Miksi niin moni pukeutuu mustaan? Luuletteko esim mustan takin näyttävän hyvältä kalpeaa ihoa vastesi?
Ei näytä ja näytät ihan yhtä isolta kuin jonkun muunkin värisessä takissa, et onnistu hämäämään muita.
Ihailen, kun joskus näen ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää värejä.
Kommentit (218)
Kalpea suomalainen iho ja mustat vaatteet = järkyttävä kokonaisuus
Moni pukeutuu mustaan, vaikka se sopii yllättävän harvalle – näin tunnistat, kannattaako sinun käyttää mustia vaatteita
https://anna.fi/lifestyle/moni-pukeutuu-mustaan-vaikka-se-sopii-yllatta…
Vierailija kirjoitti:
Musta ei sovi kalvakalle suomalaisiholle. Iho näyttää harmaalta, silmänaluset tummilta jne. Täytyy olla meikki vähintään tai rusketusta, että sopii.
Värianalyysissä ihmiset voidaan jakaa esim kevät, kesä, syksy ja talvi väreihin ihon sävyn mukaan.
Jos harrastaa normaalia hyötyliikuntaa kuten kävelee ja pyöräilee, niin sillä tavoin saa hankittua terveen ihonvärin, joka ei ole kalpea tai harmaa. Miehenä en käytä mitään meikkejä vaikuttaakseni ihooni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa yläluokkaa,aatelisia, kuninkaallisia- eivät pukeudu mustaan
kuin suruun
Ja herrasmies käyttää mustaa vasta klo 18.00 jälkeen (frakki/smokki)
Miehen tumman puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma laivastonsininen on parempi ja naiselle väriä,
vinkkinä esim Downtown Abby, vain palvelijoilla on mustaa
Ja kyllä kaupoista saa värikkäitä vaatteita, vaatii vaan hieman enemmän vaivannäköä.Downtown Abby! :-D Varsinainen kultturelli siinä neuvoo.
Mahtaa olla Hyacint Buckee itse.
Värianalyysi tekisi monelle hyvää. Noin 2 %:lle suomalaista sopii musta. Tekee harmaan ihon ja mustat varjot silmien alle. Musta on talvi-ihmisen väri. Suurin osa suomalaisista on kevättä tai kesää. Instasta voi etsiä ja vaikka katsoa, mitä ihmeitä oikeat sävyt tekee ihmisen ulkonäölle.
"Musta on aina cool", antaa viestin "älä v-ttuile mulle ku olen kovis", "hei mä oon vakava ja syvällinen ja katu-uskottava", sillä joku yrittää luoda itsestään jotain kulttuuripersoonaa...
Nääh, hieman yritystä. Värit on kivoja.
Riippuu ihan missä niitä mustia asuja käytetään, onko kyse hautajaisista, häistä vai mistä. Vai onko kyse sisustamisen väreistä. Onhan se toki vähän synkkä ja peittävä väri, mutta väri muiden joukossa.
Tänä keväänä vaaleanpunainen on muodissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Musta on varma tyylikäs väri. Mustan nahkatakin kanssa sopivat mustat farkut, mustat kävelykengät ja mustat hansikkaat. Mustan kanssa voi käyttää myös harmaita ja valkoisia värejä kuten valkoista paitaa. Kesäkuumalla voi sitten suosia vaaleampia värejä.
Ei tulisi mieleenkään käyttää jotain räikeää kommunisminpunaista takkia tai paitaa housuista puhumattakaan.
Pikemminkin varma tylsä väri.
Lähes kaikki pukeutuu mustaan, sepä tyylikästä.
Vierailija kirjoitti:
"Musta on aina cool", antaa viestin "älä v-ttuile mulle ku olen kovis", "hei mä oon vakava ja syvällinen ja katu-uskottava", sillä joku yrittää luoda itsestään jotain kulttuuripersoonaa...
Se viesti on = Älä lähesty.
Vierailija kirjoitti:
Ei mustassa mitään coolia ole, eikä se tee musta mitään "kovista" :D en ole vakava enkä syvällinen enkä katu-uskottava, saatikaan mikään kulttuuripersoona. Kunhan vaan tykkään mustasta. Ei se väri itsessään kerro musta mitään. Omituista että sulla on tollaset ennakkoajatukset mustaa käyttävästä.
Vierailija kirjoitti:
Musta on tyylikäs, minusta.
Varsinkin sellainen kulahtanut musta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on varma tyylikäs väri. Mustan nahkatakin kanssa sopivat mustat farkut, mustat kävelykengät ja mustat hansikkaat. Mustan kanssa voi käyttää myös harmaita ja valkoisia värejä kuten valkoista paitaa. Kesäkuumalla voi sitten suosia vaaleampia värejä.
Ei tulisi mieleenkään käyttää jotain räikeää kommunisminpunaista takkia tai paitaa housuista puhumattakaan.
Lähes kaikki pukeutuu mustaan, sepä tyylikästä.
Niin just. Kun sata ihmistä on mustissa, kukaan heistä ei sykähdytä eikä ole tyylikäs.
Suomalainen haluaa käyttää rohkeasti värejä = värjätään tukka punaiseksi tai punainen-musta -yhdistelmällä ja valitaan violetit silmälasien kehykset. Ihanan räväkkää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä väri on viesti. Musta= älä lähesty, mikä on se viesti minkä moni haluaa välittää tuntemattomille.
Jos pukeutuu johonkin värikkääseen kukkakuvioiseen paitaa, niin tarkoittaako se sitten että rakastaa koko maailmaa oikein hippihengessä?
Huomattava osa ihmisistä pukeutuu vain käytännöllisesti eikä heitä kiinnosta mitkään värianalyysit, vaan pikemminkin onko vaate kestävä ja hintansa värtti. Harvan vaatevalintaan vaikuttaa sitä mitä Pariisin ja Milanon muotimessuilla tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Värianalyysi tekisi monelle hyvää. Noin 2 %:lle suomalaista sopii musta. Tekee harmaan ihon ja mustat varjot silmien alle. Musta on talvi-ihmisen väri. Suurin osa suomalaisista on kevättä tai kesää. Instasta voi etsiä ja vaikka katsoa, mitä ihmeitä oikeat sävyt tekee ihmisen ulkonäölle.
Mitä väliä?! Oikeasti, noinko paljon ihmisiä kiinnostaa joku ventovieraiden mielipide naaman kalpeudesta? Jos ei ne värit kiinnosta, miksi hitossa niitä pitäisi käyttää, vieraiden ihmisten mieliksi vai?
Ei kiinnosta. Mutta sitten nämä mustissa kulkevat kyselee täälläkin, miten olla huoliteltu, miten olla tyylikäs, miten näyttää nuoremmalta, miten pukeutua sinne ja tänne. Jos vaikka aloittaisi oikeista väreistä ja vartalotyypistä, niin pääsis jo aika pitkälle. Ja jos samaan rahaan voi näyttää rumalta ja nätiltä, niin miksi näyttää rumalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki pukeutuu mustaan, sepä tyylikästä.Niin just. Kun sata ihmistä on mustissa, kukaan heistä ei sykähdytä eikä ole tyylikäs.
Eiköhän suomalaisten tavoite ole juuri tuo. Ettei kukaan kiinnitä huomiota. Niin ainakin mulla.
Olen "viileä talvi" kuten monet suomalaiset, jolloin musta on juuri hyvä väri.
Musta on hyvä väri! Ja usein vaihtoehdoista ainoa jota voi edes harkita, joten siihen päätyy vaikkei nimenomaan sitä haluaisi.
Ehkä väri on viesti. Musta= älä lähesty, mikä on se viesti minkä moni haluaa välittää tuntemattomille.