Kaupan kassat paljastavat
Kaupan kassat kertovat mm. mikä asiakkaiden käytöksessä ihmetyttää: https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009321882.html
Minua ihmetyttää myös. Siis kuka kumma lähtee ruokakauppaan (tai yhtään minnekään muualle) kommentoimaan tuntemattomille heidän ulkonäköään? Ainoa kelle ulkonäkö kuuluu on 1. ihminen itse 2. korkeintaan hänen seksuaalipartnerinsa. Ei ole edes ystävien asia millään tavoin.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaiset puhuvat nettopalkasta. Veroprosentti han voi olla mitä vain kahdella samaa työtä tekevällä. Jos toisella esimerkiksi joku muu tulo, mikä nostaa prosenttia. Miten musta tuntuu että naiset lähinnä puhuu tilille tulevasta rahasta, miehet oikeasta palkasta?
Tämä. Veroprosentin voi itse korottaa vaikka kuinka korkealle, joten netto ei kerro todellista palkkatasoa.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaiset puhuvat nettopalkasta. Veroprosentti han voi olla mitä vain kahdella samaa työtä tekevällä. Jos toisella esimerkiksi joku muu tulo, mikä nostaa prosenttia. Miten musta tuntuu että naiset lähinnä puhuu tilille tulevasta rahasta, miehet oikeasta palkasta?
Naiset puhuvat reaaliansiosta, koska suunnittelevat päivittäistä kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on ollut kautta aikain, että miehet ymmärtävät matematiikasta ja raha-asioista, kun taas ruuanlaitto ja lasten hoitaminen on naisten bravuuri. Niin se on vielä 2020-luvullakin.
😂😂😂😂!!... eihän raha liity ruokaan ja lastenhoitoon. Eihän toki!
Siis kun ovat menneet ottamaan tuollaiset paksut angry birds tyyliset microbladingit kulmakarvoihin sekä myös kulmakarvojen laminoinnit ja teettäneet muovikuonot eli roikkuvat ja arpisen pukamaiset pötkönakkihuulitäytteet suun ympärille, niin ei kai ihme jos ihmiset katselee ihmeissään ja ehkä hieman pelästyen. Varsinkin lapsia saattaa moinen pelästyttää, varsinkin jos naiset vielä ottaa botoksia eikä naamat enää kunnolla liiku sen jälkeen, ovat kuin jähmettynyttä vahaa ja vielä paksu meikkikerros päällä.
Monethan ei pysty puhumaan kunnolla enää huulitäytteiden jälkeen, monelta myyjältä tulee kaupoissa täytehuulten läpi jotain "vhoisssshinko mä authhaa jotenkhhii?" suhinasössötystä. Siinä vaiheessa tekee aina mieli perääntyä kun pelkää että seuraavaksiko se myyjä sylkee jotain bakteerikuolaa suustaan minun naamalle!
Täytyy noiden tienata ihan hyvin kun tuollaiset huulitäytteet tulee maksamaan monta sataa ja niitäkin pitää sitten uusia 2 kk välein.
Erikoista että muualla päin maailmaa tuo täytehuuli ja kulmakarvatrendi on jo mennyttä mutta suomalaiset taas monta vuotta muuta maailmaa trendeissä jäljestä, tottakai, ja nyt täällä suositaan kaikkea feikkiä mikä ei enää ole in, ehkä korkeintaan Briteissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä artikkeli, mutta nettopalkasta puhuminen antaa ihmisestä hieman pöntön kuvan. Ikään kuin ei tietäisi, että palkasta puhutaan bruttona, tai että ei ymmärtäisi verotusta.
Ideahan on juuri, että sitä verotusta ymmärtää. Rehellisempää puhua siitä aktuaalisesta summasta mikä kouraan jää. Tosin taitaa jäädä lähes kaikki tuolla liksalla. Mutta paljon realistisempi aina on nettopalkka. Esimerkkinä, viime vuonna sain 4k ja mies 6k liksaa. Kilometrikorvausteni vuoksi meillä jäi lähestulkoon sama NETTOpalkka käteen.
Kilometrikorvaus on kulukorvaus, ei palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä artikkeli, mutta nettopalkasta puhuminen antaa ihmisestä hieman pöntön kuvan. Ikään kuin ei tietäisi, että palkasta puhutaan bruttona, tai että ei ymmärtäisi verotusta.
Ideahan on juuri, että sitä verotusta ymmärtää. Rehellisempää puhua siitä aktuaalisesta summasta mikä kouraan jää. Tosin taitaa jäädä lähes kaikki tuolla liksalla. Mutta paljon realistisempi aina on nettopalkka. Esimerkkinä, viime vuonna sain 4k ja mies 6k liksaa. Kilometrikorvausteni vuoksi meillä jäi lähestulkoon sama NETTOpalkka käteen.
Kilometrikorvaus on hyvitys oman auton käytöstä. Ei se ole palkkaa, vaan sillä kustannat oman autosi polttoaineet, lisähuoltotarpeen, arvonalentumisen ja muut työajosta aiheutuneet kustannukset.
Ei, sähköauton latasin työpaikalla maksutta eli ilmaiseksi ajelin. Ja mies maksaa vakuutukset :D Mutta työmatka on työmatka ja lain mukaan sen voi vähennyksiin laittaa. Ennen kommentointia faktat haltuun asiassa kuin asiassa.
Jos verotukseen laitoit, niin se on verovähennys oikeus, ei kilometrikorvaus, eikä palkkaa.
Kilometrikorvaus on erillinen korvaus, mitä työnantaja maksaa oman auton käytöstä.
Ööö, miksi maksukorttia ei saisi laittaa maksupäätteeseen ennen kuin kaikki tavarat on piipattu? Piippaan aina bonuskortin heti alussa ja tökkään maksukortin päätteeseen, jos tiedän että lähimaksuraja ylittyy.
Onpa yllättää että tupakoivalla roskaväellä ei ole käytöstapoja.
Mä olen vanhempi ja vähän pulskempi akka ja töissä kaupan kassalla. Nuoremmilta tytöillä olen kuullut karuakin juttua siitä, miten miehet kommentoivat heidän ulkonäköään, läpsivät takapuolelle tai heittävät jotain likaisia ja vihjailevia kommentteja. Ja aina ne ovat jotain setämiehiä. Mä myönnän ettei mulle ole kukaan ehdotellut mitään, olen siis alalla ollut vasta 3 vuotta, eikä kukaan ole tullut iholle, eli ulkomuotoni ja ikäni varmaankin pelastavat paljon, mutta harmittaa kyllä näiden nuorten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuispa kaikki vaan nettopalkasta, olisi paljon selkeämpää.
Kun puhutaan palkasta niin puhutaan bruttopalkasta, piste. Nettoon vaikuttaa työntekoon liittymättömät asiat, kuten asuinpaikka, työmatkanvähennykset, liiton jäsenyys, uskontokuntaan kuuluminen, kotitalousvähennykset yms.
Minua ahdistaa jo ajatella, että asun samassa maassa kuin nämä tusinapissikset. Tässä ovat tämän maan tulevaisuuden toivot.. huoh..
Niinhän se on ollut kautta aikain, että miehet ymmärtävät matematiikasta ja raha-asioista, kun taas ruuanlaitto ja lasten hoitaminen on naisten bravuuri. Niin se on vielä 2020-luvullakin.