Kaverini löysi espanjalaisen miehen ja muutti Kanarian saarille. Olen kade.
Opetteli espanjan kielen jotenkuten. Mies on lääkäri ja hän sai itsekin jonkun pienen osa-aikatyön jostain asiakaspalvelutyöstä. Olen niin kateellinen kun tuolla ulkona sataa räntää ja he postailevat kuvia Kanarian auringon alla rannalta.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Isoveli asuu espanjassa. Meni katsomaan Madridiin jalkapalloa ja jäi sille tielle, kun tapasi paikallisen naisen sen ottelun jälkeen. Kävi se suomesssa myymässä asuntonsa ja otti lopputilin työstään. Veli on kokki, niin samantien pääsi töihinkin siellä. 8v olllut siellä jo.
Mä pistä talon alkuun vuokralle. Mökki jää tukikohdaksi Suomeen. Mietin vaan millä autolla lähtisin. Yhteen harrasteautoon on talvirenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata olla kateellinen. Sukulaiseni on asunut pitkään Teneriffalla ja sanoo, että asuminen alkaa vuosien mittaan ahdistaa suomalaista. Tämä johtuu kuulemma siitä, että asutaan saarella - pienellä alueella keskellä Atlanttia.
Että kaikkia suomalaisia? Kaverisi varmaan vaan keksi jotain pahaa kun huomasi vihreyden naamallasi.
Vierailija kirjoitti:
Ah, kuulostaa ihanalta! Mistä ystäväsi löysi itselleen lääkärimiehen?
Musta taas toi ammatti ei ole turn on mutta kivasti tulevat siellä Kanarialla toimeen. Olivat jossain manner-Espanjassa tavanneet baarissa vuonna 2019. Ja ensin kaukosuhde, nyt lähisuhde. T ap
Okei. No täs on jotain mitä mä en tajua.
Eihän se ole sulta pois, hänen onnensa. Etkä edes halunnut espanjalaista miestä. Haluaisit vaan sen mitä kaverilla on. Uskaltaisitko edes lähteä?
Pysyttele välilöissä, saatat saada kutsun kylään.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että pitää hankkia mies, jotta voi muuttaa Kanarialle.
😂
En jaksaisi sitä kuumuutta eikä olisi ihania vuodenaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata olla kateellinen. Sukulaiseni on asunut pitkään Teneriffalla ja sanoo, että asuminen alkaa vuosien mittaan ahdistaa suomalaista. Tämä johtuu kuulemma siitä, että asutaan saarella - pienellä alueella keskellä Atlanttia.
Onko sukulaisellasi espanjalainen mies? Tämä on olennainen seikka!
Vierailija kirjoitti:
Okei. No täs on jotain mitä mä en tajua.
Eihän se ole sulta pois, hänen onnensa. Etkä edes halunnut espanjalaista miestä. Haluaisit vaan sen mitä kaverilla on. Uskaltaisitko edes lähteä?
Pysyttele välilöissä, saatat saada kutsun kylään.
No kai saan silti olla kade :D on se helpompaa lähteä jos on paikallinen opas valmiina eikä tarvi yksin siellä pyöriä. T ap
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt. Voithan säkin lähteä etsimään unelmiesi prinssiä ulkomailta. Vaikkakin, kyllä noissakin romansseissa se arki tulee vastaan.
Niin. Elääkö arkea kun loskaa tulee vaakatasossa, on pimeää kuin mörön pyllyssä ja kaikki maksaa maltaita vaiko elääkö arkea kun on mukava +18- +22- astetta, aurinko paistaa ja käytännössä kaikki on edullisempaa..
Ja mikä vika arjessa edes on? Ei sen yhteiselon hlvetiksi kuulu muuttua vaikka alkuhuumasta ollaankin ohi.
Normaali kuvio naisille, miehen perässä mennään loisimaan jonnekkin, tuota sitten ylistetään naisten lehdissä rohkeudeksi lähtä ulkomaille tyhjän päälle yms.
Kävisikö ap:lle vaikka joku upseeri? Niitähän löytyy joka palstoilta. Saattaa joutua maksamaan pienen vapaustusmaksun tosin, mutta se on ihan kolme-nelinumeroinen maks. Itse asiassa minä voisin olla ensimmäinen upseerisi!?
Oletko käynyt Kanarialla? Itse en siellä haluaisi pysyvästi asua.
Vierailija kirjoitti:
Ah, kuulostaa ihanalta! Mistä ystäväsi löysi itselleen lääkärimiehen?
Ehkä sieltä Kanarialta. Minun tuttuni on opiskellut lääkäriksi Las Palmasin yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi sitä kuumuutta eikä olisi ihania vuodenaikoja.
Kanariallehan manner-espanjalaisetkin pakenevat kesäisin helteitä.
Kade miehen "saamisesta" vai Kanarialla asumisesta?
Kyllä sinäkin voit muuttaa Kanarialle. Paljon helpompaa saada paikallinen mies, kun asuu siellä.
Päiväunelmat ovat päiväunelmia. Näin keittiöpsygologina yksi juttu on tullut selvästi esiin, kun kymmeniä ihmisiä olen kahvittanut ja juttuja vaihtanut, eli ONGELMAT EIVÄT KATOA MUUTTAMALLA, yleensä ne ovat päässäsi ja seuraavat myös uuteen paikkaan.
Eli ei kannata paeta ongelmia, vaan yrittää, joko yksin tai jonkun ammattilaisen kanssa, pilkkoa ne pienempiin osiin ja työstää pois mielestä pala kerrallaan.
Ihan näin täältä keittiön pöytäläppärin takaa tämmöinen neuvo näin aamukahvin lomassa.
Kaverin tytär on naimisissa espanjalaisen miehen kanssa. Ne asuu Suomessa.
Kyllähän se vaan niin monesti on, jotta aurinkoisessa säässä mieliala on energisempi, virkeämpi jne. eli sillä tavalla varmaan mieluiten asuisi paremmassa ilmastossa. Voihan sitä aina muuttaa, mutta parempi kun olisi tuttua ja turvallista. Noissa lämpimissä maissa muita riskejä kuten ötökät jne. Ei käy kateeksi sekään...
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt. Voithan säkin lähteä etsimään unelmiesi prinssiä ulkomailta. Vaikkakin, kyllä noissakin romansseissa se arki tulee vastaan.
Tämä on aina tällainen vakiolatistus. Suhde typistetään romanssiksi ja muistutetaan, että arki se siinäkin vastaan tulee.
Totta kai tulee. Oma kaverinikin on ollut vasta 12 vuotta espanjassa romanssinssa kanssa ja kyllä siellä ihan normaalia arkea eletään. Jotenkin se arki on vaan mielekkäämpää siellä Espanjan lämmössä, kuin täällä pimeydessä ja loskassa.
Isoveli asuu espanjassa. Meni katsomaan Madridiin jalkapalloa ja jäi sille tielle, kun tapasi paikallisen naisen sen ottelun jälkeen. Kävi se suomesssa myymässä asuntonsa ja otti lopputilin työstään. Veli on kokki, niin samantien pääsi töihinkin siellä. 8v olllut siellä jo.