Tinder-mies rupesi kertoilemaan päivittäisiä kuulumisiaan, vaikka ei olla edes tavattu vielä. Miten kerron nätisti että en tykkää?
Itse kerron kuulumiset kavereilleni, jotka tuntevat minut ja joiden kanssa minulla on jo vastavuoroinen ihmissuhde. En voi ajatellakaan että alkaisin Tinderissä laitella tämän tyylisiä viestejä miehelle, josta en tiedä vielä yhtään mitään ja jota en ole edes tavannut vielä.
Olettaisin että tämän jokainen ymmärtää sanomattakin, mutta koska näköjään ei, niin miten sanoisitte asiasta kauniisti?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Mistä te sitten juttelette tinderissä, jos kuulumisen vaihtaminen on ehdoton no-go?
Minulla on kyllä tapana vaihdella viestejä ennen tapaamista - sellaisia jotka edesauttavat molemminpuolista tutustumista. Esimerkiksi kysyin tältä mieheltä mitä hän tarkoittaa kun kertoo olevansa ekstrovertti. Itse olen introvertti ja minulla on tietty määritelmä asialle (esim. en ole ujo enkä hiljainen). Hän ei vastaa siihen kysymykseen vaan haluaa ennemmin kertoa käyneensä tänään ruokakaupassa/lenkillä/tmv.
Minusta tuntuu että emme sovi kovin hyvin yhteen, jos miestä ei kiinnosta ollenkaan minkälainen olen ihmisenä, vaan hän haluaa vain käyttää minua jonkinlaisena geneerisenä itseensä kohdistuvan huomion lähteenä.
ap
Ei koko miestä kannata analysoida muutaman viestin perusteella.
t. nainenSe tässä juuri on tarkoituksena: saada mies keskustelemaan muutakin kuin hyvääpäivää-tason asioita, jotta voimme tutustua toisiimme.
ap
Katuhoroltaki irtoo enempi sanoja. Tindervosu leikkii kuuromykkää.
Onpas verbaalisesti rutiköyhä kommentti. On aivan yhdentekevää oletko rikas,köyhä, kouluttamaton tai professori (tosin helposti voi tulkita parista sanasta paljon), mutta moukkamainen ja rahvaat tavat omaava ainakin. Hyh. Ei jatkoon.
Kato Tiktokiin. Täynnä itkeviä muijia itkemässä sinkkuuttaan. Miesten ei tarvi tyytyä mihin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Mistä te sitten juttelette tinderissä, jos kuulumisen vaihtaminen on ehdoton no-go?
Minulla on kyllä tapana vaihdella viestejä ennen tapaamista - sellaisia jotka edesauttavat molemminpuolista tutustumista. Esimerkiksi kysyin tältä mieheltä mitä hän tarkoittaa kun kertoo olevansa ekstrovertti. Itse olen introvertti ja minulla on tietty määritelmä asialle (esim. en ole ujo enkä hiljainen). Hän ei vastaa siihen kysymykseen vaan haluaa ennemmin kertoa käyneensä tänään ruokakaupassa/lenkillä/tmv.
Minusta tuntuu että emme sovi kovin hyvin yhteen, jos miestä ei kiinnosta ollenkaan minkälainen olen ihmisenä, vaan hän haluaa vain käyttää minua jonkinlaisena geneerisenä itseensä kohdistuvan huomion lähteenä.
ap
t. nainenSe tässä juuri on tarkoituksena: saada mies keskustelemaan muutakin kuin hyvääpäivää-tason asioita, jotta voimme tutustua toisiimme.
ap
Hyväksy oma tasosi. Et ole vaivan arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi hauskaa, osoittaa kiinnostusta, että kyselee ja vastavuoroisesti kertoo kuulumisista. Siinä on se ongelma, että jos alkaa tuiki tuntemattoman kanssa aktiivisesti jakamaaan noita kuulumisia tapaamatta, tai treffeillä kemia puuttuu, on jotenkin "tyhjä" olo. Siis puuttuu rutiini ajatustenvaihdosta. Siksi ehkä parempi nähdä kasvotusten tai kuten ehdotettukin, siirtyä muuhun. Tai voihan sitä ihan rohkeasti kokeilla sanoa suoraankin, että hei minä olen introvertimpi ja minulle tämä oman arjen jakamine tuntuu tässä vaiheessa hankalalta. Jos mies ymmärtää, hienoa. Jos ei, ette ehkä muussakaan olisi samalla aaltopituudella. Eli ongelma ratkaistu!
Kiitos ehdotuksesta. Tämä muotoilu vaikuttaa ihan hyvältä!
Olet varmasti oikeassa tuosta tyhjästä tunteesta, mikä seuraa jos kuulumisia vaihtelee tuntemattoman kanssa. Minusta tuntuisi oudolta edes kokeilla tuota. Sehän tarkoittaisi että tekstaisin samat jutut esim. viidelle ihmiselle monta kertaa viikossa ja lisäksi vielä oikeille kavereilleni. En oikeasti ymmärrä miksi kukaan tekisi tuollaista, mutta no, ihmisiä on erilaisia.
Itse tekstaan kaverille A sellaiset kuulumiset joiden tiedän kiinnostavan häntä, ja kaverille B taas muita juttuja ja niin edelleen. Tinder-parejani en vielä tunne ollenkaan, joten en pysty arvioimaan millainen viestienvaihto kenenkin kanssa olisi tarkoituksenmukaista. Haluan hitto vieköön tutustua ensin! :D
ap
Tuo kuulostaa just sille, että mies laittaa viidelle muidulle samat viestit.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
ap
Kysyt sitten uudestaan ja vielä jotain muutakin. Sitten sovit pikaisesti tapaamisen. Ihan turha yrittää liikaa kehitellä mitään uskomattomia keskusteluja ja connectioneita viesteillä, jos sitten ensinäkemisellä kaikki lässähtää. Nopea tapaaminen on aina hyvä asia ja siitä voi jatkaa syventämistä, jos halua on.
Vierailija kirjoitti:
Jätä ainakin se vagpic lähettämättä!
No voi harmi, kun olisin niin halunnut esitellä kalleintani tälle miekkoselle. Ihanko tosissasi olet sitä mieltä että ei kannata? Entä jos kuitenkin kokeilisin?
:D
ap
Mikä lammas olet? Sanot suoraan vaan miten asia on tai vaan unohdat koko tyypin.
Eniten mua risoo Tinder valituksissa se ettei älytä lopettaa keskustelua ja tapailua ajoissa eikä mietitä ennen treffeille menoa omia kriteereitä. Miehet sentään rykäsee hakevansa Itä-Eurooppalaista neitsyt stripparia saamatta sitä. Ovat ainakin rehellisiä.
Miksi ihmeessä tossa vaiheessa edes mietit, miten sanot? Joko ghostaat tai sanot, että sori ei kiinnosta, hyvät jatkot.
Älä ole noin avuton noin varhaisessa vaiheessa tai joudut jonkun narskun kohteeksi. Ihan oikeasti. Jos et tuossa kohtaa kehtaa katkaista yhteydenpitoa, niin olet uskomattoman helppo manipuoloitava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poista koko keskustelu. Problem solved
Ei ole ollut tapana olla noin tyly. Jos huomaan että en ole kiinnostunut jatkamaan keskustelua, yleensä sanon miehelle ensin jonkun syyn siihen, ja annan miehen itse poistaa parin. Näin miehen pisteet eivät laske poistamisen seurauksena. Useimmat toivottavat hyvää jatkoa niin ettei kumpikaan poista paria.
ap
Ai siellä on tuollaisia pisteytyksiäkin, että laskee pisteet jos "eroaa" matchista? No jopas!
Osa miehistä (pieni osa, toivon) käyttäytyy vihaisesti, jolloin heille kertyy paljon poistoja naisilta. Algoritmi rajoittaa tietoisesti näiden miesten näkyvyyttä siellä, jotta naiset eivät lopettaisi koko sovelluksen käyttöä. Eli joo, jokainen poisto laskee miehen pisteytystä aavistuksen. Ei varmasti paljon, mutta mielellään en aiheuta pientäkään pisteiden laskua miehelle joka on käyttäytynyt kohteliaasti ja vaikuttaa mukavalta (vaikka en olisikaan kiinnostunut tutustumaan enempää).
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
ap
Kysyt sitten uudestaan ja vielä jotain muutakin. Sitten sovit pikaisesti tapaamisen. Ihan turha yrittää liikaa kehitellä mitään uskomattomia keskusteluja ja connectioneita viesteillä, jos sitten ensinäkemisellä kaikki lässähtää. Nopea tapaaminen on aina hyvä asia ja siitä voi jatkaa syventämistä, jos halua on.
Miksi pitää tavata nollaenerginen deitti? Kumpaakaan ei tunnu kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kiinnostunut. Unohda se tyyppi.
En olekaan, mutta haluaisin tutustua mieheen sen verran, että tiedän voinko tulevaisuudessakaan hänestä kiinnostua. Ei kai kukaan pelkän deittiprofiilin perusteella toisesta kiinnostu?
ap
Minä kiinnostun se juttelun perusteella. Joku kysely ja vastausten luettelointi ei ole luontevaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poista koko keskustelu. Problem solved
Ei ole ollut tapana olla noin tyly. Jos huomaan että en ole kiinnostunut jatkamaan keskustelua, yleensä sanon miehelle ensin jonkun syyn siihen, ja annan miehen itse poistaa parin. Näin miehen pisteet eivät laske poistamisen seurauksena. Useimmat toivottavat hyvää jatkoa niin ettei kumpikaan poista paria.
ap
Ai siellä on tuollaisia pisteytyksiäkin, että laskee pisteet jos "eroaa" matchista? No jopas!
Osa miehistä (pieni osa, toivon) käyttäytyy vihaisesti, jolloin heille kertyy paljon poistoja naisilta. Algoritmi rajoittaa tietoisesti näiden miesten näkyvyyttä siellä, jotta naiset eivät lopettaisi koko sovelluksen käyttöä. Eli joo, jokainen poisto laskee miehen pisteytystä aavistuksen. Ei varmasti paljon, mutta mielellään en aiheuta pientäkään pisteiden laskua miehelle joka on käyttäytynyt kohteliaasti ja vaikuttaa mukavalta (vaikka en olisikaan kiinnostunut tutustumaan enempää).
ap
Ei ole sun ongelma
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua risoo Tinder valituksissa se ettei älytä lopettaa keskustelua ja tapailua ajoissa eikä mietitä ennen treffeille menoa omia kriteereitä. Miehet sentään rykäsee hakevansa Itä-Eurooppalaista neitsyt stripparia saamatta sitä. Ovat ainakin rehellisiä.
Onhan tuossa sekin, että ihmisen olemus ja ulkonäkö saattaa olla ihan muuta kuin on olettanut. Yleensä huonompaan suuntaan, mutta joskus parempaan suuntaan. Siksi se todellisuus on tarkistettava tapaamisella. Omista ennakkokriteereistäänkin saattaa joku joustaa, kun on oikeasti tavannut tyypin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
ap
ap
Yleisesti ottaen on tapana aloittaa keskustelu kevyemmistä aiheista.
Itse kokisin vieraana ajatuksen, että toiselle pitäisi sairaus historia avata tai suostua psykoanalyysiin, ennenkuin on edes heipat sanottu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
ap
Miksi pitää tavata nollaenerginen deitti? Kumpaakaan ei tunnu kiinnostavan.
Jos oma tunne on "nollaenerginen", niin välitön keskustelun lopetus ja next. Noin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa sekin, että ihmisen olemus ja ulkonäkö saattaa olla ihan muuta kuin on olettanut. Yleensä huonompaan suuntaan, mutta joskus parempaan suuntaan. Siksi se todellisuus on tarkistettava tapaamisella. Omista ennakkokriteereistäänkin saattaa joku joustaa, kun on oikeasti tavannut tyypin.
Mä en tapaile ketään säälistä. Jos toisesta huokuu asenne Tinderissä. Meenkö tsekkaamaan asenteen muutosta kahville? No en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tapaile ketään säälistä. Jos toisesta huokuu asenne Tinderissä. Meenkö tsekkaamaan asenteen muutosta kahville? No en.
Säälistä. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälistä. Ok.
Deittailu ei ole hyväntekeväisyyttä
Ymmärrän kyllä ton että alkaa epäillyttää ja ärsyttää kun muuten ihan kiinnostava tyyppi alkaa liian tuttavalliseksi liian aikaisin. Tulee olo että se luulee että meillä on jo joku "yhteys" ja tunteita pelissä, kun ollaan vasta tutustumistasolla. Tuommoisessa tilanteessa sanoisin fiilikseni suoraan ja että parempi jos jätetään keskustelu tähän.