Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako esimies kertoa HR:lle työntekijän masennuksesta?

Vierailija
11.01.2023 |

Olin kertonut pomolle masennuksesta. Mulle esitettiin työkyvyn arviota: Pomo kävi yks päivä hakemassa mut työpisteeltä kokoushuoneeseen, minne tuli myös tyyppi HR:stä. He sitten ehdottivat mulle HR-tyypin suulla työterveyden toteuttamaa työkyvyn arviointia. En ollut todellakaan antanut pomolle mitään lupaa kertoa terveysasioistani kenellekään.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Onko työpaikassa ongelmia esim ilmapiirin, sairauspoissaolojen suhteen?

Vierailija
2/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? Onko työpaikassa ongelmia esim ilmapiirin, sairauspoissaolojen suhteen?

Ei kai alalla ole väliä? Toimistotyötä. Esimies oli huolissaan työtehosta, mihin kerroin että masennus, jota on jatkunut jo vuoden, vaikeuttaa mun jaksamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla on paljon saikkuja tuon masennuksen takia? Koska muuten sitä  arviointia ei ehdoteta. Ja meillä sen ehdotuksen tekee kyllä työterveyshuolto ihan suoraan henkilölle, en minä sinne väliin mene säätämään yhtään. T: HR

Vierailija
4/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla on paljon saikkuja tuon masennuksen takia? Koska muuten sitä  arviointia ei ehdoteta. Ja meillä sen ehdotuksen tekee kyllä työterveyshuolto ihan suoraan henkilölle, en minä sinne väliin mene säätämään yhtään. T: HR

Ei ollu saikkua päivääkään. Mitattu työteho vain alhainen. Ja koeaika käynnissä.

AP

Vierailija
5/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot masennuksesta, et esitä lääkörintodistusta ja esimies toimii lakien mukaisesti. Jos työpaikalla HR on se taho, joka sopii näistä työterveyden kanssa (kuten meillä on), niin tietenkin HR on mukana. Tarkoitushan on ryhtyä toimiin, joilla työkykysi voidaan määrittää. Jos et työhöntulotarkastuksessa ole kertonut masennuksesta. niin sitä voidaan pitää salailuna.

Jos työteho on alhainen, työnantajalla on täysi oikeus siirtää sinut muihin tehtäviin tai tehdä koeaikapurku.

Vierailija
6/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, voi miksi menit sanomaan jotain tuollaista koeajalla?!?

Vierailija
7/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot masennuksesta, et esitä lääkörintodistusta ja esimies toimii lakien mukaisesti. Jos työpaikalla HR on se taho, joka sopii näistä työterveyden kanssa (kuten meillä on), niin tietenkin HR on mukana. Tarkoitushan on ryhtyä toimiin, joilla työkykysi voidaan määrittää. Jos et työhöntulotarkastuksessa ole kertonut masennuksesta. niin sitä voidaan pitää salailuna.

Jos työteho on alhainen, työnantajalla on täysi oikeus siirtää sinut muihin tehtäviin tai tehdä koeaikapurku.

Ei ollut työhöntulotarkastusta. Siis noihin on tottakai oikeus, mut eikö laki oo hyvin tarkka siitä ettei esimies saa paljastaa mitään työntekijän terveystietoja kenellekään.

AP

Vierailija
8/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska joutui työkykyselvitykseen ja menestyi huonosti, piti keksiä joku syy ja se oli masennus.

Vierailija
9/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minuun silmiini osunut, että oltaisiin koeajasta ap:n avauksessa puhuttu.

Vierailija
10/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako aloitusta ajattelit asiasta tehdä?

Hyväksy, että koeajalla työsopimuksen purku oli laillista. Kerta työnantaja laittoi sinut työkyvyn arviointiin ja sen pohjalta teki päätöksen. Hoida itsesi kuntoon, lakkaa syyttämästä HR-henkilöstöä, esimiestä tai psykiatriaa tilanteesta. Rasittavalle ja hankalalle ihmiselle vaikutat.

Vierailija
11/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy, että koeajalla työsopimuksen purku oli laillista. Kerta työnantaja laittoi sinut työkyvyn arviointiin ja sen pohjalta teki päätöksen. Hoida itsesi kuntoon, lakkaa syyttämästä HR-henkilöstöä, esimiestä tai psykiatriaa tilanteesta. Rasittavalle ja hankalalle ihmiselle vaikutat.

Näin myös edellisen ketjun, ja lähinnä tuntuu että ap:lla muutakin taustalla kuin masennus. Kannattaisi tutkimuksissa käydä.

Vierailija
12/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että se on parempi selitys kuin "en mä tiedä miksi olen niin uskomattoman hidas". Masennuksesta voi parantua, mutta kuka työnantaja ajattelee että luontainen hitaus yai laiskuus muuttuu mihinkään suuntaan?

AP

Vierailija
13/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun huomiosi on täysin epäoleellisissa asioissa. Masentuneelle tyypillisesti tuijotat vain omaa napaasi ja loukkaannut tyhjästä.

Oleellista ei ole se, kuka on puhunut kenelle mitä. Työyhteisön sisällä työyhteisön asioista saa puhua.

Oleellista on se oletko sinä työkykyinen. Sen työnantaja haluaa tietenkin selvittää. Työnantaja maksaa sinulle työnteosta. Jos et sitä tee, niin sairausajan palkan korvaa kela. Tämä on siis työnantajalle ihan oleellista tietoa, joten totta kai he haluavat selvittää mistä sinulle maksettavat rahat tulevat ja millä perusteella.

Vierailija
14/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että se on parempi selitys kuin "en mä tiedä miksi olen niin uskomattoman hidas". Masennuksesta voi parantua, mutta kuka työnantaja ajattelee että luontainen hitaus yai laiskuus muuttuu mihinkään suuntaan?

AP

Valehtelu on aina toimiva ja tyylikäs tie selvitä ongelmista.

Vierailija
15/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tehdä kun se edellinen poistui jostain syystä ennen kuin tähän asiaan tuli oikein edes kommentteja. En oo sanonut etteikö potkut ollut lailliset, mutta työntekijån terveystietojen levittäminen on lähtökohtaisesti rikos.

AP

Vierailija
16/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Sehän on työpaikalle etu, jos työt hoituvat ripeästi. Jos ei, niin silloin on jo työyhteisön kannalta parasta erottaa hidastelija. Sinähän et tietenkään laiskuudella menetä mitään, mutta työpaikka menettää ja silloin on parempi palkata sellainen joka on sopiva.

Miten et tällaista yksinkertaista asiaa ymmärrä?

Vierailija
17/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko tehdä kun se edellinen poistui jostain syystä ennen kuin tähän asiaan tuli oikein edes kommentteja. En oo sanonut etteikö potkut ollut lailliset, mutta työntekijån terveystietojen levittäminen on lähtökohtaisesti rikos.

AP

Jos HR-henkilö vastaa työterveysasioista, niin totta kai se kuuluu hänellekin. Et saa asiaa muutettua toiseksi vaikka miten vänkäät.

Vierailija
18/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Valehtelu on aina toimiva ja tyylikäs tie selvitä ongelmista.

Siis enhän mä keksiny masennusta päästäni. Mulla on omakannassa joku 10 psykiatrikäyntiä kirjauksineen ja diagnooseineen sekä lukuisia masennuslääkereseptejä, jotka kyllä katsottiin siinä työkyvyn arvioinnissakin läpi.

AP

Vierailija
19/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menette provoon!

Vierailija
20/97 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parempi että fudut tuli. En jaksaisi marttyyria työkaverina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi