Tätä vartija asiaa ei saanut sanoa täällä, nyt se on iltalehdessä
Jos sisältö mahtuu ja sallitaan iltalehteen, miten sitä ei sallita tällä palstalla. Ihme touhua.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/afabb961-6b0b-424b-9e2e-ffd7e7e8c236
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla mennä enää kauppakeskuksiin ilman nyrkkirautaa tai pamppua. Voi muuten joutua vatijan hakkaamaksi.
Nyt ihan oikeasti, te alatte seota!
Ymmärrän, että tapaus pelottaa, mutta rajansa nyt kaikella.
Jos ette ole tähänkään mennessä joutuneet kenenkään kimppuun, tuskin joudutte tulevaisuudessakaan!
Käyttäytykää, niin saatte olla ihan varmasti rauhassa.
Myös metrolippu kannattaa pitää koko matkan kädessä. Jos sen etsimiseen menee kysyttäessä liian kauan, niin joutuu laiturille vatsalleen. Näin kävi eläkeläistuttavalleni jo kolme vuotta sitten.
Samoin junalippu! Itse jouduin vuosia sitten riitaan lipuntarkastajan kanssa, joka tuli tarkistamaan lippuja juuri aseman kohdalla. Sanoin hänelle, että olen jäämässä pois, mutta voi tulla toki asemalaiturille tarkistamaan lippuni. No hän laittoikin käden eteeni ja esti poistumassa junasta. Tässä kohtaa itsellä meni maltti, koska olin töihin menossa. Kaivoin sen lipun sitten tarkastajalle ja meni noloksi. Jouduin siis ajamaan asemani ohi ja jäämään seuraavalla pois. Lipuntarkastajilla tuntuu olevan vähän liiankin virkainnokas asenne työhönsä. Ihan kun olisivat jotain poliiseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta ne keksii sellasen idean, että miehet pitäs lukita vankiloihin ihan vain varmuuden vuoksi. Miesviha alkaa olla jo liian pitkällä.
Itse en näin pienikokoisena naisena tajua, miten ihmeessä oon tarvittu neljä miestä yhden naisen "rauhoittamiseen"? Johan siltä menee kylkiluut murskaksi kun vähintään joku 300 kiloa istuu päälle. Varmasti kuollut johonkin sisäiseen verenvuotoon eikä taatusti ole paikat ehjinä.
No mutta tässähän ei 300 kiloa istunut naisen päällä. Toivottavasti rupeat tajuamaan etkä huulete enempää turhia juttuja.
Suomalaisen miehen keskipaino näköjään päälle 87. Voin kuvitella, että vartijaksi hakeutuvat ovat vielä keskimääräistä isokokoisempia ja lihaksekkaampia.
Eli joo oikeassa olet, on siinä ollut lähemmäs 400 kiloa.YKSIKÄÄN vartija ei ole koko painollaan naisen päällä, katsoppa vähän tarkemmin.
-PS Olet luuseri ja toivottavasti joudut nistien ryöstön kohteeksi ja sitten vartijat tulee sanomaan, että ei voi puuttua tähän.
Joo kiitos.
Tulin edellisessä suhteessani useasti pahoinpidellyksi kaltaisesi mt-ongelmaisen syntyperäisen suomalaisen miehen toimesta ja parhaillaan oli kylkiluu murskana, mustelmiin ja aivotärähdyksiin en edes nyt mene.
En todellakaan uskalla enää liikkua julkisilla.
Onko parempi mieli?Ja sitten löysit elämäsi Alin joka osaa kohdella naista herkkyydellä ja rakkaudella, voi olla kuitenkin että pääsi löytyy vielä joskus kirjahyllystäsi.
Miten tämä kommentti liittyy mihinkään?
Täällä on kyllä sairasta ja katkeraa porukkaa, puolet kuuluis lukkojen taakse 😳Niin, tuleeko yllärinä että väkivaltaisempi sukupuoli tosiaan on väkivaltainen teitä naisia kohtaan? Kun teidän valintojanne perheessä kritisoi, sitä ei tehdä turhaan. Miehet ihan oikeasti symppaa teidän ta**amistanne, kukaan ei tee mitään. Olette heti rynnimässä poliisin luo kun joku trollaa miehistä, mutta tämä naisiin kohdistuva viikottainen ta**ojahti ei saa teitä naiiveja heterokanoja tekemään mitään.
En tiedä yhtäkään ara*imiestä joka puhuisi naisista näin, suomalaiset miehet on sairaalloisen väkivaltaisia. Mitä jos kritisoisitte miehiä? Ihan turha enää koskaan tulla itkemään miten miehille pitää hakea tasa-arvoa. Miksi kerrotte miten naiset ovat susia, vaikka miehet haluaa ihan oikeasti satuttaa ja ta**aa teidät jos ette tee tasan mitä he haluavat?
Ihan jäätävän vaarallsita olla miehen kanssa, kun heidän mielestään naisen saa aina ta**aa jos sellainen mieliteko vain iskee. Onko vielä naiset susia, onko? Laittakaa ne miehenne vastuuseen tästä puheesta, typerät kanat.
Oletko siis mies vai nainen?
En ole ikinä oikein saanut selvää kumpaa sukupuolta vihaat enemmän, mutta kannattais hakea apua tuohon. Varmaan kuluttavaa olla noin täynnä vihaa ja katkeruutta.
Eikä näitä sun juttuja edes jaksa lukea kukaan enää.
Asteikolla 1-10 kuinka kovaa menee tunteisiin kun uutisoidaan että mitään rangaistusta ei tapahtuneesta tule osapuolille. Jaa miksi? Koska mitään tossa ei tehty väärin mun silmään ja mun silmä tietää nää jutut
Joillakin tuntuu olevan asenne - liekö vartijoita itse tai heidän lähipiiriään - että jos et tottele, sitten kuolet ja vika on kuolleen. Minun mutuni sanoo, että tottelemattomuus on ollut juuri se sairauskohtaus. Jos sivullinen huomaa ennen kuin kiinnipitäjät itse, mikäli lehtijutut pitävät paikkansa, on vartijoiden toiminta ollut huolimatonta ja osaamatonta. Se, ettei totellut käskyä, ei nyt vaan kelpaa puolutukseksi. Muista: minkä sallit tehtävän muille, sallit tehtävän myös itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Asteikolla 1-10 kuinka kovaa menee tunteisiin kun uutisoidaan että mitään rangaistusta ei tapahtuneesta tule osapuolille. Jaa miksi? Koska mitään tossa ei tehty väärin mun silmään ja mun silmä tietää nää jutut
Vartijat eivät aloittaneet elvytystä. Sivullinen aloitti. Menikö nyt ihan oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta ne keksii sellasen idean, että miehet pitäs lukita vankiloihin ihan vain varmuuden vuoksi. Miesviha alkaa olla jo liian pitkällä.
Itse en näin pienikokoisena naisena tajua, miten ihmeessä oon tarvittu neljä miestä yhden naisen "rauhoittamiseen"? Johan siltä menee kylkiluut murskaksi kun vähintään joku 300 kiloa istuu päälle. Varmasti kuollut johonkin sisäiseen verenvuotoon eikä taatusti ole paikat ehjinä.
Jos et tiennyt, on turvallisempaa sekä kiinniotetulle että vartijoille, kun vartijoita on monta, jolloin voidaan ottaa hallintaote, eikä esim pamputtaa ja kaasuttaa, hakata, minkä yksinäinen vartija joutuisi tekemään.
Toisekseen mitä niiden muiden vartijoiden olisi sitten pitänyt tehdä, katsoa vierestä vai?
PELLE olet.
Eikö noissa nyt yleensä laiteta rautoihin ja raahata pihalle kummastakin kädestä pitäen?
Miten tää sussa noin kovia tunteita herättää että pitää käydä haukkumaan?
..se tässä vähän askarruttaakin, että nainen oli jo raudoissa. Siitä huolimatta päinmakuulle kädet selän takana raudoissa ja neljä äijää päällä. Oho, kuoli!
Niuvanniemellä lehtijutun mukaan luovuttiin tuosta että laitetaan päinmakuulle kädet selän taakse sidottuna siihen liittyvän kuolemanvaaran johdosta. Ehkä tämä nainen oli sitten vaarallisempi kuin Niuvanniemen vangit?
Vierailija kirjoitti:
Joillakin tuntuu olevan asenne - liekö vartijoita itse tai heidän lähipiiriään - että jos et tottele, sitten kuolet ja vika on kuolleen. Minun mutuni sanoo, että tottelemattomuus on ollut juuri se sairauskohtaus. Jos sivullinen huomaa ennen kuin kiinnipitäjät itse, mikäli lehtijutut pitävät paikkansa, on vartijoiden toiminta ollut huolimatonta ja osaamatonta. Se, ettei totellut käskyä, ei nyt vaan kelpaa puolutukseksi. Muista: minkä sallit tehtävän muille, sallit tehtävän myös itsellesi.
Ei totellut käskyä ei kelpaa mihin? Jos ei totella poistumiskäskyä, henkilö poistetaan fyysisesti, jos vastustelee poistamista otetaan kiinni. Kuten videoilla näkyykin. Ei liioittelua, täysin standardi toimenpide
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijat eivät aloittaneet elvytystä. Sivullinen aloitti. Menikö nyt ihan oikein?
Huomasivat kyllä että kuoli, siinä vain oli hämmennystä siirtyä elvyttämään ohjeiden mukaisesti ja ehtivät aloittaakin ennen kuin kaiketi omenasta tuli paikalle joku terveydenhuollon henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen jatkatte valehtelua, ei ollut neljä äijää päällä, ei yhtäkään. Videot katsottu, kuvat katsottu, päällä ei ketään
Jos et tiennyt, on turvallisempaa sekä kiinniotetulle että vartijoille, kun vartijoita on monta, jolloin voidaan ottaa hallintaote, eikä esim pamputtaa ja kaasuttaa, hakata, minkä yksinäinen vartija joutuisi tekemään.Toisekseen mitä niiden muiden vartijoiden olisi sitten pitänyt tehdä, katsoa vierestä vai?
PELLE olet.
Eikö noissa nyt yleensä laiteta rautoihin ja raahata pihalle kummastakin kädestä pitäen?
Miten tää sussa noin kovia tunteita herättää että pitää käydä haukkumaan?..se tässä vähän askarruttaakin, että nainen oli jo raudoissa. Siitä huolimatta päinmakuulle kädet selän takana raudoissa ja neljä äijää päällä. Oho, kuoli!
Niuvanniemellä lehtijutun mukaan luovuttiin tuosta että laitetaan päinmakuulle kädet selän taakse sidottuna siihen liittyvän kuolemanvaaran johdosta. Ehkä tämä nainen oli sitten vaarallisempi kuin Niuvanniemen vangit?
Kaikki vartijat eivät väkivaltaisia ja isokokoisia. Olen nähnyt ihan tavallisia nuoria miehiä vartijoina ja joskus mielessäni ihmetellyt, että mahtavatko he vielä olla edes täysi-ikäisiä kun niin nuorelta näyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä jäi taas kertomatta, kaikkein oleellisin eilisessä a-studiossa esiin tullut asia
OPETUSHALLITUS ON KIELTÄNYT TÄLLE ALALLE KARSIVIEN PÄÄSYKOKEIDEN KÄYTÖN
turvallisuusalan opettajien tahdon vastaisesti.
Miksiköhän opetusministeriltä ei ole vieläkään saatu ainuttakaan kommenttia asiasta.
Yle areenasta löytyy tuo eilisillan a-studio.
Yksi lapseni haki vartijakoulutukseen, ja olisi päässyt. Oli kunnon pääsykokeet. Niissä oli kyllä selvästi sellaisia hakijoita, jotka hänen mielestään olisivat kuuluneet karsiutua. Ei kuitenkaan lähtenyt sinne opiskelemaan, joten ei tiedä, ketä niistä pääsykokeista hyväksyttiin.
Mutta olivatko he oikeasti vartijakoulutuksen suorittaneita vai järjestyksenvalvojia? Jälkimmäisten kurssia pitänyt nimismies oli kurssin aluksi ilmoittanut, että ei kannata jäädä tänne, jos on merkintöjä rikosrekisterissä. Muuten järjestyksenvalvojakursseilla on ollut eläkeläismummojakin. Miten lie heidän voimankäyttökoulutus?
Mol:ssa on vartijan paikkoja auki kesätöiksi. "Voit hakea paikkaa vaikka sinulla ei vielä vartijankorttia olisikaan".
Vierailija kirjoitti:
Kaikista pitää saada korkeakoutettuja. Ammattimiehiä ei ole kohta millään alalla.
Ammattimiehet haetaan ulkomailta halvalla.
Eräät vaihtoehtohörhöt uskovat, että syy vartijoiden käytökseen on koronarokotteessa. Anita De Coteau seuraajineen uskovat, että koronarokote aiheutti väkivaltaisen käytöksen
Vierailija kirjoitti:
Mol:ssa on vartijan paikkoja auki kesätöiksi. "Voit hakea paikkaa vaikka sinulla ei vielä vartijankorttia olisikaan".
Yritykset kouluttavat työntekijät.
Vartijoille lisää koulutusta jotta tunnistaa myös paremmin sairaskohtauksen. Jos esim. verensokeri menee vaarallisen alas, voi ihminen mennä tosi sekavaan, hätäiseen ja kiukkuiseenkin olotilaan eikä osaa siinä tilassa itse välttämättä kertoa tarpeestaan saada vain nopeasti jotain sokeripitoista. Siinä ei auta maassa väkisin kiinnipitämiset vaan seurauksena voi olla tajunmenetys/insuliinishokki/kouristelu ja jopa kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on sellainen ohjeistus, että neljä vartijaa ottaa jokaisesta raajasta ja kaataa niskuroivan henkilön maahan.
Täällä näköjään rikolliset pommittaa, että saisivat kaikki vartijat pois niin saisi temmeltää vapaasti!
Vierailija kirjoitti:
Vartijoille lisää koulutusta jotta tunnistaa myös paremmin sairaskohtauksen. Jos esim. verensokeri menee vaarallisen alas, voi ihminen mennä tosi sekavaan, hätäiseen ja kiukkuiseenkin olotilaan eikä osaa siinä tilassa itse välttämättä kertoa tarpeestaan saada vain nopeasti jotain sokeripitoista. Siinä ei auta maassa väkisin kiinnipitämiset vaan seurauksena voi olla tajunmenetys/insuliinishokki/kouristelu ja jopa kuolema.
Hyvä idea. Seuraavan kerran kun vartija menee ottamaan kiinni jotain kaljavarasta se keksii sanoa että ei saa koskea mulla on diabeetus, niin vartijan pitää lähtee hakemaan sille suklaapatukka
Nämä siat tuntee itsensä kovin tärkeiksi.