Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni pukeutuu mustaan? Luuletteko esim mustan takin näyttävän hyvältä kalpeaa ihoa vastesi?

Vierailija
12.01.2023 |

Ei näytä ja näytät ihan yhtä isolta kuin jonkun muunkin värisessä takissa, et onnistu hämäämään muita.

Ihailen, kun joskus näen ihmisiä, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää värejä.

Kommentit (218)

Vierailija
1/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulahuivi on kätevä kun siinä voi olla väriä ja niitä voi vaihtaa. Jos mieluisa ja sopiva takki löytyy mustana ja hyviä värivaihtoehtoja ei ole, niin musta on kuitenkin ihan kestävä valinta kun se käy kaiken kanssa yhteen ja mikä vaan huivi käy piristykseksi.

Vierailija
2/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Luuletko itse kirjavankukertavan keltaisen paitasi näyttävän hyvältä harmahtavaa ihoasi vasten?

Mustahullu ilmeisesti back.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on varma tyylikäs väri. Mustan nahkatakin kanssa sopivat mustat farkut, mustat kävelykengät ja mustat hansikkaat. Mustan kanssa voi käyttää myös harmaita ja valkoisia värejä kuten valkoista paitaa. Kesäkuumalla voi sitten suosia vaaleampia värejä.

Ei tulisi mieleenkään käyttää jotain räikeää kommunisminpunaista takkia tai paitaa housuista puhumattakaan.

Vierailija
4/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on varma tyylikäs väri. Mustan nahkatakin kanssa sopivat mustat farkut, mustat kävelykengät ja mustat hansikkaat. Mustan kanssa voi käyttää myös harmaita ja valkoisia värejä kuten valkoista paitaa. Kesäkuumalla voi sitten suosia vaaleampia värejä.

Ei tulisi mieleenkään käyttää jotain räikeää kommunisminpunaista takkia tai paitaa housuista puhumattakaan.

Varma ehkä, mutta tylsä ja ei tyylikäs.

Vierailija
5/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luulemistan näyttävän erityisen hyvältä kalpeaa ihoa vasten (vaikka ei se erityisen huonoltakaan mun päällä näytä), mutta mun tarkoitus ei olekaan olla huomiotaherättävän hyvän näköinen. Mun tarkoitus on olla mahdollisimman huomiotaherättämätön. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
6/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on helppo. En ole erityisen kiinnostunut tyylistä tai ulkonäöstäni, haluan helppoja ja rentoja vaatteita, sitä että ei tarvitse aamulla miettiä että sopiiko nyt tämä ja tuo vaate väriltään yhteen.

Vierailija
7/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään miltä se musta mun päällä näyttää. Se miellyttää mun omaa silmää, se riittää. Värit ja kuosit on kivoja, mutta minun päällä niitä ei nähdä. Vaikka näyttäisin vampyyriltä, se on ihan oma asiani.

Vierailija
8/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ostin aika dramaattisen värisen tunikan, jess. Värit luo poweria. Vaatekauppaan jos menee, on aina kivaa, kun kevään tullen kauppiaat rahtaa ne hirveät mustat ja harmaat vaatekappaleet pois silmien edestä. Koskaan en ole ymmärtänyt sitä, että miksi kaiken kansan ikäänkuin "pitäisi" Suomessa pukeutua ns. hautajaissävyihin heti syksyn ja talven tullen. Katsokaas vaan ainakin erinäisten ketjujen vaateantia taas ensi syksynäkin.;)

Vierailija
9/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaiken värisiä vaatteita eikä niillä ole ollut seksuaalista merkitystä.

Vierailija
10/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan hyvin kalvakan ihon, samanlaisen kuin useilla aidoilla punapäillä, mikä ei sitten millään rusketu. Hiukset ja silmät ovat ruskeat. Kävin kerran kurssimuotoisessa värianalyysissa. Minulle valitut värit olivat melkeinpä juuri ne värit, joita muutenkin olen käyttänyt pukeutumisessa. Musta ei kuulemma sovi suomalaisille yleensäkään suoraan kasvoja vasten, harmaa ei myöskään ole meikäläisen värejä.

Vierailija
11/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta väri imee kuumuutta herkemmin itseensä. Oma kokemukseni kuumasta ilmanalasta on myös, että mielellään ollaan väljissä vaatteissa.

Vierailija
12/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden laatu ja materiaali ratkaisee mulla enemmän kuin jokin väri.

Vierailija
13/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surupuku

en tahdo murhetta kantaa

vaan en tiedä kuinka voisin

kaiken kurjuuden keskellä

nähdä jotenkin toisin

kun kansojemme suurmiehet

noissa suurissa toimissaan

kompuroivat pimeässä

kaaos kannoillaan

positiiviset pellet

hellii hyvää ajatustaan

ja elävät niin kuin paholaiset

siksi pukeudun mustaan

kun yhteinen maailma on

pelkkää mielikuvitusta

minä pukeudun surupukuun

ja surupuku on musta

jos oikeutta

enemmän vain nähdä saan

voin verhoutua

vaikka lumenvalkeaan

mutta jos maailma jatkaa

pimeän matkan taivallustaan

ylläni on surupuku

ja surupuku on musta

eikä se juuri naurata

ei se nostata mielialaa

kun itkusta kaikki alkaa

itkuun kaikki aina palaa

kun kokonaiset kansat

käyvät pelaamaan pedon lukuun

siksi pukeudun mustaan

musta on surupuku

jos oikeutta

enemmän vain nähdä saan

voin verhoutua

vaikka lumenvalkeaan

mutta jos maailma jatkaa

ylläni on surupuku

ja surupuku on musta

jos oikeutta

enemmän vain nähdä saan

voin verhoutua

vaikka lumenvalkeaan

mutta jos maailma jatkaa

ylläni on surupuku

ja surupuku on musta

Vierailija
14/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun aina mustaan. Jossain vaiheessa lopetin kokonaan muunväristen vaatteiden ostamisen, kun ne jäivät kaappiin. Ainoa poikkeus tästä tiukat siniset farkut, sen kanssa tiukka musta paita. Väriläiskänä voi olla huivi lentoemäntien tyyliin sidottuna tai tai muulla tavoin kaulassa solmittuna, mutta siinäkin pohjaväri musta.

Omasta mielestä minulle käy musta kaikkien parhaiten ja saan usein kehuja tyylistäni ja ulkonäöstäni. Tyylini on todella yksinkertainen ja selkeä. Se on myös helppo ylläpitää, kun kaikki vaatteet sopivat keskenään yhteen enkä seuraa pintamuotia.

Värikästä pukeutumista on kiva katsella, mutta harva tosiaan tietää mitkä värit hänelle sopivat. Esimerkiksi keltainen sopii todella harvalle suomalaiselle.

Vierailija
15/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Luuletko itse kirjavankukertavan keltaisen paitasi näyttävän hyvältä harmahtavaa ihoasi vasten?

Mustahullu ilmeisesti back.

Mustahullu on se joka tekee provoavauksen jotta pääsee rumuttamaan omaa palvontaansa.

Vierailija
16/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että minua kiinnostaa miltä minun naama näytää tai näytänkö yhtä isolta. Mustassa ei näy lika ja se on ainut syy ja musta on aina musta perus siisti mihin sopii kaikki alaosat.

Vierailija
17/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden värin yleensä näkee hyvin vertaamalla kasvojen ihoon, esim. beessi ei välttämättä pue jos sul on kovinkin kalpea iho ja vaaleat hiukset. Pikemminkin korostaa sitä että oletpa vaalea.

Vierailija
18/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen ystävieni kanssa kokeillut värinalyysiä, niin ei niissä meille kaikille pelkkää mustaa tarjottu vaan oli paljon muitakin värejä.

Vierailija
20/218 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan hyvin kalvakan ihon, samanlaisen kuin useilla aidoilla punapäillä, mikä ei sitten millään rusketu. Hiukset ja silmät ovat ruskeat. Kävin kerran kurssimuotoisessa värianalyysissa. Minulle valitut värit olivat melkeinpä juuri ne värit, joita muutenkin olen käyttänyt pukeutumisessa. Musta ei kuulemma sovi suomalaisille yleensäkään suoraan kasvoja vasten, harmaa ei myöskään ole meikäläisen värejä.

Ei varmasti sovikaan lämpimälle kevät- tai syksy -värityypille jollainen selvästi olet. Mutta noin 20% suomalaisista on talvia (näitä on enemmän itä- ja pohjois-suomessa), joille musta sopii erinomaisesti. Eikä se kesä-tyypilläkään välttämättä näytä ollenkaan huonolta, vaikkei näiden värikarttaan suorastaan kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi