Miksi niin moni pukeutuu mustaan? Luuletteko esim mustan takin näyttävän hyvältä kalpeaa ihoa vastesi?
Ei näytä ja näytät ihan yhtä isolta kuin jonkun muunkin värisessä takissa, et onnistu hämäämään muita.
Ihailen, kun joskus näen ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää värejä.
Kommentit (218)
Kyllä. Luuletko itse kirjavankukertavan keltaisen paitasi näyttävän hyvältä harmahtavaa ihoasi vasten?
Mustahullu ilmeisesti back.
Musta on varma tyylikäs väri. Mustan nahkatakin kanssa sopivat mustat farkut, mustat kävelykengät ja mustat hansikkaat. Mustan kanssa voi käyttää myös harmaita ja valkoisia värejä kuten valkoista paitaa. Kesäkuumalla voi sitten suosia vaaleampia värejä.
Ei tulisi mieleenkään käyttää jotain räikeää kommunisminpunaista takkia tai paitaa housuista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Musta on varma tyylikäs väri. Mustan nahkatakin kanssa sopivat mustat farkut, mustat kävelykengät ja mustat hansikkaat. Mustan kanssa voi käyttää myös harmaita ja valkoisia värejä kuten valkoista paitaa. Kesäkuumalla voi sitten suosia vaaleampia värejä.
Ei tulisi mieleenkään käyttää jotain räikeää kommunisminpunaista takkia tai paitaa housuista puhumattakaan.
Varma ehkä, mutta tylsä ja ei tyylikäs.
En luulemistan näyttävän erityisen hyvältä kalpeaa ihoa vasten (vaikka ei se erityisen huonoltakaan mun päällä näytä), mutta mun tarkoitus ei olekaan olla huomiotaherättävän hyvän näköinen. Mun tarkoitus on olla mahdollisimman huomiotaherättämätön. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Musta on helppo. En ole erityisen kiinnostunut tyylistä tai ulkonäöstäni, haluan helppoja ja rentoja vaatteita, sitä että ei tarvitse aamulla miettiä että sopiiko nyt tämä ja tuo vaate väriltään yhteen.
Ei kiinnosta pätkääkään miltä se musta mun päällä näyttää. Se miellyttää mun omaa silmää, se riittää. Värit ja kuosit on kivoja, mutta minun päällä niitä ei nähdä. Vaikka näyttäisin vampyyriltä, se on ihan oma asiani.
Tänään ostin aika dramaattisen värisen tunikan, jess. Värit luo poweria. Vaatekauppaan jos menee, on aina kivaa, kun kevään tullen kauppiaat rahtaa ne hirveät mustat ja harmaat vaatekappaleet pois silmien edestä. Koskaan en ole ymmärtänyt sitä, että miksi kaiken kansan ikäänkuin "pitäisi" Suomessa pukeutua ns. hautajaissävyihin heti syksyn ja talven tullen. Katsokaas vaan ainakin erinäisten ketjujen vaateantia taas ensi syksynäkin.;)
Mulla on ollut kaiken värisiä vaatteita eikä niillä ole ollut seksuaalista merkitystä.
Omaan hyvin kalvakan ihon, samanlaisen kuin useilla aidoilla punapäillä, mikä ei sitten millään rusketu. Hiukset ja silmät ovat ruskeat. Kävin kerran kurssimuotoisessa värianalyysissa. Minulle valitut värit olivat melkeinpä juuri ne värit, joita muutenkin olen käyttänyt pukeutumisessa. Musta ei kuulemma sovi suomalaisille yleensäkään suoraan kasvoja vasten, harmaa ei myöskään ole meikäläisen värejä.
Musta väri imee kuumuutta herkemmin itseensä. Oma kokemukseni kuumasta ilmanalasta on myös, että mielellään ollaan väljissä vaatteissa.
Vaatteiden laatu ja materiaali ratkaisee mulla enemmän kuin jokin väri.
Surupuku
en tahdo murhetta kantaa
vaan en tiedä kuinka voisin
kaiken kurjuuden keskellä
nähdä jotenkin toisin
kun kansojemme suurmiehet
noissa suurissa toimissaan
kompuroivat pimeässä
kaaos kannoillaan
positiiviset pellet
hellii hyvää ajatustaan
ja elävät niin kuin paholaiset
siksi pukeudun mustaan
kun yhteinen maailma on
pelkkää mielikuvitusta
minä pukeudun surupukuun
ja surupuku on musta
jos oikeutta
enemmän vain nähdä saan
voin verhoutua
vaikka lumenvalkeaan
mutta jos maailma jatkaa
pimeän matkan taivallustaan
ylläni on surupuku
ja surupuku on musta
eikä se juuri naurata
ei se nostata mielialaa
kun itkusta kaikki alkaa
itkuun kaikki aina palaa
kun kokonaiset kansat
käyvät pelaamaan pedon lukuun
siksi pukeudun mustaan
musta on surupuku
jos oikeutta
enemmän vain nähdä saan
voin verhoutua
vaikka lumenvalkeaan
mutta jos maailma jatkaa
ylläni on surupuku
ja surupuku on musta
jos oikeutta
enemmän vain nähdä saan
voin verhoutua
vaikka lumenvalkeaan
mutta jos maailma jatkaa
ylläni on surupuku
ja surupuku on musta
Pukeudun aina mustaan. Jossain vaiheessa lopetin kokonaan muunväristen vaatteiden ostamisen, kun ne jäivät kaappiin. Ainoa poikkeus tästä tiukat siniset farkut, sen kanssa tiukka musta paita. Väriläiskänä voi olla huivi lentoemäntien tyyliin sidottuna tai tai muulla tavoin kaulassa solmittuna, mutta siinäkin pohjaväri musta.
Omasta mielestä minulle käy musta kaikkien parhaiten ja saan usein kehuja tyylistäni ja ulkonäöstäni. Tyylini on todella yksinkertainen ja selkeä. Se on myös helppo ylläpitää, kun kaikki vaatteet sopivat keskenään yhteen enkä seuraa pintamuotia.
Värikästä pukeutumista on kiva katsella, mutta harva tosiaan tietää mitkä värit hänelle sopivat. Esimerkiksi keltainen sopii todella harvalle suomalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Luuletko itse kirjavankukertavan keltaisen paitasi näyttävän hyvältä harmahtavaa ihoasi vasten?
Mustahullu ilmeisesti back.
Mustahullu on se joka tekee provoavauksen jotta pääsee rumuttamaan omaa palvontaansa.
Luuletko että minua kiinnostaa miltä minun naama näytää tai näytänkö yhtä isolta. Mustassa ei näy lika ja se on ainut syy ja musta on aina musta perus siisti mihin sopii kaikki alaosat.
Vaatteiden värin yleensä näkee hyvin vertaamalla kasvojen ihoon, esim. beessi ei välttämättä pue jos sul on kovinkin kalpea iho ja vaaleat hiukset. Pikemminkin korostaa sitä että oletpa vaalea.
Mitä olen ystävieni kanssa kokeillut värinalyysiä, niin ei niissä meille kaikille pelkkää mustaa tarjottu vaan oli paljon muitakin värejä.
Vierailija kirjoitti:
Omaan hyvin kalvakan ihon, samanlaisen kuin useilla aidoilla punapäillä, mikä ei sitten millään rusketu. Hiukset ja silmät ovat ruskeat. Kävin kerran kurssimuotoisessa värianalyysissa. Minulle valitut värit olivat melkeinpä juuri ne värit, joita muutenkin olen käyttänyt pukeutumisessa. Musta ei kuulemma sovi suomalaisille yleensäkään suoraan kasvoja vasten, harmaa ei myöskään ole meikäläisen värejä.
Ei varmasti sovikaan lämpimälle kevät- tai syksy -värityypille jollainen selvästi olet. Mutta noin 20% suomalaisista on talvia (näitä on enemmän itä- ja pohjois-suomessa), joille musta sopii erinomaisesti. Eikä se kesä-tyypilläkään välttämättä näytä ollenkaan huonolta, vaikkei näiden värikarttaan suorastaan kuulu.
Kaulahuivi on kätevä kun siinä voi olla väriä ja niitä voi vaihtaa. Jos mieluisa ja sopiva takki löytyy mustana ja hyviä värivaihtoehtoja ei ole, niin musta on kuitenkin ihan kestävä valinta kun se käy kaiken kanssa yhteen ja mikä vaan huivi käy piristykseksi.