Miten tavarat jos nukkuu kentällä? Yöpyminen ilmaiseksi on sallittua, mutta kuka vahtii, ettei tavarat häviä?
Kommentit (14)
Kentällä on henkilökuntaa esim. vartijoita, kauppojen, ravintoloiden j lähtöporttien henkilökuntaa ja siivoojia, joita voi pyytää vahtimaan tavaroita, kun itse nukkuu. Ovat asiakaspalvelutehtävissä ja auttavat mielellään.
Mikä ihme saa kuvittelemaan, että niistä olisi kukaan muu vastuussa kuin sä itse?
Vierailija kirjoitti:
Kentällä on henkilökuntaa esim. vartijoita, kauppojen, ravintoloiden j lähtöporttien henkilökuntaa ja siivoojia, joita voi pyytää vahtimaan tavaroita, kun itse nukkuu. Ovat asiakaspalvelutehtävissä ja auttavat mielellään.
Ei saa valehdella. Voi olla, että Ap on niin herkkäuskoinen, että uskoo tällaiset narratiivit.
Eiköhän niillä ole muutakin tekemistä kun kytätä sun kamoja? Vaikka asiakaspalvelutehtävissä ovatkin niin niillä taitaa ne omat työtehtävät ajaa tuommoisen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut olemaan kaksikin kertaa Venetsian lentokentällä yötä. Siellä ei ollut missään mitään henkilökuntaa kaikki puljut kiinni ja ovet laitettiin lukkoon yöksi. Pari vartiomiestä taisi olla toinen ulkona toinen sisällä. Jos ei lentoja lähde ja tule yöllä miksi siellä olisi henkilökuntaa?
Onko siellä tavarasäilytystä? Sinne matkalaukku.
Kaikki rahanarvoinen ( passi, kortit, raha) kaulapussiin tai kainalopussiin, johon olet itse vielä kiinnittänyt kuminauhan vyötärölle. Tämä vaatteiden alle. Lisäksi voi tuubitopin/raskauden ajan masutuubin vetää vyötärölle, niin varastaminen on hankalampaa.
Siis onhan siellä lukollisia, maksullisia tavaransäilytykseen tarkoitettuja kaappeja jossain? Ja check-in paikassa olet jättänyt jo isommat pakaasit?
Lähes jokaisella isommalla lentokentällä on hotelli tai jopa useampia nukkumista varten. Se on kaikista toimivin ratkaisu ja todennäköisesti ainoa jossa saat oikeasti nukuttuakin.
Jos välttämättä haluaa yrittää nukkua jossain terminaalin tuolilla niin kannattaa hankkia sellainen vaijerilukko tai kevyt ketju jolla laukun saa kiinnitettyä vaikka sen tuolin rakenteisiin jonka päällä istuu puolihorteessa.
Vaijerilukko on muutenkin kätevä esim junissa jos laukut jätetään vaunun matkatavaratelineeseen. Eihän nuo lukot mitään päättäväistä ja työkaluin varustautunutta varasta estä, mutta estävät sen tyypillisimmän tapauksen eli joku nappaa laukun ohikävellessään mukaan ja katoaa ihmisvilinään.
Laittaisin laukkuun huumeita, niin jos joku sen pöllii niin aika kusiset paikat tulee.
Ainahan voit palkata vartiointiliikkeen vahtimaan tavaroitasi ja untasi. Voi tulla kalliimmaksi kuin hotelliyöpyminen, ellet saa useampia kavereitasi vartioinnin piiriin ja maksajiksi.
Omalla vastuulla tietenkin. On sitä joskus tullut nukuttua lentokentällä matkalaukkua tyynynä käyttäen.