Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini löysi espanjalaisen miehen ja muutti Kanarian saarille. Olen kade.

Vierailija
12.01.2023 |

Opetteli espanjan kielen jotenkuten. Mies on lääkäri ja hän sai itsekin jonkun pienen osa-aikatyön jostain asiakaspalvelutyöstä. Olen niin kateellinen kun tuolla ulkona sataa räntää ja he postailevat kuvia Kanarian auringon alla rannalta.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi sitä kuumuutta eikä olisi ihania vuodenaikoja.

Mitä kuumuutta? Kanarian saarten lämpötilat ovat ihanteelliset koko vuoden. Talvikuukausina keskimäärin n. +20C ja kuumimpina kesäkuukausina n. +28C.

Kanariansaarilla ilmasto on ollut/ on mitä ihanin; ilmastonmuutoksesta huolimatta. Itse tykkäisin asua vastaavanlaisessa ilmastossa.

Vierailija
62/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanja, tuo matalakoulutettujen suomi-junttien luvattu maa. Lotossa jos voittaisi niin sinne asumaan ja joka päivä viinaa ja ruisleipää suomi-baarissa, elämän loppuun asti, aaahhh....

Onneksi lottovoitto on hyvin harvinainen, eikä sinun tarvitse tulla tänne.

Ihan vaan tiedoksesi, että meilläpäin ei ole suomibaaria lähimainkaan ja ruisleipää saa saksalaisesta leipomosta tuoreena, jos vaaleat leivät kyllästyttävät. Itse en juo koskaan viinaa eikä ollenkaan kiinnosta lähteä katsomaan jotain suomalaisyhteisöä, miten siellä viinakset maistuvat vai maistuvatko ollenkaan. Muuttaessani tänne oli kriteerinä, ettei suomalaisia ole ympäristössä, ainakaan kovin montaa.

Voi voi, mitä siellä siten tekee, jos halvat viinatkin jää juomatta? Kiertää jotain museoita??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Kanarian saaret ole vähän junttila? Kuka haluaa asua turistirysässä?

Kanarialta löytyy kyllä mainitsemiasi turistirysiä, mutta paljon aitoa ja alkuperäistä, kyliä ja kaupunkeja, missä ei pahemmin turisteja näy. Yksipuolista kuvitella, että koko Kanarian saaret saaret olis pelkkää turustirysää. Jos yhtään laajemmin siellä olisit liikkunut, tietäisit tämän itsekin, mutta kokemuksesi taitaa rajoittua turistirysiin.

Vierailija
64/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi sitä kuumuutta eikä olisi ihania vuodenaikoja.

Mitä kuumuutta? Kanarian saarten lämpötilat ovat ihanteelliset koko vuoden. Talvikuukausina keskimäärin n. +20C ja kuumimpina kesäkuukausina n. +28C.

Kanariansaarilla ilmasto on ollut/ on mitä ihanin; ilmastonmuutoksesta huolimatta. Itse tykkäisin asua vastaavanlaisessa ilmastossa.

Minäkin. Muutenkin haluaisin asua saarella.

Vierailija
65/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanja, tuo matalakoulutettujen suomi-junttien luvattu maa. Lotossa jos voittaisi niin sinne asumaan ja joka päivä viinaa ja ruisleipää suomi-baarissa, elämän loppuun asti, aaahhh....

Varmasti tuontyylistä käytöstäkin siellä on, mutta silti typerä yleistys. Esim. itse tunnen Suomessa hyvin pärjänneitä ihmisiä, jotka viihtyvät Espanjassa pitempiä aikoja ja elävät fiksusti. Heitä tuskin mistään Suomi-baarista tavoitat. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
66/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko lääkärille on tullut "tilapäisiä" ongelmia pankin kanssa? 

Vierailija
67/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksesi, että meilläpäin ei ole suomibaaria lähimainkaan ja ruisleipää saa saksalaisesta leipomosta tuoreena, jos vaaleat leivät kyllästyttävät. Itse en juo koskaan viinaa eikä ollenkaan kiinnosta lähteä katsomaan jotain suomalaisyhteisöä, miten siellä viinakset maistuvat vai maistuvatko ollenkaan. Muuttaessani tänne oli kriteerinä, ettei suomalaisia ole ympäristössä, ainakaan kovin montaa.

Voi voi, mitä siellä siten tekee, jos halvat viinatkin jää juomatta? Kiertää jotain museoita??

Ainakin urheilullisille ihmisille on vaikka mitä vaihtoehtoja, ja kielen opiskelu on yksi hyvä harrastus, jonka avulla pääsee myös paremmin kiinni paikalliseen yhteiskuntaan. Tässä vain pari esimerkkiä, mielikuvitus on rajana. Itsekään en juo alkoholia, ja olen viihtynyt ulkomailla kauan, en tosin Espanjassa ainakaan vielä. 

Vierailija
68/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin urheilullisille ihmisille on vaikka mitä vaihtoehtoja, ja kielen opiskelu on yksi hyvä harrastus, jonka avulla pääsee myös paremmin kiinni paikalliseen yhteiskuntaan. Tässä vain pari esimerkkiä, mielikuvitus on rajana. Itsekään en juo alkoholia, ja olen viihtynyt ulkomailla kauan, en tosin Espanjassa ainakaan vielä. 

Lisäys: paria lyhyttä visiittiä lukuunottamatta. Asuakin voisin ehkä joskus sopivassa elämäntilanteessa.

Vierailija
69/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valelääkäri !

Vierailija
70/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole kaverisi puolesta iloinen. Kannattaa tosiaan muistaa, että arki on arkea, asuu sitten missä maassa tahansa pitempiaikaisesti.

Olin itse opintojen vuoksi kansainvälisessä vaihdossa Espanjassa kymmenisen vuotta sitten ja siinä ajassa pääsin kurkistamaan Espanjassa asuvien suomalaisten arkeen turisteja syvällisemmin. Tämä on täysin totta: ongelmia (jos niitä on ollut jo lähtömaassa) ei pääse pakoon missään maassa. Alkuhuuman jälkeen tulee myös vaihe, jolloin uutta maata alkaa tarkastelemaan kriittisemmin silmin ja vertailemaan esim. omaan kotimaahan.

Minulle oli hyvin pysäyttävää muun muassa se, kuinka todella surkealla palkalla Espanjassa sairaanhoitajat tekevät töitä ja järkyttävän pitkällä työajalla (en ole alan ihminen). Samoin pysäyttävää oli 50 % nuorisotyöttömyys. Huomasin myös sen, kuinka merkityksellisiä asioita minulle on monta vuodenaikaa, jopa välillä loskainen talvi. Kaipasin myös ihan yksinkertaisia arjen asioita, esim. Suomen monipuolista leipävalikoimaa kaupoissa, upeita järviä ja puhdasta kraanavettä. Näitä asioita ei yleensä ehdi turistina kaivata. Toki Espanjassa oli ihana syödä vaikkapa helmikuussa mansikoita ja sitruunatkin olivat ihan jo tuoksultaan aivan toista kuin Suomessa. Totesin kuitenkin, että nautin maasta enemmän turistina kuin pitkäaikaisesti asuen. Joku toinen voi kokea ihan päinvastoin.

Kaikissa länsimaissa taitaa olla valtava nuorisotyöttömyys.

Etelä-Euroopassa paljon pahempi kuin yleisesti.

Monessa reaalitalouden työssä on suuri työttömyys.

Koodaus, etätyöt tms. On lukuisia aloja, joita pystytään tekemään ns. paikkariippumattomasti.

Sitten on taas ammatteja ja töitä, mitkä vaativat natiivin kielitaidon.

Täytyy myös muistaa, et ihmisellä on yksi elämä. Yhteen paikkaan ei oo pakko jäädä kärvistelemään.

Naiset tarvitsee rakkautta, seksiä, hyvää kohtelua, hyvät ihmissuhteet, ja kykyjään ja ominaisuuksiaan vastaavan toimenkuvan.

Erittäin hieno ratkaisu, et APn kaveri ei jäänyt kärvistelemään loskaan. Vaan teki päätöksen.

Arki tulee jokapuolella vastaan, mutta kommunikaatio pikaviestintä, naamapuhelut pystytään hoitaa ilman isoja kustannuksia.

Joissain tapauksissa, kun on 2 kulttuuria, voidaan nauttia aivan eritavoin toisessa maassa. Kielitaidon oppii, mikä sekin on rikkaus. Lapset saavat 2 kieltä jne.

M42

Vierailija
71/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava ajatus, että joutuisi asumaan siellä. Lomailla on kiva, viikko riittää kerrallaan.

Vierailija
72/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eronnut mies 57V ja varhaiseläke häämöttää. Menen Costa del Solille mutta vain puoleksi vuotta kerrallaan. Jatkuva asuminen siellä vie hohdon hommasta. En mä kyllä enää suomalaista naisystävää huolisi latinalainen temperamentti kiinnostaa.

Vierailija
73/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistava ajatus, että joutuisi asumaan siellä. Lomailla on kiva, viikko riittää kerrallaan.

Sitten voikin palata taas kylmään ja pimeään Suomeen valittamaan ja palelemaan, syömään puuroa kun ei ole muuhun varaa. Valinta sekin.

Vierailija
74/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, onko sulla joku kielto vaihtaa maisemaa? Vai tarvitaanko siihen mahdollistaja-mies näin tasa-arvon kunniaksi? Hemmetin kaksoisstandardit

Vierailija
75/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voikin palata taas kylmään ja pimeään Suomeen valittamaan ja palelemaan, syömään puuroa kun ei ole muuhun varaa. Valinta sekin.

Vai sellaista sinun elämäsi on, otan osaa.

Vierailija
76/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kans yhen lentäjän (kapteeni muuten!!!) kans lähössä Majorcalle (perusmuoto lausutaan muuten majorkka, että tiiätte).

Vierailija
77/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos vähän yksinkertainen? Täällä voi vaeltaa vuoristossa, lenkkeillä rannalla, pyöräillä pitkin rantaa, Senda litoralia on kilometritolkulla, autoilla ympäristössä jne jne.

Vierailija
78/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos vähän yksinkertainen? Täällä voi vaeltaa vuoristossa, lenkkeillä rannalla, pyöräillä pitkin rantaa, Senda litoralia on kilometritolkulla, autoilla ympäristössä jne jne.

Juuri näin. 

Vierailija
79/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kanarialla 17 vuotta. Enkä tarvinnut miestä tänne muuttamiseen

Lähdin opintojen jälkeen tänne baariin töihin ja jäin. Baarihommat on kyllä jo jääneet

Vierailija
80/90 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turistirysät on harvemmin mukavia paikkoja asua

Siellä voi asua muuallakin kuin Playa del Inglesissä.