Meidän kaupungin Prismaan on kuulemma tulossa asiakkaille omat käsiskannerit-en oo ennen kuullutkaan moisista
Siis asiakas skannaa kaikki ostokset itse valmiiksi sitä mukaa, kun latoo niitä ostoskärryihin ja sitten itsepalvelukassalla ei erikseen tartte piippailla enää tuotteita vaan skannataan kaikista ostoksista vaan yksi yhteinen koodi.
Aika kätevää, sanon minä.
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Kätevää, kunnes joutuu pistokokeeseen maksuvaiheessa ja myyjä joutuu mylläämään jo pakattuja kasseja läpi.
Varmaan nämäkin tarkastukset jossain vaiheessa ulkoistetaan vartiointiliikkeelle.
Kanarialla Lefties-vaateliikkeessä oli itsepalvelukassoilla jonkinlaiset skannerit, joissa ei tarvinnut lukea viivakoodeja erikseen, vaan laite tunnisti vaatteet, kun laittoi vaan tasolle. Oli muuten todella kätevä, vielä kun tällaisen systeemin saisi, niin ei tarvitsisi viivakoodeja kaivella.
Jokaisessa vaatteessa oli viivakoodissa varashälytin, joka lähti automaattisesti "pois" skannaamalla vaatteen itsepalvelukassalla, joten näin varkauksiakaan ei pääse tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin kokeilla tuota mutta ei suostunut toimimaan, miten hiivatissa sen saa käyttöön?
No huh huh. Meidän 80 kymppinen mummokin osasi ottaa tuon itse käyttöön...ei todellakaan vaadi paljoa osaamista.
Sun mummo on 800 vuotias?
😄
Mikä tuo takahuoneesta kuuluva pamaus oli? Ai, se olikin vain kauppias joka pyörtyi onnesta. Nerokas keino säästää palkkakustannuksista; laitetaan asiakkaat palvelemaan itse itseään! Oi ihanuutta! Vielä kun saataisiin joku täyttämään hyllyt ilmaiseksi niin kauppias olisi onnensa kukkuloilla.
Virossa on monella ketjulla käytössä. Tykkään, ei tartte seistä jonossa.
Siellä onnistuu myös alkoholin ja aletarrallisten ostaminen näillä, miten lie meillä.
Itse en käytä edes itsepalvelukassoja. T. Änkyrä
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuolla ostaa alkoholituotteita? Tai punalaputettuja?
Just tuossa kirjoitin että Virossa voi, mutta eihän täällä meillä sellaista ihmettä ole saatu edes monelle tavallisellekaan itsepalvelukassalle.
Tuohan on todella hienoa asiakaspalvelua 🤣
Vierailija kirjoitti:
Onkin niin ihana odottaa kassajonossa 20 min.
Se on toki oma valinta.
Ihan hemmetin kätevä, ostokset saa jo kaupassa kierrellessään pakattua suoraan omaan kassiin. Skannerikassalla vain kortin vilautus ja pim! Kauppareissu ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee kaupassa kassamyyjän töitä, joten menen tavalliselle kassalle ja yleensä maksan vieläpä käteisellä.
Itse arvostan, että säästän omaa aikaani. Voin pakata ostokset suoraan hyllystä kauppakassiini ja pääsen kaupasta ulos nopeammin kuin perinteisellä mallilla.
Kyllä olet kassalla kiinni koska melko usein sun ostokset tarkastetaan. Se vie aikaa kun myyjät ne alkulätinät sulle selittää.
En ole ikinä joutunut tarkastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Putsataankohan niitä ikinä? Ei tee mieli koskea.
Mitä käytät ostoskärryjen ja -korien tilalla?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Meidän S-Marketissa, jossa enimmäkseen käyn, on yleensä lyhyet jonot, joten ei tarvitse kauaa odottaa omaa vuoroa. T. Toinen änkyrä N37
Vierailija kirjoitti:
Entä pullopalautuslaput, ilta-alet tai alelaputetut ylipäätään? Tai entä kun hinta näyttää skannerilla eri kuin hyllyssä?
Viivakoodihan se on pullolapussakin. Aleprosentit syötetään skanneriin itse. Ainakin Selver-ketjulla Virossa. Epäselvissä tapauksissa käännytään maksamaan mennessä paikalla olevan valvovan myyjän puoleen.
Eli se onnistuu, jos halutaan sen onnistuvan. Se on sitten kauppaketjusta kiinni, miten toimivan systeemin hankkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä pullopalautuslaput, ilta-alet tai alelaputetut ylipäätään? Tai entä kun hinta näyttää skannerilla eri kuin hyllyssä?
Viivakoodihan se on pullolapussakin. Aleprosentit syötetään skanneriin itse. Ainakin Selver-ketjulla Virossa. Epäselvissä tapauksissa käännytään maksamaan mennessä paikalla olevan valvovan myyjän puoleen.
Eli se onnistuu, jos halutaan sen onnistuvan. Se on sitten kauppaketjusta kiinni, miten toimivan systeemin hankkii.
Prismoissa se skanneri "kysyy" lopuksi, saitko kaikki tuotteet skannattua. Jos siihen vastaa "ei", silloin itsepalvelukassa kutsuu myyjän paikalle ja myyjä voinee sitten siinä kuitata kaikki ne punalapputuotteet, jotka jätti skannaamatta. Ehkä alkoholtikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pullonpalautus pitää hoitaa itsepalvelukassalla vasta kun on ne skannerituotteet luettu kassaan (skanneri antaa palautuksessa viivakoodikuitin, joka luetaan itsepalvelukassalla).
Kerran vahingossa luin pullonpalautuskuitin ensin enkä sen jälkeen pystynyt enää lukemaan sitä skannerikuittia. Myyjä peruutti koko ostotapahtuman ja luin kuitit sen jälkeen oikeassa järjestyksessä ja homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo takahuoneesta kuuluva pamaus oli? Ai, se olikin vain kauppias joka pyörtyi onnesta. Nerokas keino säästää palkkakustannuksista; laitetaan asiakkaat palvelemaan itse itseään! Oi ihanuutta! Vielä kun saataisiin joku täyttämään hyllyt ilmaiseksi niin kauppias olisi onnensa kukkuloilla.
Tiedätkö, että myyjien määrä vähenee käsiskannerien myötä? Lähi-Prismassa näyttää minusta myyjien määrä lisääntyneen käsiskannerien tulemisen jälkeen. Verkkokaupan tilauksia tuntuu keräävän todella moni ja hyllyttämistä tehdään entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoella ollut jo pitkään!
Imatra onkin itärajalla..
Voiko tuolla ostaa alkoholituotteita? Tai punalaputettuja?