Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Vierailija
7541/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemminkin sanonut, että epäilen soittajan olevan vartija, joka soitti että menkää vastaan, nyt se kävee käytävää jne.. Tämä on vain yksi arvailu muiden joukossa. Kuka nainen julistautui sittajaksi... ja sitten vetäytyi pois.. 🙄🙄🙄

Vierailija
7542/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja eli Securitas ohjeistanut, että ihmiset profiloidaan ja ennakoivasti poistetaan miettimättä, onko oikeutta vai ei. Ollut ketjussa jo moneen kertaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bbef45e6-3184-4569-bca2-576977fe883f

Kataisen hallitus (se sama, joka myi sähkönsiirtoverkot) päätti yksityistää kansalaisten turvallisuuspalvelut ja tätä sitten saatiin, kaikki uhkakuvat toteutuivat:

https://voima.fi/blogit/hameentie-48/2012/kuka-meita-kyttaa-jatkossa/

Olisiko nyt aika käydä se kansalaiskeskustelu, joka skipattiin 2012?

Tässä se taas nähdään mitä yksityistämällä ihmis- ja perusoikeuksiin liittyviä tehtäviä kansainvälisille pörssiyrityksille saadaan aikaan. Sinne, mitä pyöritetään pelkällä talousideologialla.

Poliiseja on liian vähän ja 30v ajan rikollisia on tuotettu maahan elätettäviksi. Turvallisuus heikentynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7543/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole mitään tehnyt, en kyllä ymmärtäisi  poistua       Omenasta ulos jonkun vartijan käskystä. Sitä paisi tulen aina parkkihallin kautta. Olen luullut ettei meihin naisiin kosketa tuolla tavalla. Olen entinen kanta-asiakas  jo isoäidin iässä. Onko nuo vartijat jotain uuden ajan  jumalia tai poliiseja. Kyllä on työantajan ohjeissakin vikaa. Itse osaan kyllä hyvin elvyttää , mutta olin lähikadulla juuri silloin lauantaina. Omituista ettei moneen minuuttiin kukaan elvyttänyt. Johan luulisi näkevän teevee  ohjelmista että nyt on kiire heti elvyttää. Niin turha kuolema usein naisilla. 

Vierailija
7544/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, vangit tietää mitä siviilissä tapahtuu. Keitä asia koskee. Sinne on kiva pitkillä kävellä. Ehkä ei olekkaan kovin kovaa juttua kerrottavana kavereille. Jokaiselle tulee aika punnita tekemisiään... No odotellaan..

Kyllä siellä kysytään, että miksi urhot sinne tulevat. 🤔🤣

Vierailija
7545/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkät lähtee poseen, ovat suomalaisia joten kerrankin oikeus tapahtuu. Teinit villiintyivät ja saavat kurituksensa. Pitäisi palkata aikuisia, yli 30 vuotiaita joilla on vieläkin puhdas rekisteri, teinejä palkataan just siksi että 18 vuotiaalla ei pitäs olla rekisteriä, kun poliisi tutkii taustan ennen luvan myöntämistä. Ja lupa on voimassa 5 vuotta. Jos vares perseilee, niin poliisi peruu luvan, ja vartiointiliike ei voi palkata luvatonta tyyppiä.

Vierailija
7546/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni väittää kuulleensa silminnäkijävideoilta, että kauppakeskuksen vartijoiden kiinniottama ja heidän voimankäytön jälkeen kuollut 35-vuotias espoolaisnainen olisi yrittänyt kertoa vartijoille olevansa raskaana. Heidän mukaansa nainen sanoisi vartijoille voimankäytön alkutilanteessa "mul on kuuskuinen".

Todellisuudessa kauppakeskuksen käytävätilan kaiku ja asiakkaiden äänet vääristävät ääntä niin, että nainen saattaa sanoa myös jotakin muuta."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/olivatko-nama-isossa-omenassa-kuoll…

Kuuntelin moneen kertaan, edelleen kuulen sen "mul on kuuskuinen."

Mutta sitä en mene sanomaan, mitä se tarkoittaa. Voiko olla jokin asia, millä nainen yrittää ilmaista, että hän saa olla ostarilla. Olisiko joku etukortti tai tilaus jostain ravintolasta?

Voi myös olla hätävalhe, jolla yritti päästä pois tilanteesta.

Vierailija
7547/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en ole mitään tehnyt, en kyllä ymmärtäisi  poistua       Omenasta ulos jonkun vartijan käskystä. Sitä paisi tulen aina parkkihallin kautta. Olen luullut ettei meihin naisiin kosketa tuolla tavalla. Olen entinen kanta-asiakas  jo isoäidin iässä. Onko nuo vartijat jotain uuden ajan  jumalia tai poliiseja. Kyllä on työantajan ohjeissakin vikaa. Itse osaan kyllä hyvin elvyttää , mutta olin lähikadulla juuri silloin lauantaina. Omituista ettei moneen minuuttiin kukaan elvyttänyt. Johan luulisi näkevän teevee  ohjelmista että nyt on kiire heti elvyttää. Niin turha kuolema usein naisilla. 

Sama täällä. Vartijakoulutukseen kuuluu kaksi EA-kurssia, perus- ja jatko. Tai ainakin minulla, koulutus tosin kesti puoli vuotta. Nuo tyypit pahoinpitelivät Eveliinan tarkoituksella ja suunnitelmallisesti. Uhri kuoli, joten teko on tappo koventavien olosuhteiden vallitessa.

Vierailija
7548/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää et kuka tahansa nainen voi pelkällä ilmotuksella saada poliisit pidättämään jonkun miehen ja vapaus riistetään ja pakotetaan tutkimuksiin jne.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009334489.html

Vierailija
7549/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisihan sitä olla vartijoina vaikka mies nais ja joku muun sukupuolinen jos asiakas maksaa ja löytyy tarpeeksi vartijoita töistä

Vierailija
7550/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi sekopää vähemmän yhteiskunnan elätettävänä!

Kohta monta sekopäämistä vankilassa yhteiskunnan elättinä. Laki löytyy kaikille. 👍

Nää ei muuten opi, ja ei näitä voi vapaalla pitää. Näiden pitäis suojella ja auttaa, vaan itse loivat turvattomuutta ja surua, omaa tyhmyyttään ja turhamaisuuttaan, piti päästä näyttämään...ja nyt nähtiin epäpätevyytensä ja toivottavasti valtio näyttää lakinsa voiman, edes kerran.

Vierailija
7551/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää et kuka tahansa nainen voi pelkällä ilmotuksella saada poliisit pidättämään jonkun miehen ja vapaus riistetään ja pakotetaan tutkimuksiin jne.

Esim. lasu.

Vierailija
7552/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, vangit tietää mitä siviilissä tapahtuu. Keitä asia koskee. Sinne on kiva pitkillä kävellä. Ehkä ei olekkaan kovin kovaa juttua kerrottavana kavereille. Jokaiselle tulee aika punnita tekemisiään... No odotellaan..

Kyllä siellä kysytään, että miksi urhot sinne tulevat. 🤔🤣

-eri- voi olla että kaikkein kunnioitetuin henkilö ei kuitenkaan vankilassa ole mies joka porukalla körmyttäny naisen hengettömäksi. No voihan siellä selittää kuinka oli ihan oikeat otteet. Saa nuuskan tilalle jotain muuta huuleen.

Vierailija
7553/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voisihan sitä olla vartijoina vaikka mies nais ja joku muun sukupuolinen jos asiakas maksaa ja löytyy tarpeeksi vartijoita töistä

Mitä jos vaan kiellettäisiin liikkumattoman raudoitetun vatsallaan makuuttaminen ja maahan painaminen?

Vierailija
7554/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtumien kulku:

Nainen ärsytti olemisellaan vartijoita.

Vartijat suunnittelivat myllyttävänsä naisen oikein kunnolla.

He saivat tilaisuuden ilmoituksesta ja toteuttivat kiinnioton.

Nainen ei pystynyt hengittämään ja hän aneli apua. 

Nainen oli raudoissa vartijoiden vastuulla mutta he eivät antaneet apua.

Vartijat estivät myös sivullisia avun tarjoajia antamasta naiselle apua.

Nainen oli vielä elossa kun hän pyysi apua. Vain hetken päästä hänet oli surmattu.

Surmaamisen jälkeenkään vartijat eivät ryhtyneet heti auttamaan naista.

Sivullisen väliintulo johti lopulta ensiavun aloittamiseen.

Tuolle tapahtuman break down ei anna yhdessäkään kohdassa puhtaita pisteitä vartijoille. Joka kohdassa on mennyt pieleen.

Vierailija
7555/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tämänkinpäivän IS juttua raavasta käsittelystä mahallaan raudoissa, missä ylisöstä moni huutaa lopettamaan. En jaksa... Lukekaa.. Miksi minun sattuu tämä niin paljon, että on jatkuvasti sydämellä... 🥀🙏

Mua myös ahdistaa tämä juttu enemmän kuin riittävästi ja mä olen vielä sellainen että en juurikaan ahdistu ventovieraiden kärsimysnäytelmistä. Siis toki ajattelen että noin ei sais käydä kenellekkään ja olivatpa tekijät täysiä m*lkkuja.

Mutta tää tapaus kaikessa raakuudessaan on on jotenkin mennyt "ihon alle". Toinen vastaava oli esim. se pikku-Eerikan tapaus, jossa tuli itku silmään ja kiukku päähän monta kertaa.

Vierailija
7556/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat elossa ja nainen sai 1500€ sakkoja.

Miten tämä liittyy Ison Omenan tapaukseen? Olisipa sielläkin olleet poliisit asialla, niin uhri olisi vielä elossa.

Vierailija
7557/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli tämänkinpäivän IS juttua raavasta käsittelystä mahallaan raudoissa, missä ylisöstä moni huutaa lopettamaan. En jaksa... Lukekaa.. Miksi minun sattuu tämä niin paljon, että on jatkuvasti sydämellä... 🥀🙏

Mua myös ahdistaa tämä juttu enemmän kuin riittävästi ja mä olen vielä sellainen että en juurikaan ahdistu ventovieraiden kärsimysnäytelmistä. Siis toki ajattelen että noin ei sais käydä kenellekkään ja olivatpa tekijät täysiä m*lkkuja.

Mutta tää tapaus kaikessa raakuudessaan on on jotenkin mennyt "ihon alle". Toinen vastaava oli esim. se pikku-Eerikan tapaus, jossa tuli itku silmään ja kiukku päähän monta kertaa.

No ei tätä nyt oikein voi verrata tapaukseen pikku-Eerika.

Järkyttävä tapaus on mutta itse taas suhtaudun tähän enemmänkin kauheana virheenä ja kykenemättömyytenä toimia oikein.

Vierailija
7558/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijakortin saa kun on yli 18v, on pysyvä osoite Suomessa ja suorittanut hyväksytysti vartijakurssin. Sitten todistuksen ja 40e kanssa laitokselle. Poliisi tutkii taustan, ja jos ei ole tuomioita, syytteitä tai epäilyjä, niin lupa tulee. Ja alle 20vuotiailla yleensä on puhdas tausta, niin esim. sadistisesta koulukiusaajasta tuli vartija. Kovat luulot itestä eikä elämänkokemusta. Pamppu heiluu ja pippurisumute ruiskuaa kun supervarde puhistaa ostoskeskuksen, oolll raiit.

Vierailija
7559/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemminkin sanonut, että epäilen soittajan olevan vartija, joka soitti että menkää vastaan, nyt se kävee käytävää jne.. Tämä on vain yksi arvailu muiden joukossa. Kuka nainen julistautui sittajaksi... ja sitten vetäytyi pois.. 🙄🙄🙄

Ja samassa on kaksi vartijaa paikalla ja hetkessä 3 lisää sermin kanssa.  Aivan kuin olisivat kameroista seuranneet naisen kulkua ja häntä maalittaneet.

Vierailija
7560/10574 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Vartijakoulutukseen kuuluu kaksi EA-kurssia, perus- ja jatko. Tai ainakin minulla, koulutus tosin kesti puoli vuotta. Nuo tyypit pahoinpitelivät Eveliinan tarkoituksella ja suunnitelmallisesti. Uhri kuoli, joten teko on tappo koventavien olosuhteiden vallitessa.

Neljä alapeukkua, keitä voisivat olla?🙃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi