Millainen päätös teillä oli kasvissyöjäksi ryhtyminen?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri vetäisin kunnon pihvin, tuli kylläinen olo.
Lisukkeena oli ruusukaalia ja perunaa, eli kasvisvoittoinen annos!Somaa että vielä vuonna 2023 aika moni luulee olevansa hauska ja suututtavansa jonkun tällä pascalla. Just saying. 🤷
Just saying = raivoaa otsasuoni punaisena :D
Aloita uusi keskustelu jossa kerrot oikeasti hyvän vegevitsin jota kukaan ei ole vielä koskaan kuullut -saati kuullut niin montaa kertaa että sielu haluaa karata ruumiista silkasta myötähäpeästä. Maksan sellaiselle vitsimestarille tonnin, oikeasti. Veget ei saa osallistua, koska tietävät mikä aiheessa on oikeasti hauskaa, kuten yleensäkin kun kyseessä on vitsin kohteet.
Joko on syke laskenut?
Mutta selvä. Laita ensin kuva passistasi ja puhelinnumero, jotta et luista jälkeenpäin tuosta tonnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri vetäisin kunnon pihvin, tuli kylläinen olo.
Lisukkeena oli ruusukaalia ja perunaa, eli kasvisvoittoinen annos!Somaa että vielä vuonna 2023 aika moni luulee olevansa hauska ja suututtavansa jonkun tällä pascalla. Just saying. 🤷
Just saying = raivoaa otsasuoni punaisena :D
Aloita uusi keskustelu jossa kerrot oikeasti hyvän vegevitsin jota kukaan ei ole vielä koskaan kuullut -saati kuullut niin montaa kertaa että sielu haluaa karata ruumiista silkasta myötähäpeästä. Maksan sellaiselle vitsimestarille tonnin, oikeasti. Veget ei saa osallistua, koska tietävät mikä aiheessa on oikeasti hauskaa, kuten yleensäkin kun kyseessä on vitsin kohteet.
Joko on syke laskenut?
Mutta selvä. Laita ensin kuva passistasi ja puhelinnumero, jotta et luista jälkeenpäin tuosta tonnista.
Tee ensin se keskustelu ja vitsi, ja postaa passisi ja numerosi siltä varalta että kaivat hyvän vitsin jostain.
Joskus noin parikymppisenä huomasin että liha teki vatsani aina kipeäksi ja kovaksi , kuin olisin kiviä niellyt . Olin kasvisruokavaliolla siitä noin kymmenen vuotta eteenpäin. Esikoista odottaessani totuttelin varovasti takaisin sekasyöjäksi mutta jäin enemmän kasvispainotteiseksi ja pidän yhä pari kolme lihatonta päivää viikossa .
Isosiskoni alkoi neljä vuotiaana kasvissyöjäksi, joten itse aloin hänen mallistaan yksitoista vuotiaana.
Tein sen eettisistä syistä. Muutos kävi yllättävän vaivattomasti, vaikka alkuaikoina joskus tekikin mieli hampparia tai kalaa. Ei kuitenkaan tuottanut mitään kestämättömiä olotiloja. En ajatellut asiaa niinkään painonhallinnan näkökulmasta, mutta niin vain on muutamassa vuodessa painokin tippunut 10kg.
Vegeäitini pakotti. Sai aivopestyä minut. Nykyisin on suljetulla ja syön salaa Lihaa.
En voi ryhtyä. sillä kehoni ei toimi ilman lihaa. Henkinen valmius on olemassa, lähinnä ajettelen eläinten kohtaloa, mutta kehoni ja mieleni eivät toimi ilman lihaa. Erityisesti näin talviaikaan ja tehdessä fyysisiä suoritteita on välttämätöntä saada lämmintä lihapitoista ruokaa.
Oli elämäni huonoin päätös. Onneksi päätökseni kesti vain yhden päivän
En oo vege pysyvästi, lähinnä syön tyttöystävän kanssa vegesti, muuten ihan sekasyöjä
Pakollinen. Lihaan ei ole varaa eikä sitä juostenkaan kiinni saa. Kirkonkylässä olisi kyllä roskiksia, kesyjä kissojakin, mutta pelkään pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli vegaani ja olin kiinnostunut ruokavaliosta. Kaveri oli myös aika hoikka, lahtuminen kiinnosti. Aloin vegaaniksi. Sitten muutin ulkomaille ja oli hankalaa olla enää vegaani, minusta tuli lakto-ovo kasvis. Mukavuudenhaluisena pysyin lakto-ovona vuosia. Nyt olen osallistunut vegaanihaaste 2023 kuukauteen ja lisännyt taas vegaanista ruokaa, mutta vastaavasti syön joskus kalaa nykyään, eli en ole enää vege (kala on lihaa).
Veriarvot loistavat, tää ruokavalio sopii mulle. Tärkeintä on että jaksaa itse tehdä ruokaa eikä syö eineksiä vain.
Tutkimusten mukaan veganismilla ja syömishäiriöillä on selvä yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päätös eläinten kannalta.
Mutta kahvia et pysty juomaan mustana, vaan on PAKKO saada lifestyletuote iKaffea jonka valmistuksessa kuolee miljoonia hyönteisiä ja pienjyrsijöitä.
Vanhempani alkoivat kasvissyöjiksi ollessani noin 6-7 vuoden ikäinen joten tavallaan he sen päättivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama varmaan kuin kaikilla muillakin, halusin tuntea itseni paremmaksi ihmiseksi kuin muut, kuulua joukkoon ja saarnata muille.
Kuulua kasvissyöjänä sekasyöjien joukkoon? Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut mitään kasvissyöjä-porukkaa. En itse asiassa tunne ketään muuta kasvissyöjää. En myöskään saarnaa eikä vähääkään kiinnosta mitä muut syö.
Kiinnostaapa niin paljon että tulit tähän ketjuun kommentoimaan.