Paras neuvo elämään minkä olet oivaltanut/kuullut?
Itse olen oivaltanut, että kaikessa pitää ottaa 100% vastuu ja ohjat käsiin (hyvällä tavalla ja oikeassa mittakaavassa)
Esim.
Jos otat koiran, kouluta se tai koirasi kouluttaa sinut (oppii käyttämään huonoa käytöstään hyväksi)
Esim.
Anna parisuhteessa 100%, jos et anna, kumppani etsii sen puuttuvan prosentin muualta
Esim.
Jos et työstä itse itseäsi ja pääkoppaasi, joku toinen tekee sen puolestasi. Eli oppii käyttämään sinun heikkouksiasi hyväkseen ja tietää mikä provosoi sinua yms
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Menestys ei ole hyvää onnea, se on raakaa työtä.
Kultalusikka-kokoomuslaisten suuromaisuuksia/yrityksiä perivien motto...
Jos olet itse saanut naisena vapaasti valita oman kumppanisi, niin älä sitten valita.
Miten mies puhuu äidistään, siten hän puhuu vaimostaan.
Menipä sulla miten huonosti tahansa niin aina voi mennä vielä huonommin.
Älä syö keltaista lunta.
Seppo Saukkonen
-Kun syöt, ota pieniä paloja ja pureskele, keskity, ota juomaa lähelle. Panikoidut vähemmän. Ei ole kiire siinä kohtaa.
-Kun lähestyt ylitettävää tietä, ei ole liian kiire, katso eri suuntiin ja varmista. Älä seiso reunalla, vaan kauempana. Auto on kova.
-Kun alitat moottoritien kävelytietä pitkin, ole varovainen, joskus sieltä ylhäältä sillalta lentää peura, kiviä, auton osa tai lunta.
-Tartu positiiviseen hetkeen, katso luontoa ja säätä, taivasta. Ulkona menee usein joku luonnon eläin tai lintu.
-Ei ole pakko mennä jäälle tai juoda alkoholia.
Joka kuuseen kurkottaa, se palmuun pelmahtaa.
Parempi pyy pivossa, kuin kyy povella.
Ei niin pientä ongelmaa, ettei sitä viinaa juomalla voi pahentaa.
Älä ikinä luota yhteenkään mieheen,
Isäni neuvo ja paras neuvo.
Oma paras neuvoni: älä ikinä luota yhteenkään ihmiseen. Testaa ihmiset.
Toista ihmistä pitkin et voi itseäsi rakentaa.
Apulanta
Ja toinen minkä kuulin
Pakeneva ei voi olla täysin vapaa.
Taisi olla Behm joka näin lauloi
Muistan omasta nuoruudestani:
Älä mene koskaan naimisiin, mutta jos kuitenkin menet, niin muista, että mies on vanhin lapsesi😉
Aivan kaikki elämässäsi on sinun oma vikasi. En muista mistä tämä oivallus tuli. Mutta kun sen tajuaa niin ymmärtää että meistä kaikki on oman itsemme uhreja.
Muista yhdestoista käsky. 11. Elä hötkkyile.
Vaikkei mutu-tuntuman pohjalta kannatakaan tehdä impulsiivisia suuria päätöksiä, sitä kannattaa kuitenkin AINA kuunnella.
Kun mokaat oikein kunnolla niin kuka sitä oikeasti 100 vuoden päästä muistaa?
Mitä väliä onko ihminen alipainoinen tai ylipainoinen, kunhan on tasapainoinen.
Ei ole olemassa epätoivoisia tilanteita, on vain epätoivoisia ihmisiä.
Voimme laajentaa koskemaan myös joitakin kalalajeja.