Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla asioilla saa sisustuksessa aikaan ns. vau-efektin?

Vierailija
10.01.2023 |

Ihastusta, ihmettelyä hyvällä tavalla? Miten saisi tavalliseen kotiin tuollaista?

Kommentit (462)

Vierailija
361/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koti on koti. Jos sillä haluaa päteä, pitää nähdä vaivaa, mutta makuja on niin monia.

Mua ahdistaa vierailla kaverini luona, koska mesta on kuin huvikumpu. Kyllä te tiiättä, Smegin retrikodinkoneet, keittiössä värikäs puusohva ja ziljoona vanhaa peltipurkkia. Olkkarissa räväkkä maali tai tapetti, pistiverhot, keinutuoli ja joka iesuksen paikka täynnä sisustustavaraa. Happi loppuu multa, monet kaverit suorastaan rakastaa.

Mulle säväyttävää on aito minimalismi jota on todella hankala saavuttaa. Esim. listattomuus lattioissa, ei karmilautoja ovien ympärillä, kaikki piuhat yms. piilossa, värit sopii täydellisesti yhteen, mikään kaapinkulma ei irvistä tai ovi roiku yms. Vaatekaapin ovet täydellisesti linjassa, samoin kaakelit Värejäkin saa olla, mutta eleetöntä ja sellaista laadullista huomaamattomuutta en ole nähnyt livenä käytännössä missään.

Osta hänelle vaikka valkoisia purkkeja lahjaksi. Sekin rauhoittaa kummasti, jos vaihtaa ne värikkäät purkit valkoisiin.

Itse antaisin lasisia purkkeja.

Eikö ne voisi olla yksivärisiä, mutta ei valkoisia? Esim. vaaleanvihreitä.

Tummanvihreä/Keskivihreä olisi siitä hyvä että se sulautuisi viherkasveihin.

Vierailija
362/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koti on koti. Jos sillä haluaa päteä, pitää nähdä vaivaa, mutta makuja on niin monia.

Mua ahdistaa vierailla kaverini luona, koska mesta on kuin huvikumpu. Kyllä te tiiättä, Smegin retrikodinkoneet, keittiössä värikäs puusohva ja ziljoona vanhaa peltipurkkia. Olkkarissa räväkkä maali tai tapetti, pistiverhot, keinutuoli ja joka iesuksen paikka täynnä sisustustavaraa. Happi loppuu multa, monet kaverit suorastaan rakastaa.

Mulle säväyttävää on aito minimalismi jota on todella hankala saavuttaa. Esim. listattomuus lattioissa, ei karmilautoja ovien ympärillä, kaikki piuhat yms. piilossa, värit sopii täydellisesti yhteen, mikään kaapinkulma ei irvistä tai ovi roiku yms. Vaatekaapin ovet täydellisesti linjassa, samoin kaakelit Värejäkin saa olla, mutta eleetöntä ja sellaista laadullista huomaamattomuutta en ole nähnyt livenä käytännössä missään.

Osta hänelle vaikka valkoisia purkkeja lahjaksi. Sekin rauhoittaa kummasti, jos vaihtaa ne värikkäät purkit valkoisiin.

Miksi ihmeessä ystävän tulisi muuttaa oman kotinsa sisustusta jonkin kaverinsa mielen mukaiseksi? Typeriä ehdotuksia täällä.

Sehän siinä onkin se juju, että vie lahjan, joka muuttaa sisustusta vaivihkaa. Kaveri ilahtuu lahjasta ja oma olo helpottuu. Sitä paitsi antaahan monet rumia maljakoita ja taulujakin lahjaksi.

Tää ahdistuja kuulostaa mielenterveyspotilaalta, joten olisi varmaan parasta kaikille ja ennen kaikkea hänelle itselleen, että hän keskittyisi ihan vaan siedättämään itseään erilaisiin asioihin.

Sitä suuremmalla syyllä, jos on mielenterveyskuntoutuja, pitäisi hänenkin näkemyksensä ottaa huomioon. Terveet voivat joustaa hänen hyväkseen.

Ei, vaan hänen on itse tehtävä työtä kuntoutuakseen. Tai sitten pysyy omassa kodissaan neljän seinän sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ystävän tulisi muuttaa oman kotinsa sisustusta jonkin kaverinsa mielen mukaiseksi? Typeriä ehdotuksia täällä.

Sehän siinä onkin se juju, että vie lahjan, joka muuttaa sisustusta vaivihkaa. Kaveri ilahtuu lahjasta ja oma olo helpottuu. Sitä paitsi antaahan monet rumia maljakoita ja taulujakin lahjaksi.

Tää ahdistuja kuulostaa mielenterveyspotilaalta, joten olisi varmaan parasta kaikille ja ennen kaikkea hänelle itselleen, että hän keskittyisi ihan vaan siedättämään itseään erilaisiin asioihin.

Sitä suuremmalla syyllä, jos on mielenterveyskuntoutuja, pitäisi hänenkin näkemyksensä ottaa huomioon. Terveet voivat joustaa hänen hyväkseen.

Ei, vaan hänen on itse tehtävä työtä kuntoutuakseen. Tai sitten pysyy omassa kodissaan neljän seinän sisällä.

Kyllä on kovat asenteet. Jos on oikein ahdistunut, ei kykene työhön. Ja sieltä neljän seinän sisältä on päästävä pois, ihmisten keskuuteen. Aivan kauheaa, jos ystävät jättävät yksin.

Vierailija
364/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse antaisin lasisia purkkeja.

Eikö ne voisi olla yksivärisiä, mutta ei valkoisia? Esim. vaaleanvihreitä.

Tummanvihreä/Keskivihreä olisi siitä hyvä että se sulautuisi viherkasveihin.

Vihreä on kyllä ollut trendiväri pitkään, mutta muuten ihan OK

Vierailija
365/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodikas on vaan synonyymi köyhälle, ahtaalle ja epäsiistille kodille.

Pitää olla mahdollisimman tilava design-koti valkoisilla pinnoilla, mutta eihän kaikille sellaiseen ole varaa.

Vierailija
366/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lopettaa nämä eräästä kommentista liikkeelle lähteneet spekulaatiot ja jankkaukset. Eivät kuulu tähän ketjuun.

Vierailija
367/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko lopettaa nämä eräästä kommentista liikkeelle lähteneet spekulaatiot ja jankkaukset. Eivät kuulu tähän ketjuun.

No mitä itse sitten ehdottaisit vau-tekijäksi?

Vierailija
368/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikkunat pitää olla lattiaan asti tai lähes. Vanhan malliset ikkunat = hyi helv.

Vierailija
369/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodikas on vaan synonyymi köyhälle, ahtaalle ja epäsiistille kodille.

Pitää olla mahdollisimman tilava design-koti valkoisilla pinnoilla, mutta eihän kaikille sellaiseen ole varaa.

Täällä potkitaan ahdistuneita ja köyhiä päähän aivan surutta. Varokaa vain, voi joskus tulla omalle kohdallenne niin suuria murheita, että saatte hävetä.

Vierailija
370/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvamatto ja nuhjuinen sohvapöytä = huutoyrjöä!!!!!

Vierailija
371/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ikkunat pitää olla lattiaan asti tai lähes. Vanhan malliset ikkunat = hyi helv.

Epäekologista. Ei kellään ole varaa lämmittää jotain lasipalatsia nykyään.

Vierailija
372/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pitää olla paljaat ellei sitten ole oikeasti yli 1000€ maksavia design-mattoja.

Vierailija
373/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karvamatto ja nuhjuinen sohvapöytä = huutoyrjöä!!!!!

Se on shabby chic -tyyliä. Pöydät nuhjustetaan valmiiksi jossain verstaassa, että se on juuri oikealla tavalla shabby chic.

Vierailija
374/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattiat pitää olla paljaat ellei sitten ole oikeasti yli 1000€ maksavia design-mattoja.

Millaisia mattoja tarkoitat?

Vierailija
375/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murretulla värillä maalatut seinät, aidon puun väriset lattiat, valkoiset leveät lista lattiassa ja katon rajassa, viherkasveja ja luonnon materiaaleja, kutsuvat ja mukavan oloiset huonekalut, tarkkaan harkittua taidetta. Tarvii myös olla jotain mikä luo tarvittavaa kotrastia, esim mustaa. Matot ja verhot pitää olla.

Eli harmoninen, rauhallinen ja kutsuva kokonaisuus, jossa on käytetty rohkeasti värejä, jotka sopivat yhteen.

Vierailija
376/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murretulla värillä maalatut seinät, aidon puun väriset lattiat, valkoiset leveät lista lattiassa ja katon rajassa, viherkasveja ja luonnon materiaaleja, kutsuvat ja mukavan oloiset huonekalut, tarkkaan harkittua taidetta. Tarvii myös olla jotain mikä luo tarvittavaa kotrastia, esim mustaa. Matot ja verhot pitää olla.

Eli harmoninen, rauhallinen ja kutsuva kokonaisuus, jossa on käytetty rohkeasti värejä, jotka sopivat yhteen.

Kuulostaa aivan tavalliselta, eikä edes ole mikään vinkki, kun sanoo, että pitää olla hyvä maku tms. Mutta laita linkki kuvaan, että voidaan katsoa, saako se aikaan vau-efektin.

Vierailija
377/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"tarkkaan harkittua..." Juuri tuohonhan AP pyysi apua, kun ei osaa itse tarkkaan harkita!

Vierailija
378/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aivan tavalliselta, eikä edes ole mikään vinkki, kun sanoo, että pitää olla hyvä maku tms. Mutta laita linkki kuvaan, että voidaan katsoa, saako se aikaan vau-efektin.

En puhunut mitään sellaista, että pitää olla hyvä maku, vai missä sen sanoin?

Harvalla näkee, että olisi esim maalattu seiniä murretuilla väreillä. Ja nyt en todellakaan tarkoita värillä mitään sävytettyä valkoista tai harmaata. Ne kun eivät itseasiassa edes ole värejä.

Ja kerro toki oma näkemyksesi vau-kodista. Kiinnostaa oikeastikin kuulla.

Vierailija
379/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan sitä kuvalinkkiä

Vierailija
380/462 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut mitään sellaista, että pitää olla hyvä maku, vai missä sen sanoin?

Harvalla näkee, että olisi esim maalattu seiniä murretuilla väreillä. Ja nyt en todellakaan tarkoita värillä mitään sävytettyä valkoista tai harmaata. Ne kun eivät itseasiassa edes ole värejä.

Ja kerro toki oma näkemyksesi vau-kodista. Kiinnostaa oikeastikin kuulla.

Väitätkö, että tuon vau-sisustuksesi saa aikaan, jos on huono maku?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme