Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni pukeutuu mustaan? Luuletteko esim mustan takin näyttävän hyvältä kalpeaa ihoa vastesi?

Vierailija
12.01.2023 |

Ei näytä ja näytät ihan yhtä isolta kuin jonkun muunkin värisessä takissa, et onnistu hämäämään muita.

Ihailen, kun joskus näen ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää värejä.

Kommentit (218)

Vierailija
21/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa yläluokkaa,aatelisia, kuninkaallisia- eivät pukeudu mustaan

kuin suruun

Ja herrasmies käyttää mustaa vasta klo 18.00 jälkeen (frakki/smokki)

Miehen tumman puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma laivastonsininen on parempi ja naiselle väriä,

vinkkinä esim Downtown Abby, vain palvelijoilla on mustaa

Ja kyllä kaupoista saa värikkäitä vaatteita, vaatii vaan hieman enemmän vaivannäköä.

Vierailija
22/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en pidä mustasta, koska yhdistän värin suremiseen. Olen huomannut, että tummissa vaatteissa kulkevat ihmiset katoavat lähes kokonaan näkyvistä pimeällä. Kun illalla ajaa kaupungissa raitiovaunulla, jalkakäytävillä liikkuu epäselviä hahmoja, joita on vaikea erottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vanha viisaus väsyttää niin "musta sopii vain blaablaa....". Jotenkin hyvin keski-ikäistä ja keskiluokkaista kuuliaisesti valita asunsa sen mukaan mitä joku toinen sanoo tai mikä jonkun muun mielestä näyttäisi hyvältä, sen sijaan että laittaa vaan päälle sitä mistä itse pitää.

Vierailija
24/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuulee väitettävän että musta vaatteissa sopii kaikille. Mulle ei. Mä näytän jotenkin harmahtavalta ja tunkkaiselta, jos mulla on mustaa lähellä kasvoja.

Vierailija
25/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on minulle ainoa väri omissa vaatteissa. Ollut jo yli 30 vuotta. Hauskaa siinä on, että yleensä kerran vuodessa olen kauden muotiväreissä.

Vierailija
26/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei sovi kalvakalle suomalaisiholle. Iho näyttää harmaalta, silmänaluset tummilta jne. Täytyy olla meikki vähintään tai rusketusta, että sopii.

Värianalyysissä ihmiset voidaan jakaa esim kevät, kesä, syksy ja talvi väreihin ihon sävyn mukaan.

Vierailija
27/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäisi välittää siitä näyttääkö mun naama jonkun tuntemattoman mielestä kalpealta vai ei?

Vierailija
28/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin mustaan pukeutuja ja jotenkin haarmaahiirulaisesti varman päälle ottaja, nyt olen hankkinut ihania värikkäitä mekkoja ja tunikoita jne. Tunnen itseni ihan eri ihmiseksikin. :)

Kannustan siis ketä tahansa siis pukeutumaan rohkeammin, kunhan tosiaan vaatteet ovat tyylikkäät, sopivan kokoiset, tarkoituksenmukaiset, tilanteeseen sopivat jne.

Vierailija
29/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasta häviää välittömästi se vähäinenkin väri, kun pukeudun mustaan. Siksi en mustia yläosia käytäkään. Erittäin harvalle suomalaiselle musta väri (kasvoja vasten) sopii. Ja tämä on kaiken lisäksi ristiriidassa sen kanssa, että useat mustiin pukeutuvat suomalaiset masentuvat syksyn pimeydestä ja nauttivat kesän valosta :)

Vierailija
30/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa jostain nettikaupasta ja innostuu valitsemaan ns. monipakkauksia, niin niissä on lähestulkoon aina musta+joku muu väri, näin tulee taas kotiin yksi uusi musta vaate. Näin sitä sitten vain ajautuu kulkemaan mustissa. Olen pitkään miettinyt, että pitäisi siirtyä jonkun ulkomaisen vaatekaupan vakiasiakkaaksi, siellä kun usein on tyylilkäitä värisävyjä, olen huomannut.

Vierailija
31/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pelaavat ns. "varman päälle" ja näyttävät sitten vähän zombeilta.

Vierailija
32/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta väri imee kuumuutta herkemmin itseensä. Oma kokemukseni kuumasta ilmanalasta on myös, että mielellään ollaan väljissä vaatteissa.

https://www.nature.com/articles/283373a0

Tutkittu juttu että musta väljä vaate ei ole yhtään valkoista kuumempi, siksi beduiinit käyttää mustaa aavikolla.

Vierailija
33/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa yläluokkaa,aatelisia, kuninkaallisia- eivät pukeudu mustaan

kuin suruun

Ja herrasmies käyttää mustaa vasta klo 18.00 jälkeen (frakki/smokki)

Miehen tumman puvun ei tarvitse olla musta vaan tumma laivastonsininen on parempi ja naiselle väriä,

vinkkinä esim Downtown Abby, vain palvelijoilla on mustaa

Ja kyllä kaupoista saa värikkäitä vaatteita, vaatii vaan hieman enemmän vaivannäköä.

Kyllä, kaupasta saa värikkäitä vaatteita, mutta kun en halua värikkäitä vaatteita. Ei voisi vähempää kiinnostaa joku Downton Abbeyn puvustus omassa pukeutumisessani. (Se ei muuten ole downtown niinkuin keskusta, eikä myöskään abby).

Vierailija
34/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä käy varsinkaan kalpeille suomalaisille.

Ihmetyttää, kun suomalaisten kalpeanaamojen suosikkiväri on musta.

Vanhat ja nuoret kulkevat kesät talvet mustassa hautajaisasussa. Mutta sopiihan se juroon, ankeaan yleisilmeeseen kylläkin

Sekä suuri osa suomalaisista on lihavia, ja uskovat mustan värin hoikentavan.

Vierailija
35/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa pukeutuu mustaan niin että vedetään vain jotain mustaa rättiä ylle ja kuvitellaan että se "toimii" kun kaikki on mustaa, mutta ei yhtään oteta huomioon sitä että niiden vaatteiden parasta ennen päiväys meni jo viisi vuotta sitten, eli ne kaikki on sellaista muodotonta kauhtunutta harmahtavaa rättiä. Lisäksi oikea asenne ja syy mustan käyttämiselle puuttuu kokonaan. Eli lopputulos on se surullisen tavallinen suomalainen look joka tiivistyy siihen että "en osaa, en välitä ja pukeudun vain verhotakseni itseni katseilta". Tämän hetken pukeutumisvastine kouvolatukalle.

Vierailija
36/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt tätä (joidenkin ihmisten) uskomusta, että värien käyttö on tosi "rohkeaa" tai "räväkkää" ja että tämän pitäisi olla jokin peruste värien valinnassa. Ehkä joku värikäs tai kirjava on vain ihan saatanan kammottava toisten mielestä ja he pitävät mustasta.

Vierailija
37/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä en käytä mustaa, mutta talvitakin pitää musta olla tummansävyinen.

38/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat myy lahinna vain musta/harmaa linjaa. Itsekin etsinyt muita vareja jo pitkaan. Musta on pakosta talla hetkella.

Vierailija
39/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä mitään järin rohkeaa vetää vaan tummissa. Ei ehkä vaan rohjeta käyttää muuta.

Vierailija
40/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on siis tylsän, mitäänsanomattoman, välinpitämättömän ja angstisen itseään vihaavan ihmisen väri. Tämän ketjun vastausten perusteella.

Mulla on kaapissa vain muutama musta vaate. Ja kenkinä jokunen. Muuten ostan vaikka mitä muuta väriä ennemmin mutta en siltikään näytä riikinkukolta.

Lemppareitani on vaikka beige, valkoinen, kaikki siniset, vaaleanpunainen, ruskea. Keväällä ostan usein jotain vaaleankeltaista vaatteeksi tai kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan