IL: Verohallinnon pikkujoulut maksoivat lähes 1000000 euroa
Kommentit (100)
Ei näitä lasketa per henkilö, jos tilataan vaikka tunnettu artisti niin se on kyllä super luxusta ja siinä saa kaikki nauttia esityksestä ilman mitään per henkilö maksua.
Ihan hyvin olisi voitu tilata laadukas ja tuntematon esiintyjä, sekin on paljon enemmän kuin ei mitään, sellaisen saa alkaen tuhat euroa ja mainitsen vielä, että esimerkiksi meillä ei ollut edes sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tarkalleen 100 euroa per osallistuja.
Sillä siis tilat, henkilökunta, järjestyksenvalvonta, illallinen, bändi ja kaksi tunnettua artistia ja loppusiivousHyvinkin maltillinen hinta.
Ja meillä ei ollut mitään, ei pikkujouluja lainkaan, eli nolla euroa, että kyllä veronmaksajien varoilla näköjään porskutellaan.
Minusta juhlat on aika isot, jos niihin laitetaan satatuhatta ja olihan tuolla näköjään jopa tunnettuja artisteja ja vaikka mitä, että aika leväperäistä toimintaa, huonoa mallia ja suuntaan näyttävät.
100 euroa per osallistuja on pilkkahinta tuollaisista juhlista. Yhden työntekijän henkilöstökuluista jotain 0,20 prosenttia.
Miksi ei saman tien vaadita saada tietää paljon kahvia verovirastossa kuluu? Tai paljon välipaloja siellä tarjoillaan? Siellä ne meidän verovaroilla vaan ryystää kahvia ja syö banaania.
Hyvää mallia näyttävät. Tuollaisia lisää. Näytetään työntekijöille että heitä arvostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitoit sitten varmuuden vuoksi yhden nollan lisää... ei siinä, onhan se 100 000 euroakin iso raha.
Lukuun on laitettu kasvun varaa seuraavia pikkujouluja varten.
Vierailija kirjoitti:
Monet yritykset ovat pitäneet taukoa pikkujouluista koronan ja taloudellisten haasteiden vuoksi. Voisi Verovirasto ottaa mallia.
Nämä oli ekat kahden vuoden tauon jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä lasketa per henkilö, jos tilataan vaikka tunnettu artisti niin se on kyllä super luxusta ja siinä saa kaikki nauttia esityksestä ilman mitään per henkilö maksua.
Ihan hyvin olisi voitu tilata laadukas ja tuntematon esiintyjä, sekin on paljon enemmän kuin ei mitään, sellaisen saa alkaen tuhat euroa ja mainitsen vielä, että esimerkiksi meillä ei ollut edes sellaista.
Sano joku joka lähtee tonnilla?
Mielestäni kaikki verorahoilla tuhlailu saa luvan loppua. Minua oksettaa maksaa veroja tähän maahan kun niitä jaellaan ympäriinsä miten sattuu. Itse en saa palveluina takaisin sitä mitä maksan. Nyt kuulkaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikki verorahoilla tuhlailu saa luvan loppua. Minua oksettaa maksaa veroja tähän maahan kun niitä jaellaan ympäriinsä miten sattuu. Itse en saa palveluina takaisin sitä mitä maksan. Nyt kuulkaa riittää.
Tässä on hyvä esimerkki onnistuneesta ironiasta.
Vierailija kirjoitti:
Halvalla juhlivat, oikeasti. Siinä on vastuullisesti käytetty veron maksajien rahoja.
Toivottavasti jokainen maksoi itse tuon juhlan. En veronmaksajana katso olevani velvollinen kustantamaan kenenkään pikkujouluja. Muuta kuin tietty omani mikäli niin paljon sekoaisin että alkaisin kotain tyhjänpäiväisyyttä juhlimaan.
100 euroa per lärvi on älyttömän vähän tänä päivänä. Veikkaan, että juhlissa on ollut käytössä drinkkiliput, ja niinpä ne henkilöt, joille juhlissa on tärkeintä vetää kunnon kännit, ovat jääneet juhlista pois. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tarkalleen 100 euroa per osallistuja.
Sillä siis tilat, henkilökunta, järjestyksenvalvonta, illallinen, bändi ja kaksi tunnettua artistia ja loppusiivousHyvinkin maltillinen hinta.
No ei todellakaan ole. Miksi julkisissa työpaikoissa edes järjestetään mitään pikkujouluja? Ne on verorahoja ja niitä ei ole tarkoitettu mihinkään artisteihin ja muuhuun hömppään
Ootko tosissasi sitä mieltä, että julkisissa työpaikoissa ei saisi koskaan järjestää mitään juhlia työnantajan kustantamana? Ihan oikeasti?
Oot sitten varmaan sitä mieltä myös, että henkilökunnan viihtyvyyteen tai koulutukseen ei saisi myöskään "tuhlata" yhtään verorahoja. Että se henkilökunta pysyy työpaikassa ihan vaan siitä ilosta, että ovat työssä julkisella puolella.
Tää on niin hupaisaa. Yleisen mielipiteen mukaan julkisen sektorin pitäisi tuottaa hyviä ja kustannustehokkaita palveluita, mutta työntekijöille, jotka tämän mahdollistaisi, ei saisi tarjota kilpailukykyistä palkkaa ja etuja. Melkoinen paradoksi.
Jos siis vielä vääntää rautalangasta, niin kilpailukykyinen palkitsemiseminen mahdollistaa
relevantin osaamisen saamisen julkkarille, mikä edelleen mahdollistaa säästämään niitä rakkaita verorahoja, kun palveluita osataan kehittää ja tuottaa järkevästi.
Tuollainen 100.000 € joka tässä on käytetty henkilöstön virkistäytymiseen häviää äkkiä monin kerroin esim. huonosti toteutetun hankinnan myötä.
Suomalaiset tehkää niin paljon pimeitä töitä kuin vain pystytte. Niin teen itsekin. Veroja tähän saastamaahan en halua maksaa. En saa edes itse päättää mihin nämä typerät verokirstut ohjataan. Seuravan kerran kun käyn verotoimistossa kommentoin todellakin tätä heidän touhuaan. Aivan varmasti. Helvetin siat.
Mielestäni hinta per henkilö on hyvin kohtuullinen, ja kiva, että verohallinto tällä tavalla on muistanut henkilökuntaansa. Toivottavasti juhliin osallistuneilla on ollut mukavaa.
Olisi mielenkiintoista nähdä jonkun ministeriöistä avaavan samalla tavalla pikkujoulukulunsa. Mutta sitä emme tule näkemään lähestyvien vaalien johdosta.
Mun kaveri on töissä tuolla ja maksoi kyllä pikkujouluissa useamman kympin ihan itse.
Teillä ei taida sillä mitään hajua siitä, että mitä kaikk nykyisin maksaa. Esimerkiksi meidän pienessä kaupungissa todella vaatimattomasta ravintolassa järjestetty perus-jouluteria maksoi maksoi meidän firmalle 75 euroa per henkilö.
En kyllä yhtään ihmettele noita kustannuksia.
Vähän pistää mietityttämään, että veroilla maksetaan näitä silloin kun budjetti on alijäämäinen. Pitäisikö verovaroilla tasapuolisuuden nimissä maksaa jokaisen suomalaisen pikkujoulut?
Täysin oikein, että työntekijöille tarjottiin ruokaa, juomaa ja viihdeohjelmaa edes kerran pariin vuoteen. Kyllä he sen ansaitsivat.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on valtiolla työssä. Pikkujoulut järjestetään, itse kustannat kaiken. Verorahoilla jotkut sitten mässää.
Sanoppa muuta. Kyllä näillä julkkarilla työskentelevien pitäisi oikeastaan maksaa, että saavat mennä töihin.
Verohallinnon työntekijällä on aikaa noin 3tuntia käsitellä yhden suomalaisen veroasiat. Elämme vuotta 2023. Onko välttämätöntä tehdä kaikki ruutupaperille?
Monet yritykset ovat pitäneet taukoa pikkujouluista koronan ja taloudellisten haasteiden vuoksi. Voisi Verovirasto ottaa mallia.