Millainen päätös teillä oli kasvissyöjäksi ryhtyminen?
Kommentit (51)
Olin harjoittelijana erän median toimituksessa ja oli pakko sillä muut alkoivat kartella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri vetäisin kunnon pihvin, tuli kylläinen olo.
Lisukkeena oli ruusukaalia ja perunaa, eli kasvisvoittoinen annos!
Somaa että vielä vuonna 2023 aika moni luulee olevansa hauska ja suututtavansa jonkun tällä pascalla. Just saying. 🤷
Vuonna 2023 tuo on hauskempaa kuin koskaan. Kaupat ovat vähentäneet vegaanieinesten tarjontaa ja veganismin aiheuttamiin terveysongelmien on herätty laajalti.
En ole koskaan pitänyt lihasta, sen syöminen oli minulle vastenmielistä ja siitä tuli paha olo, joten käytännössä kieltäydyin sitä syömästä. Olin lapsena alipainoinen, joten taisin olla jotain 8-vuotias, kun vanhempani luovuttivat lihan pakkotuputtamisen ja ilmoittivat kouluunkin kasvisruokavaliosta, jotta söisin jotain.
Sen koommin en ole edes yrittänyt lihaa syödä, ja alkoi ruokakin maistumaan. Tällä menty kolmisenkymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tein sen eettisistä syistä. Muutos kävi yllättävän vaivattomasti, vaikka alkuaikoina joskus tekikin mieli hampparia tai kalaa. Ei kuitenkaan tuottanut mitään kestämättömiä olotiloja. En ajatellut asiaa niinkään painonhallinnan näkökulmasta, mutta niin vain on muutamassa vuodessa painokin tippunut 10kg.
Sama
Ai mikä päätös? Jatkan lihansyöntiä kuten ennenkin. Se on ainakin helppo päätös.
Kiinnostaisi vegaanius sen kaksostutkimuksen perusteella. Ollut harkinnassa.
Pelkkä kasvisten syönti on vaarallista. Kasviksiin ruiskutellaan aivan liikaa ns kasvinsuojeluaineita eli oikeammin tuholaismyrkkyjä. Nämä myrkyt jäävät kasviksiin ja altistavat syöjänsä kaikenlaisille vakaville taudeille.
Sama asia koskee myös lihansyöjiä, hyötyeläimille syötetään kaikenlaisia myrkkyjä, jotka päätyvät lihansyöjän suuhun ja tämän lisäksi, kaikkien kehitysvammaisten korkealle arvostama tuholaistoimija BILL G. käy vielä piikittelemässä elikoita omila myrkyillään.
Todella kaukainen. Aivan kuin se ei olisi osunut kohdalleni ollenkaan.
Väkijoukossa mies tuupertuu. Viereinen henkilö alkaa auttaa häntä ja kysyy onko paikalla mahdollisesti lääkäriä. Hetken päästä joukosta kuuluu nuoren naisen ääni: Mä oon vegaani.