Miksi opiskelija saa vähemmän tukia kuin työtön?
Niin sitä rangaistaan ihmisiä jotka haluavat jotain saavuttaa jotain elämässään, samalla kun palkitaan lorvimisesta.
Kommentit (73)
Kumman nopeasti hävisi edellinen ketju. Kertoo millaista porukkaa on palstalla
Opiskelija saa otettua vielä lainaa kun taas tuo toinen vaihtoehto ei saa enää lainaa edes tutuiltaan. Siksi on kelan annettava enemmän.
Koska opiskelijoiden ajatellaan olevan super reippaita. Kyllä ne jaksaa käydä töissä opiskelujen ohella. Kun ne on niin nuoriakin vielä! Huom: sarkasmi.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on sitten työttömänä valmistuneena aikaa miettiä tuotakin.
Kiva sitten kun on lisäksi jumalattomat opiskelijalainat niskassa samalla kun elämämkoululaiset tutut ovat nauttiineet elämästä kelan yltäkylläisyydessä jo 6 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Koska opiskelijoiden ajatellaan olevan super reippaita. Kyllä ne jaksaa käydä töissä opiskelujen ohella. Kun ne on niin nuoriakin vielä! Huom: sarkasmi.
Siitäkin rangaistaan kun opintotuki menee.
Jos ei saa opiskeluaikoina edes töitä, niin ei siitä veronmaksajaksi enää nousta.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Entäs jos ei kiinnosta paskaduuni?
Jos minä (työtön) saisin vähemmän tukia, en pysyisi maksamaan opintolainaa takaisin.
Koska työttömän voi työkkäri määrätä hakemaan töitä sellaiseslta alalta, jossa avoimia paikkoja on (lue, paskaduuneissa). Opiskelija haluaa itse päättää mille alallle hakeutuu. Eikä hän tuota kapitalisteille rahaa ennen valmistumistaan, jos ei sitten mene mäkkärin kassalle osa-aikaiseksi.
Opiskelijat voitaisiin majoittaa parakkimajoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sitten kun on lisäksi jumalattomat opiskelijalainat niskassa samalla kun elämämkoululaiset tutut ovat nauttiineet elämästä kelan yltäkylläisyydessä jo 6 vuotta.
Mitä jos nämä sinun niin kadehtimat työttömät opiskelivat, heilläkin on ne suuret opintolainat. Miksi kuvittelet että juuri sinä olet parempi kuin kaikki muut? Prinsessakompleksi? Äiti ja isä hemmotteli pilalle? Palataan asiaan kun olet kasvanut aikuiseksi.
Opiskelijalla on mahdollisuus valtion takaamaan lainaan, työttömällä ei. Opiskelun pitäisi lähtökohtaisesti parantaa tulevaisuuden talousnäkymiä. Työttömyys taas heikentää niitä.
Toki kaikki opiskelu ei näkymiä paranna, ja turhaketutkinnon suorittaja tuleekin yhteiskunnalle monin verroin kalliimmaksi kuin kouluttamaton työtön.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija saa otettua vielä lainaa kun taas tuo toinen vaihtoehto ei saa enää lainaa edes tutuiltaan. Siksi on kelan annettava enemmän.
Se onkin kiva kun opiskelijan tukia on laskettu siten että on pakko ottaa lainaa. Mahtavaa valmistua 40 000 euron lainan kanssa.
Olen samaa mieltä, että opiskelijat saa liian vähän tukia, mutta se ei ole työttömien vika.
Opiskelija voi ottaa edullista opintolainaa ja opiskella sillä.
Opiskelija ei ole työmarkkinoiden käytettävissä vaan päätoiminen opiskelija.
.
Luulitko että työelämässäkin kaikkilla on sama palkka?
Miksi ei kukaan koskaan laske, että paljonko opiskelija saa ulkomaalaisiin verrattuna? Maksaako sossu opiskelijalle 50-tuumaisen telkkarin? Tai edes sitä kuuluisaa hametta? No, miten on?
Halusin opiskella mutta työkkäri ilmoitti että tuet katkee jos jatkan opiskelua. Kävin merkonomi linjaa vuoden ja sitten jouduin lopettaa opiskelut. Mistä minä olisin saanut sitten rahat vuokraan ja ruokaan ja laskuihin. Näin ne työkkäri idiootit rankaisee kun haluaisi opiskella niin katkee tuet. Oon ollut työtön siitä saakka eli 4 vuotta.