Työttömien työnhakuvelvoite
Työttömyys alkaa helmikuun alussa ja tänään sovittiin kunta kk virkailijan kanssa, että saan vain 2 velvoitetyönhakua/kk kohden! Ensin sanoi napakasti, että 4 paikkaa, mutta sitten heltyi ja pudotti kahteen.
Mikä helpotus, koska 4 paikkaa ei olisi joka kk löytynyt.
Miten muilla? Paljonko tuli velvoitetyönhakua?
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
O paikkaa. Olen onnellinen.
Meneekö homma siis sulla niin, että et ole mihinkään velvoitettu työnhaun suhteen, ja rahat tulee tilille tuosta noin vain? Vai haetko oikeasti töitä työmarkkinatukea saaden? Sairaus? Miten tuo on mahdollista?
Varmaan 0 paikkaa jos mt-ongelmia, jokin sairaus tms.
t. Eri
Ok, näin arvelinkin. Kun aika vaikeaa on mielenterveyshoitoonkaan päästä, jonot on valtavan pitkät. Itekin roikuin monisairaana vuosia tapellen, kunnes työkyvyttömyyseläkkeelle pääsin. Ihmettelen vain, kun olen seuraillut näitä ketjujen kommentteja aktiivimallista, kuinka niin mahdottoman erilaiset käytännöt on tuossa työnhaussa.
Moni kertoo, ettei ole otettu vuosiin yhteyttä ja itselleni soiteltiin jopa pari krt viikossa, ja vähintään parin viikon välein. Ihan järkyttävä ajojahti suorastaan. Olin todella sairas, ja vieläkin toki, fyysiset syyt.
4 laitettiin. Haen noin 20 paikkaa kuukaudessa.
Voisko olla helpompaa. Aattelin sen olevan vitsi, mutta ei se ole!
0. Ja työkkäri ei ole ottanut yhteyttä 1,5 vuoteen. Oikein hyvä!
Olen osa-aikatöissä eikä työkkäristä ole oltu yhteydessä 4 vuoteen kuin kerran kun tarkistivat onko tuö jatkunut. Tunteja on kyllä nykyään niin paljon etten ole soviteltua päivärahaa hakenut mutta vuosia hain ja sain sitäkin liitolta. Toki täällä on niin paljon kokonaan työttömiä että keskittyvät varmaan niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: Velvoitteen voi täyttää vaikka julkaisemalla työnhakuprofiili vuokratyöpaikoissa, kaikki eri paikat lasketaan erikseen, niillä saa jo monta kk parhaassa tapauksessa, että ei tarvitse laittaa oikeaa työhakemusta suoraan työnantajalle. Jos ei siis halua.
AP
Vuokratyövälittäjåt kierrän kaukaa.
4/kk pitää hakea paikkoja. Se ei ollut yllätys. Lähinnä ihmettelen, että mitä nyt kun 4kk on kulunut. Ei lue omilla sivuilla mitään muuta kuin että työnhaku on voimassa. Ei ole sitä raporttikohtaa ja kuukaudet vierii.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pistää vihaksi kun verovaroin ylläpidetään tälläistä työnhaku älyttömyyttä.
Aktiivimalli 1 oli parempi malli, sillä sen ansiosta sentään säästettiin työttömyysturvamenoista. Kumma miten nykyinen hallitus kehtaa väittää että aktiivimalli 2 ei muka kyykyttäisi työttömiä enemmän ja SAK:kin on hiljaa kun SDP hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
4/kk pitää hakea paikkoja. Se ei ollut yllätys. Lähinnä ihmettelen, että mitä nyt kun 4kk on kulunut. Ei lue omilla sivuilla mitään muuta kuin että työnhaku on voimassa. Ei ole sitä raporttikohtaa ja kuukaudet vierii.
Ei niitä tarvi hakea jossei suunnitelmaa ole päivitetty. Eikö ne ole aina 3kk voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti TE-toimistoilla ja kuntakokeilun viranomaisilla ei ole voimavaroja valvoa mitä yksittäiset työttömät todellisuudessa tekevät. Kaikki osapuolet voivat sanoa tehneensä parhaansa.
0 paikkaa vain terveydenhoitoon liittyviä "velvoitteita." ja lukea työttömän oikeudet ja velvollisuudet kuukaudesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarvi hakea jossei suunnitelmaa ole päivitetty. Eikö ne ole aina 3kk voimassa.
Kyllä. Siksi olenkin odotellut yhteydenottoa. Se ensimmäinen 3kk jakso meni suunnitellusti ja raportoin sinne omille sivuille hakemani paikat. Nyt olen kuukauden verran ihmetellyt, kun ei te-keskuksesta mitään kuulu. Toki haen töitä muutenkin.
4 on mulla. Yhtä hain tällä jaksolla maanantaina, ja hirveästi toivoisin että sen saisin, vaan eipä taas kuulu mitään.
Kolme pitäisi vielä keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pistää vihaksi kun verovaroin ylläpidetään tälläistä työnhaku älyttömyyttä.
Aktiivimalli 1 oli parempi malli, sillä sen ansiosta sentään säästettiin työttömyysturvamenoista. Kumma miten nykyinen hallitus kehtaa väittää että aktiivimalli 2 ei muka kyykyttäisi työttömiä enemmän ja SAK:kin on hiljaa kun SDP hallituksessa.
Jep sai olla rauhassa työnhausta lähti vaan 40e tuesta. Tosin ne nytkään mitään tee vaikka ei hae paikkoja tulee vaan lappuja tukesi voidaan keskeyttää eipä ole keskeyttäneet.
Nousi nollasta kahteen, vaikka virkailija tietää yhtä hyvin kuin minäkin, että en pysty menemään töihin. Menisin toki mielelläni.
Olen nyt hakenut neljää paikkaa. Yksi oli avoinna vain muodollisesti, ja viransijaiseksi otettiin henkilö talon sisältä. Yhteen viransijaisuuteen olin kuulemma ykkönen, mutta jouduin kieltäytymään käytännön syistä. Kahdessa muussa hakuaikaa on vielä runsas viikko, mutta toisesta soitettiin jo.
Missä nämä kiinnostuneet olivat silloin, kun olin vielä terve viisikymmenvuotias?
Työtön mene töihin! Minä olen 25 vuotias eläkkeellä oleva ja tarvitsen sinun verorahat.
Vierailija kirjoitti:
Nousi nollasta kahteen, vaikka virkailija tietää yhtä hyvin kuin minäkin, että en pysty menemään töihin. Menisin toki mielelläni.
Olen nyt hakenut neljää paikkaa. Yksi oli avoinna vain muodollisesti, ja viransijaiseksi otettiin henkilö talon sisältä. Yhteen viransijaisuuteen olin kuulemma ykkönen, mutta jouduin kieltäytymään käytännön syistä. Kahdessa muussa hakuaikaa on vielä runsas viikko, mutta toisesta soitettiin jo.
Missä nämä kiinnostuneet olivat silloin, kun olin vielä terve viisikymmenvuotias?
Miksi et ole eläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole eläkkeellä?
En ole niin huonossa kunnossa tai niin vanha, että pääsisin eläkkeelle. Enkä edes halua eläkkeelle, vaan töihin.
No sitten voit olla myös syömättä viikon tolla logiikalla eihän kaikki ihmiset maailmassa saa ruokaa viikkoon toi ajattelutapa on niin hanurista aina löytyy ihmisiä joilla menee vielä huonommin taidat olla aika imbesilli jos itse joutuu koko ajan miettimään miten oikeasti pärjää ei kerkiä toisten asioista päätään vaivata.
Varmaan 0 paikkaa jos mt-ongelmia, jokin sairaus tms.
t. Eri