aamu.
Ai.
Mä olen pessyt lapseni hiukset ehkä viisi kertaa hänen elinaikanaan.
Suihkussa käydessä riittää vedellä huuhtelu.
Hiukset ovat pitkät, siistit, tuuheat, puhtaat ja hyväkuntoiset.
Lapsi täyttää ihan just viisi vuotta.
Hiustenhoitoaineet sun muut on ihan pelkkää rahastusta, todellista tarvetta ei niille ole.
M40
Ehkä 5 v sitten pesin ma, ke ja pe. Ma oli hiukset tosi likaiset.
Tuli korona ja etätyö.
Pesen hiukset lausntaisin. Eilen olin ulkona, hiukset näyttää hyviltä.
Oikeat aineet tekee paljon.
Ei tänäänkään tarttisi pestä, mutta laitan saunaan hiusnaamion ja helppo siinä on myös pestä
Onnistuin taannoin pidentämään hiusten pesuväliä kolmeen päivään, mutta sitten aloin käyttämään minipillereitä. Hiukset ja iho alkoi rasvoittua, ja nykyään on pakko pestä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rasvanen päänahka ei todellakaan kannata pidentää pesuväliä! Siitä vasta ongelmat saakin.
Niin saa. Mulle kävi niin. Huvittaa joidenkin neuvot kun on rasvoittuva hiusjuuri. Oikea shampoo ja pesu tarpeeksi usein niin ei tule päänahan ongelmia. Mulla on myös rasvainen ihotyyppi.
Mä olen muutaman kerran ajanut kaljuksi ja siinä on sit voinut jättää samalla hiusten pesun kokonaan. Päänahka tosiaan alkuun oli rasvoittunut mutta rauhoittui pian.
Nyt n 8 kuukautinen tukka ja tosi vahva paksu, sojottaa joka suuntaan, joskus vahingossa tulee pestyä muun pesun yhteydessä.
Pidemmillä hiuksilla tosin varmasti vaikeampaa.
Pesut pitää pitää hiukset kuohkeina ja raikkaina, ei tarvitse juurikaan muotoilutuotteilla läträtä. Wash and go.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että sun shampoo on väärä. Toinen syy tohon voisi olla että olet niin kauan pessyt päivittäin että ottaa pidemmän ajan ennen kuin päänahkasi tilanne paranee.
Teepäs nyt niin että syväpuhdistat päänahkasi ja sit alat pestä hiuksiasi oikealla shampoolla. Käypäs kysymässä joltain ammattilaiselta vinkkiä. Mä suosittelen ekokampaajaa.
Olen yrittänyt koko elämäni teini-ikäisestä saakka pestä hiuksia kerran-pari viikossa, koska olen lukenut että niin on hyvä tehdä. Samalla olen ihmetellyt hilseongelmaa, johon ei auta lukemattomista kokeiluista huolimatta muu kuin apteekin nizoral -shampoo. Vasta pari vuotta sitten päädyin jotenkin kokeilemaan päivittäistä pesua, ja hilseongelma oli poissa. Jos olen muutaman päivän pesemättä, se palaa. Pitkien hiusteni kunnossa ei mitään eroa aiempaan. Ei tuo pesuvälin pidentäminen vaan kaikille sovi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että sun shampoo on väärä. Toinen syy tohon voisi olla että olet niin kauan pessyt päivittäin että ottaa pidemmän ajan ennen kuin päänahkasi tilanne paranee.
Teepäs nyt niin että syväpuhdistat päänahkasi ja sit alat pestä hiuksiasi oikealla shampoolla. Käypäs kysymässä joltain ammattilaiselta vinkkiä. Mä suosittelen ekokampaajaa.
Aiemmalla pesurutiinilla ja shampoolla ollut päänahka kunnossa. Millä logiikalla on mielestäsi syytä alkaa maksaa jostain ekoshampoosta? Joku ehdotti jopa lääkärikäyntiä, kyllä jotkut on pihalla
Nyt kun kuljen töihin 20min bussimatkaa suuntaansa olen huomannut että monen päänuppi haisee. Se vähän eltaantunut talinhaju, ehkä ripaus röökinkatkua ja suihkuteltu reippaalla otteella tuoksuvaa kuivashampoota/hiuslakkaa päälle 🥴
Ihmisillä on erilaiset päänahat joten kaikille ei sovi sama.
Olen itse pidentänyt pesuväliä ja kampaajatuttu suositteli silloin, että kannattaa antaa päänahan tottua pari kuukautta uuteen.
Jos olet vuosikausia pessyt joka päivä hiukset niin minusta kannattaisi ensin pidentää pesuväli 1,5 päivään jos mahdollista. Sitä 2 kk jos päänahka sallii ja sen jälkeen pesuväli 2 päivään. Jos siirtää jokapäiväisestä pesusta heti välin jopa 3 päivään niin se on tosi iso muutos ja ei ihme jos tulee hilse- ja muita ongelmia.
Olihan se aika kalenterin kanssa hiustenpesua mutta itse jaksoin kun tilanne koko ajan pikkuhiljaa helpotti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun kuljen töihin 20min bussimatkaa suuntaansa olen huomannut että monen päänuppi haisee. Se vähän eltaantunut talinhaju, ehkä ripaus röökinkatkua ja suihkuteltu reippaalla otteella tuoksuvaa kuivashampoota/hiuslakkaa päälle 🥴
Tai sitten se on kokonaisuus mikä haisee, eikä selity yksin sillä, että pesee hiukset parin päivän välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen hiukset joka päivä, pidän puhtaista hiuksista. Varmaan kävisi myös noin jos yrittäisin pidentää pesuväliä mutta miksi tekisin niin?
Pesuväliä pidennetään jotta päänahka voisi paremmin ja hiukset myös. Mutta eihän sitä mikään pakko ole tehdä.
Ei ole pakko, eikä varsinkaan silloin, jos hiukset ja päänahka voi hyvin päivittäisellä pesulla. Ei pidä korjata sellaista mikä ei ole rikki!
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tämä "oikea shampoo" mahtaa olla?
Mulla loppui päänahan rasvoittuminen kun vaihdoin itselle sopivaan shampooseen ja kylmempään veteen. Nyt pesen 1-2 krt viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se on kokonaisuus mikä haisee, eikä selity yksin sillä, että pesee hiukset parin päivän välein.
Batistea (niistä kuivashampoista ei voi erehtyä) ei tarvitsisi suihkuttaa puolta pulloa jos vaan pesisi sen kuontalonsa. Toki pelkkä talinhaju olisi siedettävämpi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla loppui päänahan rasvoittuminen kun vaihdoin itselle sopivaan shampooseen ja kylmempään veteen. Nyt pesen 1-2 krt viikossa.
Mikä shampoo? Olen kasvojenpesussa huomannut että liian stydit putsarit saa naaman pukkaamaan extrapaljon rasvaa. Olen kokeillut sulfaatitonta XZ-merkkistä mutta en tykännyt yhtään kun jätti hiukset todella takkuiseksi JA lättänäksi. 🙄
Mikäli on hyvin rasvoittuvat hiukset pitäisi vaihtaa myös tyynyliinaa useammin kuin muita vuodevaatteita, mieluiten joka toinen päivä jos ei pese hiuksia joka päivä.