Keinoja testosteronin vähentämiseen?
Mitä vaihtoehtoja on? Olen siis 35-vuotias mies. Kysyn vakavissani, koska haluan tätä ja minulla on oikeus omaan kehooni. Lähinnä normaalin ruokakaupan yms. tee-se-itse puitteissa, lääkärille en ole vielä valmis menemään enkä muutenkaan usko että sieltä saisi apua tällaiselle toiminnalle(?). Testosteronihan on kaikin puolin todistettu olevan kytköksissä esim. väkivaltaisuuteen. Kaikki tieteelliset tutkimuksetkin tukee tätä.
Onko kukaan onnistunut tässä? Olisiko vinkkejä? En kaipaa vähättelyä tai saarnaamista, kiitos.
Kommentit (81)
Valitettavasti et saa laskettua testoroni tasojasi vain sillä että syöt tiettyjä ruokia. Saisit ehkä psykiatrilta tai psykologilta ennemminkin neuvoja ongelmaasi.
Käytä enemmän bisfenoli-A (BPA) sisältäviä astioita ja pakkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti et saa laskettua testoroni tasojasi vain sillä että syöt tiettyjä ruokia. Saisit ehkä psykiatrilta tai psykologilta ennemminkin neuvoja ongelmaasi.
Millä perusteella? Onhan naisillekin joitakin ns. testotasojen alennus-hoitoja olemassa, (ja hyvä niin) joten miksi niitä ei voisi tarjota myös miehille, jos he sitä haluavat?
T: ketjun aloittaja
Mikä tieteellinen tutkimus osoittaa testosteronin olevan yhteydessä väkivaltaisuuteen?
https://scholar.google.com/scholar?hl=fi&as_sdt=0%2C5&q=testosterone+vi…
Kun syö soijaa joka ruokaverolla niin alkaapi estrogeeni jyllätä.
Vegaaninen ruokavalio. Piparminttutee. Jos juot alkoholia, niin valitset oluen. Jne...
Vierailija kirjoitti:
Syöt soijatuotteita kuin eläin.
Juuri näin. Itse tykkään laittaa soijakastiketta vähän kaiken mausteeksi mutta pakko hillitä. Se vaan on niin hyvää.
Olen käynyt kuntosalilla ja lukenut aiheesta kirjoja. Niissä kerrotaan, että yhdet kovat kännit saattavat laskea testosteroniarvoja jopa kahdeksi viikoksi. Ruokavaliossa runsas proteiinien saanti pitää testosteronitasot korkealla sekä kuntoilu lisää testosteronia. Tosta masturboinnista en ole kuullut tutkimustietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella? Onhan naisillekin joitakin ns. testotasojen alennus-hoitoja olemassa, (ja hyvä niin) joten miksi niitä ei voisi tarjota myös miehille, jos he sitä haluavat?
T: ketjun aloittaja
Miksi et kysy lääkäriltä? Saahan sitä sieltä lisääkin.
Mittauta tasosi.
Olen jo kysynyt kahdelta lääkäriltä. Vastaus on ollut että noita teston alennuhoitoja tarjotaan kuulemma vain naisille ainakin täällä Turussa. Selkeää perustelua en kuitenkaan ole saanut siihen, miksi noita palveluja ei tarjota halukkaille miehille. Toki se on varmasti oma mokani ,kun en ole vaatinut sitä, en toki sitä kiellä. Ja noilla tasojen mittauksilla ei luulisis olevan loppujen lopuksi mitään väliä, kun miettii, mitä asiakas itse toivoo.
T: ketjun aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Finasteridi.
Ei itseasiassa loppujen lopuksi vähennä testosteronia, vaan se vähentää ainoastaan dihydrotestosteronia. Testosteroni ei siis muutu dihydrotestosteroniksi enää (yhtä paljon), jolloin vapaan testosteronin määrä jopa kasvaa hieman.
Syö sokeria. Se vähentää heti 25% testotasoja.
Carnivore diet ja keto. Toisin kuin kuvitellaan, monella vegaaniruokavalio nostaa testoja.
Vierailija kirjoitti:
Carnivore diet ja keto. Toisin kuin kuvitellaan, monella vegaaniruokavalio nostaa testoja.
Stressi. Kortisoli ja siitä seuraava insuliinin eritys laskee erittäin tehokkaasti testotasoja.
Testosteroni lisää kunnianhimo, ei väkivaltaisuutta. Se saa väkivaltaiseksi vain yhteiskunnassa, jossa arvostetaan lähinnä kovia tappelijoita.
Jossain muussa yhteiskunnassa se saa puurtamaan hulluna töissä - tai vaikka treenaamaan raivoisasti maastojuoksua, tai pianonsoittoa, tai opettelemaan Raamattua ulkoa, tai...
Karppaus