Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin mun alotus Jessi_äitille on hävinny??

15.11.2006 |

Eikös se ollu ihan normaali kyssä....Vai eikö täällä saa enää kysellä mitään....

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö Jenni_äiti olekkaan täysin varma muslimiudestasi??

Jotenkin en enää usko, että olisit 100 sella muslimi, kun sinua kiinnostaa kristinuskon asiat noin kovasti.

Minusta tossa ei ollu mitään pahaa!! Saahan muutkin täällä kysellä ja muuta sellasta.....

Vierailija
2/50 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä kyselee ja yrittää saada kristityt epäilemään omaa uskoaan. Mutta jos on vahva uskossaan niin tuskin ainakaan muslimiksi kääntyy. Itse olen lukenut paljon kirjoja joissa kerrotaan muslimien elämästä ja voin vain olla kiitollinen etten kuulu kyseiseen uskontokuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aivan valtavan hieno asia, että Jenni_äiti tavalla tai toisella kyselee sellaisia asioita kristinuskosta ja Raamatusta, jotka ovat hänelle epäselviä. Kyllä Jumala rakastaa jokaista lastaan niin paljon, että haluaa enemmän ja enemmän vetää eksyksissä olevia lampaita luokseensa.

Rukoile Jenni_äiti sitä, että Jumala antaisi sinulle vastaukset kysymyksiisi. Ei Hän ole kuollut, Hän elää tänäänkin!!!

harriet_:

Jotenkin en enää usko, että olisit 100 sella muslimi, kun sinua kiinnostaa kristinuskon asiat noin kovasti.i]

Vierailija
4/50 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

Jotenkin en enää usko, että olisit 100 sella muslimi, kun sinua kiinnostaa kristinuskon asiat noin kovasti.

Minusta tossa ei ollu mitään pahaa!! Saahan muutkin täällä kysellä ja muuta sellasta.....

Minä pidän jenni_äidistä. En ole hänen kanssa samaa mieltä, mutta ei ole pakko ollakaan ja minua hänen kysymykset eivät häiritse ollenkaan.

Mutta tuo kyssäri on aika paljon liian henkilokohtainen tälle palstalle. Hänen vakaumus ei kuitenkaan ole meidän asia ja en näe minkätakia hänen pitäisi meille olla velvollinen. Tämähän on vain virtuaalipalsta.

Vierailija
5/50 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mar1anne:

harriet_:

Minä pidän jenni_äidistä. En ole hänen kanssa samaa mieltä, mutta ei ole pakko ollakaan ja minua hänen kysymykset eivät häiritse ollenkaan.

Mutta tuo kyssäri on aika paljon liian henkilokohtainen tälle palstalle. Hänen vakaumus ei kuitenkaan ole meidän asia ja en näe minkätakia hänen pitäisi meille olla velvollinen. Tämähän on vain virtuaalipalsta.

__

Kyllä Jeesus ottaa hänetkin avosylin vastaan *ihanaa olis*

Vierailija
6/50 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

Eli siis muiden uskosta ei pitäisi olla kiinnostunut jos on löytänyt oman tiensä? Minua kyllä kiinnostaa se miten muut uskovat ihan jo sen takia etten menisi möläyttelemään heidän uskostaan mitä sattuu. Toisaalta minusta on mukavaa käydä keskusteluja aiheesta hyvän keskustelukumppanin kanssa, sillä se on hyvinkin antoisaa myös oman uskon puolesta tutkia ja vertailla.

Vierailija
7/50 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet jo toinen joka on kysynyt samaa sen jälkeen kun olen tehnyt aloituksen Kristinuskoon liittyen ja sulle täysin sama vastaus että en todellakaa kaipaa Kristinsukoon takasin vaan olen täysin varma siitä että olen oikealla tiellä!!!

Niin kuin joku jo sanoiki niin mä haluan saada teidät tajuamaan että te olette väärällä tiellä eli toisin sanoa kun mielestäni Kristinuskossa on epäkohtia jotka saa uskoni vaan kohoamaan niin yritän saada teidätki tajuamaan että joo ei siinä olekkaa mitään perään!

Mä vähän kyllä epäilinki että jos tuon aloituksen pistän niin multa saatetaa kysyä samaa mitä aikasemmin kysyttii, mutta siis tehdään nyt yks asia selväksi että mä päinvastoin tunnen kuinka mun usko Islamissa on kasvanut sanotaan esim. siitä mitä se oli silloin kun minusta muslimi tuli.

Ja sitten kysymys, mitä pahaa siinä on jos on kiinostunut muidenki uskontojen asioista kun omasta? Mä kävin viimevuonna uskonnontunneilla vaikka ei olisi tarvinnut koska mua oikeesti kiinostaa eri uskonnot mutta Islam on se minkä mä uskon olevan se oikea uskonto.

Ja sitten on eräs erittäin loistava muslimi kun Zakir Naik joka on lukenut Tooran, Raamatun, Koraanin ja hindujenki pyhäkirjan ja osaa ulkoa kaikki nämä kirjat.

Tässä on sen kotisivut: http://www.irf.net/irf/drzakirnaik/index.htm

Vaikka hän on opiskellut ja opiskelee yhä kaikkia niitä neljää uskontoa niin hän on silti kunnon uskovainen muslimi! Ja hänellä on täysin sama syy siihen muiden uskontojen perehtymiseen kun mulla... saada muut tajuamaan että Islam on se oikea uskonto!

ps: en tiiä onko sun ekaa viestiä poistettu, mä en kerennyt näkemään edes koko aloitusta.

Vierailija
8/50 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni_äiti:

olet jo toinen joka on kysynyt samaa sen jälkeen kun olen tehnyt aloituksen Kristinuskoon liittyen ja sulle täysin sama vastaus että en todellakaa kaipaa Kristinsukoon takasin vaan olen täysin varma siitä että olen oikealla tiellä!!!

Niin kuin joku jo sanoiki niin mä haluan saada teidät tajuamaan että te olette väärällä tiellä eli toisin sanoa kun mielestäni Kristinuskossa on epäkohtia jotka saa uskoni vaan kohoamaan niin yritän saada teidätki tajuamaan että joo ei siinä olekkaa mitään perään!

Mä vähän kyllä epäilinki että jos tuon aloituksen pistän niin multa saatetaa kysyä samaa mitä aikasemmin kysyttii, mutta siis tehdään nyt yks asia selväksi että mä päinvastoin tunnen kuinka mun usko Islamissa on kasvanut sanotaan esim. siitä mitä se oli silloin kun minusta muslimi tuli.

Ja sitten kysymys, mitä pahaa siinä on jos on kiinostunut muidenki uskontojen asioista kun omasta? Mä kävin viimevuonna uskonnontunneilla vaikka ei olisi tarvinnut koska mua oikeesti kiinostaa eri uskonnot mutta Islam on se minkä mä uskon olevan se oikea uskonto.

Ja sitten on eräs erittäin loistava muslimi kun Zakir Naik joka on lukenut Tooran, Raamatun, Koraanin ja hindujenki pyhäkirjan ja osaa ulkoa kaikki nämä kirjat.

Tässä on sen kotisivut: http://www.irf.net/irf/drzakirnaik/index.htm

Vaikka hän on opiskellut ja opiskelee yhä kaikkia niitä neljää uskontoa niin hän on silti kunnon uskovainen muslimi! Ja hänellä on täysin sama syy siihen muiden uskontojen perehtymiseen kun mulla... saada muut tajuamaan että Islam on se oikea uskonto!

ps: en tiiä onko sun ekaa viestiä poistettu, mä en kerennyt näkemään edes koko aloitusta.

**

Ja hyvä, jos olet Jenni tyytyväinen elämääsi/uskontoosi..Vaikka tokihan minäkin haluisin kaikki ihmiset Jeesuksen luokse nyt ja sitten, kun aika jättää. Miten muuten Jenni vastaisit mulle, kun itse olen 100 % varma, että minä oon oikeella tiellä..? Miten voisit (kuvitellaan vaan)saada minut 100% vakuuttuneeksi siitä, että Islam olis mullekkin se oikee uskonto..??

Vierailija
9/50 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islam on kaikille se oikea tie, mutta monet eivät sitä tiedä, esim. sinä.

Koraanissa muistaakseni oli että meidän muslimien kuuluu viedä tietoa Islamista eteenpäin ja yrittää johdattaa ihmiset oikealle tielle, tosin Koraanissa myös lukee että Jumala voisi tehdä kaikista muslimeita jos haluaa, mutta sitä hän ei halua. Hän johdattaa oikealle tielle kenet tahtoo ja eksyttää kenet tahtoo.

Tässä yks hyvä kohta Koraanista.

17:97

" Ketä Jumala johdattaa, se kulkee oikealla tiellä, ja kenet Hän eksyttää, sille et löydä auttajaa. Ylösnousemuksen päivänä me kokoamme ne, jotka epäilevät sinua. He makaavat maassa suullaan, sokeina, mykkinä ja kuuroina, ja saavat sijansa Helvetissä."

En ymmärrä sitä miksi ihmettelet että mä yritän saada teidät tajuamaan että Islam on oikea? Sillä vaikka olen esim. sinun kanssasi eri mieltä niin ymmärrän silti miksi höpiset kokoajan Jeesuksesta... koska uskot sydämmestä että Kristinusko on se oikea ja haluat että jokainen ihminen valitsisi Kristinuskon. Mul on sama tarkoitus Islamin suhteen.

Vierailija
10/50 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka eivät tunnusta, että jeesus Kristus on Herra he ovat eksyneitä.

Vierailija
11/50 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo, tuollainen ei johda yhtään mihinkään. Aikuiset ihmiset. Samanlaista jankkaamista kuin pikkulapsilla: " Mun isä on vahvempi kuin sun isä!" " Mun isä on vielä vahvempi, se tulee ja lyö sua turpaan!"

Eikö tämän palstan tarkoitus ole pohdiskella ja korrektisti vertailla eri uskontoja. Sellaista täällä jokskus olikin, kunnes teidänlaisenne henkilöt alkoivat tuomaan omaa lapsellisuuttaan esiin.

Vierailija
12/50 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haastele Jennin kaa riitaa kylläkään.

Vierailija
13/50 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinä olet väärällä tiellä ja yrität kaikin mahdollisin tavoin vetää muitakin sinne väärälle tielle, pitäisi sinun pyytää anteeksi. Ongelma onkin se ettei kukaan pysty 100% todistamaan, että sinä olet oikealla tiellä. Mielipiteitä saa ihmisillä olla. Ovatko ne sitten tosia onkin toinen juttu.

Vierailija
14/50 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvin tärkeää!

Harriet sanoo, että hän on oikealla tielle. Jenni_äiti sanoo olevansa oikealla tiellä.

Nyt minä kysyn, Harrietilta, että uskallatko sinä kyseenalaistaa uskoasi? Uskallatko ajatella kriittisesti Raamatun sanomaa?

Minä uskallan ajatella uskontoani kriittisesti ja usein teenkin niin jos joku asia tuntuu vaikealta. Lopulta kuitenkin joku pikkujuttu ei ole se asian yhdin vaan usko, ei kuitenkaan sokea usko.

Tässä tuli puheeksi, että kristinuskossa täytyy uskoa Jeesuksen ristiinaulitsemiseen, lisäksi täytyy tietenkin uskoa kolminaisuuteen, Jeesuksen jumaluuteen jne.

Islamissa taas uskon ydin on usko Yhteen Jumalaan, jolla ei ole isää, äitiä, poikia, tyttäriä, Hän on Kaikkivaltias eikä tarvitse mitään. Jos me hylkäämme uskontomme tai teemme pahaa, ei se ole Jumalalta pois vaan meiltä itseltämme.

Nyt kysyn taas kysymyksen: Jos vanha testamentti on kerta Jumalan sanaa ja siellä kehotetaan koko ajan uskoaan yhteen ainoaan Jumalaan. Miksi yhtäkkiä uudessa testamentissa Jumala tarvitsikin pojan, ja miksi tämä poika (osa jumalasta) piti uhrata meidän kaikkien vuoksi? Eikö Jumalan armo olisi muuten riittänyt?

En halua käydä kiistelemään tästä asiasta, jokainen voi itse miettiä asiaa päässään. En tarvitse selityksiä tästä aiheesta, sillä olen ne aikoja sitten käynyt myös erään kirkonmiehen kanssa. Hän lopulta lopetti koko keskustelun, häviten keskustelun.

Minun silmissäni Jumala on Kaikkivaltias ja minä todella ymmärrän mitä tuo sana tarkoittaa. Jumala ei tarvitse ketään, ei ketään. Hän antaa anteeksi kenelle haluaa eikä kenenkään tarvitse kuolla sen tähden, että minä saisin anteeksi ja pääsisin paratiisiin. Minulla on sydän ja minulla on suu, ne ovat Jumalan antamia lahjoja. Suulla pyydän anteeksi ja sydämelläni kadun tekojani. Kenenkään ei tarvitse kuolla puolestani, enkä niin haluakaan. Olen itse vastuussa teoistani ja Jumala on Armelias Armahtaja!

Vierailija
15/50 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ande:

Mutta jos sinä olet väärällä tiellä ja yrität kaikin mahdollisin tavoin vetää muitakin sinne väärälle tielle, pitäisi sinun pyytää anteeksi. Ongelma onkin se ettei kukaan pysty 100% todistamaan, että sinä olet oikealla tiellä. Mielipiteitä saa ihmisillä olla. Ovatko ne sitten tosia onkin toinen juttu.

Vaikeepa jutella, kun kaikki ollaan oikeella tiellä omasta mielestämme.

Vierailija
16/50 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaannun keskusteluun, koska kysymys oli minusta niin hyvä!

Minä itse olen kristitty, ja olen kyseenalaistanut uskoni monestikin. Olen miettinyt ja järkeillyt, jauhanut ja pureksinut. Kuitenkin olen aina palannut uskon ytimeen, eli siihen, että Jeesus on sovittanut syntini ja ettei minulla ole muuta tietä pelastukseen kuin hän. Ajattelen, että on Jumalan ansiota, että olen saanut aina palata oikealle tielle, Kristus-tielle. (Tämä on minulle absoluuttinen totuus, toivottavasti kukaan ei loukkaannu vaikka sanonkin sen olevan oikea tie ja totuus, koska sitä se todella minulle on.) Siitä kiitos Jumalalle.

Tuosta, miksi Jeesusta tarvitiin, onkin keskustelua toisessa ketjussa. En ota siihen enempää kantaa.

Vierailija
17/50 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivet lentelee. Harriet_ eikö sinun kannattaisi laskea se oma kivi kädestäsi ensin maahan ja lukea sitten vasta ne vastapuolen kivet.

Kivisota ei johda rauhaan ja ihmisten väliseen ymmärrykseen. Lakatkaa kivittämästä toisianne. Yrittäkää ymmärtää vaikka se vaikeaa onkin. Minäkin yritän ymmärtää sinua harriet_ ja sinun vihaavaa Jeesusta.

Minun näkemykseni Jeesukseta on toinen kuin sinun. Hän ei vihannut ketään eikä mitään, vaan hän oli äärettömän surullinen ihmisten ymmärtämättömyydestä.

Vierailija
18/50 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

UmmHabiba:

Nyt kysyn taas kysymyksen: Jos vanha testamentti on kerta Jumalan sanaa ja siellä kehotetaan koko ajan uskoaan yhteen ainoaan Jumalaan. Miksi yhtäkkiä uudessa testamentissa Jumala tarvitsikin pojan, ja miksi tämä poika (osa jumalasta) piti uhrata meidän kaikkien vuoksi? Eikö Jumalan armo olisi muuten riittänyt?

En halua käydä kiistelemään tästä asiasta, jokainen voi itse miettiä asiaa päässään. En tarvitse selityksiä tästä aiheesta, sillä olen ne aikoja sitten käynyt myös erään kirkonmiehen kanssa. Hän lopulta lopetti koko keskustelun, häviten keskustelun.

Koska tämä nyt kuitenkin on keskustelupalsta, niin vastaan osaltani kysymykseen, enkä vain tyydy miettimään sitä päässäni.

-Fakta 1: Jumala on yksi (sen voi lukea Raamatusta; VT ja UT)

-Fakta 2: Jumala on kaikkivaltias (sen voi lukea Raamatusta; VT ja UT)

-Fakta 3: On Jumalan poika joka on Jumala (sen voi lukea Raamatusta; VT ja UT)

-Fakta 4: Kristus on tuo edellämainittu (sen voi lukea Raamatusta; VT ja UT)

-Fakta 5: Jumala on luvannut pelastaa ihmiset. (sen voi lukea Raamatusta; VT ja UT)

-Fakta 6: Kristus kärsimyksellään ja kuolemalllaan pelasti ihmiset (sen voi lukea Raamatusta; VT ja UT)

-Fakta 7: Pojan uhri tarvittiin siksi, että Jumala on Pyhä (sen voi lukea Raamatusta; VT ja UT) ja koska Jumala on sanonut, että synnin palkka on kuolema (sen voi lukea Raamatusta; VT ja UT). Miten me voisimme luottaa hänen lupaukseensa anteeksiannosta, jos me emme voi luottaa Hänen sanaansa synnistä.

Jos tästä tulee lukemalla johtopäätökseen, että Jumala ei ole yksi tai kaikkivaltias ja että Golgatan uhri on tarpeeton, se johtuu vain siitä, että lukija alkaa määritellä asioita toisin kuin Jumala on ne määritellyt ja kuinka ne siis ovat.

Ja kyllä, kyllä minä olen epäillyt ja kyseenalaistanut. Loppujen lopuksi olen armosta ymmärätänyt, että jos palvelen oman mieleni mukaista, minulle sopivaa ja ymmärrettävää jumalaa, palvelen epäjumalaa.

Vierailija
19/50 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ande:

kivet lentelee. Harriet_ eikö sinun kannattaisi laskea se oma kivi kädestäsi ensin maahan ja lukea sitten vasta ne vastapuolen kivet.

Kivisota ei johda rauhaan ja ihmisten väliseen ymmärrykseen. Lakatkaa kivittämästä toisianne. Yrittäkää ymmärtää vaikka se vaikeaa onkin. Minäkin yritän ymmärtää sinua harriet_ ja sinun vihaavaa Jeesusta.

Minun näkemykseni Jeesukseta on toinen kuin sinun. Hän ei vihannut ketään eikä mitään, vaan hän oli äärettömän surullinen ihmisten ymmärtämättömyydestä.

Vierailija
20/50 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti faktat 3 ja 6, varsinki 3 on jotain mitä en käsitä kuin joku voi uskoa.

" On Jumalan poika joka on Jumala"

Eli miten voi olla ittensä ja ittensä poika samaan aikaan? Se on sama ku ajattelee että sä oot sinä ja sun lapsi samaan aikaan, miltä kuulostaa?

UmmHabiba kirjoitti erittäin hienosti!

Tämä kohta:

" Jumala ei tarvitse ketään, ei ketään. Hän antaa anteeksi kenelle haluaa eikä kenenkään tarvitse kuolla sen tähden, että minä saisin anteeksi ja pääsisin paratiisiin. Minulla on sydän ja minulla on suu, ne ovat Jumalan antamia lahjoja. Suulla pyydän anteeksi ja sydämelläni kadun tekojani. Kenenkään ei tarvitse kuolla puolestani, enkä niin haluakaan. Olen itse vastuussa teoistani ja Jumala on Armelias Armahtaja!"

Sitten tullaan sun fakta kohtaasi 6: " Kristus kärsimyksellään ja kuolemallaan pelasti ihmiset " .

Olen UmmHabiban kanssa ihan samalla kannalla. Ihmisellä on suu jolla voi pyytää anteeksi ja sydän jolla katua tekojaan. Jumalalta voi pyytää suoraan syntinsä anteeksi eikä siihen tarvita ketää välikädeksi kärsimään. Itehän mä olen syypää siihen että olen syntiä tehnyt niin miksi siihen tarvitaa toinen kärsimään mun möhläämisten takia? Ja sit se ajatus että se olisi itse Jumala joka kärsisi mun tyhmyyteni takia niin sehän on ihan naurettava ajatus!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan