Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän kaupungin Prismaan on kuulemma tulossa asiakkaille omat käsiskannerit-en oo ennen kuullutkaan moisista

Vierailija
08.01.2023 |

Siis asiakas skannaa kaikki ostokset itse valmiiksi sitä mukaa, kun latoo niitä ostoskärryihin ja sitten itsepalvelukassalla ei erikseen tartte piippailla enää tuotteita vaan skannataan kaikista ostoksista vaan yksi yhteinen koodi.

Aika kätevää, sanon minä.

Kommentit (233)

Vierailija
41/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putsataankohan niitä ikinä? Ei tee mieli koskea.

Ootko koskaan miettinyt ennen koronaa, että putsataanko ostoskärryjen kahvoja ikinä?  

Kyllä, vanhan ammatin varjopuolia.

Vierailija
42/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin kokeilla tuota mutta ei suostunut toimimaan, miten hiivatissa sen saa käyttöön?

No huh huh. Meidän 80 kymppinen mummokin osasi ottaa tuon itse käyttöön...ei todellakaan vaadi paljoa osaamista.

Onko mummosi dinosaurus, iästä päätellen ainakin katoava luonnonvara 🧐

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hirveän kätevä. En edes halua, että joku räkää käsiinsä pyyhkivä kassahenkilö runttaa ostoksiani sinne hihnalle niin että salaatit yms herkät pakkaukset survoutuvat. Vaikka kuinka koitat laittaa ostokset paino/kestävyysjärjestyksessä, niin sitten kassatyttö vaikka heittelee niitä tavaroita.

Samalla jää myös pois se vaihe, jossa edellinen asiakas pakkailee kaikessa rauhassa omia tavaroitaan kuin hidastetussa filmissä siinä kassan päässä ja koko jono joutuu odottelemaan jonkun hiturin takia.

Myös kylmäketjun kannalta tämä käsiskannaus on todella näppärää, voit pakata omat kylmätuotteet suoraan kylmäkassiin.  Säästää aikaakin, ei tarvitse ensin latoa tavaroita kärryyn, sieltä hihnalle, sieltä takaisin kasseihin. Nyt vaan omiin laukkuihin ja maksupäätteen kautta nopealla tahdilla ulos.

Vierailija
44/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä pullopalautuslaput, ilta-alet tai alelaputetut ylipäätään? Tai entä kun hinta näyttää skannerilla eri kuin hyllyssä?

Alelaputetuista en tiedä, mutta pullonpalautuslappujen kanssa toimii siten, että ensin luetaan itsepalvelukassalla se skannerikuitti ja sen jälkeen valitaan pullonpalautus ja luetaan pullonpalautuskuitti.

Mun kauppareissuja on kyllä nopeuttanut tuo skanneri kovastikin. Yksinään kun käy kaupassa, niin rasittaa se normikassalla asiointi kun ensin pitää nostella tuotteet hihnalle ja lopuksi pakata ne kasseihin ja välissä yrittää vielä ehtiä maksamaankin ja selviytyä seuraavan asiakkaan alta pois.

Skannerin kanssa pakkaan ostokset suoraan kaupassa ostoskassiin, menen itsepalvelukassalle, luen skannerikuitin, maksan ja lähden. Pari kertaa on mulle sattunut se satunnaistarkastus, mutta se versio, jossa skannataan kolme satunnaista tuotetta. Kertaakaan ei ole tullut eteen kaikkien ostosten skannaus.

Vierailija
45/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki-myös maksujärjestelmät-tehdään nykyisin mieluummin kiireellä ja halvalla tyyliin "äkkiä vidusti fyrkkaa mulle"  ja viimeistely jää vähemmälle eli uudet tuotteet saattavat olla puolivalmisteita virheineen sun muineen, vierastan uusia jutskia hiukan. Helppokäyttöisyys jo sinänsä, vaan entäpä luotettavuus? 

Vierailija
46/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska kaikki-myös maksujärjestelmät-tehdään nykyisin mieluummin kiireellä ja halvalla tyyliin "äkkiä vidusti fyrkkaa mulle"  ja viimeistely jää vähemmälle eli uudet tuotteet saattavat olla puolivalmisteita virheineen sun muineen, vierastan uusia jutskia hiukan. Helppokäyttöisyys jo sinänsä, vaan entäpä luotettavuus? 

Siitä skannerista sinä voit koko ajan tarkistaa tuotteittesi hintaa reaaliajassa. Jotkin alennukset tosin näkyvät vasta kassalla, mutta saathan sinä sieltäkin kuitin käteesi ja voit tarkistaa. Systeemi on todella hyvä.

Vierailija
47/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennetään myyjiä. Meillä jo lähiprismassa tuo käytössä. En tuu ikinä käyttämään.

Itse en muuta käytäkkään. Todella näppärää ja nopeaa kaupassa käyntiä ei tarvitse ostoksia moneen kertaan pakkailla

Huomattavasti näppärämpää tilata ostokset kotiin. Ei tarvitse edes itse hoitaa sitä kaupassa käyntiä. 

Tai kaupalle. Meillä massiivisesta prismasta kerätyt haetaan lähiässän lokerosta hintaan 2,90.

Vierailija
48/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä skannerista sinä voit koko ajan tarkistaa tuotteittesi hintaa reaaliajassa. Jotkin alennukset tosin näkyvät vasta kassalla, mutta saathan sinä sieltäkin kuitin käteesi ja voit tarkistaa. Systeemi on todella hyvä.

Ja itse asiassa jo siinä vaiheessa itsepalvelukassalla, kun olet skannerikuitin lukenut, ne ostokset tulevat näkyviin hintoineen siihen näytölle.

Vierailija
49/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lopetettiin käyttö koska ei kestetty noita jatkuvia tarkastuksia. Ne vaan tuntui inhottavilta. Yleensä viidessä ostokerrassa on yksi tarkastus. Käydään aina Prismassa niin meillä oli sitten aivan liian usein noita tarkastuksia ja meidän ostokset on isot.

Myös riski olla myymälävaras on liian suuri, unohdat skannata tai joku laittaa vahingossa oman tuotteen kärryysi.

Vierailija
50/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kaupassa kassamyyjän töitä, joten menen tavalliselle kassalle ja yleensä maksan vieläpä käteisellä.

Vierailija
51/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putsataankohan niitä ikinä? Ei tee mieli koskea.

Mä vähän veikkaan, että kyllä puhdistetaan siinä välissä, kun ne haetaan palautustelineestä ja ennen kuin ne viedään noutotelineeseen. Eihän niitä tuossa välissä pääse koskemaan kuin se kaupan työntekijä, joka se skannerit siirtää paikasta toiseen, ei niitä muut asiakkaat lääpi.

Vierailija
52/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askelia kohti pedonmerkkiä.

Vierailija
53/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennetään myyjiä. Meillä jo lähiprismassa tuo käytössä. En tuu ikinä käyttämään.

Toisaalta voisiko kaupassa olla muuta mielekkäämpää tekemistä myyjille, kuin istua kassalla piippaamassa ostoksia? Verkkokauppatilausten kerääminen on edes liikkuvampaa työtä.

Noita skannereita oli 90-luvulla Skotlannissa vaihdossaollessani ja nykyään lähi-Prismassa nuo olleet muutaman vuoden. Erittäin hyvä uudistus.

Vierailija
54/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee kaupassa kassamyyjän töitä, joten menen tavalliselle kassalle ja yleensä maksan vieläpä käteisellä.

Ihan rauhassa, vapautuupa vaan itsepalvelukassoilta tilaa meille, jotka niitä haluamme käyttää. Mua on aina rasittanut isojen ostosten kanssa jonotella tavalliselle kassalle ja itsepalvelukassalla taas voi helposti maksaa vain pienempiä ostoksia. Siksi tää skanneri onkin niin kätevä, kun tuotteet saa suoraan kauppakassiin, niitä ei tarvitse siirrellä enää edestakaisin ennen kuin vasta kotona.

Vierailija
55/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse arvostan, että säästän omaa aikaani. Voin pakata ostokset suoraan hyllystä kauppakassiini ja pääsen kaupasta ulos nopeammin kuin perinteisellä mallilla. 

Vierailija
56/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta voisiko kaupassa olla muuta mielekkäämpää tekemistä myyjille, kuin istua kassalla piippaamassa ostoksia? Verkkokauppatilausten kerääminen on edes liikkuvampaa työtä.

Noita skannereita oli 90-luvulla Skotlannissa vaihdossaollessani ja nykyään lähi-Prismassa nuo olleet muutaman vuoden. Erittäin hyvä uudistus.

En halua mitään tarkastuksia. Montako kertaa olet joutunut niihin?

Meidän vuosiostokset Prismaan on 25 000 euroa.

Vierailija
57/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse arvostan, että säästän omaa aikaani. Voin pakata ostokset suoraan hyllystä kauppakassiini ja pääsen kaupasta ulos nopeammin kuin perinteisellä mallilla. 

Kyllä olet kassalla kiinni koska melko usein sun ostokset tarkastetaan. Se vie aikaa kun myyjät ne alkulätinät sulle selittää.

Vierailija
58/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua mitään tarkastuksia. Montako kertaa olet joutunut niihin?

Meidän vuosiostokset Prismaan on 25 000 euroa.

Kerran laajempaan ja pari kertaa muutaman tuotteen tarkastukseen. Vuositasolla pieni juttu.

Vierailija
59/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin kokeilla tuota mutta ei suostunut toimimaan, miten hiivatissa sen saa käyttöön?

No huh huh. Meidän 80 kymppinen mummokin osasi ottaa tuon itse käyttöön...ei todellakaan vaadi paljoa osaamista.

Sun mummo on 800 vuotias?

Vierailija
60/233 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet kassalla kiinni koska melko usein sun ostokset tarkastetaan. Se vie aikaa kun myyjät ne alkulätinät sulle selittää.

Vuositasolla väitän silti pääseväni nopeammin. Käsiskannerit ja itsepalvelukassa on ehdoton valintani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän