Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."

Vierailija
11.01.2023 |

Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.

Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.

Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.

Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.

Kommentit (10574)

Vierailija
21/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinsyykin salataan. Vaikuttaa että juttu pyritään lakaisemaan maton alle.

Vierailija
22/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti se häiriköinti on ollut jotain lehtisen jakamista tai Jeesuksesta kertomista. Mulla on yksi tuttu harrastuksen kautta - kirjoitin tästä toiseenkin ketjuun mutta se poistettiin - joka kertoo Jeesuksesta jokaiselle ja joka välissä. Mutta paljon vähemmän hän häiritsee kuin joku hemmetin sähkö tai liittymämyyjä, joka häiritsee ostosreissuja, vaikka välillä vähän jo rasittaakin. 

Veljen mukaan sisko saattoi lainata tuttavilleen rahaa, jota lainaajat eivät maksaneet koskaan takaisin. Veli kertoo, että hyväluontoisuutensa seurauksena siskoa oli toistuvasti kohdeltu kaltoin, jopa väkivaltaisesti.

– Varmasti hän on pelännyt niitä miesvartijoita aikaisempien väkivaltakokemustensa vuoksi, veli miettii siskonsa viimeisiä hetkiä.

Yksi siskon väkivaltakokemus on viime päivinä uutisoitu.

Vuonna 2018 tuomittiin oikeudessa häntä lyönyt mies lievästä pahoinpitelystä. Mies oli kokenut olleensa häirinnän kohde.

Vuonna 2009 sisko oli hakenut Stt:n mukaan lähestymiskieltoa ja se oli hänelle myönnetty.

Isossa Omenassa vartijat on kerrottu kutsuneen paikalle mieshenkilö, joka oli kokenut tulleensa häirityksi.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009318639.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoi Jeesuksesta ja yritti jakaa TV7 mainosta ainakin vähän aiemmin. Sanoin et ei kiitos, lähti heti pois. Joku typerä mies sit ei ole osannut sanoa niitä kahta sanaa, vaan puhua vartijoille.

Vartijat siis olleet tietoisia, että kyse uskovaisesta eli ennakkoluulot ja inho tai jopa suoranainen viha uskovaisia kohtaan osaltaan ollut vaikuttamassa, että tilanne päättyi väkivaltaan.

Vierailija
24/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on yhteiskunnallisesti tärkeä joten ensin tutkitaan ja sitten vasta annetaan tietoja. 

Vierailija
25/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin mukaan nainen ei käyttäytynyt lainkaan väkivaltaisesti ennen maahan vientiä.

Vierailija
26/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huomioitavaa tässä vartijoitten kuolemantuottamusasiassa on se, että varmastikin kaikki Suomen vartijat ovat nyt alapeukuttamassa jokaista vartijakritiikkiä. Tiedoksi, se ei muuta mitenkään rikostutkinta eikä sitä, mitä tuomarit päättävät, heitä ei kiinnosta paskaakaan alapeukutukset jossain Vauva-palstalla.

Vierailija
27/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Securitas-vartijat olivat päättäneet näyttää keltanokalle miten turvallisuusalan ammattilaiset näyttävät keski-ikäiselle naiselle kaapin paikan.

Vierailija
28/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei siis tukehtunut , mutta toivottavasti asia tutkitaan kunnolla. Olisiko auttanut jos elvytys olisi aloitettu nopeammin ? Toivottavasti vartijat tajuaa miten toimivat.

Vierailija
29/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Securitas-vartijat olivat päättäneet näyttää keltanokalle miten turvallisuusalan ammattilaiset näyttävät keski-ikäiselle naiselle kaapin paikan.

Mä kans uskon että kyse on ollut pohjimmiltaan juuri tästä. Kerta kaikkiaan kamalaa ja surullista.

Vierailija
30/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei siis tukehtunut , mutta toivottavasti asia tutkitaan kunnolla. Olisiko auttanut jos elvytys olisi aloitettu nopeammin ? Toivottavasti vartijat tajuaa miten toimivat.

Mä toivon et ne vartijat ei saa tekemäänsä tappoa ikinä niiden mielestä pois. Se saa vainota niitä koko niiden elämänsä!

Vierailija
31/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS ANNETAAN POISTUMISKÄSKY NIIN SILLOIN POISTUTAAN! TAJUATTEKO oma syy

Eli jos mä näet sut jossain ja sä ärsytät mua, minä saan kutsua vartijat poistamaan sinut

Tietysti saat. Haluatko arvata kuinka paljon vartijoita kiinnostaa kutsusi?

Vierailija
32/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen kylkiluun murtuminen ja sen puhkaisema sisäelin.

Ei tule.

Vierailija
33/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että näillä kovismiehillä olisi edes rahtusen omantunnontuskia. Tietysti kovakalloisimmilla ei ole. Sitten tälläiset ihmettelee kun naiset on nirsoja. Naisten sinkkuus vaan entisestään lisääntyy tällaisista tapauksista.

Vierailija
34/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisin mukaan nainen riehui väkivaltaisesti ennen maahan vientiä.

Korjasin vastaamaan totuutta.

Vierailija
35/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärsin IS artikkelin mukaan, että nainen oli häiriköinyt mies asiakasta. Mies oli tehnyt ilmoituksen naisesta vartijoille. Sitten toisessa artikkelissa kerrottiin, että on Räsäsen FB kaveri. Liekö käsitelty yläkerran asioita miehen ja naisen välillä?

Itselle tuli mieleen tapaus, missä yksi uskovainen minuun ihastunut mies jaksoi vainota minua uskon asioilla vaikka olen ateisti. Tämä vain toki oma kokemus miksi kutsuisin vartijat kauppakeskuksessa paikalle, koska itsekin harkitsin poliisille soittoa punttisalille. Tästä on kyllä aikaa, mutta se tunkeileva lähestyminen asiasta, mikä ei minua kiinnostanut, oli todella ahdistavaa.

Vierailija
36/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos joku väittää vartijoille minun häiriköineen häntä, joudun käsirautoihin ja kauppakeskuksen lattialle makaamaan, jos en suostu poistumaan? Olin häiriköinyt tai en. Melkoista.

Näinhän tässä juuri on tapahtunut. Aluksi asiaa selitettiin valheilla, jonka mukaan nainen olisi häirinnyt miesasiakasta ja sivullinen olisi soittanut vartijat paikalle.

Tälle häirinnälle ei ole yhtään silminnäkijää. Ei ole häirinnän uhria eikä tätä sivullistakaan.

Sen sijaan silminnäkijöitä löytyy sille, että nainen oli täysin rauhallinen ennen kuin vartijat kävivät hänen kimppuunsa.

Kiltti ja arka nainen kuoli vartijoiden käsittelyssä. Kaiken lisäksi nämä valheellisesti tahraavat hänen maineensa leimaamalla hänet riehuvaksi häiriköksi.

Vierailija
37/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoi Jeesuksesta ja yritti jakaa TV7 mainosta ainakin vähän aiemmin. Sanoin et ei kiitos, lähti heti pois. Joku typerä mies sit ei ole osannut sanoa niitä kahta sanaa, vaan puhua vartijoille.

Kauppakeskuksessa ei saa jakaa mitään mainoksia ilman kauppakeskusjohdon lupaa.

Höpö höpö.

Näin se kuule on. Kauppakeskus myy mainospaikkoja ja saa rahaa siitä jos joku jakaa siellä lehtisiä tai mainoksia. Tarkasta mistä tahansa. T. Useammassa työskennellyt

Vierailija
38/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sivullinen - joka vaati vartijat paikalle - jo tavoitettu? Mikä hänen stoorinsa on?

Vierailija
39/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sivullinen - joka vaati vartijat paikalle - jo tavoitettu? Mikä hänen stoorinsa on?

Poliisi on hänet tavoittanut, mutta ei hän iltapäivälehtiin ole soitellut.🤣

Vierailija
40/10574 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jätkiä ei näy enää samassa ammatissa !!!!!!!!!!!!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän