Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien työnhakuvelvoite

Vierailija
11.01.2023 |

Työttömyys alkaa helmikuun alussa ja tänään sovittiin kunta kk virkailijan kanssa, että saan vain 2 velvoitetyönhakua/kk kohden! Ensin sanoi napakasti, että 4 paikkaa, mutta sitten heltyi ja pudotti kahteen.
Mikä helpotus, koska 4 paikkaa ei olisi joka kk löytynyt.

Miten muilla? Paljonko tuli velvoitetyönhakua?

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan kyselytunti menossa. Mitenhän pääministerillä, kun pitää olla kaikki hiukset koottuna korvien taakse, niin eikö se tunnu että ne hiukset ilkeästi pukkaavat korvia hörölleen? Mielestäni tärkeä ja asiallinen poliittinen huomio.

Vierailija
42/221 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousi nollasta kahteen, vaikka virkailija tietää yhtä hyvin kuin minäkin, että en pysty menemään töihin. Menisin toki mielelläni.

Olen nyt hakenut neljää paikkaa. Yksi oli avoinna vain muodollisesti, ja viransijaiseksi otettiin henkilö talon sisältä. Yhteen viransijaisuuteen olin kuulemma ykkönen, mutta jouduin kieltäytymään käytännön syistä. Kahdessa muussa hakuaikaa on vielä runsas viikko, mutta toisesta soitettiin jo.

Missä nämä kiinnostuneet olivat silloin, kun olin vielä terve viisikymmenvuotias?

Miksi et ole eläkkeellä?

En ole niin huonossa kunnossa tai niin vanha, että pääsisin eläkkeelle. Enkä edes halua eläkkeelle, vaan töihin.

? En ymmärrä. Olet huonossa kunnossa ettet voi mennä sinulle tarjottaviin työpaikkoihin. Ja nyt et halua eläkkeelle? Mitä minä en käsitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 paikkaan, vaikka minulla on mt-ongelmia. ":D"

Vierailija
44/221 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousi nollasta kahteen, vaikka virkailija tietää yhtä hyvin kuin minäkin, että en pysty menemään töihin. Menisin toki mielelläni.

Olen nyt hakenut neljää paikkaa. Yksi oli avoinna vain muodollisesti, ja viransijaiseksi otettiin henkilö talon sisältä. Yhteen viransijaisuuteen olin kuulemma ykkönen, mutta jouduin kieltäytymään käytännön syistä. Kahdessa muussa hakuaikaa on vielä runsas viikko, mutta toisesta soitettiin jo.

Missä nämä kiinnostuneet olivat silloin, kun olin vielä terve viisikymmenvuotias?

Miksi et ole eläkkeellä?

En ole niin huonossa kunnossa tai niin vanha, että pääsisin eläkkeelle. Enkä edes halua eläkkeelle, vaan töihin.

? En ymmärrä. Olet huonossa kunnossa ettet voi mennä sinulle tarjottaviin työpaikkoihin. Ja nyt et halua eläkkeelle? Mitä minä en käsitä...

Minä toivon, että asiat parantuvat. On tässä kieltämättä ahdistava olo, kun haluaisin töihin, mutten voi mennä töihin, ja ennen ei haluttu töihin, ja nyt, kun en voi mennä, ollaan kiinnostuneita useammassakin paikassa.

Vierailija
45/221 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen paskan saantia tämäkin.tekivät kulisseissa kaiken...Kokoomus ei osaa muutakuin kierrellä ja kaarrella kaikia asijoita,Ovat pelkki paskan puhujia..Ja kehtaavat sitten otta kaiken kunnian itselen..Hyi mikä valehteleva puolue..

Vierailija
46/221 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain 1 hakuvelvoite ja sekin 1 paikka on todella vaikea hakea kun ei ole sopivia paikkoja auki.

Vierailija
47/221 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain 1 hakuvelvoite ja sekin 1 paikka on todella vaikea hakea kun ei ole sopivia paikkoja auki.

Mulle sanottiin työkkärissä, että hakuvelvoitteen täyttää myös jos käyn esittäytymässä jossain työpaikassa tai tilaisuudessa ja kerron osaamisestani. Liittyy varmaan siihen, kun olen mukana järjestötoiminnassa, että mun pitäisi myydä itseäni mahdollisille yhteistyökumppaneille. Helmikuun alussa on uramessut Kaapelilla, siellä käynti varmaan kattaa parikin hakuvelvoitetta.

Vierailija
48/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tää on just alkanu, siis työttömyys, eikä aavistustakaan mitä ja miten ja mihin, mistä niitä töitä pitää hakee, ja mihin merkata että on hakenu ym.

Vierailija
49/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 v ja työmarkkinatuella ollut koko syksyn.4 paikkaa haettava kk, toki haen enemmänkin. Mihinkään en ole päässyt edes haastattelun... en edes Alepan kassalle. ihan puppua puhe työvoimapulasta. Vai olenko 20 v työtön vielä?

Vierailija
50/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46 v ja työmarkkinatuella ollut koko syksyn.4 paikkaa haettava kk, toki haen enemmänkin. Mihinkään en ole päässyt edes haastattelun... en edes Alepan kassalle. ihan puppua puhe työvoimapulasta. Vai olenko 20 v työtön vielä?

ja te jotka sanotte että mene töihin niin keksikää mulle duuni? eipä ole mitään kun hoitoala ei sovi rikkinäisen selän takia.

Vierailija
51/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenko kilometrin päästä töitä pitää hakee

Vierailija
52/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljää pitää hakea, mutta en ole hakenut vielä yhtäkään. Keksin vaan sinne työkkärin omille sivuille neljä paikkaa, jotka kuulostavat uskottavilta ja valitsen kohdan avoin hakemus. Läpi mennyt aina. Eivät ne niitä tarkastele.

Vierailija
53/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150 km julkisilla yhteen suuntaan 1,5 tuntia saa olla matka

Vierailija
54/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taaskaan ole tullut mitään vastausta yhdestäkään hakemastani paikasta.

Voisko työpaikoille laittaa velvoitteen, että jos paikka on julkisesti auki, hakemuksiin on vastattava?

Kun näköjään hyvät tavat on päässeet työnantajilta unohtumaan.

Vierailija
55/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja te jotka sanotte että mene töihin niin keksikää mulle duuni? eipä ole mitään kun hoitoala ei sovi rikkinäisen selän takia.

Postimerkin nuolija, voit laittaa saman hakemuksen moneen firmaan

Vierailija
56/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin työkkärissä, että hakuvelvoitteen täyttää myös jos käyn esittäytymässä jossain työpaikassa tai tilaisuudessa ja kerron osaamisestani. Liittyy varmaan siihen, kun olen mukana järjestötoiminnassa, että mun pitäisi myydä itseäni mahdollisille yhteistyökumppaneille. Helmikuun alussa on uramessut Kaapelilla, siellä käynti varmaan kattaa parikin hakuvelvoitetta.

Sata kertaa mieluummin laitan hakemuksia kuin käyn "esittäytymässä" jossain tilaisuudessa tai "myyn itseäni" työnantajille.

Vierailija
57/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Härrigud, 150km ! En varmaan lähtis

Vierailija
58/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole km rajoja. Vain aikarajat, kokoaikatyössä maks 3h yhteensä ja osa-aikaisessa maks 2h yhteensä.

Vierailija
59/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljää pitää hakea, mutta en ole hakenut vielä yhtäkään. Keksin vaan sinne työkkärin omille sivuille neljä paikkaa, jotka kuulostavat uskottavilta ja valitsen kohdan avoin hakemus. Läpi mennyt aina. Eivät ne niitä tarkastele.

Olet moraaliton. Kaltaistesi takia näitä malleja säädetään.

Vierailija
60/221 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4/kk pitää hakea paikkoja. Se ei ollut yllätys. Lähinnä ihmettelen, että mitä nyt kun 4kk on kulunut. Ei lue omilla sivuilla mitään muuta kuin että työnhaku on voimassa. Ei ole sitä raporttikohtaa ja kuukaudet vierii.

Ei niitä tarvi hakea jossei suunnitelmaa ole päivitetty. Eikö ne ole aina 3kk voimassa.

Kyllä. Siksi olenkin odotellut yhteydenottoa. Se ensimmäinen 3kk jakso meni suunnitellusti ja raportoin sinne omille sivuille hakemani paikat. Nyt olen kuukauden verran ihmetellyt, kun ei te-keskuksesta mitään kuulu. Toki haen töitä muutenkin.

Sama juttu minulla. Olen suht. tuore työtön, 6 kk vasta. Olen ajatellut, että parempi olla herättämättä nukkuvaa te-virkailijaa, mutta nyt kun sain määräaikaisen osa-aikatyön, niin pakko varmaan laittaa tiedot siitä systeemiin (skannattu työsoppari).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan