Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni pukeutuu mustaan? Luuletteko esim mustan takin näyttävän hyvältä kalpeaa ihoa vastesi?

Vierailija
12.01.2023 |

Ei näytä ja näytät ihan yhtä isolta kuin jonkun muunkin värisessä takissa, et onnistu hämäämään muita.

Ihailen, kun joskus näen ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää värejä.

Kommentit (218)

Vierailija
61/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen olin mustaan pukeutuja ja jotenkin haarmaahiirulaisesti varman päälle ottaja, nyt olen hankkinut ihania värikkäitä mekkoja ja tunikoita jne. Tunnen itseni ihan eri ihmiseksikin. :)

Kannustan siis ketä tahansa siis pukeutumaan rohkeammin, kunhan tosiaan vaatteet ovat tyylikkäät, sopivan kokoiset, tarkoituksenmukaiset, tilanteeseen sopivat jne.

Miksi värikäs on sinusta rohkea? Eikö rohkeinta ole pukeutua niihin väreihin mistä itse pitää eikä mennä muiden mielipiteiden mukana.

Vierailija
62/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, pitäiskö nyt pyydellä anteeksi kun käytän ihan vääränväristä talvitakkia? Kun ei ole puna-vihreä-oranssi-lilan kukertava ja sinun omituiseen silmääsi sopiva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen "viileä talvi" kuten monet suomalaiset, jolloin musta on juuri hyvä väri.

Hyvin harva suomalainen on viileä talvi. Suurin osa on lämmin kevät tai viileä kesä. Ja näille ei musta sovi.

Vierailija
64/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks haluatte näyttää rumalta varta vasten? Jos vaihtoehtona on pelkän kauniimman värin valitsemalla näyttää paremmalle.

Vierailija
65/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyytikot yrittää sanoa, että musta ei ole meidän väri, mutta harva tajuaa. Toki takki voi olla musta, mutta omiin väreihin sopiva huivi ja pipo auttaa jo paljon.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaisten-suosikkivari-ei-sovi-j…

Vierailija
66/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ihmiset, jotka käyttävät omiin väreihinsä sopivia värejä, näyttävät tosi hyville. Väreillä on siis väliä. Mutta ei se minua haittaa, jos joku itseään tarkoituksella vanhentaa ja sairaamman näköisesksi tekee. Oma asia.

Vierailija
67/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on varma tyylikäs väri. Mustan nahkatakin kanssa sopivat mustat farkut, mustat kävelykengät ja mustat hansikkaat. Mustan kanssa voi käyttää myös harmaita ja valkoisia värejä kuten valkoista paitaa. Kesäkuumalla voi sitten suosia vaaleampia värejä.

Ei tulisi mieleenkään käyttää jotain räikeää kommunisminpunaista takkia tai paitaa housuista puhumattakaan.

Varma ehkä, mutta tylsä ja ei tyylikäs.

Käyttäisin värikkäämpiä vaatteita, mutta en osaa itse ommella enkä suunnitella niitä. Vaatteita en myöskään tilaa netistä. Olen siis kauppojen valikoimien varassa ja siellä on esim. talvitakit enimmäkseen mustia ja muut kuin mustat ovat väreiltään joko rumia tai halvan näköisiä, eikä valinnanvaraa väreissä ole muutenkaan montaa. Vaatteiden mallit ovat myös yksipuolisia, sellaisia, jotka eivät ainakaan itselle sovi (esim. suorat tai levenevät "säkit"). Eli jos yllättäen löytyisikin kaunis väri, niin malli olisi ruma.

t. mustatakkinen

Vierailija
68/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on varma tyylikäs väri. Mustan nahkatakin kanssa sopivat mustat farkut, mustat kävelykengät ja mustat hansikkaat. Mustan kanssa voi käyttää myös harmaita ja valkoisia värejä kuten valkoista paitaa. Kesäkuumalla voi sitten suosia vaaleampia värejä.

Ei tulisi mieleenkään käyttää jotain räikeää kommunisminpunaista takkia tai paitaa housuista puhumattakaan.

Miksi kaikki Milla Magiat täällä luulevat, että värien käyttö tarkoittaa automaattisesti jotain räväkkää? Sininen tai violetti villakangastakkiko on teidän mielestänne räväkkä valinta?

Vierailija
69/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks haluatte näyttää rumalta varta vasten? Jos vaihtoehtona on pelkän kauniimman värin valitsemalla näyttää paremmalle.

Rumuus/kauneus ei merkitse minulle mitään. Ei. Mitään. Näytän ihan vain omalta itseltäni, ja se oma itse pukeutuu mustaan.

Hyvä, jos näin on. Olen kuitenkin varma, että suurin osa ihmisistä haluaa näyttää hyvältä ja silti he kuitenkin pukeutuvat mustiin, mikä on aivan väärä valinta, kun näyttäisivät muossa väreissä paljon paremmilta.

Vierailija
70/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumuus/kauneus ei merkitse minulle mitään. Ei. Mitään. Näytän ihan vain omalta itseltäni, ja se oma itse pukeutuu mustaan.

Hyvä, jos näin on. Olen kuitenkin varma, että suurin osa ihmisistä haluaa näyttää hyvältä ja silti he kuitenkin pukeutuvat mustiin, mikä on aivan väärä valinta, kun näyttäisivät muossa väreissä paljon paremmilta.

Ok, tuli selväksi.

Vierailija
71/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä väri on viesti. Musta= älä lähesty, mikä on se viesti minkä moni haluaa välittää tuntemattomille.

Kyllä minä luen ihmisten elekieltä muulla tasolla kuin pukeutumisen perusteella. Tervehdit kättä heiluttamalla, otat katsekontaktin, hymyilet ja avaat keskustelun, jolla yksinkertaisella kommentilla vaikkapa säätilasta. Mikä muka olisi erityisen kutsuva väri?

En yleensä arvioi muita ihmisiä heidän pukeutumisen perusteella, jollei sitten ole pukeutunut todellä surkeisiiin (rikkinäisiin) tai korostetun raflaaviin vaatteisiin (tyyliin minihame, pitkät saappaat ja napapaita naisella).

Kun mustiin pukeutunut ihminen hymyilee tai yrittää ottaa katsekontaktia, se on epäilyttävää.

En tykkää yhtään ja häivyn heti takavasemmalle.

Mutta jos saman tekee vähän lähestuttävämpiin väreihin pukeutunut, saatan jopa vastata.

Musta on ainakin mulle sellainen älä tule lähelle, älä puhuttele ja katso minua -väri.

Vierailija
72/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä väri on viesti. Musta= älä lähesty, mikä on se viesti minkä moni haluaa välittää tuntemattomille.

Kyllä minä luen ihmisten elekieltä muulla tasolla kuin pukeutumisen perusteella. Tervehdit kättä heiluttamalla, otat katsekontaktin, hymyilet ja avaat keskustelun, jolla yksinkertaisella kommentilla vaikkapa säätilasta. Mikä muka olisi erityisen kutsuva väri?

En yleensä arvioi muita ihmisiä heidän pukeutumisen perusteella, jollei sitten ole pukeutunut todellä surkeisiiin (rikkinäisiin) tai korostetun raflaaviin vaatteisiin (tyyliin minihame, pitkät saappaat ja napapaita naisella).

Kun mustiin pukeutunut ihminen hymyilee tai yrittää ottaa katsekontaktia, se on epäilyttävää.

En tykkää yhtään ja häivyn heti takavasemmalle.

Mutta jos saman tekee vähän lähestuttävämpiin väreihin pukeutunut, saatan jopa vastata.

Musta on ainakin mulle sellainen älä tule lähelle, älä puhuttele ja katso minua -väri.

Tiedetään. Olen lukenut ja testaillut tosi paljon värien vaikutusta itseeni ja muihin. Käytän niitä eri tarkoituksiin.

Vierailija
73/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se jokin trendi on, kun Suomen pääministerikin vaalitentissä oli mustissa kauttaaltaan, samalla ollen kalpeana kuin vampyyri. Omasta mielestään varmaan näytti hyvältä. Siitä tulikin mieleen: https://www.vitsienvitsit.fi/vitsi/sanna-marin-vaalitentissa-2023

Vierailija
74/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä muka jotain "suurempaa viisautta" omaavia jatkuvasti tupsahtelee, jotka kokee tarpeelliseksi kertoa kuinka muut on väärässä, jos ne ei oo samaa mieltä jostain niinkin tärkeästä kuin vaatteiden väristä?

Ei tämä mitään suurempaa viisautta tarvitse vaan toimivia silmiä.

Vierailija
75/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käytetään jo ihan tarpeeksi mustaa. Tuo musta hullu pyrkii aina jyräämään muut vaikka musta ei monestikaan edes ole mikään kaikkien lempiväri tai edes sovellu kovinkaan monelle todellisuudessa parhaiten.

Vierailija
76/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko tuhannes ketju jossa tämä sama mustafiksoitunut toistaa pakkomiellettään mustaan lukuisin viestein?

Voisi vähän avartaa katsantoaan ja vähentää tuputtamistaan. Ei se mustan käyttö ole muutenkaan katoamassa minnekään joten huolissaan ei tarvitse olla.

Vierailija
77/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa käyttää mustaa muuten kuin housuissa ja kengät voi olla mustat. Vierastan kokomustaa asua, mutta on hyvin yleinen suomalaisilla. Ostin juuri uuden takin, jonka väriä en osaa oikein kuvailla , mutta ei ole räikeä väri. Myyjä oikein henkäisi, että miten hyvin käy yhteen hiusteni ja kasvojeni väriin.

Vierailija
78/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi väri muiden joukossa. Ei sitä tarvitse jatkuvasti hullunlailla rummuttaa.

Vierailija
79/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä on ensimmäinen ketjuni, enkä suinkaan ole ainoa, jonka mielestä musta näyttää huonolta.

-Ap

Voi ollakin. Kaikki on vaan niin helppoa kiistää jollain anonyymipalstalla. Tosiasia kuitenkin on että näitä ketjuja on ollu paljon ja monessa niissä toistuu samat ilmiöt.

Vierailija
80/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei muka näytä hyvältä? Wednesday Addams!

Uulalaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän