Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opet! Millaisia ovat ns. hankalat vanhemmat?

Vierailija
14.11.2006 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jotka ei oo yhtään kiinnostuneita lapsen kouluasioista (ei näyttäydy koskaan koululla tapahtumissa, ei palauta mitään ajallaan)

- ottaa yhteyttä ainoastaan silloin kun omaa lasta on kohdeltu huonosti, mutta omassa tenavassa ei ole koskaan mitään vikaa

- puuttuu opettajan työhön (tulee luokkaan ja arvostelee:" Minä olisin kyllä tehnyt tuon niin ja niin)

t. alakoulun ope

Vierailija
2/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajalle tyyliin; " viime vuonna ei opetus ollut näin hyvää" . Joillekkin vanhemmille on vaikeaa saada negatiivista palautetta omasta lapsesta. tämä saatetaan kääntää opettajan syyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi voisi olla väärässä tai käsittänyt jonkin asian väärin. Esim. vihainen äiti soittaa ja huutaa korvaani kun olen antanut koko matikankirjan läksyksi (Eihän ekaluokkalainen jaksa tehdä niin paljon kotiläksyjä!!)). Ei sitten tullut mieleen, että lapsi olis voinut käsittää asian jotenkin väärin!

Soittelee illalla kotiin mitä älyttömimpien asioiden takia. Esim. huomenna on uimahallivuoro ja minun pitäisi etsiä uimahallilta lapsen pyyhettä, joka jäi sinne viime kerralla. Miksi äiti ei itse käy hakemassa uimahallilta sitä pyyhettä!!!

Vierailija
4/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esittävät (kohtuuttomia) vaatimuksia tyyliin " meidän repepetterillä on jääkiekkoharkat juuri samaan aikaan kun tiistain viimeinen oppitunti, joten ei sitten tule sinne tunnille" tai vaativat kaikenlaisia erivapauksia omille kotivaloilleen. Usein ovat (ainakin olevinaan) ns. vähän parempaa väkeä - korkeasti koulutettuja, hyvissä työpaikoissa, isoilla palkoilla ja suhtautuvat (alipalkattuihin) opettajiin kuin palkollisiin...

Vierailija
5/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisemme saa minusta liian vähän ja liian helppoja läksyjä. Läksyjen tekemiseen menee usein aikaa noin 10 min ja lapsi itsekin olisi halukas tekemään enemmän. Osaa mm. lukea kohtalaisen sujuvasti ja lukuläksyjä usein aapisesta noin neljä riviä simppeliä tekstiä.

Ajattelin pyytää opettajaa antamaa haastetta.