Ulla Appelsin: Hiipiikö Harryn ja Meghanin asenne Suomeen?
Naulan kantaan, Ulla
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009318644.html
Aamen. Joka sanalle.
Kommentit (167)
"Syy on muualla. Muiden toiminnassa, muiden käytöksessä, muiden sanoissa tai vaihtoehtoisesti sanomatta jättämisissä. Joku muu on toiminut väärin. Jonkun muun pitäisi muuttua tai pyytää anteeksi. Kaiken keskiössä on minä."
Heh heh, naulan kantaan!
Vierailija kirjoitti:
Puuh, samaa sontaa kuin aina ennenkin.
Pääsiäispolku huhhoijaa. Kunnalla on lakisääteinen velvollisuus järjestää uskonnoton vaihtoehto. Lisäksi srk:n koululausryhmille järjestämät tapahtumat ovat tuollaisia polkumallisia. Se on pääsiäiskertomus, ei mitään tradition esittelyä. On uskonnollista siinä missä pääsiäisnäytelmäkin!
Voisihan niille jotka pelkää uskontovirusta, tehdä vaikka näin: heittää samaan metsään 10 pääsiäistipua ja käskeä etsiä ne (suunnistaa), ja homma oli siinä. Ei pääsiäispolkua tarvitsi lopettaa. Kuitenkin, kumpi ryhmä oppi jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovathan Mekhan ja Harri woke-kulttuurin ilmentymiä. Kuin myös tapaus, jossa valtio maksaa korvauksia vanhemmille, siitä että niiden muksu on joutunut kuulemaan päädiäisestä päiväkodissa. Täysin hullua.
"Woke-kulttuurista" on tullut kunnon öyhöttäjien populistinen ilmaus joka ei enää tarkoita mitään paitsi asioita, joista kukkahattu kiristyy. Vähän eri asioita kuninkaallisten julkisuustemput ja se että Suomen koulujärjestelmässä noudatetaan lakia.
Tosiaan moni täälläkin palstalla toivoo suoraan kuolemaa esim huumeidenkäyttäjille, koska rikkovat lakia niin ovat yhteiskunnan saastaa. Kuitenkin sitten kun laki sanoo, ettei koululaisia saa viedä kristittyihin tapahtumiin ilman, että ei-kristityille on järjestetty omaa ohjelmaa, niin alkaa hirveä kitinä siitä miten nyt isovanhemmat pyörii haudassa ja ei huvittaisi enää verojakaan maksaa kun ei saa valtauskontoa koulussa enää tuputtaa. Eli oliko laki pyhä vai ei?
Ja kun tuota puolustellaan sillä, että vaan opetetaan maan kulttuuria. Miksi sen kulttuurin saa sitten opettaa uskonnollinen toimija eli seurakunta, eikä koulu uskonnon tunneilla. Aika hiljaa mammat on kun kysytään, olisiko ok jos heidän lapsensa pakotettaisiin koraanipolulle kuulemaan Muhammadin elämästä ja Allahin opeista. Ei se ihan niin neutraalia olekaan...
Höpö höpö, jos muuttaisin muslimamaahan, totta kai haluaisin, että lapseni tutustuvat maan kulttuuriin johon uskonto kiinteänä osana liittyy.
Suomessa kulttuuriperinteeseen liittyy kristilliset tavat, jotka jokaisen suomalaisen olisi edes kohteliasta tuntea.
Tämä. Jos esimerkiksi lapsesi päätyy mihinkään ulkopoliittiseen virkaan, on tiedettävä asioista ja käytännöistä ja jopa osallistuttava jumalanpalveluksiin. Kristillisiin hautajaisiin yms.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ei uskovat varmaankin toimisivat näin muuttaessaan vaikkapa islamilaiseen maahan= eivät perehtyisi " maan tspoihin", jotka pihkaavat vahvasti islamilaiseen uskontoon, vaan vaatisivat, että minäminä, ja minulla on oikeus kulkea tissit lähes näkyvillä ja persekannikat myös, koska en usko uskontoonne?
Ymmärtämättömyys ja Minä johtaisivat nopeaan poistumiseen.
Juttelen näköjään itsekseni:). Se teini-ikäinen ateisti inttäjä nukuu krapulaansa. Nähden unta ihanasta Wokemaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä tavaton, miten ahdasmielisiä olette. Kontrolloitte, mitä lapsille saa kertoa ja mitä ei?
Kerroin aina lapsilleni, kuinka joulua vietetään jeesuksen syntymäjuhlana. Kerroin, vaikka en yrittänyt käännyttää lapsiani kristinuskoon.
Minä kerroin aina lapsilleni, miksi joulupukin vaatteet ovat punaiset (koska st nikolaus pukeutui punaisiin) ja miksi joulupukki jakaa lahjoja (koska st nikolaus teki niin). Kerroin, vaikka en yrittänyt käännyttää lapsiani katolisiksi.
Kerroin, että nykyinen joukupukki näyttää siltä kuin näyttää, koska coca-cola. Kerroin, vaikka en yrittänyt amerikkalaistaa lapsiani.
No tuo onkin neutraalia asioista kertomista. En usko, että seurakunnan järjestämä pääsiäispolku kertoo asioista yhtä neutraalisti, että näin jotkut uskoo ja siksi tätä vietetään. Kyseessähän on kristillisen kirkon tapahtuma, joten Raamatun tapahtumat kerrotaan totena. T. Muistan nuo omasta lapsuudesta.
Minä olen pikkulapsena uskonut, että kirkossa on radiolaitteet, joilla puhutaan jumalan kanssa. Sillä meille on seurakunnan kerhossa vierailulla näytetty laitteet, joilla ohjataan kirkonkelloja, joilla siis on kerrottu viestivän jumalalle tms. Lapset tuppaavat ottamaan aika konkreettisesti totena sen, mitä aikuiset heille kertovat. Ei siis ole merkityksetöntä, että tunnustuksellista uskontoa opetaan ja näytetään lapsille.
Mikään ei ole mitään koska MINÄ sanon niin. Tulit juuri pallanneksi aiheeseen. MINÄ.