Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."
Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.
Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.
Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.
Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.
Kommentit (10574)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi aloittivat elvyttämään, jos ei naisen vointi kiinnostanut hiukkaakaan?
Eihän ne varsinaisesti aloittaneetkaan. Vasta joskus 6 vai 7 minuutin jälkeen elottomuuden havaitsemisesta? Jolloin se on yleensä jo liian myöhäistä. Elvyttäminen tulee aloittaa _välittömästi_ kun huomataan että ihminen on mennyt elottomaksi.
Eikä vaikuttanut kiinnostavan naisen vointi maahan kaadon jälkeen, kun ei edes reppua otettu pois elästä eikä huppua pois päästä, eikä tarkkailtu naisen vointia/hengitystä. Eikä reagoitu vaikka nainen valitti että ei saa henkeä = vaikea hengittää.
Eikä maassa makuuttamista ole tarkoitus jatkaa vaan sehän on vain välivaihe; heti kun on raudoitettu, laitetaan kyljelleen tai istumaan.
(Puhumattakaan siitä että koko se maahan kaataminen ja raudoittaminen jne. alunperinkin tässä tapauksessa taisi olla täysin aiheetonta?)
Elvyttäminen tulee aloittaa _välittömästi_ kun huomataan että ihminen on mennyt elottomaksi. -> näinhän ne teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää juttu kun on paisunut kuin pullataikina palstalaisten keksiessä juttuja, niin kuuluuko tapoihinne normaalistikin valehdella, liioitella ja keksiä olemattomia?
On vaikea ymmärtää miten jotkut voivat surmata naisen näin raa-alla voimalla toisen ihmisen keskellä kauppakeskusta. Vaikea ymmärtää järjellä miten tähän on menty. Ihmisten tappaminen on asia jonka käsittelyä ei voi väheksyä. Haluaisitko että sinut tapetaan kadulla ilman syytä?
Oho et edes kysymykseen osaa vastata. No ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu 🤷
Teille läskipäille on turha vastata mitään, kun te ette osaa kuunnella. Menes nyt peilailemaan niitä muskeleita.
Mutta eihän vartijat sitä surmanneet? Ohis
Katsoin silloin heti aluksi videon, enää en ole niin varma. Minusta niillä jotka tappoi sen naisen oli vartijan univormut.
Ihan sama mitä sanaa käytetään, mutta nainen tapettiin Isossa Omenassa. Heti sen perään Cityconin johtaja mustamaalasi uhrin eri medioille ennen kuin kukaan oli selvittänyt mitään.
Cityconin jokainen kauppakeskus jäi minun boikottiin..
Onpa suuri menetys, kun pistät kauppakeskukset boikottiin. 🤣
Kun Citycon tiedottaa osanottonsa ja johtajansa potkuista, saatan jättää tarkistamatta onko kauppakeskus Cityconin. Isossa Omenassa en mene silti käymään.
Toistaiseksi jätän käymättä myös Cityconin Myyrmannissa ja Lippulaivassa. Tampereella Koskikeskuksessa asiointi päättyi nyt.
Lahdessa Cityconilla näyttää olevan Trio. Lappeenrannassa Iso Kristiina. Porissa Iso Karhu.
Onnea sulle. Mitä kuvittelet tuolla saavuttavasi?
-eri- No hei valopää. Sillä saavutetaan yhden maksavan asiakkaan rahat vähemmän. Yksi on tietysti vähän, mutta oletan, että se ei yhteen jää. Aika harva ihminen pitää ajatuksesta, että täysin satunnainen asiakas verhotaan aivottomalla läskivuorella. Muitakin kauppoja on, eli sinun ei tarvitse olla huolissasi mistään muusta kuin järkesi vähyydestä.
Se on niiden kauppojen onni että sinä et tule kun asenne on tuo.
Ihastuttavaa logiikkaa. Kaupathan eivät halua rahaa. Kyllä se järjen valo on joillakin pahvipäillä kovin himmeä. Oletko vartija?
Kaupat eivät halua häiriköitä asiakkaikseen.
Onko rahan kantaminen kauppiaalle häiriköintiä? Koita nyt herätä.
On ainakin Nallen mielestä pankeissa. Eiköhän noiden johtajillekin ole sama. Yksittäiset myymälät vasta on kiinnostuneet asiakkaista, mutta Ctyconille asiakkaiden määrällä vain myydään liiketiloja, tavallisia asiakkaita suurempi arvo on sijainnilla.
Tavalliset asiakkaat tuovat vain hiekkaa pankkisalin lattialle, tiesi Björn Wahlroos
To Protect and Serve kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka tiedätte näiden vartijoiden henkilöllisyydet ja asuinpaikat, laittakaan ne someen tai vaikkapa ylikselle. Nuo apinat kaipaavat kunnon sakinhivutusta aiheesta vihaisilta kansalaisilta.
Paras paikka noille on vankila missä voivat olla kaltaistensa joukossa. Siellä löytyy aina isompaa kaveria vähän isommallekkin kaverille ja joutuu näyttämään paprut muille vangeille että minkä takia on joutunut istumaan. Nyt vaan oikeuslaitoksen ja viranomaisten pitää tehdä työnsä.
Yhdysvalloista tuosta tulisi pitkä kakku ja ostoskeskus ei käyttäytyisi noin ylimielisesti kun olisi tulossa miljoona syyte omaisilta. Tämä olisi Jenkeissä tosi nopea keissi eikä noita oli päästetty vapaaksi noin vaan.
Saisivat lusia pelkääjien puolella. Venkuloillakin on tietty hierarkia ja naisten ja lasten hengen riistäneet tai naisia ja lapsia r*iskanneet, ovat heilläkin hierarkiassa siellä pahnanpohjimmaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää juttu kun on paisunut kuin pullataikina palstalaisten keksiessä juttuja, niin kuuluuko tapoihinne normaalistikin valehdella, liioitella ja keksiä olemattomia?
On vaikea ymmärtää miten jotkut voivat surmata naisen näin raa-alla voimalla toisen ihmisen keskellä kauppakeskusta. Vaikea ymmärtää järjellä miten tähän on menty. Ihmisten tappaminen on asia jonka käsittelyä ei voi väheksyä. Haluaisitko että sinut tapetaan kadulla ilman syytä?
Oho et edes kysymykseen osaa vastata. No ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu 🤷
Teille läskipäille on turha vastata mitään, kun te ette osaa kuunnella. Menes nyt peilailemaan niitä muskeleita.
Katsoin silloin heti aluksi videon, enää en ole niin varma. Minusta niillä jotka tappoi sen naisen oli vartijan univormut.
Ihan sama mitä sanaa käytetään, mutta nainen tapettiin Isossa Omenassa. Heti sen perään Cityconin johtaja mustamaalasi uhrin eri medioille ennen kuin kukaan oli selvittänyt mitään.
Kun Citycon tiedottaa osanottonsa ja johtajansa potkuista, saatan jättää tarkistamatta onko kauppakeskus Cityconin. Isossa Omenassa en mene silti käymään.
Toistaiseksi jätän käymättä myös Cityconin Myyrmannissa ja Lippulaivassa. Tampereella Koskikeskuksessa asiointi päättyi nyt.
Lahdessa Cityconilla näyttää olevan Trio. Lappeenrannassa Iso Kristiina. Porissa Iso Karhu.
Mä saavutan omalla kohdallani mielenrauhaa itselleni. Koko viikon on tuntunut äärettömän vastenmieliseltä jatkaa Ison Omenan Citymarketin asiakkaana. Joten en enää jatkakaan. Löysin jo toisen kaupan, josta jatkossa tilaan viikottain painavammat ostokseni sekä ne tuotteet, joita ei lähellä olevasta pienestä K-Marketista saa. On totta, että se kymppitonni, millä mä olen vuosittain ostanut Ison Omenan Cittarista, on kauppiaalle yksi kärpäsen kakka valtameressä. Tämä tosiasia on kuitenkin vain helpottanut päätöstäni. Ikävämpää olisi, jos kyseessä olisi joku pikkukauppa, jolle mun kaltaisellanikin asiakkaalla olisi jotain merkitystä. Lähikaupassa vaihtui juuri kauppias ja uskoisin, että uutta kauppiasta ei ainakaan haittaa, kun siirryn tekemään ostokseni sinne.
Kertokaa miten yhdelle ostarille voi sattua yhtäaikaa 7 taitamatonta. Se ei mene minun eikä kenenkään päähän. Mikä tässä on. 🥀🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat eivät halua häiriköitä asiakkaikseen.
Onko rahan kantaminen kauppiaalle häiriköintiä? Koita nyt herätä.
Häiriköt harvemmin maksavat sen minkä ottavat, jos mitään ottavat. Luulet että kaupat haluaa näitä? Luule uudelleen.
Ainakin ilmotan niistä hetimiten vartijoille
Tämä uhkaus on ainakin saanut ihan uuden kaiun.
Vierailija kirjoitti:
Näihin vartijakoulutuksen ohjeisiin pitää saada ehdottomasti tieto siitä, että jos kiinniotettava on nainen, hän voi olla raskaana ja tällöin kiinniottoasento ei voi olla vatsallaan.
Kyllä se niissä onkin, mutta eipä niistä välitetä kun tarkoitus on vaan vahingoittaa armoa antamatta, avunpyyntö hengitysvaikeuksiinkin ainoastaan lisäsi voiman käyttöä.
Fb:ssä Seiskan julkaisun alle kommentoinut henkilö, joka väittää tunteneensa uhrin. Levittelee siellä juttuja omalla naamallaan. Kyseessä henkilö, jonka kommentteja näkyy vähän väliä erinäisissä julkaisuissa. Ennenkin tullut outo vaikutelma kyseistä henkilöstä, mutta nyt menee kyllä yli. Suosittelen ilmiantamaan kyseisen profiilin.
Hirveä ajatus, että jos itse kuolee, niin kuka tahansa elämäänsä kyllästynyt ihminen voi väittää tunteneensa ja levitellä perättömiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä, otuleeko Suomessa tästä tarvetta ihmisten nousta kaduille. Toivottavasti oikeus tahtuu pienimmässäkin seikoissa. Tämä koskee meidän kaikkien turvallisuutta, koskemattomuutta ja oikeudenmukaisuutta. 🌎..
All womens lives matter.
Joku voisi aloittaa viemällä kauppakeskuksen kylkiin lakanat joissa varoitetaan kuoleman vaarasta. Sama isona julisteena jokaiseen oveen. Saman voisi tehdä joka ikiseen Cityconin kauppakeskukseen.
Jos asut lähellä, tulosta A4:ään Varoitus! Naiset voi kuolla täällä! ja teippaa sisäänkäyntiin.
Mikset itse vie? Pitääkö muiden useinkin tehdä asioita sun puolesta?
Asun tällä hetkellä 600 km päässä isosta omenasta. Espoolainen olen alunperin, suku asuu ihan ompun vieressä. Voinpa kysyä kavereiltakin, mutta jos täällä vaikka olisi muitakin innokkaita?
Veikkaan, että yksittäiset A4:t ei kauaa pysy, mutta kun riittävän moni vie on ne aina hetken toisten nähtävillä.
Vierailija kirjoitti:
Fb:ssä Seiskan julkaisun alle kommentoinut henkilö, joka väittää tunteneensa uhrin. Levittelee siellä juttuja omalla naamallaan. Kyseessä henkilö, jonka kommentteja näkyy vähän väliä erinäisissä julkaisuissa. Ennenkin tullut outo vaikutelma kyseistä henkilöstä, mutta nyt menee kyllä yli. Suosittelen ilmiantamaan kyseisen profiilin.
Hirveä ajatus, että jos itse kuolee, niin kuka tahansa elämäänsä kyllästynyt ihminen voi väittää tunteneensa ja levitellä perättömiä juttuja.
Ja sinä olet varma että ne on perättömiä?
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saavutan omalla kohdallani mielenrauhaa itselleni. Koko viikon on tuntunut äärettömän vastenmieliseltä jatkaa Ison Omenan Citymarketin asiakkaana. Joten en enää jatkakaan. Löysin jo toisen kaupan, josta jatkossa tilaan viikottain painavammat ostokseni sekä ne tuotteet, joita ei lähellä olevasta pienestä K-Marketista saa. On totta, että se kymppitonni, millä mä olen vuosittain ostanut Ison Omenan Cittarista, on kauppiaalle yksi kärpäsen kakka valtameressä. Tämä tosiasia on kuitenkin vain helpottanut päätöstäni. Ikävämpää olisi, jos kyseessä olisi joku pikkukauppa, jolle mun kaltaisellanikin asiakkaalla olisi jotain merkitystä. Lähikaupassa vaihtui juuri kauppias ja uskoisin, että uutta kauppiasta ei ainakaan haittaa, kun siirryn tekemään ostokseni sinne.
Hienoa. Sama ei koskaan enää tuohon Kuoleman Kolo sseumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijat siis ottivat naisen kiinni kun hän kaikessa rauhassa käveli käytävällä? Miksi ihmeessä? Kaikki tiedämme lopputuloksen, mutta mikä ihme tähän oli alun alkaen syynä? Minkä takia rauhassa kävelevä ihminen isketään kuuden vartijan toimesta maahan?
"Vartijat siis ottivat naisen kiinni kun hän käveli käytävällä? Miksi ihmeessä? Kaikki tiedämme lopputuloksen, mutta mikä ihme tähän oli alun alkaen syynä? Minkä takia kävelevä ihminen isketään kahden vartijan toimesta maahan?"
Korjasin viestistäsi lapin lisät pois.
Kuusi niitä siellä loppujen lopuksi parveili kuolleen naisen ympärillä pitämässä kiinni.
Niin, mutta maahanlaitossa oli kaksi. Naista ei siis isketty maahan kuuden vartijan toimesta, kuten tuossa väitettiin.
Maahanlaitossa kaksi ja loput kaksi syöksyivät heti päälle. Yhdessä kuvassa yksi vartijoista makaa poikittain koko painollaan naisen päällä. Lopulta paikalla oli 6 tai 7 vartijaa. ketään näistä ei naisen vointi kiinnostanut hiukkaakaan.
Ei makaa. Minäkin katsoin ensin, että makaa päällä. Katsopas tarkemmin niin näet kuvassa vasemmalla tummia kohtia. Mies on naisen vieressä. Jonkinmoinen optinen harha, että ensisilmäyksellä mies näyttää makaavan naisen päällä. Tämän on aika moni muukin tälläkin palstalla jo todennut.
Olemme varmaan katsoneet eri kuvaa. Ymmärrän kyllä mitä näen.
Linkkaapa sitten se katsomasi kuva.
Me muut varmaan puhumme kuvasta, joka on tästä tilanteesta, mutta eri kuvakulmasta:
https://is.mediadelivery.fi/img/658/c4123b6957f7c8217610251b32095401.jp…
Jostain syystä siitä toisesta kuvakulmasta (jossa näkyy vartijoiden naamat) otettua kuvaa ei tänne saa linkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä, otuleeko Suomessa tästä tarvetta ihmisten nousta kaduille. Toivottavasti oikeus tahtuu pienimmässäkin seikoissa. Tämä koskee meidän kaikkien turvallisuutta, koskemattomuutta ja oikeudenmukaisuutta. 🌎..
All womens lives matter.
Joku voisi aloittaa viemällä kauppakeskuksen kylkiin lakanat joissa varoitetaan kuoleman vaarasta. Sama isona julisteena jokaiseen oveen. Saman voisi tehdä joka ikiseen Cityconin kauppakeskukseen.
Jos asut lähellä, tulosta A4:ään Varoitus! Naiset voi kuolla täällä! ja teippaa sisäänkäyntiin.
Mikset itse vie? Pitääkö muiden useinkin tehdä asioita sun puolesta?
Asun tällä hetkellä 600 km päässä isosta omenasta. Espoolainen olen alunperin, suku asuu ihan ompun vieressä. Voinpa kysyä kavereiltakin, mutta jos täällä vaikka olisi muitakin innokkaita?
Veikkaan, että yksittäiset A4:t ei kauaa pysy, mutta kun riittävän moni vie on ne aina hetken toisten nähtävillä.
Tarrojen teettäminen on ny edullista, mutta laillisiin pakkoihin vaan , kiinni, tietty :D!
Vierailija kirjoitti:
Taidan tietää henkilön ja olen huomannut saman, aina kommentoimassa ja nyt kyllä menee yli. Kuinka kehtaa ja vielä omalla naamallaan? Nolo tyyppi. Tekisi mieli laittaa tänne nimi, mutta en halua tuollaisen henkilön takia mitään syytteitä itselleni.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet postannut tämän saman tekstin tähän ketjuun jo monta kertaa. Usko nyt jo, ketään ei kiinnosta. Minua ei kiinnosta, cittarin kauppiasta ei kiinnosta, naapurin Pirjoa ei kiinnosta, omenan vakseja varsinkaan ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne varsinaisesti aloittaneetkaan. Vasta joskus 6 vai 7 minuutin jälkeen elottomuuden havaitsemisesta? Jolloin se on yleensä jo liian myöhäistä. Elvyttäminen tulee aloittaa _välittömästi_ kun huomataan että ihminen on mennyt elottomaksi.
Eikä vaikuttanut kiinnostavan naisen vointi maahan kaadon jälkeen, kun ei edes reppua otettu pois elästä eikä huppua pois päästä, eikä tarkkailtu naisen vointia/hengitystä. Eikä reagoitu vaikka nainen valitti että ei saa henkeä = vaikea hengittää.
Eikä maassa makuuttamista ole tarkoitus jatkaa vaan sehän on vain välivaihe; heti kun on raudoitettu, laitetaan kyljelleen tai istumaan.
(Puhumattakaan siitä että koko se maahan kaataminen ja raudoittaminen jne. alunperinkin tässä tapauksessa taisi olla täysin aiheetonta?)Elvyttäminen tulee aloittaa _välittömästi_ kun huomataan että ihminen on mennyt elottomaksi. -> näinhän ne teki.
Nainen oli eloton koko sen 8 minuuttia jonka video kesti. Jos aivot ei saa happea on ihminen 10 minuutin jälkeen kasvis ja tässä tapauksessa kuollut. Nainen oli saanut paniikkikohtauksen ja ilmeisesti hyperventiloi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se paikalle sattunut hoitaja ei sitten aloittanut välittömästi elvytystä, vaan riisui ja vieläpä viikkasi takkinsakin ensin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet varma että ne on perättömiä?
En ole se kenelle vastasit mutta sen henkilön juttuihin en luottaisi pätkääkään. Ei vaikuta tasapainoiselta ihmiseltä. On tosiaan usein kommentoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskukset elää asiakkaidensa rahoilla. Kun riittävän moni meistä jättää viemättä rahansa kauppakeskukseen kyllä se näkyy. Jokainen menetetty euro on euro pois jonkun kauppakeskuksen myyjän tuloksesta.
Jos kauppakeskuksella on tyhjiä myymäläpaikkoja ja yksittäistenkin asiakkaiden eurot näyttävät pysähtyvän uutistapahtuman vuoksi, kyllä myymälää siihen tyhjään liikepaikkaan suunnitelleet miettivät äkkiä vaihtoehtoista liikepaikkaa parempana.
Jotkut ketjut saattavat kysellä ylipäätään toiminnasta ja tietenkin jokainen yksittäinen Cityconin asiakkaana toimiva liike voi kysellä Cityconilta mistä oikein maksavat vartiointi-palveluissa ja johtajalle.
Terveellä järjellä varustettu ihminen ei mene tuollaiseen paikkaan, koska mistä sitä voi tietää milloin tuo läskipääparvi taas lähtee metsästämään.
Aika saatanan monta ihmistä oli kyllä ompussa tänään, ja sinä kuvittelet tietäväsi heistä kaikista sen etteivät ole tervejärkisiä? Nyt noihin juttuihin jotain rajaa.
Onko sinulla oma lehmä ojassa, vai mitä kuvittelet saavuttavasi tuollaisella "myyntipuheella"?
Minulle riittää se, että aivottomat läskipäät teilasivat ihmisen siellä. Ja mitä enemmän kaltaisiani on, sitä todennäköisempää on se, että sinne palkataan joku puhekykyinen ihminen, niiden läskipäiden tilalle.
Koita nyt sinäkin kutitella sitä pikku hernettä korviesi välissä, vai oletko sinä vartija?
Ei jumalauta. Kaikkia se leipä elättääkin 🤦
Sinun viestejäsi lukiessa todellakin saa ihmetellä, että millaisia tapapjien puolustelijoita se leipä oikein elättääkin. Sinä ja kaltaisesi ovat kuvottavia.
Asenne on tuo, että ihmistä ei saa ottaa hengettömäksi keskellä kauppakeskusta? -eri