Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppisasiaa: Miksi luulette jonkun maksavan maltaita

Vierailija
15.11.2006 |

teidän lasten nukkaisista ja tahraisista bodyista ym.?

Miksi siis jotkut hinnoittelee kuluneet vaatteet esim. 3,50 e?

Ei auta selitys, että kaupassakin maksoi. Tuote on kuule jo parhaat päivänsä nähnyt ja tuollaiset hinnat on ihan hulluutta.

Onneksi löytyy ihmisiä, jotka tajuaa hinta-laatu-suhteen kirpputoreilla ja myyvät vaatteita alkaen 0,20 e ja perusvauvabodysta pyytävät korkeintaan 1-2 e. Heidän vaatteensa sitten menevätkin kaupaksi eivätkä jää hyllyyn pyörimään.

Selittäkää joku!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se joka maksaa. Tiedetään.

Maksaako joku sitten?

2 e:kin on aika paljon käytetystä lastenvaatteesta.

Vierailija
2/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri itsepalvelukirppikset ovat pahimpia!

Voi vissiin kotona rauhassa pistää hinnan eikä tarvitse hävetä paikan päällä. Kukaan ei näe, että sä olet se hullu, joka myy huonoa kalliilla.

Älkää ihmiset ostako!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettii takaisin Britanniasta ja siellä tuli käytyä kirppiksillä paljon. Suomalainen lastenvaatteiden hinnoittelu on järkyttävää. Olin tottunut, että tavallisia vaatteita (housut, paidat) saa jollain 50 sentillä ja takkeja parilla eurolla... Alennuksesta saa uutta samalla ihan hinnalla kuin nuo pyytävät käytetyistä.

Kengissä, ulkohaalareissa jne hinnat ovat järkevämpiä, siisti vaate maksaa sen noin kolmasosan uuden hinnasta, mikä on ihan ok.

Vierailija
4/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallinen vastaus ja lähettivät sanaa eteenpäin myymälöihinsä. Mitään muutosta hinnoissa en ole kyllä huomannut, eivätkö he myöskään tingi.

Viime viikolla oikein nauratti, kun pysähdyin vilkaisemaan yhden tädin myymää puuvillakankaista, aika kämäistä hametta ja täti kauppasi, että tästä halvalla hame, 2 euroa. Tuumasin siihen vaan ystävällisesti, että kaksi euroahan on ihan mielettömän kallis ja täti tuhahti selvästi loukkaantuneena.

2 markkaa olisi ollut halpa, ei 2 euroa.

Vierailija
5/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se niinkin, että kun osalla on kuukausipalkka 1500 euroa ja pitävät sitä hyvänä palkkana ja toisilla on 4000 euroa ja pitävät sitä huonona palkkana ja molemmat asioivat kirpparilla. Kyllähän nämä ihmiset omaavat aika erilaisen käsityksen siitä mikä on edullista ja mikä ei.

Minä ostan kaiken kirpparilta ja aina tavallisissa kaupoissa pyörtyilen, että ostaako joku todellakin näin kalliita vaatteita lapsilleen -itse en ole seitsemän vuoden aikana ostanut lapselle kuin ihan yhdellä kädellä laskettavan määrän vaatetta kaupasta.

Hyvin erilaisissa todellisuuksissa elämmme.

Vierailija
6/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-luvulta asti.

Vierailija
7/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn nykyään myymässä vain halvoilla päiväkirppiksillä, hinnat alk. 20 senttiä. Juhla- ja ulkovaatteista saatan pyytää 1-3 euroa. Pääasia että menevät kiertoon!

Nuhraantuneita tai tahraisia en edes vie kirppikselle, menevät nukenvaatteiksi tai matonkuteiksi.

Vierailija
8/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohikulkiessani vilkaisemassa pöydät. Samat kamat on vuodesta toiseen samoilla paikoilla - miten siellä toimii se pöytävuokraus, kun joillain on ihan pysyviä myyntipisteitä siellä.

Joku on kaupannut kohta vuoden sellaista likaisenvihreää seiskytluvun lopun tai kahekskytlluvun alun muoviroskista, hinta on 15 euroa!!!!!! Tai liekö ollut pidempäänkin siellä, kun se on myyntipöydän alla, mutta joka kerta naurattaa, kun sen näen. Aivan irti arjesta se meno.

Mutta voiko tuollainen olla edes laillista, se mua kyllä mietityttää myös. Yleensä jätän koko oikean puolen Valtterista kiertämättä, koska siellä on ne samat ammattimyyjät, jotka ei poista pöytiään vuosikausiin ihan sieltä tavalliselta kirpparipuolelta ja kama on enimmäkseen uutta tai pöllityn näköistä.

Vierailija
9/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan missä kondiksessa tavara on ja onko se joku sesonkihörpötys vai klassinen vaate, jonka käyttöikä on pitkä jne.

Vierailija
10/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisitko kirppikseltä?

Vierailija
11/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hinnat on ihan kamalia lasten käytetyissä vaatteissa. En itse edes katso nuhraantuneita, tai muuten käytetyn näköisiä vaatteita.

Itsepalvelukirppiksillä on ihan tajuttomat viikkovuokrat, tuossa minne joskus itse olen vienyt niin viikko on 33e.

Saa siinnä aika monta 0.20-0.50e vaatetta myydä että saisi itse edes vähän extraa.

Sen takia monilla varmaan hinnoittelu niin kovaa, yritetään saada itselle edes jotain käteenjäävää osuutta. Mulle ainakin pienikin ylimääräinen raha on tärkeä tällä hetkellä kun saan kotihoidontukea.

Asioissa on kaksi puolta..

Vierailija
12/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut lassien talvihaalarit 1 eurolla kirpparilta ja se oli minusta sopiva hinta!!!

Vierailija
13/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle kirjoittajalle. Mielestäni 1 ¿ talvihaalarista on liian vähän.

Eihän myyjien kannata edes vaivautua myyntipaikoille jos ihmiset ovat noin pihejä.

Vierailija
14/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihansuut ja lahkeet pinttyneet tummiksi. Ja myyjälle tuo hinta sopi hyvin.

Vierailija
15/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on tärkeintä että pääsen eroon kaikesta ylimääräisestä vaatteesta ja tavarasta ja hinnatkin oli tyyliin 1-2e.

niillä hinnoilla ne meneekin kaupaksi. Pääasia että saa jollekin hyvänmielen kun saa halvalla ja itelle hiukan rahaa. vaikkakin edes bensarahat.

Mulla on siellä ainoastaan hyväkuntoista vaatetta ja jonkunverran merkkivaatettakin.

minä en edes ajatellut voittoa tekeväni, mut kukin tyylillään....

Vierailija
16/20 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan halua lahjoittaa Uffille yhtään mitään, kun myyvät niin kalliilla, että vain rikkaiden perheiden lapsilla on varaa ostaa sieltä isän luottokortilla.

Mutta jos joku ostaa eurolla haalarin, ei se tarkoita että on pihi. Mulla on kuukaudessa käyttörahaa n. 150 euroa, josta pitää maksaa laskut ja ruuat ja muut menot. En mä mene kirpparille ostamaan 35:n euron housuja ja takkia, kun voin sitten hätätapauksessa käydä Tarjoustalosta ostamassa 20 euron housut ja takin. Paras tilanne kuitenkin olisi se, että löytäisin kirpparilta halvat haalarit ja tähän mennessä olen löytänytkin - tämän vuoden haalarit ostin muovikassissa, jonka hinta oli 10 euroa. Lassie-haalareiden lisäksi kassissa oli kahdet housut, paita, uimahousut ja muistaakseni vielä jotain muuta.

En tiedä olenko niin pihi - kun tiedän tämän opiskelijaäidin arjen, laitan kaikki lastenvaatteet eteenpäin, tällä hetkellä mun lapsen (6 v.) vaatteet ovat kierrossa kolmella lapsella vuoron perään, 5, 2 ja 0 vuotiailla. Saan ne sitten takaisin itselleni, kun toivottavasti joskus tulen raskaaksi.

Vierailija
17/20 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä pyörrytti, kun vauvan h&m colitsipuvuista, siis selvästi käytetyistä, pyydettiin 6-10 euroa! Kuka ostaa? En minä ainakaan.

MLL:n lastenvaatekirppikset ovat olleet mielestäni asiallisia. Osallistumismaksu on vain muutaman euron, joten ei tarvii sitten myyjänkään yrittää repiä tuottoa nuhruisista ja rikkinäisistä vaatteita.

Vierailija
18/20 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanoin hintaa korkeaksi, tokaisi myyjä ylimielisesti, että kyllä se tällä hinnalla vielä lähtee - jos ei sinulle niin jollekin muulle.

Ihan vapaasti vain sitten.

Vierailija
19/20 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tingi- esim. 4 bodya 10 euroa tai 8 euroa.

Tingi, jos näet, että tuoteen kunto ok ja esim. pesulla tai napian ompelulla tulee priima kuntoon...

Ole ovela...:_)

Vierailija
20/20 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan maksa vaikka rahat menisi kuinka hyvään tarkoitukseen tahansa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme