Kaupan kassat paljastavat
Kaupan kassat kertovat mm. mikä asiakkaiden käytöksessä ihmetyttää: https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009321882.html
Minua ihmetyttää myös. Siis kuka kumma lähtee ruokakauppaan (tai yhtään minnekään muualle) kommentoimaan tuntemattomille heidän ulkonäköään? Ainoa kelle ulkonäkö kuuluu on 1. ihminen itse 2. korkeintaan hänen seksuaalipartnerinsa. Ei ole edes ystävien asia millään tavoin.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä artikkeli, mutta nettopalkasta puhuminen antaa ihmisestä hieman pöntön kuvan. Ikään kuin ei tietäisi, että palkasta puhutaan bruttona, tai että ei ymmärtäisi verotusta.
On ne veroprosentit nii monimtukaisia ettei niistä tajua tavallinen ihminen hölkäsen pöläystä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä artikkeli, mutta nettopalkasta puhuminen antaa ihmisestä hieman pöntön kuvan. Ikään kuin ei tietäisi, että palkasta puhutaan bruttona, tai että ei ymmärtäisi verotusta.
Ideahan on juuri, että sitä verotusta ymmärtää. Rehellisempää puhua siitä aktuaalisesta summasta mikä kouraan jää. Tosin taitaa jäädä lähes kaikki tuolla liksalla. Mutta paljon realistisempi aina on nettopalkka. Esimerkkinä, viime vuonna sain 4k ja mies 6k liksaa. Kilometrikorvausteni vuoksi meillä jäi lähestulkoon sama NETTOpalkka käteen.
Naurattaa että tuollaiset ihme pakkelinaamat joilla tekokynnet ja kaikki feikkiä ulkonäössä valittu lehteen mutta ei yllätä koska iltapask a.
Se ettei osata tervehtiä! Ihmetyttää myös. Jos osaa sanoa röökiaskin nimen, osaa huuliltaan muotolla myös "hei".
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa että tuollaiset ihme pakkelinaamat joilla tekokynnet ja kaikki feikkiä ulkonäössä valittu lehteen mutta ei yllätä koska iltapask a.
Nyt syyllistyt samaan tuntemattoman ulkonäön arvosteluun. En ymmärrä ihmisiä, jotka pitävät sitä hyvän maun mukaisena, normaalina käytöksenä. Intimiteettisuojan vastaista wt-touhua.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne yläosattomissa, vai?
Klikkiotsikko tarkoituksellisesti :) -ap
Vierailija kirjoitti:
Puhuispa kaikki vaan nettopalkasta, olisi paljon selkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei osata tervehtiä! Ihmetyttää myös. Jos osaa sanoa röökiaskin nimen, osaa huuliltaan muotolla myös "hei".
Tämä ihmetyttää että onko tärkeää kassahenkilölle päästä toistamana sitä päivän aikana mahdollisimman monta kertaa.
En usko noitten puheeseen ihmisläheisesti työstä jota tykkäävät tehdä, todellisuudessa ovat kuitenkin joko työpaikkakiusaajia tai naureskelevat asiakkaille,kunhan lehteen haluttu päästä. Kuka oikeasti tykkää olla haukuttavana kassalla ja vastata ihmisten yksinkertaisiin kysymyksiin joihin lapsikin tietää vastaukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihmetyttää että onko tärkeää kassahenkilölle päästä toistamana sitä päivän aikana mahdollisimman monta kertaa.
Vaikka nyökkää kohteliaasti, mutta ihan alkeellisimman käytöstavat. Ne aivan alkeellisimmat.
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos on saanut negaa palautetta ulkonäöstä. Itse olen tehnyt kassahommaa ja olen saanut ulkonäöstä pelkästään positiivista palautetta, mutta mulla onkin ehkä "hieman" freesimpi look. En ole pahastunut kommenteista, vaikka turhia ne sinällään ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nyökkää kohteliaasti, mutta ihan alkeellisimman käytöstavat. Ne aivan alkeellisimmat.
Vaikea silti kuvitella että kassa edes huomaa vai käykö niin vähän asiakkaita että jää aikaa sellaistakin miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos on saanut negaa palautetta ulkonäöstä. Itse olen tehnyt kassahommaa ja olen saanut ulkonäöstä pelkästään positiivista palautetta, mutta mulla onkin ehkä "hieman" freesimpi look. En ole pahastunut kommenteista, vaikka turhia ne sinällään ovat.
Ei tarvitse sanoa mitään. Moni pitää "kehujakin" kiusallisena ja nykyään täyttävät jo ahdistelun tunnusmerkit. Olin itse teininä kioskillaja koin hyvin epämiellyttäväksi vanhempien miesten niin kutsutusti positiivisetkaan kommenit. Tee ostoksesi, sano hei, maksa, kiitä ja poistu kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuispa kaikki vaan nettopalkasta, olisi paljon selkeämpää.
ÖÖÖÖöööö.... pikemminkin sekavampaa, kun ihmisillä on erilaiset vähennykset ja veroprosentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideahan on juuri, että sitä verotusta ymmärtää. Rehellisempää puhua siitä aktuaalisesta summasta mikä kouraan jää. Tosin taitaa jäädä lähes kaikki tuolla liksalla. Mutta paljon realistisempi aina on nettopalkka. Esimerkkinä, viime vuonna sain 4k ja mies 6k liksaa. Kilometrikorvausteni vuoksi meillä jäi lähestulkoon sama NETTOpalkka käteen.
Kilometrikorvaus on hyvitys oman auton käytöstä. Ei se ole palkkaa, vaan sillä kustannat oman autosi polttoaineet, lisähuoltotarpeen, arvonalentumisen ja muut työajosta aiheutuneet kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea silti kuvitella että kassa edes huomaa vai käykö niin vähän asiakkaita että jää aikaa sellaistakin miettiä.
Toki huomaa, kassa katsoo silmiin ja katson takaisin. Jopa maskin kanssa näkee kun silmät "hymyilevät".
Miten kaupan kassalla voi jäädä noin paljon verojen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilometrikorvaus on hyvitys oman auton käytöstä. Ei se ole palkkaa, vaan sillä kustannat oman autosi polttoaineet, lisähuoltotarpeen, arvonalentumisen ja muut työajosta aiheutuneet kustannukset.
Ei, sähköauton latasin työpaikalla maksutta eli ilmaiseksi ajelin. Ja mies maksaa vakuutukset :D Mutta työmatka on työmatka ja lain mukaan sen voi vähennyksiin laittaa. Ennen kommentointia faktat haltuun asiassa kuin asiassa.