Loukkaantuisitko tästä?
Kirjoitat viestin ystävälle jossa kerrot mitä on tapahtunut, esim.ongelmia yms.ikävää niin toinen vastaa Ok....ei mitään muuta, kertooko tuo että eipä kiinnosta,tai onko kykenemätön empatiaan?
Kommentit (31)
Ehkä ystävällä oli kiire tai muuten huono hetki.
Ei ole palannut viestistä aikaa yli viikko.
Ok - vastaajalla on kiire
Ok - Olet loputon tilittäjä, jota vastaaja ei enää jaksa kuunnella
En rasittaisi ystävääni ongelmillani tai ikävälläni.
Olisit siitäkin loukkaantunut jos hän olisi antanut sulle neuvoja.
En todellakaan tilitä koko ajan,oli huono hetki elämässä.
En kirjoittele viesteillä ongelmiani. Olisi ihan kohteliasta kysyä ensin enennen kuin oksentaa pahan olonsa toisten niskaan.
Montako kertaa aiot spämmätä tätä?
Ei näillä tiedoilla voi vastata.
Onko nyt kynsi katkennut vai lapsi kuollut? Mikä tilanne viestisi vastaanottajalla on ollut?
Suosin puhumista, en ilmoittele suurista asioista - en iloista, en suruista millään viesteillä.
Siis eikö ap omin avuin tiedä tunteeko itsensä loukkaantuneeksi vai ei?? Onko ihmiset todella niin uusavuttomia että pitää tätäkin asiaa kysyä netistä?
Kyllä osalta puuttuu täysin empatiakyky, itse vastaisin samalla tavalla jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tilitä koko ajan,oli huono hetki elämässä.
Oppia ikää kaikki. Ensi kerralla osaat kysyä koska olisi hyvä hetki keskustella, kun minulla on nyt tällainen tilanne päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osalta puuttuu täysin empatiakyky, itse vastaisin samalla tavalla jatkossa.
Jatkaisit ystävyyttä ihmisen kanssa joka ei kykene empatiaan? Ystävät vähissä?
On typerä vastaus. Itse en juuri koskaan puhu ongelmistani muille ( teen terapiatyötä, mutten itse puhu, vaikka niin "opetan" tekemään). Sen harvan kerran, kun olen ns. parhaalle ystävälle kertonut jostain huolesta tms., niin vastaanotto on ollut hyvin niukka ja on alkanut puhua itsestään. Eipä siinä mitään muuten, mutta olen tukenut häntä lukuisissa eri kriiseissä, joita hänellä on elämässään ollut.
Olisi varmaan mukava kolemus, jos ystävä oikeasti tukisi.
Jos hän on tärkeä ystävä ja jonka kanssa jaatte asianne, niin tietysti silloin miettii onko ystävällä kaikki ok kun vastaa vain ok. Muussa tapauksessa en loiukkaantuisi.
"Surunaama ja tsemppiä!" on minun vakiovastaukseni näille huolensa kertoville.
Mulla kävi vähän samoin, kerroin opiskeluhuolistani niin toinen toivottaa vaan tsemppiä. Kyllä se itelle on sellainen, että en enää hänelle laita mitään viestiä tai aio avautua yhtään mistään.
Älä välitä ap, mutta anna olla se ystävyys. Kato millon tyyppi ottaa suhun yhteyttä vai ottaako edes.
Kuitttaa lukeneensa, eikä osaa sanoa muuta.
Kyllä on käsittämättömän tylyjä vastauksia. Ootteko oikeestikin tollasia vai puratteko katkeruuttanne tänne?
Ei ap
Kuittaa viestin luetuksi, ehkä palaa aiheeseen paremmalla ajalla.