Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoin aikuisena hoitoalalle, hoitajien p*skanjauhanta hämmentää

Vierailija
11.01.2023 |

Onhan naisvaltaisten alojen toksisuudesta puhuttu aina, mutta silti hämmentää kokea se itse. Varsinkin potilaista, omaisista, uusista työntekijöistä (varmasti minustakin) sekä opiskelijoista puhutaan niin ilkeään sävyyn, että hirvittää. Monesti kokoonnutaan oikein rinkiin juoruamaan jonkun tekemisistä tai siitä miltä tämä näyttää, haisee, kuulostaa ym. Olen pettynyt siihen että aikuiset ihmiset ihan nuoresta vanhempaan hoitajaan heittäytyvät töissä niin epäammattimaiseksi ja käyttäytyvät kuin yläasteella. Ymmärrän, että kiire ja huono palkka saavat katkeraksi, mutta vaihda hoitaja vaikka työpaikkaa jos huomaat itsessäsi näitä piirteitä ja yleistä elämään kyllästymistä. Pääset sinäkin kokemaan miltä tuntuu olla yksin uudessa paikassa ilman niitä bestiksiä, joiden kanssa jauhaa p*skaa muista. Olisi oman kehittymisen ja yleisen työyhteisön hyvinvoinnin kannalta ihan tervettä vaihtaa työpaikkaa 5-10 vuoden välein.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hoitoalalla pitänyt olla ihan kauhea kiire ja työtä paljon? Mites siellä muka on aikaa vielä juoruilla? Pelkkää kusetusta taisi taas olla hoitajien ulinat. Ja vielä lisää palkkaakin noille laiskoille juoruämmille pitäs antaa?

Sen vuoksihan siellä kiire tulee, kun juoruamiseen menee niin paljon aikaa ja työtehoja. Olin itsekin taannoin hoitoalaa sivuavassa, naisvaltaisessa työpaikassa. Monta kertaa ajattelin, että kyllä mielelläni kävisin työt tekemässä  - kunhan ei tarvitsisi olla työ"yhteisössä".

Onneksi pääsin sieltä pois, yhtään ei ole ikävä tullut.

Vierailija
22/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo hoitsut on rääväsuita usein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme