Loukkaantuisitko tästä?
Kirjoitat viestin ystävälle jossa kerrot mitä on tapahtunut, esim.ongelmia yms.ikävää niin toinen vastaa Ok....ei mitään muuta, kertooko tuo että eipä kiinnosta,tai onko kykenemätön empatiaan?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
On typerä vastaus. Itse en juuri koskaan puhu ongelmistani muille ( teen terapiatyötä, mutten itse puhu, vaikka niin "opetan" tekemään). Sen harvan kerran, kun olen ns. parhaalle ystävälle kertonut jostain huolesta tms., niin vastaanotto on ollut hyvin niukka ja on alkanut puhua itsestään. Eipä siinä mitään muuten, mutta olen tukenut häntä lukuisissa eri kriiseissä, joita hänellä on elämässään ollut.
Olisi varmaan mukava kolemus, jos ystävä oikeasti tukisi.
Niinpä,ikävää että sulle käynny noin, osa ihmisistä on niin minäminä kulttuurissa että ahdistuvat jopa siitä että joku muu kertoo huoliaan...että kun minäminä
Enkä olen vähän vanhanaikainen, mutta minusta viestit ei ole oikea kanava purkaa tunteitaan. Viestit on aika kylmä viestintä kanava, jossa ei ne todelliset tunteet ei näy ja ei olla vuorovaikutuksessa toiseen. Ja väärin ymmärrysten määrä on valtava, kun esim se empatia ei välity.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on käsittämättömän tylyjä vastauksia. Ootteko oikeestikin tollasia vai puratteko katkeruuttanne tänne?
Ei ap
Jep, aivan kuin ystävyyssuhde perustuisi sille että puhellaan säästä ja hoetaan ok.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on käsittämättömän tylyjä vastauksia. Ootteko oikeestikin tollasia vai puratteko katkeruuttanne tänne?
Ei ap
Tässä on nyt tarina esitettynä yhden osapuolen lasien läpi katsottuna ja sitä pitäisi paheksua?
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi vähän samoin, kerroin opiskeluhuolistani niin toinen toivottaa vaan tsemppiä. Kyllä se itelle on sellainen, että en enää hänelle laita mitään viestiä tai aio avautua yhtään mistään.
Älä välitä ap, mutta anna olla se ystävyys. Kato millon tyyppi ottaa suhun yhteyttä vai ottaako edes.
Ja mulle kans,samaa mieltä, kyllä voi edes vastata et mulla kiire palaan tai jotain muuta ku ok,tsemppiä..kyllä ihmiset on tylyjä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
"Surunaama ja tsemppiä!" on minun vakiovastaukseni näille huolensa kertoville.
Entä kasvotusten? Vastaako ihmiset loppujen lopuksi silloinkaan sen enempää kuin ok? Empatia vaan välittyy silloin paremmin kun näkee toisen ilmeen ja eleet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole palannut viestistä aikaa yli viikko.
Unohti asian?
Jos kyseinen ihminen on sinulle tärkeä soita ja kerro miten koit asia.
Vierailija kirjoitti:
"Surunaama ja tsemppiä!" on minun vakiovastaukseni näille huolensa kertoville.
Itse vastaan "Ikävä kuulla, mutta onneksi aika parantaa haavat"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole palannut viestistä aikaa yli viikko.
Unohti asian?
Jos kyseinen ihminen on sinulle tärkeä soita ja kerro miten koit asia.
Itselläni on tässä nyt vähän kaikkea ja pahoittelut kaikille, joita olen saattanut loukata.
Ja tavatkaa ja puhukaan toisillenne oikeasti.
Ajattelisin, ettei halua kuulla enkä toiste ko. ihmiselle avautuisi. Omat ystäväni eivät ikinä vastaisi noin. Jos ovatkin kiireisiä, kertovat sen ja että palaavat asiaan myöhemmin.
Loukkaannu varmuuden vuoksi.