Orpon huoli keski- ja hyvätuloisista
Orpon mielestä veroja pitää laskea että keski- ja hyvätuloiset tulevat toimeen. Päivän vitsi 😂 Hyvä veto Marinilta kun sanoi että "pitäisikö meidän ja vuorineuvosten saada lisää rahaa". No ainakin tässä tietää ketä äänestää tulevissa vaaleissa.
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen kannatuksesta 5% tulee rikkailta ja loput wannabe-kokoomuslaisilta jotka kuvittelee että äänestämällä kokoomusta niin maagisesti rikastuvat.
Ei rikastu, mutta työssä ansaitusta palkasta jää enemmän käteen, jos kokoomus pääsee vaikuttamaan verotukseen.
Keskituloisen palkasta jäisi noin 5 euroa kuussa enemmän käteen, jos kokoomus keventää verotusta. Monelta myös unohtuu, että nimenomaan kokoomus siirsi monet työnantajan maksut vähennettäväksi työntekijän palkasta. Ettekö muista, ei siitä montaa vuotta ole.
Tämä! Kannattaa vilkaista palkkakuitista paljonko tuo kokoomuksen järjestämä tulonsiirto on pois itse kunkin palkasta.
Paksua ja suonikasta kikyä hierotaan jo juhlakuntoon opposition kabinettien kosteassa hämärässä.
Rikkaan elämäntehtävä on kerätä vaan rahaa ja omaisuutta lisää kunnes hupsis! Rikas onkin hautausmaalla köyhien seassa.
Olen keskituloinen, eikä Orpon tarvitse olla minusta huolissaan. Tällä hetkellä Suomella on ihan oikeitakin huolenaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Orpon kanssa. Keskituloisena sitä osallistuu maksumiehenä kaikkeen ja varsin vähän saa vastineeksi.
Sinulla taitaa olla kuitenkin vakituinen työ, omistusasunto- ja auto, sinulla on varaa lapsiin ja ehkä lemmikkiin? Luopuisitko siis mieluummin työstäsi, jotta sinulla olisi mahdollisuus asua peräti vuokrayksiössä ilman säästöjä ja harrastaisit kävelylenkkejä?
Didn't think so joten lopeta itsesääli.
Omistusasunto 30v laina-ajalla, kun sossutatu asuu verorahoillani naapurissa. Autoon ei ole varaa lapsista puhumattakaan. Ehkä hamsterin voisi ostaa, jos nappaisi tehdä ylitöitä.
Tässä hyvä esimerkki pienituloisesta, joka kuvittelee olevansa hyvätuloinen / tulevansa hyvätuloiseksi äänestämällä Kokoomusta.
Ei mun tarvitse saada tippaakaan enempää palkkaa. Pääasia että ansiotuloverotusta lasketaan ja naapurin sossutatu saa keppiä.
Eli tunnet itsesi paremmaksi kun naapuri voi huonommin? Olet kateellinen köyhälle? Pärjäät kuitenkin hyvin palkallasi mutta ongelmasi on se naapurin köyhä jolle olet kateellinen. Kannattaa käydä juttelemassa jollekin asiantuntijalle.
Eläkeläisten ylimääräinen raippavero on poistettava, se on todella ryöstöä. Jäänyt vahingossa pysyväksi.
Kannatan ehdottomasti sosiaaliturvan poistamista ja odotan mielenkiinnolla uutta sisällisotaa ja anarkiaa. Sen voin luvata että minä en ole häviävien puolella ja osaan pitää puoleni mutta muutama muu saattaa jäädä sille tantereelle viimeistä kertaa. Vaaleja odotellessa. Kaikki köyhät eivät ole heikkoja ja avuttomia joita voi noin vain potkia päähän. Jälki voi olla rumaa kummallakin puolella.
Mikä on keskituloinen. Mikä se raja oikeasti on ?
Vierailija kirjoitti:
Me keski- ja hyvätuloiset tämän maan kulut maksetaan. Joten sietäisi meistä kantaa huolta monen muunkin kuin Orpon. Nimittäin jos me ei pärjätä tai heitetään hanskat tiskiin, niin pian loppuu rahat myös niiltä pienituloisilta. Sekä se on tavoiteltava tilanne?
Te olette kaikki korvattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Orpon kanssa. Keskituloisena sitä osallistuu maksumiehenä kaikkeen ja varsin vähän saa vastineeksi.
Jo taloustieteen ekalla kurssilla opittiin, että nimenomaan keskiluokka saa eniten tulonsiirtoja ja hyötyä. Osa keskituloisista on vain todella, todella sokeita kaikelle hyvälle minkä keskellä elävät.
Millä tavalla? Tämän pitää olla joku tilastollinen juttu, koska en keksi mitään mekanismia miten voisin saada maksetuista veroista enemmän hyötyä takaisin kuin sossutatu.
No lähtien vaikka koulutuksesta. Suomessa on maksuton koulutus tohtoriksi saakka ja vaikka se on meille maksuton, se ei ole ilmainen. Usein se keski- ja hyvätuloinen on pidemmälle kouluttautunut kuin sossutatu.
Orpon veroale lukuina:
200 000br/vuosi veroale 3% antaa 6000/v hyödyn eli 500/kk
100 000br/vuosi veroale 3% antaa 3000/v hyödyn eli 250/kk
25 000br/vuosi veroale 3% antaa 750/v hyödyn eli 62/kk
20 000br/vuosi veroale 3% antaa 600/v hyödyn eli 50/kk
Kenelle orpo tätä veroalea petaa, ek:n sylibuudeli? Siinä muutama esimerkki.
Vaikka itse olen aina ollut töissä ja yhtään työttömyysjaksoa ei tähän yli kolmenkymmenen vuoden työuraan ole sisältynyt, olen sitä mieltä, hyvinvointivaltion on huolehdittava sen heikoimmista jäsenistään. Ajattelen näin, vaikka olen yrittäjäperheestä, korkeakoulutettu ja keskituloinen. Tiedostan täysin, että olen etuoikeutettu ja minulla on asiat todella hyvin. Tilannetta ei paranna tai huononna minun tuloihin kohdistuva veronkevennys, ehkäpä en sitten ole tarpeeksi rikas? Yhtä kaikki, kokoomus ei ole minun valintani, vaikka joistain asioista ajattelen kuten he, tämä keppiä köyhille -talouspolitiikkaa ei ole mun ajattelumaailman mukainen.
Siivellä eläjiä on jo liikaa!
Muutosta on tultava.
Muista äänestää perussuomalaisia!
Minä en ole köyhille kateellinen. Tienaan rahani raskaassa kolmivuorotöissä. Minulla on omistusasuntona 70-luvun kerrostalo, muuhun ei ole varaa. Siinä lapsineni yksin asuu.
Ystäväni, joka ei ole koskaan ollut töissä asuu uudessa isossa asunnossa, hänen lapsillaan on omat huoneet. Minun lapseni jakavat huoneensa.
Hän aina huokailee, että he eivät kyllä asuisi näin ahtaasti.
Niinpä työtä tekevä asuu varojensa mukaisesti, työtön saa asumistukien myötä paremman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestys oli vieläpä "suuri- ja keskituloiset"...
Suurituloisten etuja ajetaan ja keskituloisia kosiskellaan äänten takia. Miten se kiky toimi Sipilän-kokoomuksen hallituksessa keskituloisille?
Tämä juuri! Palkka laski ja työmäärä lisääntyi. Ja myös siinä 4000-5000 e kk asiantuntijaluokassakin.
Itse olen terveydenhuoltoalalla ja omissa tuloissani oli huomattava lasku ja työaika piteni.
Toki kerrostalosta osake. Ja lapsineni yksin asun.
Korjaus tähän. Yövuoron jälkeen tökkii ajatus.
Numero 59
Kyllä meidän keksi- ja suurituloisten pärjäämisestä pitäisi huolestua monen muunkin poliitikon kuin Orpon. Me maksetaan tämä lysti ja jos meiltä tippuu hanskat niin loppuu myös niiltä pienituloisilta.
Ymmärrän, että kaikki eivät kykene asettumaan muiden asemaan.
Asian voi kuitenkin ajatella näin; kaikilla ei ole kykyjä, tai voimia opiskella, saada työpaikkaa, tai vaikka ihan vaan selvitä ilman yhteiskunnan tukia jokapäiväisestä elämästään, siksi näistä ei niin pärjäävistä ihmisistä tulisi pitää myös huoli. Joku viisas lausui joskus, että sivistysvaltion määritelmä on, kuinka se pitää huolta asukkaistaan.