Orpon huoli keski- ja hyvätuloisista
Orpon mielestä veroja pitää laskea että keski- ja hyvätuloiset tulevat toimeen. Päivän vitsi 😂 Hyvä veto Marinilta kun sanoi että "pitäisikö meidän ja vuorineuvosten saada lisää rahaa". No ainakin tässä tietää ketä äänestää tulevissa vaaleissa.
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Orpon kanssa. Keskituloisena sitä osallistuu maksumiehenä kaikkeen ja varsin vähän saa vastineeksi.
Orpo ei nimenomaan ole laskemassa keskituloisten verotusta. Ainoastaan "vuorineuvosten".
Tämähän mielenkiintoinen veivaus. Millä keinoin kohdistaa veronalennukset vain vuorineuvoksiin?
Siitä se Marin tänään on televisiossa tylyttänyt päin naamaa, että Orpo laskisi vuorineuvosten verotusta mutta ei pieni ja keskituloisten. Jos pieni ja keskituloisten verotusta laskettaisiin niin sdp tulisi mukaan, mutta he ei hyväksy kokoomuksen linjaa helpottaa suurituloisten verotusta.
Laitatko vielä lähteen missä Orpo esittää veronalennuksia nimenomaan vuorineuvostasolle, mutta ei keskituloisille.
Vierailija kirjoitti:
Siivellä eläjiä on jo liikaa!
Muutosta on tultava.
Juu. Tuo urpon malli ei siihen kyllä vaikuta.
Tarvitaan yhteisöllisyyttä.
Ei pekkiä tukia ja kotona eristäytymistä.
Tarvitaan yhteiseen osallistumista, että saa olla mukana.
Nyt me tienaavat saamme sen sosiaalisen osallistumisen ja taakankin.
Me olemme saaneet koulutuksen ja työn. Kyllä siitä voi maksaakin. Se on se, mitä olemme yhteiskunnan suomella mahdollisuuksilla ja omalla työllä ja lahjakkuudella saneet. Ei mekään saada mitään ilman tätä kokonaisuutta.
Tämä on yhteinen talkoo tämä yhteiskunta.
Heikoimmista meidän on huolehdittava. Muuten me kaikki voidaan huonommin, jos joudutaan tuolla kaduilla pelkäämään- jos porukka alkaa voida huonosti ja väkivalta on se keino selvitä.
Me ollaan tvteiskunta, kyllä me kaikki tästä saadaan.
.. piti kirjoittaa yhteiskunta yhteinen juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Orpon kanssa. Keskituloisena sitä osallistuu maksumiehenä kaikkeen ja varsin vähän saa vastineeksi.
Orpo ei nimenomaan ole laskemassa keskituloisten verotusta. Ainoastaan "vuorineuvosten".
Tämähän mielenkiintoinen veivaus. Millä keinoin kohdistaa veronalennukset vain vuorineuvoksiin?
Se on se maaginen prosentti ale prosentti kymppitonnista on tuhat ja prosentti satasesta on yksi euro.
Vierailija kirjoitti:
Tämä sähkökriisi on opettanut ainakin sen, että ihan lehdistöä myöten keskiluokka nähdään vain loputtomana rahantekokoneena, jonka ainoa tehtävä on olla maksamassa pienituloisten elämä. Sen verran on ulistu kuinka epäreilua on esimerkiksi se, että myös ns. hyvätuloiset (= tuikitavallinen keskiluokka) saavat tällä kertaa hyötyä itse maksamistaan veroeuroista. Ei ihme, että monen "varakkaan" asenteet köyhiä kohtaan ovat koventuneet.
Kertoo jotain omasta kuplasta ja maailmankuvan rajoituksista jos median tai poliittisen pelin vuoksi koventuu asenteet vähäosaisia kohtaan.
Korporatismin uhreja ja orjia molemmat.
Jos veronalennukset tarkoittaisivat kuvitteellisesti minun 2000€:n palkallani, että käteen jäisi vaikkapa 20€/kk lisää, mutta vastaavasti naapurilla 8000€/kk palkalla jäisikin jatkossa 100€/kk enemmän, niin en missään nimessä halua veronalennuksia, ettei naapuri saa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän keksi- ja suurituloisten pärjäämisestä pitäisi huolestua monen muunkin poliitikon kuin Orpon. Me maksetaan tämä lysti ja jos meiltä tippuu hanskat niin loppuu myös niiltä pienituloisilta.
Minä pientuloinen teitä keksi- ja suklaatuloisia jo 2020 varoittelin agendesta ja keskiluokan tarkoituksellista alasajosta.
Vaan mitäpä minä follari mitään tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Jos veronalennukset tarkoittaisivat kuvitteellisesti minun 2000€:n palkallani, että käteen jäisi vaikkapa 20€/kk lisää, mutta vastaavasti naapurilla 8000€/kk palkalla jäisikin jatkossa 100€/kk enemmän, niin en missään nimessä halua veronalennuksia, ettei naapuri saa enemmän.
Mulle kyllä kelpaisi näinä aikoina se kakskymppiäkin enemmän käteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän keksi- ja suurituloisten pärjäämisestä pitäisi huolestua monen muunkin poliitikon kuin Orpon. Me maksetaan tämä lysti ja jos meiltä tippuu hanskat niin loppuu myös niiltä pienituloisilta.
Elätkö sitten yli varojesi kun et palkallasi pärjää? Työttömät pärjää reilulla 500 eurolla, miksi sinä et pärjää tuhansilla euroilla kuukaudessa? Onko itsetuntosi niin huono että joudut elämään yli varojesi koska pelkäät muiden hyvätuloisten syrjivän jos eläisit tulojesi mukaan? Oletko siis pyrkyri? Miksi et tee kahta työtä jotta pärjäät paremmin? Näinhän pienituloiset on joutuneet tekemään jo vuosikymmeniä. En ymmärrä kitinää. Tee enemmän töitä jos haluat enemmän rahaa (sijoitettavaksi?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen verotus on röyhkeää. Me järkyttävässä vastuussa ja siihen liittyvässä työstressissä selviytyjät maksamme 50% veroja tuloistamme. Ero duunareiden nettotuloihin lasketaan jopa vain satasissa.
Ja höpö höpö nyt taas! Mulla lähtee palkasta vajaat 48%, sisältäen kaikki maksut. Itse tulovero on 39.5%. Kuukaudessa palkasta jää käteen 6400 euroa. Kyllä se ero duunareihin lasketaan muussa kuin satasissa.
Vähän perspektiiviä ja vähemmän uhriutumista.
Ääliö, sinä et enää olekaan keskituloinen, vaan korkeatuloinen! Mulla 5400 euron bruttopalkasta jää käteen 3500 euroa, ja kustannan tällä hetkellä oman ja kahden keskiasteella opiskelevan aikuisen lapsen elämän. Senttiäkään ei tule mitään tukia edes lapsille, koska olen "hyvätuloinen". Allekirjoitan täysin tuon, että me keskituloiset ollaan oltu pahimmat kärsijät tässä.
Tekisi mieli lopettaa työnteko ja heittäytyä sossuelätiksi. Niinhän niin moni muukin tuntuu tekevän.
Suomessa ei kyllä työnteolla pääse rikastumaan
Vierailija kirjoitti:
Siivellä eläjiä on jo liikaa!
Muutosta on tultava.
Moni on pakosta siivellä eläjä. Meitä pitkäaikaissairaita on kymmeniä tuhansia tässä maassa eikä mistään saada apua että toivuttaisiin työkykyisiksi. Minäkin jo viisi vuotta. Itkettää ihan kun haluaisi olla töissä ja tienata kunnolla rahaa eläkepäiviä varten niin täällä sitä vaan kotona kökitään minimituloilla. Toiset joutuu elättämään. Te- palveluissa vain jutellaan kivoja vuosikausia ja mietitään montako hakemusta työkyvytön pakotetaan laittamaan kuukaudessa. Ei selvitellä työkykyä eikä hoideta sairauksia. Odotetaan josko jostain löytyisi työnantaja joka palkkaisi ja maksaisi työterveyshuollon kautta tutkimukset ja hoidot. Ei tule löytymään, voin vannoa. Osalla odottelu vie niin huonoon kuntoon ettei mikään hoito enää palauta työkykyä. Ja toiset maksavat elatuksen vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan sydänlapsia viedään Tanskaan hoitoon, kun Suomessa ei ole ollut varaa riittävään määrään hoitajia.
Tässähän edes raha ei ole se kaikkein suurin ongelma vaan työolot, jonka vuoksi sinne ei saada väkeä. Rahalla voisi tietenkin saada lisää väkeä joka osin parantaisi työoloja, mutta esim. viimeisin neuvottelukierros (palkankorotukset Rytkösen johdolla) ei tainnut tuoda mitään apua tähän työntekijöiden saamiseen, joten vaikea uskoa, että tämä ongelma pelkällä rahalla ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kyllä työnteolla pääse rikastumaan
Pääsee, jopa alkeellisilla taloustaidoilla eli elät tulojesi mukaan. Jos palkkasi nousee, älä nosta elintasoasi. Saat rahaa säästöön ja sijoitettavaksi. Ihmettelen miten huonoja taloustaitoja hyvätuloisilla on. Warren Buffet osaa neuvoa, mene katsomaan videoita tiedätkyllämistä.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan sydänlapsia viedään Tanskaan hoitoon, kun Suomessa ei ole ollut varaa riittävään määrään hoitajia.
Tehohoidossa kolmivuorotyötä tekevät hoitajat ovat keskituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elätkö sitten yli varojesi kun et palkallasi pärjää? Työttömät pärjää reilulla 500 eurolla, miksi sinä et pärjää tuhansilla euroilla kuukaudessa? Onko itsetuntosi niin huono että joudut elämään yli varojesi koska pelkäät muiden hyvätuloisten syrjivän jos eläisit tulojesi mukaan? Oletko siis pyrkyri? Miksi et tee kahta työtä jotta pärjäät paremmin? Näinhän pienituloiset on joutuneet tekemään jo vuosikymmeniä. En ymmärrä kitinää. Tee enemmän töitä jos haluat enemmän rahaa (sijoitettavaksi?).
Mitä kitiset? Yrittäjänä teen kyllä vähintään 80h viikossa töitä ja kuukausi tulot on bruttona yli 10000€ joka kuukausi. Mutta maksankin puolet tuloistani valtiolle josta saa moni pienituloinen tukensa. Jos lopetan tuon yötämyöten työnteon ja vaihdan puolta niin valtio ei saa minulta rahaa vaan joutuu vielä elättämään minutkin. Tämäkö on hyvä valtiolle ja niille pienituloisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen verotus on röyhkeää. Me järkyttävässä vastuussa ja siihen liittyvässä työstressissä selviytyjät maksamme 50% veroja tuloistamme. Ero duunareiden nettotuloihin lasketaan jopa vain satasissa.
Ja höpö höpö nyt taas! Mulla lähtee palkasta vajaat 48%, sisältäen kaikki maksut. Itse tulovero on 39.5%. Kuukaudessa palkasta jää käteen 6400 euroa. Kyllä se ero duunareihin lasketaan muussa kuin satasissa.
Vähän perspektiiviä ja vähemmän uhriutumista.
Ääliö, sinä et enää olekaan keskituloinen, vaan korkeatuloinen! Mulla 5400 euron bruttopalkasta jää käteen 3500 euroa, ja kustannan tällä hetkellä oman ja kahden keskiasteella opiskelevan aikuisen lapsen elämän. Senttiäkään ei tule mitään tukia edes lapsille, koska olen "hyvätuloinen". Allekirjoitan täysin tuon, että me keskituloiset ollaan oltu pahimmat kärsijät tässä.
Tekisi mieli lopettaa työnteko ja heittäytyä sossuelätiksi. Niinhän niin moni muukin tuntuu tekevän.
Lopettaa työnteko? Miksi et tee kahta työtä, miksi opiskelevat nuoret eivät tee töitä? Oletko opettanut heidät saamaan kaiken valmiina? Nyt ryhtiä ja itseä niskasta kiinni, tienaamaan enemmän. Työssä olevalla on vain mahdollisuuksia tienata lisää.
Vierailija kirjoitti:
Keskituloisena mulla on kaikki tarpeellinen. Maksan verot myös mukisematta ja jopa mielelläni.
Mä oon samaa mieltä. Olen tyytyväinen veronmaksaja. Meillä jää puolison kanssa palkoista käteen kuukausittain hieman vajaa 5000e. Kun kaikki asuntolaina, autokulut, elämiset yms peruslaskut on maksettu, niin silti yli jää vielä noin vajaa 2000e. Laitamme molemmat näistä yli jääneistä varoista reilusti säästöön joka kuukausi myös. Asumme mukavasti kahdestaan uudehkossa okt:ssa pks-alueella, lainaakin tarvitsi vain maltillisesti ottaa. Työtä olemme kovasti tehneet nuoresta lähtien ja on säästetty, mikä mahdollistaa myös nykyistä taloudellisesti leppoista elämää. Koska hyvä onni on meitä tältä osin kohdannut, niin maksan verot mielelläni sekä annan takaisin hyväntekeväisyydenkin kautta.
Marin näyttää unohtavan, että liiketalous ei voi uudistua taikaseinästä, vaan tarvitaan säästäjiä, pieniä ja suuria sijoittajia. Valtion tehtävä on pyrkiä ohjailemaan tuin ja verotuksellisin keinoin, ettei kerrostalon seiniin sijoittaminen ole paljon tuottoisampaa kuin uusteknologia. Asia, missä Suomi on epäonnistunut pahoin.